Karkkihyllyn antimet

Re: Karkkihyllyn antimet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 27 Kesä 2011 20:52

Tosca on yksi sen pussin parhaimpia :nirppa:
Ennen Toscan sisältö oli kuitenkin kivempi suutuntumalta. (Pakko käyttää tätä Fazeriin yhdistyvää junttia ilmausta, sori.) Se oli semmoista... murenevaisempaa ja tikkumaisempaa. Nyt se on vaan kovaa ja hampaita rikkovaa :huoh: Ei hyvä.

En kyllä varmaan osta ihan heti uudestaan.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 28 Kesä 2011 02:20

Joo! Monessa paikassa ole valitellut, että parhaat-pussin karkkien rakenne on muttunut. Liekö vaihtunut valmistus Puolan tehtaalle vai muuten vaan uusittu koneet, reseptit tai molemmat.
Ei ole nautinto sama kuin lapsena.
Ei ole enää kis-kis karkkia minulle.
Halpaa kopiota yrittävät myydä,
mutta eivät onnistu.
Parhaat jää hyllyyn.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja skray » Ti 28 Kesä 2011 11:52

En oo pitkään aikaan syönyt, mutta ainakin ennen ne kissakarkit oli parhaita, kun ne oli sitkeitä ja ihania. Sitkeä toffee on lempparini muutenkin, niin tuo oli lähimpänä sitä. Jääkarhut on aina ollu hyviä ja mäkin mietin, mihin ne on laittanu sen pähkinäkarkin, kun se oli myös yksi parhaista.
Ne sellaset siniset pienet karkit, rexit tai jotain, ovat tylsimpiä.

Mun karkkilakko on muuttanut hieman suuntaansa. Lupasin itselleni, että saan ostaa ja syödä karkkia joka toinen lauantai. Kokonaisvaltaisesta karkkilakosta ei tule mitään, koska karkki vaan on niin ihanaa. Tällainen ratkaisu on mahtava, koska aina kun tekee mieli karkkia, eli melkein joka päivä (ja varsinkin kaupassa uutuuksia nähdessä), voin muistuttaa itselleni, että sitten lauantaina saan syödä karkkia ja se helpottaa hieman oloa. Olen siis tyytyväinen.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » Ti 28 Kesä 2011 19:21

Oli pakko ostaa pussi kun ilmarissa oli puhetta, enkä muistanut kaikkia karkkeja jotka mainittiin. :keijo:
Mun parhausjärjestys:
1. Tosca
2. Suometar
3. Lakta
4. Islanti
5. Rex
6. Kiss-Kiss
7. Orange

Näissä on muuten sellaisia makuja ja rakenteita, joihin en muista muissa karkeissa törmänneeni. Kiss-Kiss on aika erikoinen makuyhdistelmä, ja Toscan rakenne on kiva vaikka ehkä ennen oli parempi, en muista. :riips:
Kumkvatti
yybersalama

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 30 Kesä 2011 09:01

Mä kyllä tykkään tuosta monen parjaamasta Orangesta. Lapsena se oli jopa suosikkini. :keijo: En oikein muista enää, mitkä noista oli hyviä. :sori:

Mikä tuo suometar on? Oliko pussissa joskus joku krapu-niminen karkki? :riips:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 30 Kesä 2011 09:19

Fazerin parhaat suomisanakirja.fi:ssä. :keijo:

Googlailin, kun halusin mielikuvia niistä karkeista. Miten te muistatte niiden nimiä? Mä muistan tasan Toscan, Jääkarhun (Island?) ja Kiss-Kissin. Muita en muista nimeltä, enkä suostu edes maistamaan vuosia sitten koettujen traumojen takia. (Paitsi nyt on ehkä herännyt kaiken tämän keskustelun jälkeen mielenkiinto. :raps: )

Kuva
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » To 30 Kesä 2011 09:29

marenkienkeli kirjoitti:Mikä tuo suometar on? Oliko pussissa joskus joku krapu-niminen karkki? :riips:

Olisko se suometar korvannu sen kravun jossain vaiheessa? Mäkin nimittäin nyt muistan, että siellä on joskus sellainen karkki ollut, mutta toi suometar on uudempi juttu.
skray

ViestiKirjoittaja Emeritus » To 30 Kesä 2011 15:17

Jännä, itse tykkään Fazerin Parhaissa nimeomaan Kiss-Kisseistä ja Islanneista. :D Vaikka on ne kaikki kyllä aika hyviä. Siis sillä lailla että voi melkolailla sokkona laittaa kättä pussiin ja aina tulee hyvää karkkia vastaan, ei tarvitse valikoida ja sitten lopuksi takkuilla pussin pohjalle jääneiden pahojen karkkien kanssa.
Oranget ja Toscat ovat kanssa hyviä, mutta niitä imeskellessä menee aina kitalaki verille kun niissä on se halvatun pintakuviointi. :p
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja Triple H » To 30 Kesä 2011 16:14

Juhannuksena tuli mässytettyä Fazerin Klassikoita, Lakta ja Tosca parhaita. Paskin oli Orange.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 30 Kesä 2011 21:33

skray kirjoitti:
marenkienkeli kirjoitti:Mikä tuo suometar on? Oliko pussissa joskus joku krapu-niminen karkki? :riips:

Olisko se suometar korvannu sen kravun jossain vaiheessa? Mäkin nimittäin nyt muistan, että siellä on joskus sellainen karkki ollut, mutta toi suometar on uudempi juttu.

