Puhelinasiaa.

Re: Puhelinasiaa.

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 02 Heinä 2012 18:16

Törmäsin eilen saksalaiseen turistilaumaan, joilla oli kolmella samanlainen puhelin kuin mulla :tilt:
Olivat eksyksissä Helsingissä, eivätkä ymmärtäneet htc:n karttapalvelun ohjeita, kun se kokoajan vain sanoi että ne on väärässä paikassa. Niillä oli osoite Lahteen :pahis:

Klikkailin oikean osoitteen ja neuvoin miltä paikka näyttää ja olivat hyvin otettuja.

Hassuja noi sakasalaiset mummot :virne:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Ke 04 Heinä 2012 20:54

http://www.ebay.com/itm/Purple-Aluminiu ... 19d1fe17b7

Itselläni on tuollaisia kuoria muutama. Silikonia sisältä, mutta kovaa muovia kai ainakin tuntuu siltä päällä joka on sen takia helppo laittaa esim taskuun.
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 11 Heinä 2012 12:45

Pitäisi varmaan jaksaa hommata tuollaiset kuoret. Paitsi mietin, että tuleeko puhelin tuollaisista kovasti kolhomman/isomman näköiseksi? Sellainen olisi vähän tylsää, kun se nyt on niin nätti ja siro.

Olen kyllä kovasti tykännyt tästä puhelimesta. Ei tunnu liian isoltakaan, vaan on sopivan kokoinen että näytöltä näkee hyvin lukea kaikkea. Kirjoittaminen ei kyllä vieläkään suju ihan niin näppärästi kuin fyysisellä näppäimistöllä, virheitä tulee paljon enemmän, mutta kyllä se menettelee. Tästä on joka tapauksessa mulle paljon iloa, tulee paljon käytettyäkin kaikenlaisia ominaisuuksia kun puhelin toimii nopeasti eikä ole niin kuin kahden edellisen puhelimen kanssa, että joka toiminnon suorittamiseen meni tuhottomasti aikaa joko siksi että käyttöjärjestelmä oli epälooginen ja onneton tai siksi että puhelin oli joltain prosessori- tai muistiominaisuuksiltaan niin hidas, että kaikkea sai aina odotella.

:D
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Nugat » Su 14 Loka 2012 18:56

Mun sim-kortille on tapahtunut jotain. :riips: Tai kännykkä on itse säädellyt jotain. Nimittän en löydä yhteystietoluetteloa! Ihmisten numeroita! Siis se on tyhjä! Näkyy vain kännykässä olevat ja tallennetut sähköpostiosoitteet. Lokilla näkee keille olen soittanut tai lähettänyt viestiä ja sieltä löytyy numerot, mutta ei sitten muualta. Ilmeisesti puhelin on jotenkin estänyt ne, että sim-kortin numerot eivät olisi sallittuja. Muuta en osaa ajatella. Mutta että ne voisi vapauttaa tarvitsee sim2-koodin enkä mä tiedä mistä semmosen saa! :pillitys:

Onneksi tosiaan kaikki tärkeimmät numerot ovat sellaisia, joille olen soitellut ja tekstaillut muutenkin, mutta oon pulassa jos tarttee joillekkin muille olla yhteydessä. :sori:

Puhelin oli siis Samsung Galaxi keijon-kestävä. :p

Mitä mä teen? En ymmärrä näistä nykyään mitään. :p
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 14 Loka 2012 18:57

Oletko jo kokeillut käynnistää uudestaan?

Mulla välistä hukkaa infoja tollai. Mutta käynnistys on tähän asti toiminut.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Nugat » Su 14 Loka 2012 18:59

Käynnistin. Sammutin, otin akun pois ja puhaltein pölyjä ja tarkistin kortin kunnon. Mutta. :sori: Jossain välissä kun seikkailee puheluasetuksissa se saattaa mainita että virhe sim-kortissa.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Walker » Su 14 Loka 2012 19:10

Nugat kirjoitti:tarvitsee sim2-koodin enkä mä tiedä mistä semmosen saa! :pillitys:

Tuo sim2-koodi on käytännössä operaattorikohtainen oletus numerosarjakoodi,
varmaan 99%:sti käyttäjillä on tuo oletuskoodi käytössä. Todella harva vaihtaa sen. Netistä operaattorin
sivulle katsomaan mikä se on tai googlaa asian. Tai soittaa operaattorin asiakaspalveluun.
"Without music, life would be a mistake" - Nietzsche
Walker

ViestiKirjoittaja Nugat » Su 14 Loka 2012 19:24

sim2-löyty ja oli oletuskoodi, mutta se ei vakuttanut tähän. Sammutin taas puhelimen ja ihmettelin korttia, mutta en ymmärrä. Missä tässä puhelimessa on edes se asetus, missä voi valita haetaanko tallennettuja numeroita kortilta vai puhelimesta?
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Nugat » Su 14 Loka 2012 19:42

Nyt löysin! Olipas jotenkin niin hankalan mutkan takana, että en osannut lainkaan etsiä. :O: Mutta nyt toimii!
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Triple H » Ti 16 Loka 2012 04:40

Miul on Nokia Asha 300 sekä Nokia Lumia 800, ei oo kummassakaan mitään valittamista. Kuume kyllä kasvaa koko ajan, että ostaisin Lumia 920, kohta.

Lumiat nyt on hyväksi muuallakin todettuja, mutta Asha yllätti mut hyvyydellään. Ketterä puhelin lähes ilmaisena ja kosketusnäytön lisäksi oikea näppäimistö. Viis mpix kamera ja hintaan nähden hyvä näyttö niin avot.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » La 20 Loka 2012 22:00

Tämä on varmaan ainakin kohtalaisen hyvä ketju tälle kysymykselle, joten here goes: onko Samsung Galaxy S III:ssä mahdollista kääntää näyttöä itse "manuaalisesti"? Löysin kyllä kohdan josta saa pois sen ärsyttävän ominaisuuden että se kääntää näyttöä automaattisesti, mutta en sitten keksinyt että mistä sitä voi itse kääntää halutessaan.

Puhun siis siitä näytön kääntämisestä, että kuva näkyy joko pysty- tai vaakasuunnassa.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 20 Loka 2012 22:17

Kakkosessa ei ainakaan ole moista ominaisuutta. Enpä olisi arvannut, että automaattinen kääntyminen voi olla jonkun mielestä ärsyttävää. :virne:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Su 21 Loka 2012 23:15

No kun se ei tajua, että mä pidän sitä vähän omituisessa asennossa, kun käytän sitä selällään sängyssä. Menee kääntelemään sitä näyttöä ihan väärään suuntaan. :virne:
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Yabba » Ma 22 Loka 2012 14:08

Kakkosta käytän, enkä tiedä mutta veikkaan sormieleitä...

Yksi hyvä keino löytää mahdollinen vastaus on Asetukset => Liike, sielä ainakin itselläni on noiden sormieleiden selitykset ja opastukset. Toinen mahdollinen sijainti on Asetukset => Näyttö, mistä löytyy tuo näytön automaattinen kierto.

Onko muuten siinä luurissa herkempi gyro, kun ei ainakaan itselläni tuo automaattinen kierto ole toimintaa haitannut, enemmänkin välistä potuttaa kun työpöytänäkymä ei ole kääntyvää sorttia vaan pakotettu vertikaaliseksi (joo tiedän, olen outo, mutta sen vuoksi että n900lla oppi käyttämään horisontaalista työpöytää).
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Yabba

