Askartelu-paskartelu

Re: Askartelu-paskartelu

ViestiKirjoittaja skray » Ma 13 Joulu 2010 23:10

Olipas kivoja kalentereita tuolla! Mä tykkäsin teekuppimallista, jossa lautasessa oli ne päivät ja kupissa nuoli. Sen voisi toteuttaa itsekin aika halvalla ja se olis hyvä lahja. :)

Tosiaan noita magneetteja on itsellä jääkaapin ovessa 55 kappaletta ja lisäksi olen tehnyt niitä lahjaksi jo kaikille parhaille kavereille, sisaruksille, mummulle ja fammolle. :virne:
Rahaa on kulunut lahjoja tehdessä, mutta ei se haittaa, kun ovat sitten kuitenkin itse tehtyjä ja varsinkin mummu ja fammo on aina tyytyväisiä, kun saavat jotain itse tehtyä lahjaksi.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 23 Joulu 2010 20:08

Mein origami-kuusimetsä:

Kuva

:tilt:

Ja vielä tän vuoden korttisatoa (siis ite tehtyjä). En jaksa linkittää kaikkia 35:ä. Tässä on vain joitakin esimerkkejä, eikä kaikki ees ole ihan niitä omia suosikkeja, heh. Aika erityylisiä tuli väsättyä. :) Kuvien pitäis suurentua klikkaamalla.

1. Nappikortti
2. Graafisempaa ilmettä
3. Kultasydän
4. Paketit
5. Tähtöset
6. Enkuli
7. Huopapukki
8. Tähdenlento
9. Sydännauha
10. Kynttelit
11. Joulupalloset
12. Viherkuuset
13. Raitoja (näitä oli 2 versiota. toinen näkyy aiemmassa yhteiskuvassa)
14. Pelkkä kuusi
15. Lumiukko kelkkamäessä

1. Kuva 6. Kuva 11. Kuva
2. Kuva 7. Kuva 12. Kuva
3. Kuva 8. Kuva 13. Kuva
4. Kuva 9. Kuva 14. Kuva
5. Kuva 10. Kuva 15. Kuva
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 25 Joulu 2010 00:09

Lyyra, ihania kortteja. Erityisesti kortit nro 8 ja 12 olivat mieleeni. Myös valmiita tarroja oli käytetty taidokkaasti. Olen aina pikkuisen karsastanut valmiita kirjoitustarroja, mutta noissa korteissa niitä on käytetty erinomaisesti. Tykkään. :peukku:

Pitää katsoa, jos jossain vaiheessa tekisin magneetteja. Vaikuttivat kivoilta ja helpoilta valmistaa. :D
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 25 Joulu 2010 00:19

Itse taas käytän mieluummin tekstitarroja kuin että kirjoittaisin itse mitään millään kulta- tai hopeatussilla. Mun käsiala ei oo ainakaan parantunut kaiken tämän fordaamisen myötä. :virne:

Mutta kiitos kaunis kehuista. :ahihi:
Meillä meni ideoita ristiin ees ja taas kämppikseni/askartelupartnerini kanssa, joten hänellekin kuuluu osansa kunniasta.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 02 Tammi 2011 15:59

Tein 7" vinyylikipon heartlessin ohjeilla. Halkaisija on jotain 12-13 cm, ja reunan korkeus n. 3 cm. Pieni ja söpskä! :ahihi:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 03 Tammi 2011 00:40

Triplapostaus. Edelliseen liittyen: Tietääkö kukaan paskartelijatyyppi, että minkälaista lakkaa kannattais käyttää tohon vinyylikippoon? Kun aattelin, että haluaisin säilyttää ton etiketin suht hyvässä kunnossa, ja muistaakseni, ostaessani edellistä vinyylikippoani, myyjä sanoi, että se on käsitelty jollakin lakalla.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Pe 27 Touko 2011 15:55

Kuin mie en oo tänne mitään kirjottanu vielä. :o:

Kuulun hamsterin lailla tarvikkeita keräilevien askartelijoiden lahkoon. Tarvikkeita löytyy vähän siihen sun tähän, mutta kun niistä pitäis tehdäkin vielä jotain. Ideoita kyllä riittää ja aikaakin löytyisi, mutta se aloittamisen vaikeus. Minua on pitkään poltellut, että pitäisi tehdä jälleen helmitöitä. Edellisestä kerrasta on tainnut kulua jo vuosi. Löysin kirjastosta pari viikkoa takaperin Dorothy Woodin Helmihullut-nimisen kirjan, jonka ohjeet vaikuttivat varsin lupaavilta. En ollut ehtinyt tehdä sen ohjeilla vielä mitään, kun löysin saman kirjan kirjakaupan alesta ja pakkohan se oli ostaa. Suosittelen lämpimästi tutustumaan, jos helmityöt kiinnostavat yhtään.

Neulahuovuttamisesta kiinnostuneita taas suosittelen vilkaisemaan Sharp Laurien Villaiset pikkupehmot-kirjaa. Kummankin kirjan ohjeet vaikuttavat minun silmään hyvin helposti seurattavilta. :tilt:

Tekeleitäni voisin esitellä joskus myöhemmin, kun saan kuvausintoa.

Edit: Niin ja Lyrtsille voisin ehdottaa vinyylikipon suojaamiseen decoupage-lakkaa, jos asia on vielä työn alla. Kannattaa tosin varmistaa vielä vaikka askarteluliikkeen myyjältä, että sopii hommaan. Miulla itelläni ei ko. tuotetta ole ollut.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 14 Joulu 2011 01:24

:tipahdus:

Kylläpä tein pari ihanaa joulukorttia! Ostin viime vuonna joulun alla töistä kiiltokuvia musisoivista vanhan ajan sedistä (tyylistä päätellen jotain 1800-lukulaista vibaa). Otin oboistin toiseen korttiin ja laulajan toiseen. Molemmat korttipohjat ovat taittomallia. Oboistikortissa on valkoinen pohja, ja laulajakortissa sininen. Oboistin laitoin violetihkolle taustalle (korttipohjassa on valmis ikkuna, ja kuvalle jäi siis valkoiset kehykset), ja laulajan liimasin suoraan kortin kanteen. Laulajakortin taitoskohdan pystyi valitsemaan itse, joten taitoin sitä noin kolmasosan verran vasemmasta reunasta, ja länttäsin laulajan siihen.

Sitten molempien muusikoiden instrumentista kuuluu tietenkin musiikkia, jota kuvaamaan liimasin erikokoisia hopeatähtiä, jotka lentävät virtana oboen kellosta ja laulajan suusta. Laulajan suusta lähtevä tähtivana jatkuu taitteen reunan yli sinne kortin "takaseinään" ja toiselle reunalle. Tekstitarrana käytin tuollaista "antiikkifonttia", jota olin ostanut sen enempiä edes ajattelematta, ja tajusin sen sopivan noihin vanhantyylisiin kiiltokuviin kuin nakutettuna! Molempiin kortteihin tuli (taitteen taakse piiloon) teksti Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta.

Aivan ihanat, vaikka itse sanonkin. :hullu:

Kiiltokuvia on vielä kaksi jäljellä. Taidan tehdä näistä sarjan. :raps:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 14 Joulu 2011 06:53

Kai näistä korteista tulee sitten kuviakin, kuten viimevuotisista näytti olevan? :tilt:

Mäkin jaksoin jostain syystä viime vuonna vääntää kortteja, mutta tänä vuonna ei sellaiseen kyllä ole aikaa. Harmi sinänsä, että täällä olisi runsaasti valtavankokoisia askartelukauppoja, joista saisi monenlaista tarviketta. Kyllä kaiken maailman Tiimarit ja Sinooperit kalpenee noiden liikkeiden rinnalla... Ilmeisesti täälläpäin ollaan kovia askartelemaan, kun paikallisessa ostoskeskittymässäkin on kaksi sellaista isoa liikettä. :riips:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja skray » Ke 14 Joulu 2011 09:36

