Iltapäivästä olikin ohjelmasssa hipsiminen miehen äidille syömään ja odottamaan joulupukin vierailua. Lasten harmiksi joulupukilla oli kiireitä ja jätti lahjat vain ulko-oven taakse. Mutta väliäkös tuolla, lahjat tuli ja se taisi olla se tärkein pointti.
Itse en saanut kuin kaksi lahjaa, ihanan leipomiskirjan äidiltäni, ja suklaata sekä ison siilipehmon mieheltäni. Kuulemma maskotti kuukauden päästä häämöttävälle Pyhän reissulleni. 

kun joulu meni niin nopeasti ohi.

)
)
)
)
)
)
)
)
)
)
)
)
)
)
), astiapyyhkeen ja laudeliinan, ooppera-aiheisen mukin ja lipun Tampereen oopperan Madama Butterfly -esitykseen keväälle (
), älypuhelinsormikkaat, arpoja (perinne
), jääkaappirunoutta, koira-aiheisen mikrokuituliinan aurinkolasien putsaukseen, sekä kissa-aiheisen messinkisen avainnaulakon. Siinä oli ehkä kaikki. Toivoin kiikareita, en saanut kiikareita.

Lyyra kirjoitti:maksalaatikkoa (se siis on sittenkin syömäkelpoinen ruoka!)

Saunan jälkeen oli vuorossa joulupuuron syönti. Äiti oli laittanut puuroon 5 mantelia. Äiti sai kaksi, veljet saivat yhdet ja yksi jäi saamatta. 

) , Semmareiden Wunderbaum-levyn (
), pehmonorsuheijastimen, suklaata, olkalaukun, parit sukat (urheilussukat ja pörrösukat), fleeceasun (
), kangasservettejä (
Ajattelin kuitenkin käyttää kyseisiä servettejä mieluummin pefletteinä.
) ja rahaa.marenkienkeli kirjoitti:Lyyra kirjoitti:maksalaatikkoa (se siis on sittenkin syömäkelpoinen ruoka!)
Tottakai se on syömäkelpoista. Maksalaatikko on oikeastaan ainut laatikkoruoka, jota on pakko saada jouluna.![]()

Jotain muitakin juttuja oli, mutta nyt ei tule mieleen, enkä jaksa mennä katsomaan.
Eka baari oli jees, toiseen en olisi edes halunnut mennä, mutta mieheke ja kaverini halusivat laulamaan karaokea, joten oli pakko lähteä häpeämään heidän kanssaan ja sitten mentiin vielä uudehkoon nuorison suosimaan pubiin (tai en edes tiedä onko se pubi oikeastaan, vaan joksikin muuksi luokiteltava, yökerho se ei kuitenkaan ole), jossa oli ihan hirveää. Lähdettiinkin sitten kotiin ihan hyvillä mielin jo yhden jälkeen.
-version). Sitten lisää joulukonsertteja ja illan lopuksi vähän Batmaniä. Aika aikaisin tuli uni.
Selkä ja muut paikat alkoivat olla jumissa kaikesta istumisesta ja retkottamisesta. Join kermaliköörin pois, vaikka sekin lähinnä nostatti turhautuneita ajatuksia mieleen.
Avasin keijolahjan vähän ennen kuin lähdin rämpimään äidille, ja liikutuin siitäkin.
(Siis keijolahjasta, ei rämpimisestä.)
(Siis sain jonkun tosi pahan allergisen reaktion duunista saamistani suklaista, ei muuten.
) Sitten valmistauduimme syömiseen.
Jokainen (siinä vaiheessa sisko, minä, äiti veli ja veljen tyttöystävä) puuhaili omiaan ja kun mumma ja täti tulivat, juotiin glögiä ja katsottiin My Fair Ladya. Sitten syötiin ja katsottiin My Fair Ladya.
Jossain vaiheessa laitettiin Radio Suomesta soimaan joulumusiikkia, jota jotkut arvostelivat kovaan ääneen.
Seuraava ohjelmanumero olikin lahjojen jako. Sain:
) ja jotain muuta... 
) (ja nimitarroja
)
)
Samalla tuli testattua äidin uutta hierontatyynyä. Mitä nyt välillä käväisin saunassa. Päätin jäädä äidin luo toiseksikin yöksi ja katsottiin saunan jälkeen loppuilta telkkaria. 
), mutta soitin iskälle ja siskolle Spotifystä Dingon Facebookissa. 
Nyt tuntuu vähän siltä, että joulu on ohi, sillä huomenna töihin. 
damn kirjoitti:Mulla oli tosiaan sellanen joulu, joka vaan vahvistaa mun fiilistä siitä, että joulu on kirottu ja ihan saatanasta.
illessa systerin kanssa ja katsoessa avoimilta PlusTV-kanavilta juttuja.
) lähdimme joulupuuron syöntiin äidille. Oltiin oltu paikalla alle 5 minuuttia, kun siellä oli ensimmäinen riita. Huutoriita
) ja katottiin telkkaria. Aika ahdistavaa, kun ne halusivat kattoa jotain murhaaja-ohjelmia
Olivat jättäneet pöydälle. Nam, nam.

Nämä asiat valmistuivat sopivasti joulurauhanjulistukseksi.
Täytynee todeta kysymysten kertovan yleistiedon käsitteen jälleen muuttuneen. Voitin pari kertaa itselleni vieraista aiheista huolimatta.
nyyttärihengessä ruokaa ja juomaa, muutamia lahjoja, pelejä ja yhdessäoloa. 

skray kirjoitti:Eniten kauhistuttaa tässä se, että ei olisi jouluaattona kotona perheen kanssa, niin kuin aina tähän asti olen ollut.
(Jos se siis on miehekkeellekin OK.)

lumikukka kirjoitti:skray kirjoitti:Eniten kauhistuttaa tässä se, että ei olisi jouluaattona kotona perheen kanssa, niin kuin aina tähän asti olen ollut.
Pyydä perhe teille.(Jos se siis on miehekkeellekin OK.)
Annis kirjoitti:Muutenkin mä olen ollut tosi ajoissa tän joulun suhteen, olen kolme vuotta suunnitellut ompelevani muksuille joulukalenterin
ja joka vuosi muistanut sen viikkoa ennen joulukuuta ja aina sen on jäänyt. Nyt se on ollut jo monta viikkoa valmiina.

Josta ei välttämättä edes tule hienoa
Onneksi tässä on vielä monta päivää aikaa... Ei ole vielä puolessa välissäkään... Argh.

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa