Vain Elämää!

Re: Vain Elämää!

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 24 Marras 2012 13:44

Duettojakso oli ehkä pieni pettymys. Paljon oli jäähyväispuheita ja niin edelleen, mutta esityksistä ei mitään suuria yllätyksiä tullut eikä enää liikuttu niin syvissä vesissäkään.

Tänäänhän näitä tulee monta jaksoa putkeen LIViltä. :pomppu: Mäkin saan talteen jaksot, joita en nähnyt.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja L-S » La 24 Marras 2012 19:44

Duetot eivät olleet tosiaan erityisen ihmeellisiä, kai siksi että artisti itse johtaa hommaa ja aikaa oli vähän, joten niistä tuli aika samanlaisia kuin alkuperäisistä. Ja suurin osa kappaleista olivat mulle entuudestaan tuntemattomia. Jartsan kappalettakaan en muista kuulleeni, vaikka se ilmeisesti oli viime vuonna Syksyn sävelessä, mutta sellainenhan meni multa ihan ohi silloin. Siitä tehty versio oli kyllä hieno ja huomasin, että alkuperäinenkin on aika kaunis. :D Ja Jarin ja Erininkin veto oli ihan hauska.

Muotokuvamaalauskohtaus oli kyllä varsin hilpeä, eritoten Jare. :virne: :sydän: Pisteet Jarelle myös siitä, että sen omasta kappaleesta duettoversiota varten oli jätetty pois se kohta jossa puhutaan horoista. Sitten kun vielä panostaisi muutenkin siistimpään kielenkäyttöön ja muistaisi sen valkoisen kauluspaidan, sitäkään ei tässä jaksossa ollut. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Suvi » La 24 Marras 2012 20:39

Tosiaan, duetot eivät tuoneet oikein mitään uutta. Lempparini oli Jarin ja Erinin Popeda, joka oli hirmu hilpeä sekä Nipan ja Jonnen Perjantai. Muistui mieleen miten kuuntelin Perjantaita teini"angsteissani" ja sitten kuvattiin Jarin kyyneliä ja samassa olin itsekin ihan :jari: na.

Nyt katson Liviltä sitä kello 17 alkanutta maratonia. :keijo:

Ai niin, tosiaan muotokuvamaalauskohtaus. :virne:
Viimeksi muokannut Suvi päivämäärä Su 25 Marras 2012 00:33, muokattu yhteensä 1 kerran
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 25 Marras 2012 00:18

Popeda oli kyllä hyvä Jarin hilpeän koreografian ansiosta muun muassa. Maraton meni talteen ja katsoinkin vähän Sillanpää-jaksoa. Hän oli kovasti hikinen :hiki:

YLE Leaks muisti ohjelmaa pienellä parodialla, selkeästi nyt kaikkia muita ohjelmantekijöitä ärsyttää ohjelman suosio... :virne:

Ja itse ostin Vain elämää -CD:n :keijo:
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Tr*ina » Su 25 Marras 2012 18:13

Itse olen missanut Siltsu-jakson kummallakin esityskerralla. Neumann-jakson näin nyt. Ehdottomasti paras jakso. Tosin en ymmärtänyt, miksi Nipa halusi Siltsun kanssa vetää dueton, kun Siltsun tulkinta oli minusta huonoin. Cheek onnistui hyvin, kuten Erinkin. Kaija Koo oli upea: vihdoinkin erilaista Kaijaa!

Neumannin puheet jäivät vähän mietittymään. Se kun sanoi jääneensä kolmasti luokalle. Kuukausi sitten Dingo-illan haastattelussa Neumann taas kehaisi olleensa luonakkansa priimus. Jännää sekin, että Neumann muistelee niin hartaana merimiesvuosiaan, hartaampana kuin Dingo-vuosiaan.

Jännää sekin, että Neumann tuntuu symppaavan enemmän Cheekiä kuin hänen suurinta ihailijaansa, Jonne Aaronia.

Cheekin illassa Katri Helena oli aivan ässä. Erin loisti kanssa ja Siltsukin oli yllättävän hyvä. Stä en sitten taas ymmärrä, miksi Kokomuus-nuorelta vaikuttava siloposki on niin järjettömän liikkis niin monen mielestä...
Juha Mieto: "Onnellisuus syntyy vuodenaikojen tarkkailusta."
Tr*ina

ViestiKirjoittaja L-S » Su 25 Marras 2012 19:45

Tr*ina kirjoitti: Stä en sitten taas ymmärrä, miksi Kokomuus-nuorelta vaikuttava siloposki on niin järjettömän liikkis niin monen mielestä...

