Kissamaisia juttuja

Re: Kissamaisia juttuja

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 02 Elo 2012 23:58

Hullu KissaKiba täällä taas :tsau:

Avaan aina iltaisin mun makkarista parvekkeen oven vähän tuulettaakseni ennen nukkumaanmenoa.
Raikas makuuhuone = parempi unensaantitsäänssi.
Eilen olin kuitenkin nukahtanut sohvalleni sen avaamisen jälkeen.
Heräsin siitä sitten joskus yöllä ja huomasin makuuhuoneen oven olevan auki! Kääk! Samalla silmiini osuu vain yksi Shinya.
Aika rivakasti sain itseni raahattua siihen makuuhuoneen ovelle, josta näkee parvekkeelle ja samalla jaloistani suhahtaa kaksi mustaa viivaa. Siellä ne oli, parvekkeella!
Nellukin näytti niin viattomalta ja "mämitääntehny"-ilmeeltä. :virne:
Kun sain siihen kosketusetäisyyden, totesin että ne olivat ilmeisesti olleet pidemmänkin hetken siellä partsila turkin kosteudesta ja viileydestä päätellen :keijo:

Täytyy kääntää oven kahva toisinpäin, kun Myyyy saa sen auki.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 16 Elo 2012 15:57

Sinne meni kissat :heihei:

Eilen jotenkin konkretisoitui, kun ostin vain kaksi yksittäispussia ruokaa normaalin 12:n paketin sijaan.

Varmaan tuntuvat alkuun aamut oudoilta, kun ei ole kahta innokasta makkarinovella vastassa kun herää. Tässä kämpässä yksi aamu on ollut sellainen, että oli vain toinen paikalla, mutta juuri se aktiivisempi ovenkaivaja.

Iätkin tulivat puheeksi (olen kuullut ne varmaan ennenkin): pieni kissa on 16-vuotias ja iso kissa 12. Toivottavasti pärjäävät. :itku:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 18 Elo 2012 20:58

Toivottavasti Pascalin lainakissat ovat selvinneet matkasta. :(

Mulla on kamala ikävä Moukaria. :(
Se on alkanut ihan isän ja äidin kissaksi, ja he miettivät, että pärjääkö Moukka enää kerrostaloympäristössä, kun se on tottunut metsäulkoiluun. Tosin niin tottunut se ei ole, että tajuaisi, että ulkona voi kaivaa kuopan ja pissata minne haluaa. Yhtenä päivänä se oli ulkoillut koko päivän ja pidätellyt samalla pissaakin koko päivän. :virne: Raasu. :hullu:

On vain kovin yksinäistä tämä oleminen ilman kissaa, kun sen läsnäoloon on tottunut. :huoh:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 18 Elo 2012 23:01

Kissat ovat karanteenissa. Lisäksi niiltä puuttuu joku leimapaperi, jossa pitää olla Suomen leijona. Mutta ainakin ovat selvinneet jo Kiinaan.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 18 Elo 2012 23:24

Kuinkas pitkään niitä pitää pitää siellä karanteenissa?
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja lumikukka » Su 26 Elo 2012 15:24

Meidän Pentti on joutunut kokemaan kovia tänä viikonloppuna. Eilen piti lähteä päivystykseen, koska se ei keskiviikkoiltaisen oksentelun jälkeen ollut syönyt mitään ja oli apaattinen. Eläinlääkäri epäili suolitukosta, mutta siitä ei saatu varmuutta. Röntgen-kuvissa oli suolitukokseen viittaavia oireita, mutta mitään vierasesinettä ei näkynyt. Jotain ylimääräistä siellä todennäköisesti kuitenkin on, se ei vaan näkynyt kuvissa. Ennen röntgenkuvia Pentiltä otettiin verinäytteet ja kuvauksen jälkeen sille laitettiin nahan alle jotain nestettä ja lisäksi juotettiin ruutalla parafiiniöljyä. Pentti-parka oli ihan hermona enkä yhtään ihmettele. :( Verikokeiden tulokset olivat onneksi ihan OK. Lääkärin mukaan oli myös hyvä, että Pentillä oli sisua laittaa hanttiin kun sitä pistettiin ja pakkojuotettiin. Tarmoa siis riittää.

