damn kirjoitti:Eilen oli taas tämä joka vuotinen keskustelu siskoni kanssa.
Sisko: mitäs jouluna, tuuthan porukoille?
Damn: haluisin olla kotona. Siis Kuopiossa.
Sisko: !!!!!!! YKSIN???!!!! Ei jouluna voi olla yksin, mikä sua vaivaa, OMG, et voi, pakko sulla on enemmän joulumieltä olla!!!????
Damn: Niin, yksin.
Mikä helvetti siinä on, että en saa olla yksin omassa rauhassa.

Olen valmis kuolemaan jokaisen teistä puolesta. ÄLKÄÄ pakottako minua viettämään viittä päivää kanssanne!
Olen introvertti-epä-sosiaalinen-antakaa-minun-viettää-ainoa-pitkä-lomani-rauhassa-tyyppinen ihminen.

teille, jotka haluaisitte viettää joulunne yksin. Toivottavasti saatte niin tehdäkin ilman kenenkään paheksuntaa.
Yhdessä tekeminen liittyy niin vahvasti mun kokemukseen joulusta, ja yksinoloa ehtii arkenakin. Viime jouluna olin kaverin luona ja vaikka en siellä hirveästi saanut siivota ja valmistella, tein kuitenkin joulutorttuja.
Kuitenkaan parina seuraavana viikonloppuna en ehkä ehtisi/jaksaisi sitä pystyttää, niin piti laittaa jo nyt. Kun en kerran ole jouluna kotona, niin ehtiipähän sitä ihailla. Jouluvalot on kivat talven pimeydessä.

Muuten en omasta aloitteestani käy välttämättä edes joulukirkossa, mutta kauneimpiin joululauluihin tekee usein mieli mennä. Pikku hiljaa olen muutenkin alkanut kuunnella joululauluja Spotifysta. Jari Sillanpään joululevy ja silleen.

) Joululahjat on ostettu ja osa jaettukin. 

Lahjat paketissa, leivonnaiset valmiita (tosin niitä on tehty pitkin joulukuuta) ja koristelukin on tehty.