Viikonloppuaamujen keskusteluohjelma!

Re: Viikonloppuaamujen keskusteluohjelma!

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 24 Marras 2012 12:13

Istun vaihteeksi yliopistolla kirjoittamassa gradua. :tilt: Onneksi tänään ei ole mahdollisuutta olla niin kauaa kirjoittamassa, sillä minulla ei ole vieläkään Aleksandrian kulkulupia. Tänään ehtii tehdä vielä vaikka mitä kivaa. :D
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja skray » La 01 Joulu 2012 08:10

Tänään on joulukuun ensimmäinen päivä. Onko sinulla jo joulukalenteri hankittuna, vai riittääkö forden kalenteri laskemaan päiviä jouluun?

Mulla ei vielä ole joulukalenteria, mutta ensi viikolla on tilipäivä ja sitten hankin raaputettavan kalenterin töistä. Saa heti raaputtaa ekat viisi luukkua. :superhymy:
Katsotaan sitten malttaako mieli siihen, että raaputtais vaan luukun kerrallaan.
Kiitos Lyyralle ja suville kun jaksatte päivittää forden kalenteria. :hymyhali:
Mäkin voin yrittää keksiä/ehdottaa jotain jollekin päivälle.
---

Tänään on työpäivä ja pitkä sellainen. Melkein alusta loppuun saakka saan myydä joulukalentereita ja lottoa. Ne on varmaan päivän sanat.

Huomenna meen joulumarkkinoille kaverin kanssa. Katsotaan, josko ainakin limpun ostaisin ja ehkä jotain muutakin. Tänä vuonna pitää yrittää kuluttaa vähän vähemmän rahaa kuin viimeksi. :keijo:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja damn » La 01 Joulu 2012 11:27

Vähän kehnosti nukutun yön jälkeen heräsin onneksi ihan hyvillä mielin. Tänään on meiän koululla joulumyyjäiset ja kavereitten kaa oli tarkoitus mennä sinne. Kaverit kuitenkin perui, yllätysyllätys lauantaiaamuna nukuttaa. No, mä ajattelin kuiteskin mennä käymään, siellä on koulukavereita myymässä ja koitan etsiä synttärilahjoja sieltä ja todennäköisesti itsellekin tarttuu mukaan jotain kivaa, esim kaulakoru, joita ennestään ei ookkaan kun miljoona.

Muuten luvassa aika rauhallinen päivä, ei oo suunnitelmia illaksikaan ja voisin oikeestaan olla kotona, koska olin tällä viikolla jo kahtena päivänä baareilemassa. Eilenkin ihan hyvillä mielin vaan kotona, vaikka puhelin pirisi ja vientiä ois ollut. Olin eilen koko päivän shoppailemassa siskon kanssa ja pikkuisen väsyttää vieläkin se kahdeksan tunnin kaupoissajuoksu.

Niin ja mulla ei oo joulukalenteria. Eikä oo tainnut ollakaan ala-asteen jälkeen kertaakaan. Joskus oon miettinyt pitäskö ostaa, mutta olen muutenkin niin jouluvastainen, että ei oikein ole ollut tarvetta laskea päiviä siihen helvettiin.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja L-S » La 01 Joulu 2012 12:25

Mulla on partiolaisten joulukalenteri, kun äiti ei voinut vastustaa niitä myyvää pikkupartiolaista. :keijo:

Yleensä mulle kyllä käy niin, että avaan viikon luukut kerralla, kun en muista.