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 22 Loka 2012 14:26

Kyllä muakin kakkosessa hiukan häiritsee joskus tuo, että nimenomaan makuuasennossa puhelinta käyttäessä näyttö kääntyilee miten sattuu. En kuitenkaan ole viitsinyt ottaa ominaisuutta pois käytöstä, kun kuitenkin se että näytön saa kääntymään on monissa kohden kätevää ja helpottaa lukemista/kirjoittamista. Kuitenkin harvemmin sitä tulee makuuasennossa käytettyä.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja theia » Ma 22 Loka 2012 15:05

Mulla ainakin joskus jos tuo laite (Galaxy S) kääntyilee väärissä kohdissa, otan hetkellisesti automaattisen kierron pois päältä sieltä "ylävalikosta". Sieltä sen saa nopsasti päälle & pois. En tiedä onko jälkimmäisissä malleissa se namiska samassa paikassa.

:tilt:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ma 22 Loka 2012 16:58

theia kirjoitti:Mulla ainakin joskus jos tuo laite (Galaxy S) kääntyilee väärissä kohdissa, otan hetkellisesti automaattisen kierron pois päältä sieltä "ylävalikosta". Sieltä sen saa nopsasti päälle & pois. En tiedä onko jälkimmäisissä malleissa se namiska samassa paikassa.

On se. Sitä mäkin olen käyttänyt, mutta rupesin miettimään että olisiko fiksumpikin tapa olemassa.

Valikot on katsottu sekä Liike- että Näyttö-otsikon alta eikä sieltä löytynyt mitään sellaista toimintoa.

Vissiin pitää vaan jaksaa nousta istuvaan asentoon, kun haluaa puhelinta käyttää. :virne:
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 24 Loka 2012 15:46

Sanokaahan viisammat voinko jo purkaa kytkysopimuksen operaattorin kanssa kun puhelin on ollut tämän syksyn aikana kolmesti huollossa ja vieläkin puhelin temppuilee? Parilla ekalla huoltokerralla puhelin vain päivitettiin, kolmannella kerralla vaihdettiin myös piirilevy. Osa ongelmista katosi, mutta mm. aina välillä puhelin jumiutuu itsekseen niin että kun joku soittaa minulle, en pysty vastaamaan hänelle. Akun irroittaminen auttaa. Samoiten kello pysähtelee itsekseen. Pari kertaa on tullut nukuttua jo pommiin. :friikkipeukku:
En enää haluaisi että tuota puhelinta huolletaan kun ei siitä näytä tulevan mitään. Ja kytkyaikaa on jäljellä ensi toukokuuhun asti. Joo-o, ei tule kesää. :friikki:

Ja tätä kyselen siksi ettei mua päästäisi viilaamaan linssiin kun menen taas valittamaan tästä luurista. :pahis:

Muoks; sen verran että puhelinta tuskin voi vaihtaa kokonaan uuteen samanlaiseen sillä tätä ei ole ollut vuoteen valikoimissa.
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 24 Loka 2012 17:43

Mä kysyisin varmaan kuluttaja-asiamiehen neuvoja ennenkuin menisin liikkeeseen tai edes soittaisin ko. firman asiakaspalveluun.
Onko sulla sopimusta jäljellä? Sielläkin voi olla joku tekstiosviitta kytkyn purkuun liittyen.

Mun systeri sai aikanaan ihan täysin uuden puhelimen, eri mallia mutta samanarvoisen kuin hajonnut oli. Koko stooria en muista, kun sillä on niitä puhelimia ollut vaikka millä mitalla.

Ne varmaan neuvoo siellä liikkeessä sua hommaamaan toisen herätyskellon :friikkipeukku:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ke 24 Loka 2012 20:41

Ainakin Samsungilla aikoinaan oli sellainen käytäntö, että kolmannesta huoltokerrasta puhelin vaihdetaan kokonaan uuteen ja jos samaa mallia ei ollut saatavilla, niin sitten tuli tilalle vastaavantasoinen tuoreempi malli, joten kannattaa selvittää saako sitä kytkyä purettua tai luuria vaihdettua.
Aranwe

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ke 24 Loka 2012 21:29

Määräaikaisen sopimuksen irtisanominen on aina haasteellista. Käytännössä koko paketin käyttämisen tulisi olla mahdotonta, että operaattori suostuu purkuun. Mä epäilen, että koska itse liittymässä ei ole vikaa, ja puhelimissakin virheet on melko vähäisiä, niin sopimuksen irtisanominen on ilman kuluja mahdotonta. Kannattaa tosiaan tarkistaa siitä sopimuksesta, millaiset irtisanomisehdot siellä on.

Kuluttajaviraston sivuilta löytyy juttua sekä kytkykaupasta että tavaran virheestä.

Kun tuote on virheellinen, niin tuotteen myyjällä on oikeus kerran yrittää korjata tuote, sen jälkeen myyjä voi kokeilla (kuluttaja vaatia) tuotteen vaihtamista virheettömään. Jos se ei onnistu, niin kuluttaja voi vaatia hinnanalennusta, ja viime kädessä kaupan purkua. Mulle on kerran vaihdettu VHS-videonauhuri ( ) pykälää parempaan malliin, kun takuuaikana rikki mennyttä mallia ei enää ollut saatavissa. Olisin hyväksynyt myös vastaavan, erimerkkisen mallin, mutta suostuin toki tuohon parannukseen, kun sitä tarjottiin :tilt:

Voisiko vaihtoehtoina olla puhelinmallin vaihdos samanhintaiseen saatavilla olevaan malliin, tai sitten puhelimen irroittamista kytkystä ja sen mukaista hinnanalennusta liittymämaksuihin? Sitten täytyisi tietenkin ostaa erillinen puhelin. Suosittelen kuitenkin vertailemaan hintoja ennen kuin tällaista lähtee ehdottamaan saati hyväksymään.

Tietenkin on aina myös mahdollista, että operaattori suostuu esim. muuttamaan koko kaupan uuteen vastaavaan, siis puhelin + liittymä. Jotenkin tuo kuitenkin on näin maalaisjärjen ja pienen kuluttajasuojatuntemuksen perusteella korjattava/korvattava. Mä lampsisin liikkeeseen ja kysyisin heiltä, että kuinka meinaavat asian hoitaa. Jos vastaus ei miellytä, niin esitä oma ehdotuksesi. Jos asiakaspalvelija ei ole yhteistyöhaluinen, niin noihin kuluttajaviraston teksteihin on hyvä aina vedota, ja kuluttajasuojalakiin. Mä saattaisin olla myös "hankala asiakas" ja tivata perusteluja sille, miksi operaattori ei aio selvää tuotevirhettä korjata. Jos ei senkään jälkeen meinaa päästä yhteisymmärrykseen, niin aina voi tuumata, että toukokuun jälkeen ei sitten tarvi enää ikinä olla missään yhteyksissä suhun :tilt: Silloin on syytä varautua etsimään uusi operaattori. Nykyään kun nuo pitkäaikaiset asiakassuhteet tuntuvat olevan epätoivottuja.

- - - - - - - -

Hei, mä sain aikaiseksi tilata sen uuden puhelimen :täpinä: Mitä olen siis vatvonut ehkä vuoden verran :keijo: Tuossa kesällä tutkiessa mä keksinkin, minkä puhelimen haluan. Ja sitä mä sitten lähdin jahtaamaan kissojen ja koirien kera... Eikä mistään meinannut löytyä. Mussa on sellainen vika, että kun kerran saan päähäni haluta jotain, niin se on sitten just se, eikä mitään muuta. Joten kun tähän ihastuin
Kuva
niin ei kelvannut enää tylsät siniharmaat versiot samasta luurista :p :sori:

Mä etsin netin ja kivijalkaliikkeet läpikotaisin, ja ainut vaihtoehto saada tuo purppura Rhyme olisi ollut tilata Saksasta kytkynä liittymän kera ja +50 % hinnalla. Juu, ei kiitos :p Oman operaattorin kanssa meni sukset ristiin, kun heitä ei kiinnostanut edes yrittää palvella mua, vaikka olisin suostunut liittymän vaihtoonkin, mitä he ovat jo useamman kerran multa pyytäneet (Elisa kun haluaa profiloitua yrityksiä palvelevaksi operaattoriksi, ja siten minusta eroon). No, jätin ajatuksen puhelimen vaihdosta, kun alkoi mennä liian vaikeaksi.

Tuossa parisen viikkoa sitten tuli taas pohdittua asiaa, ja ajattelin ihan huvikseni vilkaista puhelimia, josko nyt olisi tarjolla jotain, mistä mä tykkäisin. Niin löysin vahingossa uuden suomalaisen verkkokaupan (mainos: firsthand.fi), mistä himoitsemani purppura Rhyme löytyikin järkihintaan :superhymy: Aavistuksen epäilytti uusi verkkokauppa, mutta pienen taustatutkimuksen jälkeen uskalsin tilata ja kas, olen onnellinen uuden puhelimen omistaja :superhymy:

...Nyt pitäisi vielä vaihtaa liittymä, koska en edes uskalla laittaa simiä uuteen luuriin, kun ei ole hajuakaan nykyisen liittymän dataliikennemaksuista :pepsodent: Voi tulla yllättävän arvokkaaksi, kun parit päivitykset vetää hinnoilla, jotka olivat voimassa vuonna kivi ja keihäs, kun nykyisen liittymän otin. Vanhalla luurillahan en ole koskaan nettiä käyttänyt.

No, tiedän mä sentään jo, minkä liittymän haluan, mutta en vain ole saanut aikaiseksi vaihtaa :p
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Yabba » To 25 Loka 2012 10:22

Kytkyn purkaminen tuo yleensä aina lisämätkyjä, kun kytky ei ole pelkkä luuri vaan tosiaankin koko liittymä.

Sen sijaan seuraava vaihe on luultavasti se, että vaihtavat saman arvoiseen uuteen luuriin, eli luultavasti saman mallisarjan uudempaan versioon, esmes Asha 300 => Asha 303.

Ja luultavasti tämä on myös se, mitä kuluttajansuoja ehdottaa, ennen kuin kytkyä lähetään purkamaan ja sekin tosiaan tarkoittaa vain tuota että puhelimen osuus otetaan maksuista pois.
Yabba

ViestiKirjoittaja Wildchild » To 25 Loka 2012 10:30

Mulle riittää että toi puhelinhomma lähtee. Liittymä saa jäädä, mihinkäs mä sitä vaihtaisin kun on halpa ja kaikkea. Mallisarjassa uudempaan vaihtaminen ei onnistu, koska sellaista ei ole. :virne: Kyllä, puhelimeni ei ole Nokia, Samsung, HTC tai muu ihan heti päähän tuleva älypuhelinmerkki. :virne:

Mutta ei kai se auta kuin alkaa ottamaan operaattoriin yhteyttä ja kysellä että mitäs tehtäis. :epäilevä:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Yabba » To 25 Loka 2012 10:41

No kyllä noilla Sonylla, Huaweilla, Dorolla ja muillakin on uudempia malleja ja tuo "vaihto samanhintaiseen" ei ole tuotemerkki sidottu, vaan hintasidottu.
Yabba

ViestiKirjoittaja Wildchild » To 25 Loka 2012 10:49

Yabba kirjoitti:No kyllä noilla Sonylla, Huaweilla, Dorolla ja muillakin on uudempia malleja ja tuo "vaihto samanhintaiseen" ei ole tuotemerkki sidottu, vaan hintasidottu.

No hyvä! :D
Wildchild
Räppimummo

EdellinenSeuraava

Paluu Multimedia