Tässä kohden tunnen syyllisyyden piston. :keijo: Mutta esitän, että se on juuri se ristiriita mikä toimii. Totta kai Cheek jossain mielessä vaikuttaa kokoomusnuorelta ja hiukan myös kuulostaa siltä omissa kappaleissaan ainakin joiltain osin (kai niissäkin on ristiriitoja, mutta en ole kuunnellut riittävän tarkkaan voidakseni nyt esittää tarkkaa analyysia).

Mutta tässä ohjelmassa ainakin vaikuttaa siltä, että ihmiset ovat aidosti läsnä ja riisuvat sellaiset ulkoiset roolinsa*, niin että Cheekkään ei vaikuta enää ihan kokoomusnuorelta. Pahisräppäri onkin yllättäen kohteliaan oloinen poika, joka kylläkin yrittää luistaa kaikesta ja sanoo, ettei tää ole mun pala kakkua, mutta kuitenkin paljastaa itsestään sellaisen puolen, jonka ei ole helppo heittäytyä asioihin (kun ehkä ujostuttaa) ja myös sellaisen eteenpäin vievän asenteen, jossa on kaikesta huolimatta positiivisuutta ja ymmärrystä. Ja se että voi tehdä ihmisestä tällaisen havainnon antaa toivoa ja luottamusta. Siihen, että ihmisissä on monia puolia eikä heitä voi yksiselitteisesti tuomita. Jos siihen on aiemminkin uskonut, sille on aina hyvä saada vahvistusta. (Sitä paitsi Jarella on herttainen hymy. :keijo: )

Myös Jonne on tässä ohjelmassa liikkis, mutta vaikka en Negativen musiikista ole koskaan pitänyt, enkä ole siten Jonnenkaan meininkiä kovin tarkkaan seurannut, on mulla silti ollut joku käsitys siitä, että Jonne on jotenkin tunteellinen ja kokenut paljon, joten se ei yllätä yhtä paljoa.

*jos haluaisi olla kyyninen ja kriittinen, voisi tietysti ajatella, että kaikki on vaan tuotantoa, sopivaa leikkausta ja ohjausta ja jokainen yrittää kuitenkin vaan edistää levymyyntiään, mutta en nyt kyllä haluaisi siihenkään ihan noin vain uskoa.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja shaana » Ti 27 Marras 2012 21:30

Kovin oli ihana sarja tämä.
Itsekin liikutuin moneen kertaan, mm. Erinin vasten auringon siltaa, Siltsun Nuoruus on seikkailu ja Jonnen ja Nipan perjantai -
puhumattakaan Jonnen ja Katrin Believe-vedosta herkisti kovastikin :hullu:

Vaikea kuvitella erilaisempia artisteja mahdollisille tuleville toteutuksille. Musiikkiversioinnit olivat toki pääasia, mutta itse
artistien henkilökuvat ja elämänkatsomus avautuivat kovastikin. Niin paljon viisautta, jota ei ollut osannut kappaleista kuulla.
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Suvi » Ti 27 Marras 2012 23:21

Kun se maratonkin jo sitten loppui ( :huoh: ), niin odottelen jo innolla toista tuotantokautta. :keijo: Sellainen varmasti tehdään. Netissä on tainnut ollakin miljoona eri äänestystä siitä, keitä porukka haluaisi nähdä VE:n toisella kaudella, mutta keitäs te haluaisitte sinne?

Itseäni kiehtoo ajatus, että mukana olisi ainakin Antti Tuisku, Paleface, Paula Koivuniemi ja Toni Wirtanen. Mietin tässä eräs päivä muitakin, mutten muista enää, keitä ajattelin. :P Omalla tavallaan kiehtoisi nähdä Hector sarjassa, mutta jotenkin tuntuu, että hän ei lähtisi siihen mukaan. :riips:
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 27 Marras 2012 23:43

Mä luulen ettei Paula Koivuniemikään helpolla lähde, joten Marion.
Sen lisäksi joku tosi yllättäjänimi, kuten Lordi olisi "siististi cool" :keijo:

Jonna Geagea :tilt:
Jenni Vartiainen.
Aki Tykki.
Anna Eriksson.
Laura Voutilainen saattaisi vetää myös yleisöä puoleensa.
Siihen päälle Eino Grön :keijo: Eikka on ihan liian aliarvostettu iskelmätyyppi. Eikka tai Tapani Kansa :virne:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 28 Marras 2012 00:04

Oi joo, Eikka! :lanppu: :sydän: Veikkaan, että Eikkakaan ei välttämättä lähtisi mukaan, kun kuitenkin asuu puolet vuodesta Floridassa. :virne: Mutta eihän sitä koskaan tiedä. :raps:

Itsekin taisin miettiä tuota Jenni Vartiaista. Chisu voisi olla myös kiinnostava. :raps:
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 28 Marras 2012 12:34

Toivottavasti Paula Koivuniemi suostuisi, häntä on niin monessa eri nettiäänestyksessäkin jo suosittu. Ja nyt kun mukana olivat Jartsa ja Katri Helena, niin Suomessahan on harvoja näin ikonisia laulajia, paitsi juuri Paula Koivuniemi. Vastaavasti juuri Tapani Kansa tai Eino Grön voisi toimia.

Lordi tuskin suostuu. :keijo: Mutta joku yllättäjä pitäisi kyllä saada mukaan. Ehkä toinen räppäri olisi jo toistoa, joten ehkä nyt sitten jotain raskaampaa. Ketäs niitä onkaan? Ehkä ei mielellään kuitenkaan Jouni Hynystä. :keijo:
Jenni Vartiainen olisi melko yllätyksetön valinta, mutta todennäköinen.

Kyllä Antti Tuiskukin voisi olla hauska. Tai ylipäänsä joku nuorempi mies varmaan tarvitaan mukaan. Aiemmin mainitsemani Terhi Kokkonen olisi kiva, mutta toisaalta toivon nimenomaan yllätyksellisyyttä, joten ei tartte olla mun vanhoja suosikkeja.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 28 Marras 2012 18:24

Maija Vilkkumaa ja Riki Sorsa nyt ainakin. :D Jos nyt ei ihan suoraan oteta Voice of Finlandin tuomaristoa eli Elastista, Paula Koivuniemeä, Tähkää ja Mike Monroeta. Lordikin oli Kuorosodassa, joten ei sitä.

Seppo Hovi olis kova!
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Tr*ina » Pe 30 Marras 2012 13:29

Muakin pikkasen ärsyttää se, että samat naamat pyörii ohjelmasta toiseen. Neumann oli jo Linnan tähdissä, Jari Sillanpää Neljän tähden illallisessa jne. Siksi en missään nimessä halua Eino Gröniä (Linnan Tähdet) enkä Paula Koivuniemeä (Voice of Finland) Vain Elämäähän (onpa muuten tyhmä nimi sarjalle).

Itse luulen, että aika moni artisti jo nyt tyrkyttää itseään tulevalle kaudelle. Tuohan tämä valtavasti näkyvyyttä ja mammonaa.
Juha Mieto: "Onnellisuus syntyy vuodenaikojen tarkkailusta."
Tr*ina

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 30 Marras 2012 13:44

Samat naamat on siksi, ettei muut suostu.
Olihan Kaija Koo Kuorosodassa.

Vain Elämäässä on myös se vaara, että pilkka osuu omaan nilkkaan. Ei sinne voi lähteä nokka pystyssä esittelemään itseään. Siksipä sinne ei ketä tahansa ( Maija Vilkkumaa :epäilevä: ) voida laittaa. Jos lähtee tämmöistä tekemään maineen ja mammonan vuoksi, se välittyy kyllä katsojille. Se näkyy ihmisestä läpi. Vain Elämäässä joutuu vielä pistämään ne omat biisit toisten käsiin. Se ei ole jokaiselle artistille kovin helppoa.

Mä ehkä vähän toivoisin Paula Vesalaa :hullu:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 30 Marras 2012 14:13

Määkään en oo oikein ymmärtänyt, että miksi tämän ohjelman nimi on Vain elämää. En kyllä tiedä, mikä olisi parempikaan nimi.

Mikä olisi teidän unelmakattaus, jos sais villiintyä täysin?

Mulla olisivat vaikkapa:
- Kauko Röyhkä
- Vuokko Hovatta
- Joa Korhonen
- Meiju Suvas
- Ruudolf
- Tommi Liimatta
- Jonna Tervomaa
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 30 Marras 2012 14:24

Kuka on Joa Korhonen?
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 30 Marras 2012 14:40

Kibaya kirjoitti:Kuka on Joa Korhonen?

:femmat: Mietin ihan samaa.

En ole yhtään jaksoa sarjasta katsonut, mutta mä todennäköisesti haluaisin, että esiintyjien biisit ovat suurelta osin tuttuja.

Ja Paulasta kyllä tykkäisin. :hullu:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 30 Marras 2012 14:42

marenkienkeli kirjoitti:
Kibaya kirjoitti:Kuka on Joa Korhonen?

:femmat: Mietin ihan samaa.

Jorma Korhonen, Saran laulaja. :keijo:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 30 Marras 2012 15:14

Lyyran dream team kuulostaa oikeastaan aika hyvältä. Paitsi Korhosesta en ole kuullut enkä yhtään pidä Sarasta. Mutta voisihan sellainenkin osoittautua kiinnostavaksi.

En kuitenkaan nyt jaksa sen paremmin keksiä omaa unelmatiimiä. :keijo:

Mua ei haittaa, jos tässä on samat naamat kuin kaikissa muissa ohjelmissa - en ole moista huomannut, kun en ole yhtään katsonut Linnan tähtiä, Kuorosotaa, Neljän tähden illallista, jne. :keijo: Mutta eihän niitä isompia tähtiä Suomessa niin paljoa ole, sellaisia joilla tällaiseen olisi kiinnostusta ja aikaa.

Vain elämää nimenä ehkä korostaa sitä mitä tällä sarjalla selvästi osittain yritettiin välittää: elämä ja musiikki kietoutuvat yhteen, biisien takaa voi löytää tarinoita, ja artistitkin ovat muutakin kuin ensimmäiseksi päällepäin näyttää. (Näin ilmaistuna tää kuulostaa ärsyttävän kliseiseltä, sellaiselta mitä voidaan sitten pilkata nokkelissa kolumneissa.)
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 30 Marras 2012 20:44

Kauko Röyhkä ei ainakaan ole menossa :virne:

Eihän tuo varmaan kaikille sovikaan. Ja tuollainen järkevä asenne "luomiseen" ja "elämään" ja niiden suhteeseen on ihan hyvä. Mutta ei tässä sarjassa mun mielestä sitä hirveästi mystifioitukaan, siis nimenomaan luomista, kun eiväthän nämä kaikki ole edes tehneet itse biisejään. :keijo: Erilaiset tunteet ja kokemukset voivat kuitenkin olla olemassa yhteydessä musiikkiin tai sen rinnalla.

(Tuplapostaus... sori, mutta on sääli ettei ole Vain elämää -päivä enää. :( )
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 30 Marras 2012 20:51

Alun perin kuulin, että Kauko Röyhkää oli lähestytty tämän ekan kauden merkeissä. Kuulemani mukaan hän oli alustavasti siihen suostunutkin, mutta sitten niistä sarjan tuottajista ei ollutkaan enää kuulunut mitään.

Kaukolle olisi Meijun biiseistä sopinut Pommi oon ja Ruudolfin biiseistä Doupeimmat Jumala seivaa. :keijo:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ke 12 Joulu 2012 00:18

Kunhan nyt ei ainakaan mitään Maija Vilkkumaata. Kaksi laulutaidotonta edellisellä kaudella riitti, ei kiitos enempää.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 12 Joulu 2012 11:05

Jorssi kirjoitti:Kunhan nyt ei ainakaan mitään Maija Vilkkumaata. Kaksi laulutaidotonta edellisellä kaudella riitti, ei kiitos enempää.

Nipa ja kuka muu? :keijo:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ke 12 Joulu 2012 14:17

Wildchild kirjoitti:
Jorssi kirjoitti:Kunhan nyt ei ainakaan mitään Maija Vilkkumaata. Kaksi laulutaidotonta edellisellä kaudella riitti, ei kiitos enempää.

Nipa ja kuka muu? :keijo:
Jare.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 12 Joulu 2012 16:59

Laulutaidottomuuskin on kuulijan korvassa. M.A. Numminen voisi olla aika kova sana.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

EdellinenSeuraava

Paluu Leffa.tv