Mikä Kirja?

Mikä Kirja?

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 07 Tammi 2013 13:48

Jumanskebakko sentään :epäilevä:

En saa päähäni paria kirjaa, joten kysynpä keijoilta apuja ennenkuin raahaan itseni kirjastoon.

Mielessäni on kaksi kirjaa.

Ensimmäinen on toiseen maailmansotaan liittyvä kirja. Olen kuullut sen nimen keskustelun yhteydessä, jossa suositeltiin ennemmin lukemaan tämä kirja kuin anne frankin päiväkirja. Arvatkaa muistanko oliko se keskustelu netissä vai livenä ja vielä että ketä siinä oli? No en muista.
Tuleeko keijoille mieleen mikä olisi tuollainen kirja?

Toinen taas on kirja, jota suositeltiin sairaalassa. En saanut siitä kuvaa, enkä nimeä ylös. Kansi oli rusehtavan pohjavärinen ja kuviona oli eräänlainen mandala. Kirja oli muistaakseni koottuja sähköposteja tai kirjeitä, mutten kuollaksenikaan muista sen enempää :keijo:
Muistan vain kannen. Ja sen, että aihe oli jotain tuonmoista.
Veikkaan että ainakin tämän jälkimmäisen joudun metsästämään kirjaston avulla. Harmittaa etten muistanut ottaa siitä kuvaa.

:keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

Re: Mikä Kirja?

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 07 Tammi 2013 18:29

Toisesta maailmansodasta on kirjoitettu niin monta miljoonaa kirjaa, että tota voi olla aika vaikea löytää jos ei ole tarkempia tietoja. :keijo:
Ihan kuin itsekin olisin tosin kuullut puhuttavan Anne Frankin päiväkirjasta jotain lähiaikoina, mutta ei kai tätä keskustelua sentään fordella käyty... :riips:
Mulle tulee noiden vihjeiden perusteella mieleen ainoastaan Miep Giesin kirjoittama Anne Frank, suojattini, jossa Frankin perhettä auttanut nainen kertoo taustoja. Muistan lukeneeni sen joskus teininä, jolloin se konkretisoi mulle sitä hommaa paljon enemmän kuin itse Nuoren tytön päiväkirja.

Mutta jos se suositeltu kirja oli joku ei-Anne Frankiin liittyvä, niin sitten en tiedä. Maailmansota-aiheisia romaaneja voisi toki suositella useampiakin, mutta ehkä ne ei ollut se mitä haettiin. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ma 25 Helmi 2013 16:33

L-S kirjoitti:Maailmansota-aiheisia romaaneja voisi toki suositella useampiakin, mutta ehkä ne ei ollut se mitä haettiin. :keijo:

Suosittele silti! Toinen maailmansota kiinnostaa kovasti, mutta olen lukenut jo kaikki kirjat, joita mulle on suositeltu. Ihan sokkona en viitsisi lähteä lukemaan, koska en halua mitään kuivaa historiateosta, vaan romaanin, joka sijoittuu siihen aikaan. Että jos semmoisia hyviä olet lukenut, ottaisin mielelläni ehdotuksia vastaan!
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 25 Helmi 2013 16:50

Tuohon mä suosittelen kyllä Kirjavarasta ja Hitlerin sihteerin muistelmat. Ensimmäinen on romaani ja jälkimmäinen historiateos, joka on kyllä kaukana kuivasta. Ainakin minun mielestäni oli kaukana kuivasta.

:keijo:

Toisen maailmansodan kirjoja saa kyllä suositella!
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ma 25 Helmi 2013 18:49

Kirjavarasta en ole tainnutkaan lukea, joten se menee to do -listalle!
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

Paluu Ex Libris