Saatiin ohjeeksi juottaa kisulle parafiiniöljyä kolme kertaa päivässä, jotta mahdollinen tukos tulisi itsestään ulos. Kauheeta puuhaa se öljyn ruuttaaminen, kissa on ihan hermona ja sen koko naama ja rintamus on öljyssä. Ollaan lisäksi jouduttu ruuttaamaan sille veteen sekoitettua ruokaakin, kun se ei ole itse vielä suostunut syömään. Pentti on onneksi nyt piristynyt ja parafiiniöljynsekaista kakkaakin se on jo kerran saanut väännettyä. Ei auta kuin toivoa, että tukos tulee ulos ja ruokahalukin pian palaisi. Muuten tulee keikka leikkaussaliin. :ahistus:

Toinen kissa voi onneksi hyvin.
lumikukka

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 27 Elo 2012 10:15

Pentti :paijaus:

Mä totesin taas eilen illalla että kissa on kyllä hyvä olla olemassa, etenkin kun kärsii ötökkäkammosta kuten minä.
Katselin illalla telkkaria partsin ovi auki ja eiköhän jossain vaiheessa sisälle eksynyt hemmetin iso vaaksiainen. Joo,
on iso sääski ja niin päin pois, mutta jotenkin silti niin pelottava. Ei mennyt kuin pari minuuttia ja vanha rouva oli
saalistanut sen ja söi hyvällä ruokahalulla pois näkyvistä. :keijopeukku:
Kissat. :hymyhali:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 27 Elo 2012 10:28

Joo Pentti. :paijaus:
Mein koirapapalla oli vanhuksena kakkavaivoja. Se oli kamalaa. :pillitys:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja lumikukka » Ma 27 Elo 2012 11:08

Päivitystä Pentin tilanteeseen:
Eilen palasi ruokahalu ja into tulla syliin. Tänään se on ollut jo normaali, leikkisä itsensä. :sydän: Selvittiin siis säikähdyksellä.
Kiitos Wildchild ja Lyyra myötätunnosta. :hymyhali:
lumikukka

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 27 Elo 2012 17:11

Mun hoitokissatkin ovat käyttäneet "vapaudut karanteenista" -korttinsa, mutta ovat pienen kissan johdolla flunssailleet kotona. Kai ne siitä.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 30 Elo 2012 16:21

Nyt on Pöpö sitten jo kuollut... :o:

Ihan puulla päähän tällainen tieto.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 30 Elo 2012 16:40

Oliko Pöpö se, jolla oli flunssa? Mää oon jostain ymmärtänyt, että kissaflunssa on pahimmillaan melko äkäinen tauti. :(
Voi Pöpö. :pillitys:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Suvi » To 30 Elo 2012 17:56

Pascal Lemoix kirjoitti:Nyt on Pöpö sitten jo kuollut... :o:

Ihan puulla päähän tällainen tieto.

Eikä. :kauhistunut: :itku:

Pascalille :paijaus:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 30 Elo 2012 18:04

Voi Pasc. Voimia. :paijaus:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 30 Elo 2012 18:09

Tässä on isäntäväen kuvaus Pöpön viimeisistä hetkistä: "Pöpö oli 2 vrk karanteenissa, 3 vrk terveenä ja virkeänä Kiinan kodissamme. Sitten alkoi flunssa. Lääkäreiden yrityksistä huolimatta Pöpö heikkeni ja lopulta se hädin tuskin pystyi hengittämään, kun keuhkot alkoivat täyttyä nesteestä. Viikko ensimmäisen aivastuksen jälkeen oli pakko tehdä päätös ja päästää Pöpö lähtemään."

:(

En ole ehtinyt edes kaikkia sen tavaroita siivota pois. Lääkkeitäkin jäi, kai ne pitäisi apteekkiin toimittaa.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Wildchild » Pe 31 Elo 2012 13:01

Voi Pascal :paijaus: :halitus:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ke 12 Syys 2012 12:20

Pascal :paijaus:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 20 Syys 2012 12:03

Tämä on paha tulla tähän tuon Pascalin tilanteen jälkeen :paijaus:
Mutta.
Life goes on.

Kun Kissa on hukassa, muista tarkistaa lavuaarista :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 20 Syys 2012 12:05

Ai niin, tännehän sen olisi voinut kans ilmoittaa. Löysin siis vakuutusyhtiön, joka suostuu vakuuttamaan maatiaiskissan eläinlääkärikuluja. Itse ainakin ajattelin hakea moista vakuutusta, ihan vaan pahan päivän varalle. Kyseessä on Tapiola.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » Ti 16 Loka 2012 22:02