Tänään pitäisi hoitaa vähän asiallisia asioita, sitten käydä kaupassa ja illalla toivottavasti teen bataattikeittoa, juustoteeleipää jota olen himoinnut jo viikon ajan sekä joulutorttuja. Ja jos jaksan, haen joulukuusen ullakolta ja pystytän sen. Se tosin edellyttäisi myös vähän siivoamista, mikä taas ei inspiroi. :joulukeijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 01 Joulu 2012 14:06

Minulla on paikallisen sanomalehden jakama joulukalenteri, joka on muodostunut jonkinlaiseksi jouluperinteeksi. Nappasin sen töistä mukaani, kun se sattui olemaan siinä hollilla. Omaan kotiin kun ei mainoksia jaeta. Yleensä tuohon on liittynyt sellainen arvonta-aspekti. Jokaisen luukun takana on ollut kuvan lisäksi arvontanumero, ja joka päivä arvotaan palkintoja. Tämän päivän luukun takaa ei kuitenkaan numeroa paljastunut. Ehkä asiat ovat muuttuneet poissa ollessani. Ensimmäisen luukun takaa paljastui harakka, jolla on joulupallo nokassa. Ihan kivaa. Syntymäpäiväni luukusta ennustan löytäväni Lucia-neidon tai jonkun kynttiläaiheen. Pidän joulukuusta enemmän syntymäpäiväni takia, kuin joulun takia.

Tänään ajattelin siivota, ja kirjoitella yhtä luentopäiväkirjaa. Saas nyt nähdä, mitä kummastakaan tulee, mutta aikomus on vankka. :virne:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » La 08 Joulu 2012 08:30

Vapaa lauantai ja jo tähän aikaan hereillä. :keijo:

Monet kaverit tuntuvat päivittelevän facebookiin, että lähtevät ostamaan tänään joululahjoja. Minun suunnitelmani on sama. Mun mielestä on kivaa, kun kaupoissa on vilinää ja vilskettä, mutta liika on liikaa. Ahdistaa etukäteen eniten se kuumuus. Ihmismäärät mua ei haittaa, kunhan ei ole kuuma.
Onko sunkin suunnitelma lähteä tänään ostamaan lahjoja?

Illalla meillä on virman pikkujoulut. Minkähän mekon sitä vetäisi niskaan, kun kaikki on rumia? :keijo:
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 08 Joulu 2012 10:56

Mää kävin eilen ostoksilla (en tosin joululahjaostoksilla). En löytänyt kaikkea etsimääni. Ei siellä minusta mikään kauhea ryysis ollut, mutta kuuma oli. Mulla oli ihan liikaa vaatetta päällä. Aina ekana kun tulin kauppaan sisälle, otin takin pois, koska tiesin tukehtuvani muuten. Olihan siitä ylimääräistä hommaa, mutta selvisinpähän paljon vähemmällä ahdistuksella.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » La 08 Joulu 2012 14:02

Oli kyllä yllättävän vähän ahdistava reissu. :keijo:
Kaupoissa oli aika hiljasta, ruokakaupassakaan ei ollut jonoa, mikä oli todella omituista.
Muutama lahja jäi vielä hankkimatta, mutta ideoita on onneksi.
skray

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 08 Joulu 2012 20:57

Mun päivärytmi on kääntynyt ihan päälleen, eikä eilinen migreeniväsymys auttanut asiaa ollenkaan. Menin kolmen aikaan yöllä nukkumaan ja heräsin kymmenen jälkeen. Ei kovin kannattava systeemi.

Tämän päivän agenda oli saada hommattua joululahja-tekeleiden pohjat ja materiaalit valmiiksi. Olin suunnitellut kiertäväni tietyt paikat ja hankkivani tavarat iltaan mennessä.
Meni ihan hyvin, kunnes aamulla en vaan päässyt lähtemään. Ei tullut mitään. Istua möllötin tahmeana paikoillani ja tuijotin eteeni. Etenin melkein asteikolla käskytä itsesi toimintaan ja vaatekappale kerrallaan puin päälle. :friikki:
Tein kaksi tuntia lähtöä kotoa. Kun pääsin lähtemään, sain itseni kyllä liikkeelle ja eteenpäin.
Kauppa-apajilta sain tavaroista noin puolet. Nippeliä ja nappelia puuttuu vielä. Kuten koukut ja idea, miten tuon lopullisen tuotteen saa seinälle, kun siinä ei ole takalautaa :keijo:
Luulen ehkä jo keksineeni vastauksen siihen.
Tämän lisäksi puuttuu mattoveitsi :keijo: maalarinteippiä ja kankaanpainamiseen sapluunapohja :tilt:

Loput kamat on. Osa piti hakea kahdenkymmenen kilometrin päästä, kun en lähempää löytänyt :keijoei:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » Su 06 Tammi 2013 13:15

Miten sujuu loppiainen? Joko joulusta on toivuttu ja kuuset laitettu naftaliiniin odottamaan ensi vuotta, iskeekö tipaton tammikuu päälle kuin kylmä tiskirätti naamaan? Vai onko ihanaa, kun on arki ja uudet alut?

Mä en ole henkisesti vielä päässyt yli joulusta. Joululoma oli ihanan rentouttava ja rauhallinen. Paljon oleilua kynttilöin ja hyvän maun mukaisin kimaltein koristelluissa huoneissa, piparkakku kädessä tai suklaarasia lähistöllä, viiniä lasissa. Klassista musiikkia, iloisia joululauluja, rauhallisia tv-sarjoja, lautapelejä, pitkälauseista kirjallisuutta ja hyvää seuraa. Jopa istumista saunan terassilla lumisia puita katsellen. :hullu: Varsinainen oleskeluyhteiskunta.

Arki ei siis oikein innosta tämän jälkeen. Kolme päivää töissä meni jotenkin, viikonloppu on ollut tylsä. Olen yrittänyt katsoa televisiosarjoja ja juoda glögiä, mutta hohto on mennyttä. Liiasta suklaasta alkaa voida pahoin, mitä ei jouluna tapahtunut. En ole vieläkään siivonnut laatikoita, olo on jotenkin kireä ja selkä alkaa taas jumittaa. Aloitin aamun uusimalla virustorjunnan tilauksen. Uudistin sen kahdeksi vuodeksi, mikä tuntuu isolta sitoumukselta nykyisessä epävarmassa maailmassa. :keijo: Mutta se oli lähes 25 euroa halvempi kuin jos olisi tilannut ne kaksi vuotta erikseen.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 06 Tammi 2013 13:40

Ai niin, tänään on tosiaan loppiainen. Olen joutunut viime vuosina olemaan joulun välipäivät töissä, ja se on yksi vuoden kiireisimmistä ajankohdista töissä, joten joulu on minulle viime aikoina loppunut oikeastaan tapaninpäivään, tai jo siihen kun tulen kyläilypaikasta kotiin. Muistelin juuri aikaisemmin aamulla, että joulu loppui minulle pienempänä siihen, kun kuusi vietiin pois. Yleensä itse halusin venyttää kuusen poisvientiä mahdollisimman pitkälle, yleensä nuutinpäivään.

Oi niitä aikoja. :huoh:

Muistin vielä eilen, että kaupat eivät ehkä ole auki tänään, mutta en silti ole ostanut esimerkiksi aamupalaa huomiselle. No, ehkä minä jostain ruokaa saan, täytyy vaan tehdä pitempi matka. :P
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja L-S » Su 06 Tammi 2013 13:50

Käsittääkseni aika monet kaupat ainakin isoissa kaupungeissa ovat tänään auki, siihenhän keksittiin taannoin joku poikkeuslupa siksi, että Suomessa vuodenvaihteen yli lomailevat venäläisturistit pääsisivät shoppaamaan. :P
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Su 06 Tammi 2013 14:12

Minä olen täysin arkitunnelmassa ja joulu on unohtunut täysin. Eilen hoidin sähköisesti työasioita ja tunsin itseni tärkeäksi. Olin myös vähällä jäädä auton alle ja tein hedelmäsoppaa, johon opin nyt laittamaan perunajauhot oikein.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 06 Tammi 2013 15:04

L-S kirjoitti:Käsittääkseni aika monet kaupat ainakin isoissa kaupungeissa ovat tänään auki, siihenhän keksittiin taannoin joku poikkeuslupa siksi, että Suomessa vuodenvaihteen yli lomailevat venäläisturistit pääsisivät shoppaamaan. :P

