Mä olen katsonut tätä vähän vaihdellen. Ekan jakson katsoin ihan mielenkiinnosta, mutta toisesta jaksoin katsoa puolet.
Nyt katsoin useamman jakson putkeen ja suurin osa ajasta oli jotenkin epätodellinen olo.
Venla ja Claudia tuntuu omassa silmässä vielä todellisilta henkilöiltä ja noi muut on jotain tosi absurdia.
Ehkä siksi, ettei mulla ole niiden kanssa yhtään mitään tarttumapintaa.
Tajusin sen kun Marketta itkee vessassa että on melkein 19 vuoden ajan pessyt hampaat samassa vessassa. Ja ettei sitten omaan kotiin muuttamisen jälkeen voi syödä iltapalaa enää äidin ja iskän seurassa. Tuli semmoinen "my

-moment". Tuohan on kai se
average ja
normaali perhe-elämän ilmeneminen. Tai että se on se ydinperhe-ideaalitila.
Marketta on kyllä muutenkin juuri niin raivostuttava kuin vain voi. 18-vuotias, joka on omasta mielestään jo aikuinen. Hokee ihan hirveästi sitä ettei ole lapsi
Johannan kanssa mulla ei ole myöskään mitään samaa elämässä. Ei lasta, ei kirkuvaa biologista kelloa, ei vauva- tai mieskuumetta. Jotenkin myös se "pakkoromanttinen" ajattelu puuttuu multa myös. Säästetään Venetsiaa ja Roomaa Mr. Rightille? Öö.. miksi? Mikä siitä mr. Rightin kanssa tekee sen erilaisemman? Jos sinne haluaa mennä, niin miksi ei mene?
Nämä on niitä mitä en ole ikinä ymmärtänyt. Miehissä tai naisissa. Pidätellään jotain mitä halutaan, kun kuvitellaan sen olevan romanttisempaa ja enemmän
oikein parisuhteen toisen puoliskon kanssa. Romantiikassa ei mitään ole mitään pahaa, mutta jotenkin itsensä pidättelemisessä parisuhteen toivossa on. Huoh! IHMISET!
Sannin käytöksessä huomaan samaa. Miehen mielistely on kamalaa katsottavaa. Varsinkin sen hyväksynnän hakeminen vielä kamalampaa. Oikeasti Nainen, sä olet menossa sen kanssa naimisin!
Joo, mitä enemmän tätä katsoo, sitä enemmän mun tekee mieli vaan hakata päätä seinään. Claudiassa on sentään jotain huumoriarvoa ja Venla on näissä jaksoissa ollut juuri niin ahdistunut, että olen samaistunut täysin. Syytkin ovat ehkä hieman samat, osittain, en tiedä, mutta silti samaistuin siihen ahdistuksen voimaan.
Claudiasta tulee kyllä mieleen viime kauden Heli. Ehkä noiden työkuvioiden vuoksi. Claudia ei käyttäydy samalla tavalla, mutta joku samankaltaisuus heissä on.
Huomasin myös miten virkistävää on katsoa ilman mainoksia. Mainokset herpaannuttavat keskittymisen jo valmiiksi pätkämäisestä ohjelmasta.