Mä oon taas vakuuttunut, että ennen oli Regina. Se oli kuin Rex, mutta ruskea ja se pinta oli enemmän matta. Suometarta ei ollut. Tokyo oli, Orangea ei ollut.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 30 Kesä 2011 21:44

Miten te muistatte niiden pahojen ja entisten nimiä? :riips:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Jorssi » Pe 01 Heinä 2011 17:00

No eikös ne jo siinä toooosi wanhassa mainoksessa laulaneet, että "Rex, Krapu, Lakta, Geisha, Regina On Fazerin parhaita hei , Hawaii, Tosca, Islanti , Kiss-Kiss, Kino On Fazerin parhaita hei". Geisha kulki sitten myöhemmin nimellä Tokyo ja onhan niitä muutenkin vaihdeltu aika paljon niitä karkkeja. Taitaa olla, että vaan Tosca, Kiss-Kiss, Islanti, Rex ja Lakta ovat olleet siinä pussissa aina.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 01 Heinä 2011 17:33

Ai. Mä en oo noin vanha. ;)
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Jorssi » Pe 01 Heinä 2011 17:54

En mäkään, koska tuo mainos tuli joskun 50-60 -luvuilla, mutta muistin sen jostain vanhat mainokset -ohjelmasta ja google kertoi loput. :lanppu:
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 17 Heinä 2012 18:50

Olen nyt maistellut viime aikoina näitä uusia Kekäle-Sisuja. Miksi nää on näin isossa rasiassa? Tää ei lopu ikinä. Ja miten nää eroaa tavallisesta Sisu Salmiakista? Mun mielestä nää on ihan saman makuisia. :riips:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Niina-Maria » Ti 17 Heinä 2012 21:55

Lyyra kirjoitti:Olen nyt maistellut viime aikoina näitä uusia Kekäle-Sisuja. Miksi nää on näin isossa rasiassa? Tää ei lopu ikinä. Ja miten nää eroaa tavallisesta Sisu Salmiakista? Mun mielestä nää on ihan saman makuisia. :riips:

En mäkään mitään eroa huomannut tavallisiin sisuihin verrattuna. :riips:
Dictum, factum.
Niina-Maria

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ma 29 Loka 2012 12:58

Emeritus kirjoitti:
Jorssi kirjoitti:
Emeritus kirjoitti:Tietääkö joku mitä Stratokselle on käynyt, saako sitä enää mistään?
Norjalainen Nidar valmistaa vissiin Stratos-patukoita vieläkin, mutta minäkään en kyllä Suomen hyllyissä ole sitä nähnyt. Maahantuonti Suomeen lopetettiin joskus 90-luvulla. Stratoksen takaisinsaamiseksi on myös addressi. Norjasta varmaan ainakin saa.

Nyt selvisi sekin. Kiitosta.

Pitää Stratoksenkaipuussa sitten kattella jos ulkomailta tilaisi...
Voisi muuten ihan piruuttaakin allekirjoittaa tuon addressin. :keijo: Tai sitten alkaa aktiivisesti kysellä kaupoista josko message menisi perille.
Nyt muuten saa taas Stratoksia ainakin Prismoista. Varmaan muualtakin. Oli just niin hyvä patukka kuin muistelinkin.
Jorssi

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 09 Marras 2012 18:53

Yritin palata menneeseen: Ostin salmiakki- ja hedelmäaakkosia. Eri pusseissa, niin kuin kuuluu (jotkut Sirkusaakkoset :keijoei: ). Heti pussia avatessa saattoi melkein tuntea elokuvateatterin tuoksun, kun ne oli entisaikaan aika perinteinen leffaeväs. Sellaiset 90 gramman pussit, jotka maksoi jotain markkaa ja leffateatterin kioskissa tuplaten. :virnu:

Rampe ja Naukkis... Uuno Turhapuro herra Helsingin herra... mmm... pretty marvellous names, mmm...

--

Mut ei ne oikein käy mun mahalle enää :huoh: Kauhea turvotus ja vääntäminen. :ei: Käynyt ennenkin, mutta kun ei voi uskoa.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Pvi » Su 11 Marras 2012 00:30

kaiholla muistan vanhoja salmiakkiaakkosia, joita sai laivatuliaisina pahvipötkössä. Sai niitä samoja pussissakin, mutta pötkö oli jotain erityistä.

Nyt on karkin koostumus ihan toinen. Eri namu minusta.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja skray » Ke 14 Marras 2012 11:02

Aakkoset on kyllä pilattu. Nykyään niissä on sellanen ällö vahamainen pinta, eikä enää sellanen kuin vanhoina hyvinä aikoina.
Miksi hyvää pitää muuttaa?
skray

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ma 07 Tammi 2013 20:14

Silloin harvakseltaan, kun tulee käytyä Siwassa, mukaan lähtee muiden ostosten lisäksi Eldoradon Ufo salmiakkisekoituspussi. Ihana yhdistelmä hedelmän ja salmiakin makuisia kovia karkkeja.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja heartless » Ma 18 Helmi 2013 20:08

Testasin Milkan popcorn- suklaata. Olin hieman pettynyt, se maistui lähinnä riisisuklaalta. Odotin sen olevan jotenkin.. popcornisempaa. :D
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 18 Helmi 2013 23:53

Mutta jos se on riisisuklaista, niin sehän on vain hyvä! Kun ei sen lopetetun riisisuklaan tilalle koskaan tullut kunnollista :huoh:

Riisisuklaa :sydän:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Ti 19 Helmi 2013 05:58

Oletko kokeillut lidl:n riisisuklaata?
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ti 19 Helmi 2013 10:32

Mie puolestani testasin Milkan caramel-suklaata. Ja siitä tuli heti lempparia. Vähän sellainen Stratos meets Cloettan Center-suklaanappi. :tipahdus: Kyllä, suosittelen ja lämpimästi jos tykkäät noista kahdesta. :kuola:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

EdellinenSeuraava

Paluu Murkina