Lyyra oli lukenut bloggaajasta, joka oli merkinnyt vuoden ajan, mitä vaatteita on ostanut ja paljonko niihin on kulunut rahaa. Haastankin teidät merkitsemään tähän ketjuun ostamanne vaatteet ja niiden hinnat.
Tai jos mielenkiintosi kohde on vaikka se, paljonko sinulla kuluu rahaa ravintolaruokaan, voit pitää listaa siitä. Jokainen osallistuja voi pitää omaa listaansa ja laittaa uudet ostokset aina oman listansa jatkoksi.Voitte aloittaa listan keräämisen vuoden alusta. Toki, jos alkuvuoden ostoksia ei muista, voi listan pitämisen aloittaa myös tästä päivästä.
Tästä se ajatus alunperin lähti:
marenkienkeli kirjoitti:Lyyra kirjoitti:Luin juuri yhdestä blogista, jonka pitäjä oli pitänyt vuoden ajan kirjaa kaikista ostamistaan vaatteista. Kyseinen henkilö kuvitteli ostavansa vähän vaatteita, mutta vuoden saldo oli 1200 .Osaatteko yhtään arvioida, paljonko kulutatte esim. vaatteisiin vuodessa? -- Mulla melkein tekisi mieli ottaa joku vastaava projekti, että näkisin, ostanko oikeesti vähän vai vaan leikisti vähän.
Hei, tänhän voisi tehdä vaikka tänä vuonna. Tosin onkohan mulla mun alennusostosten kuittia tallella. Tosin muistannen kyllä hinnat ulkoakin. Miten on, kirjataanko tänä vuonna kaikki vaateostokset ylös vaikka omaan ketjuunsa?
Minä ajattelin pitää vaateostospäiväkirjaa. Aluksi ajattelin, että olen tänä vuonna käynyt alennusmyynneissä, mutta sitten tajusin, että se olikin viime vuoden puolella.
Tuntuu melkein fuskaamiselta, kun esimerkiksi kevätkengät ostin jo joskus pari kuukautta sitten.
Toisaalta muun muassa uusien tanssikenkien, talvikenkien ja saapikkaiden ostaminen olisi ajankohtaista. Ajattelin jaotella vaateostot vaatteittain. Lisäksi tietysti merkitsen, jos olen esimerkiksi ostanut kangasta vaatteita varten. Esimerkiksi alushametta varten tulen tarvitsemaan kevään aikana palan kangasta ja metreittäin tylliä. 
Tällä hetkellä (vuoden alusta) vaateostokset: 0 .
Muoks. Ja liitettäköön tähän vielä arvioni vuosittaisista vaateostoista. (Naisten ketjussa unohdin tästä ainakin sukat...)
Arvio keskimääräisistä vuosittaisista vaateostoista ja vuosittaiset maksimisummat:
rintsikat: 30 /vuosi, max. 50 /vuosi
alushousut: 15 /vuosi, max. 40 /vuosi
sukat: 10 /vuosi, max. 25 /vuosi
sukkahousut: 40 /vuosi, max. 50 /vuosi
hameet: 30 /vuosi, max. 50 /vuosi
housut: 40 /vuosi, max. 100 /vuosi
lyhythihaiset: 40 /vuosi, max. 50 /vuosi
pitkähihaiset aluspaidat: 30 /vuosi, max. 50 /vuosi
pitkähihaiset päällipaidat: 50 /vuosi, max. 80 /vuosi
takit: 40 /vuosi, max 100 /vuosi
kengät: 80 /vuosi, max 150 /vuosi
juhlavaatteet ja asusteet: 50 /vuosi, max 200 /vuosi
pipo: 5 /vuosi, max 25 /vuosi
yht. 460 /vuosi, max 970 /vuosi (tämä siis jos ostaisin kaikkea paljon...)

Osaatteko yhtään arvioida, paljonko kulutatte esim. vaatteisiin vuodessa? -- Mulla melkein tekisi mieli ottaa joku vastaava projekti, että näkisin, ostanko oikeesti vähän vai vaan leikisti vähän.

Mut arvioidaan.

) 12
)
-kohtauksia tosin tänä vuonna tulee aiheuttamaan vielä:
Ennen kuulumatonta! a) Löysin ensimmäisellä etsintäreissulla etsimäni vaatteen. b) Ostin samalla ostosreissulla kaksi (2!) paria kenkiä.
)
.
Harvemmin tulee käytettyä ohuita juhlasukkiksia (Mulla on tällä hetkellä varastossa viidet käyttämättömät + jonkin verran ehjiä, käytettyjä juhlasukkiksia. Enhän mä edes kovin usein käy niin hienoissa juhlissa, että juhlasukkiksille olisi käyttöä.