Mä oon ollu aktiivinen korttien vääntäjä jo monena vuonna ja tänä vuonnakin ostin vähän lisää korttipohjia ja joitakin kivoja tarroja jne. askartelemista varten. Tein kolme korttia, sitten en vaan jaksanut enempää ja loput saivat kaupan taviskortit. :huoh:
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 14 Joulu 2011 10:14

L-S kirjoitti:Kai näistä korteista tulee sitten kuviakin, kuten viimevuotisista näytti olevan? :tilt:

Yritin kuvailla tarkkaan, ettei tarvitsisi laittaa (kun spämmäsin viime vuonnakin tsiljoona kuvaa), mutta laitetaan nyt sitten, kun erikseen pyydetään. :tilt:

Kuva

Suurenee klikkaamalla.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 14 Joulu 2011 16:34

Oi, kyllä tässä ketjussa saa mielellään kivoilla askarteluilla spämmätä! Minä ainakin tykkään. Nättejä kortteja! :hymyhali:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 04 Tammi 2012 18:16

Noista tulikin sarja. Tässä loput sarjan kortit.

Kuva

(PS. :kieli: Salamalla otettu kuva.)

Laulajan ja rumpalin korttipohjat olivat oikeasti samaa kartonkia, ja basistin ja oboistinkin olivat samanlaiset (luonnonvalkoiset, ei puhkipalaneet, kuten tuossa kuvassa :norsu: ). Oboistin taustaväri on sellainen savunharmaanvioletti ja basistin vihreä.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 26 Marras 2012 20:09

Törmäsin askartelutekniikkaan, joka meni ihan viuhuamalla mun hilseen yli.

Teippaaminen.

Teippitarhan blogi

Osaako joku sanoa mikä tän idea on?
Muuta kuin koristelu?

Useammassa postauksessa lukee miten niitä teippejä voi ottaa pois ja käyttää uudestaan :friikki:
Siis täh?

Mun mielestä askartelun ja koristelun idea on, että siitä jää jotain pysyvää.
Muutoinkin tossa on jotain vähän friikin oloista mulle.

Osaako joku avata tätä :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja skray » Ma 26 Marras 2012 20:20

En ole koskaan kuullutkaan teippailemisesta, kummallista puuhaa. :keijo:
Tai kummalliselta vaikuttavaa puuhaa. Omituista suorastaan.

Tosin olishan jotain tollasta kuviollista teippiä kiva käyttää ihan vaan lahjojen paketoinnissa, eikä niinkään koristelemiseen yleensä. Tai ehkä jos askartelee kortteja, niin jotain hyötykäyttöä vois jollekin kivalle kuvioteipille olla. :raps:
Mutta en mä kyllä muuten tajua tota. :keijo:
skray

ViestiKirjoittaja Annis » Ma 26 Marras 2012 21:57

Mäkin olin ensin sitä mieltä, että toi teipeistä innostuminen on ihan idioottien puuhaa eikä siinä ole mitään ideaa.

Mutta sitten kun siihen törmäsi uudestaan ja uudestaan ja uudestaan, niin mäkin oon pikkuhiljaa alkanut keksimään kaikkea,
mitä mä voisin teippailla. En sentään ole ostanut vielä mitään teippejä, paitsi sellaista pitsiteippiä, jolla koristelin meidän lampun :D
Siitä tuli oikeesti tosi hieno ja kiva.

Okei, silti suurin osa noista teippailuista on ihan tyhmiä. Esim tuikkujen teippailu :töktök:
Annis

ViestiKirjoittaja skray » Ma 03 Joulu 2012 20:23

Tässä joulukortti-ideoita kaipaisin.
Päätin taas askarrella joulukortit itse tänä vuonna ja vaikeuksia on keksiä ideoita. Joitakin tonttujuttuja on nyt tullut tehtyä kartongista. Käytössä oli kartonkien lisäksi sakset, liimaa ja istosilmiä. Hassuja tonttuja muodostui. :keijo:
On vaikeaa keksiä uusia ideoita, kun vanhat kummittelevat mielessä vielä.
skray

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 09 Joulu 2012 21:16

Mites ihan vaan joku puna-harmaa sydänteema? Jotain semmosta jouluhörselöä siihen?
Enkeleitä?
Kuusipuita? Tai jotain epäjouluista. Palmupuita :keijo:

Mun agenda tänä vuonna oli "tee lahjat itse".
Olen viisi tuntia ähertänyt saksien, paksun kartongin, kynän ja mattoveitsen kanssa :friikki:
Tulossa on ihan kunnon juttu, mutta tää askatel-paskartel-esivalmistelu saa mut hulluksi. ¨
Päätin kirjoittaa viimeisen sanan käsin, kun en jaksa enää ähertää sen koukeroita sapluunaksi :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja skray » Su 09 Joulu 2012 23:08

Mä loppujen lopuksi tein tonttuaiheisia kortteja enimmäkseen. Tonttu on helppo toteuttaa vaan kahdella punaisella kroppa- ja lakkikolmiolla ja yhdellä valkoisella partakolmiolla, sekä liimattavilla irtosilmillä. :keijo:
Ja viereen vaan toivotukset, niin hyvä oli.

Lisäks tein moderneja joulukuusia valmiiksi jouluisen raidallisesta askartelupaperista (varmaan lahjapaperistakin vois tehdä) ja leikkasin kolmion, liimasin sen korttiin ja kortin reunoille glitteriliimalla koristetta. Lisäksi toivotukset ja terkut.
Myös palloista saa kivoja kuusia. Pieniä erivärisiä ja -kokoisia palloja paperista ja niistä sitten sommittelee kolmion muotoon kuusen. Lisäksi pieni jalka kuuselle. Lopputulos näyttää ylösalaisin rypäletertulta, mutta oivalta joulukuuselta oikein päin. :keijo:

Yksinkertaisia ideoita (pallokuusen löysin netistä googlettamalla "joulukorttien askartelu") ja toimii.

Nyt on joulukorttisavotta lähetystä vailla valmiina. Punainen kuorikin on jo hommattuna ja postiin kortit lähtee huomenna.
skray

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 14 Tammi 2013 19:08

Löysin syksyllä netistä kuvan, jossa oli todella ihana idea tauluksi. Halusin myös kokeilla miten sen toteutus toimii :keijo:

Taulussa käytettiin vain kirkkaita värejä, mutta tämä ensimmäinen on vasta testi.

Kuva

Tuossa on siis kuumaliimattuja liituja pohjaan ja sitten ne on sulatettu hiustenkuivaajalla.
Käytin testimielessä kaksia erilaisia liituja. Nuo pienemmät sulivat paljon nopeammin ja jotenkin siistimmin. Vaikka tykkäänkin kyllä noista toisistakin.

:keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 14 Tammi 2013 19:17

Kiba! :tipahdus: :täpinä:

Tosta tulee vielä niiin mahtava. :jami:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 14 Tammi 2013 19:20

Halusisin sellaisen vähän leveämmän pohjan ja noita pienempiä liituja.
Tuohan on nyt tuossa noin ja valmis :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 14 Tammi 2013 19:30

Niin siis tarkoitin, että siitä seuraavasta tulee niiin mahtava, kun kokeiluversiokin on noin hieno. :superhymy:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 14 Tammi 2013 19:41

Aaaa! :lanppu:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja heartless » To 28 Helmi 2013 10:42

Jee, huomenna alkaa muistikirjamaaliskuu! :) Oon tässä jo monta päivää odotellut tarvikkeet valmiina homman alkamista, (Tuossa siis blogin pitäjä antaa päivittäin jonkun aiheen, jonka mukaan sit toteutetaan oma näkemys siitä omaan muistikirjaan/vihkoon/mihin kukin näitä tekeekin). Teen näitä juttuja ihan omaksi ilokseni kun omaa blogia tuotosten esittelylle ei löydy.. ja itseni tuntien innostus riittää ehkä ekan viikon ajan tähän. Onko muita keijoja osallistumassa?
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

EdellinenSeuraava

Paluu Känpillä