Meidän pihalle ilmestyi tänään eksyneen oloinen kissa, joka vaan naukui ja naukui, sekä pyrki sisälle jokaisella oven avauksella. Kaverini sitten avusti minut katsomaan kadonneiden kissojen kuvia netissä ja eräskin muistutti kovasti pihallamme ollutta. Ilmoitettu kadonneeksi jo elokuun puolivälissä, eli kaksi kuukautta sitten.
Soitin omistajille, eikä heidän kissaansa vielä ollut löytynyt. Hän tuli katsomaan kissaa. Odotellessamme otimme kissan sisälle, ettei se vaan karkaa mihinkään ja testasimme totteleeko kissa kutsumanimeään ja annoimme sille kinkkua ja leivän. Kutsumanimi toimi ja ruoka kelpasi. Omistaja tuli ja totesi heti, että kissa on löytynyt. Onnellinen perhe saa kissansa takaisin, lapset heräävät huomenna paijaamaan kissaa ja mun päivä muuttui vielä paremmaksi näin iltatuimaan. Kivaa. :hullu:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 16 Loka 2012 22:27

Skray! :superhymy:
Ihanaa. :hullu:

Meillä Moukan joulusukka saa uuden elämän. :superhymy: Se on siis tuollainen pieni vanulla täytetty pehmosukka, jossa on punainen tupsu ja kulkunen. Se on saatu jo silloin kun Moukka oli pentu.

Alun perin joulusukka ei kiinnostanut Moukkaa lainkaan. Sitten joskus Jyväskylään muuttomme jälkeen, ehkä keväällä -11 Moukka keksi, että hei, täähän onkin kiva leikki. Ja siitä lähtien se oli paras leikki ikinä.

Leikeissään Moukka raateli sen tosi pahasti rikki, ja nyt se on ollut ainakin vuoden kaapissa odottamassa jotain ideaa korjaukseen. Nyt Moukka on muutaman kerran löytänyt sukkansa tuolta kaapista ja oppinut tasan tarkkaan, missä kaapissa ja missä laatikossa sukka on. Ja aina kun se kaappi on auki, Moukka käy hakemassa sen sukkansa. Välillä Mou jopa kuoputtaa kyseisen kaapin ovea, että "Hei avaa tää kiitos. Mun sukka jäi tuonne." :virne:

Eilen tai tänään tai kuitenkin tässä viime päivien aikana lopulta keksin, että vauvoillahan on pienet jalat! Ja tänään kävin ostamassa kaupan pienimmät froteesukat. Aion sulloa joulusukan täytteet uuteen sukkaan, ommella sukan suun kiinni ja siirtää vanhasta sukasta tupsun ja kulkusen siihen myös. Toivottavasti Joulusukka 2.0 kelpaa. :tilt:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 17 Loka 2012 09:59

Skrääkkä :hullu: :pillitys: :hullu:

---

Myyyy haluaa nykyisin olla iltaisin sylissä tai kainalossa. Ihan kiinni jokatapauksessa.
Sitten se näyttää ihan ketulta ja myhäilevältä, tyytyväiseltä elikolta.
Eilen se tuli vielä kainaloon sänkyynkin nukkumaan :hullu:

Lieneekö kissanmintulla osaa tässä hommassa. Kun olen sitä hinkannut leluihin :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 16 Marras 2012 12:18

Kotiinpaluu :hullu:
Ensin noi piileskelivät kuka missäkin. Sitten Myyyy aloitti jalkojen hinkkaamisen ja todella kovaäänisen naukumisen :hullu:
Komensi ja ilmeisesti oli sitä mieltä, että rapsutusta on ollut liian vähän ja nyt paikataan vajetta.
Seuraavaksi Nellu aloitti sen huutamisen ja lopetti vain kun silittelin ja rapsutin. Reilu tunnin se rapsutushetki kestikin.
Shinya taasen tuli telkkarihetkessä makaamaan päälle. Ihan suoraan ja sitä ei meinannut saada pois siitä. Eikä auttanut jos nousi istumaan, kun siinä hetkessä sitten tunki syliin.

Yön noi nukkuivat ihan vieressä kaikki.

Joo, oli mullakin ikävä :hullu: :sydän:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 18 Marras 2012 14:38

Kissat ovat alkaneet lankuttamaan :virne:
Tai makoilemaan karvamakkaroina :keijo:

Yhtään kerää en ole nähnyt kotiintuloni jälkeen. Pelkästään pitkinä makaavia makkaroita.
Yhdessä tai erikseen. Jopa Myyyy, joka nukkuu hyllyssä. Pitkänä se siellä makoilee.
Seniorien pesässä taas on ying-yang-tyyli. Makkarana. Pyöreydestä ei hajuakaan :tilt:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 19 Marras 2012 21:12

Ne ovat olleet kerällä -> emäntä katosi. Sitten ovat kokeilleet sattumalta lankuttamista ja -> emäntä takaisin. Sitten ovat laskeneet 1+3 = :lanppu: ja päätyneet loogiseen virheratkaisuun. :virne:
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

EdellinenSeuraava

Paluu Känpillä