Niin ovat, mutta mun lähikaupat eivät ole auki. Sen takia täytyy tehdä se pitempi matka. :P

Muoks. Eikun ei sittenkään tarvitse. :P Tarkistin. :keijo:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 12 Tammi 2013 11:13

Ulkona paistaa aurinko :hullu:
Taivas on houkuttelevan kirkas ja nyt tuntuu hyvältä.
Tämä on hyvä päivä!
(Suwi tulee ja me ollaan fanityttöjä :tyttö: )

Nukkuminen oli pikästä aikaa ihan jees. Aamuherääminenkin oli yllättävän kivutonta. Kissa ei hypännyt päällä, eikä kynsinyt. Makasi kainalossa ja maukui. Paljon lempeämpi tapa herättää ihminen, kuin se tyypillinen päällä pomppiminen ja kynsien esittely ja kuonon tunkeminen silmään.

:D
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Nugat » La 19 Tammi 2013 11:15

Hyvvää huomenta! :keijo: Heräsin ihanilta yöunilta lämpimästä kamarista. Mietin, että onkohan pakkanen jo hellittänyt kun ylimääräisen viltinkin olin potkinut lattialle aikoja sitten. Nousin ylös, laitoin varoiksi villasukat jalkaan ja avasin tuvan oven ja tein arvion. Ulkona raikas -25 pakkanen, tuvan lämpötila aamulla viileähkö 14 astetta ja kaikki vesiputket jäässä. Vessakaan ei vetänyt.

Ongelma oli onneksi tuolla päätalon pannunhuoneessa, riitti että siellä kävi kuumailmapuhaltimen kanssa töhöttelemässä niin johan lähti vedet liikkeelle. :tilt: Mutta toi tuvan ovi! :huoh: Se on tuollainen vanha ovi, joka ei mene tiiviisti kiinni. Siihen saattaisi voida laittaa jonkin tiivisteen tuohon yhteen reunaan, mutta epäilen ettei tuo ovi sitten mene senkään enempää kiinni. Eteinen on kylmä lautakasa vain. Siellähän on yhtä kylmä kuin ulkona. Eilen illalla olin ison vanhan patjan asettanut tuon oven alaosaan, että se edes vähän estäisi ilmavirtaa, mutta toi tekniikka ei kyllä toimi koko talvea. :keijo: Oven kahvakin on ihan valkoinen huurusta. :virne: Onneksi en ole töissä niin ehtii lämmittää.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja skray » La 19 Tammi 2013 17:08

Meillä on sentäs 16-18 astetta aamusin ja eteisessäkin ainakin se 14 astetta.. ja kylmältä nuokin tuntuu. :virne:
skray

ViestiKirjoittaja Pvi » Su 20 Tammi 2013 12:12

Aurinkoinen sunnuntaiaamupäivä!
Pötköttelyä on jo ollut riittävästi, joten voi pistää pyykkikoneen päälle ja tehdä aamupalaa... Ehkä vielä ehtii käydä ulkonakin ennen tansseja.

Perussunnuntai ihanalla auringonpaisteella.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 20 Tammi 2013 12:31

Taas sunnuntai. Mihin tämä viikko meni? :friikki:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja viima » Su 27 Tammi 2013 13:50

Mukava aamu: olin baarissa kolmen paikkeille, mutta syöminen ja veden juominen torppasivat tällä kertaa krapulan nähtävästi kokonaan. Täytin eilen illalla lomakkeen jolla tulen vakiopaikkamme vip-asiakkaaksi, tämä oli eilen suuri ilon ja riemun aihe :keijo:

Tänään on melkein vapaapäivä, voisi keskittyä löysäilemiseen ja vähän koulujuttuihin ja siivoilemiseen.
viima

ViestiKirjoittaja theia » La 02 Helmi 2013 11:28

Nyt on viikonloppu? Joo? Olin eilisen saikulla, niin on vähän päivät sekaisin :virne:

Aamuni alkoi tänään yhdeksältä, aamukahvilla tuon toisen täällä asuvan tyypin kanssa. Sitten se lähti töihin, ja mä laitoin pyykkikoneen hurisemaan (meinasin kirjoittaa että laulamaan, mutta eihän se laula, hurisee vaan tuolla. Jos toi olis laulua, niin se olis aika huonoa laulua.), harmi vaan että pyykkinaru on jo niin täynnä että toista koneellista ei voi pyörittää :(

Seuraava ohjelmanumeroni on tarttua kirjaan ja lukaista viimeiset 100 sivua, jotta pääsisin aloittamaan seuraavan kirjan (sen nykyisen kirjan jatko-osan).

Pyykkien pyörittyä mahdollisesti siirryn "keskustaan" etsimään kenkiä ja ehkä paitaa.

Todella jännä lauantai, siis, etten sanoisi.
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 09 Helmi 2013 10:14

:norsu: Menin v*ttuuntuneena nukkumaan, kun en saanut ostettua VR:n lipunmyynnistä alennushintaisia lippuja. Heräsin ihan hyvillä mielin, mutta kun pääsin keittiöön, huomasin, että Mieheke oli syönyt yöllä, kotiin tullessaan leipää ja unohtanut sen pöytään. :norsu: (Turha mun on tällaisesta valittaa, kun itse olen useammin unohtanut esim. levitepurkin pöytään.) Ehkä tuota juustoa voi käyttää vielä vaikka pitsaan?
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 23 Helmi 2013 12:19

Nousin yhdeksältä. :tipahdus:
Siivosinkin jo. Kohta tulee kaveri kylään, kun meidän salainen kahden hengen levypiiri, josta kaikki tietää, kokoontuu. Sen lapset tulee kans. Saa nähdä, mitä siitä tulee. :virne:
Viimeksi, kun tapasin ne... no, sitä voinee kuvailla sanalla mekkala. :virne: Kauheeta päälle huutamista ja huomiosta kisaamista. :keijo: Saas nähdä, mitä Moukari tykkää niistä.

Taidan leipoa suolaisia muffinssejani. Pitäis vaan jaksaa nyppiä kivet oliiveista pois. En ostaessani tajunnut, että niissä on kiviä.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja L-S » Su 24 Helmi 2013 13:34

Levylauantai kaverin kanssa kuulostaa kivalta. :tilt:

Mulla oli eilen harvinaisen tasapainoinen päivä. Vähän töitä, mutta myös shoppailua ja kevyttä ruotsalaista viihdettä. Jossain välissä laitoin ruokaakin. :tilt: Tällaisia lisää, joskus viikonloppupäivät tuntuvat menevän ikään kuin ohi ja hukkaan. Tänä aamuna olen jo imuroinut pikaisesti ja harkitsen pölyjen pyyhkimistä, mutta töitäkin pitäisi tehdä, joten voi olla, että jonkin verran aikaa menee sitten hukkaan niitä vältellessä. :keijo:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 24 Helmi 2013 14:38

Rennon leppoisasti alkoi kissain herätysoperaatio ennen kahdeksaa. Veikkaan siinä varttia vaille, kun kymmentä vaille katsoin kelloa ja sitä remuamista oli hetken jo jatkunut.
En reagoinut. :norsu:
Aika kauan ne jaksoi yrittää, mutta antoivat mun kohdalla ainakin periksi. Kävivät myös juoksemassa kiusajuoksuaan myös Suvin päällä :ei:
Ihme elukoita! Ei anna ihmisten nukkua, saatana! :norsu:

Ollaan me noustu jo ajat (tunti), ajat (tunti), ajat (tunti) sitten. Katsottu vähän Hynttyyt Yhteeniä, koska siellä on Juha "Keijo" Veijonen :keijoei:
Onhan se muutenkin aika sopivan retro ja :keijo:

Mikä päivä tänään on?
Kibaya
Hörhökeijotar

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa