Puhelinasiaa.

Re: Puhelinasiaa.

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 11 Maalis 2013 21:16

Tuo paperinpyörittely on ihan järjetöntä!
Mutta Kela on kaikessa järjettömyydessään niin pihalla, etten tiedä miten sitä voi kuvailla. Kela vaatii paperin alkuperäisen, kopio ei kelpaa. Minulta on yhtä todistusta vaadittu useampaan kertaan, kun epäilivät paperin olevan kopio (lääkärin nimikirjoitus mustalla kynällä :töktök: ). Sen lisäksi samaa paperia on vaadittu kelassa toisaalle, myös alkuperäisenä. Eikä auttanut, että se on jo skannattu järjestelmään. Alkuun. Vasta perusteltuani konkreettisilla kuluilla miten paljon koko lätyskä tulisi maksamaan, se skannattu kelpasikin. Äijä ei osannut katsoa oikeasta paikasta sieltä järjestelmästä. :keijoei:
Ja sitten ne ihmettelee kun sen laitoksen luotettavuusprosentit on laskussa.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 11 Maalis 2013 21:52

Mutta Kelallahan on jo käytössäkin se sähköinen liitesysteemi. Mää ainakin toimitin viimeksi huonosti valottuneet valokuvat vuokrasopimuksesta ja vuokrankorotuksesta Kelalle, ja läpi meni. Eikä jostain matkakuluista oo ikinä tarvinut laittaa mitään kuitteja edes.

Mutta oon kyllä kuullut niin miljoona näitä Kelan kanssa taistelevien ihmisten valituksia, että en kyllä yhtään epäile Kibankaan tapauksia..
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 11 Maalis 2013 22:09

Matkakorvauksiin tarvitsee taksien kohdalla kuitit, kun niitä ei voi tarkistaa mistään. Juna- ja bussiliput voi.

Kerran on käynyt Kelan kanssa niin ettei ollut mitään ongelmia. Kerran. Neljässä ja puolessa vuodessa. Muutoin onkin ollut vain ongelmia ja sotkuja ongelmien ja sotkujen perään.

Se, mikä on alkanut taas ärsyttämään enemmän ja enemmän, on että asiakkaalle ei löydy joustoa esim. papereiden toimitusajoissa, mutta heidän päätöksienteoilleen ja muulle täytyy löytyä kärsivällisyyttä.

T: yksi hakemus lähetetty 24.10.2012 ja odottaa edelleen käsittelyä. :epäilevä:
Toinen, jonka käsittelyaika netissä on 4 viikkoa, on kirjattu järjestelmään 4.1.2013, eikä ole vielä missään vaiheessa. :epäilevä:

Kela-valitukseen vielä lisänä, että tietysti vielä kaikki riippuu keneltä kysyy! Virkailija sanoi ettei yksi todistus riitä skannaamalla ja puhelinpalvelun asiakaspalvelija sanoi että se riittää ihan tosi hyvin :keijoei: :töktök:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 11 Maalis 2013 22:25

Kibaya kirjoitti:Kela-valitukseen vielä lisänä, että tietysti vielä kaikki riippuu keneltä kysyy! Virkailija sanoi ettei yksi todistus riitä skannaamalla ja puhelinpalvelun asiakaspalvelija sanoi että se riittää ihan tosi hyvin :töktök:

Tuohon auttaa yleensä se, että ei kysele vaan tekee vain.

Mulla ei oo tainnut olla ikinä Kelan kanssa ongelmia. :riips:
Paitsi oli ne kerran tehneet matkakorvaushakemuksen käsittelyssä jonkun painovirheen. Jouduin siis soittamaan siitä ja se hoitui sillä. Ei tuota varmaan lasketa, kun ei tarvinut edes ääntä korottaa.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 11 Maalis 2013 22:45

Yleensä, ei Kelassa. :keijo:

(tää ketju on aika hyvin kaapattu :virne: )
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ma 11 Maalis 2013 23:56

Yabba kirjoitti:
Emeritus kirjoitti:Tarttis Gmailiin tota varten ns. sticky topic -toiminnon! :D

Eikös siinä joku tuommonen ole? Minulla on jonkin mielikuva tämmösestä. Pitää tarkistaa kun koneelle ehdin. Ite tosin käytän tärkeä viesti toimintoa noihin.

Pikaisella Googlailun perusteella joku priority inbox -toiminto löytyy, mutta tuntuu olevan pikemmin semmoinen jossa määritellään tietyn tyyppisiä viestejä menemään automaattisesti eri laatikkoon, kuin sticky topic -tapainen.
(sori, jatkoin kaappausta)
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 12 Maalis 2013 11:32

Jatkaakseni vielä off-topicia, Hesarissa oli eilen mielipidekirjoitus ja tänään artikkeli tapauksesta, jossa asiakas oli lähettänyt vakuutusyhtiölle lääkekuitteja postissa korvaushakemusta varten, ja Itella oli avannut kirjeen skannatakseen sen sisällön ja hukannut ne kuitit. Skannaaminen on ilmeisesti ihan yleinen ja jo pitkäänkin käytössä ollut käytäntö joidenkin firmojen postinjakelussa, niin että sitä varsinaista kirjettä ei edes toimiteta firmalle. Vähän epäilyttävää, varsinkin kun tästä puhutaan vähän. Ja samantien kai voisi hyväksyä ne sähköiset liitteet (en tosin tiedä mikä vakuutusyhtiö on kyseessä ja mikä käytäntö sillä on :keijo: mutta tämä vain yleisenä taivasteluna että kaikenlaisia kirjavia systemeeitä sitä onkin nykyään) Vaikka tietenkin se Itellan skannaava virkailija on luotettavampi kuin potentiaalinen huijariasiakas...

Tosin toki paperivaihtoehto on oltava olemassa, myös siksi että skannaaminen on teknisesti usein melko hankalaa varsinkin jos järjestelmä, johon liite pitäisi skannata on alkeellinen, ja hyväksyy esimerkiksi vain tietyn tiedostomuodon, tietynkokoisia tiedostoja tai vaatii että kaikki liitteet on tungettava yhteen tiedostoon... (kokemusta on :epäilevä: :keijo: )
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja skray » Ti 12 Maalis 2013 19:34

Mulla on sellanen käsitys, että ainakin netposti toimii osittain niin, että firma lähettää kirjeen paperimuodossa ja se skannataan postissa koneelle ja sitten se lähetetään saajalle netpostiin. Ja osa netpostin toimittajista toimittaisi kirjeet valmiiksi sähköisessä muodossa.
Onko tästä ollut puhetta jossain aiemminkin.. :riips:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 12 Maalis 2013 19:58

Joo, niinhän se toimii. Mutta sentään Netpostissa voi itse valita mitä kirjeitä haluaa vastaanottaa siinä muodossa, kun taas lähettäessään ei välttämättä tiedä yhtään, että se saattaa mennä välikäden hukattavaksi. :keijo:

Ja sitten toisaalta osin tästä syystä en ole myöskään kovasti innostunut käyttämään Netpostia. Musta on vähän hölmöä, jos vaikka joku virasto toimittaisi kirjeen mulle paperisena Postiin, jossa joku postihenkilö sitten avaa mun kirjeen ja toimittaa sen mulle sähköisesti. Joku kirje on mulle tullut sitenkin, että se on saapunut ensin Netpostiin ja sitten vielä tavallisessa postissa perästä (eikä sitä sentään ollut avattu, joten se on kai toimitettu Itellalle molemmissa muodoissa :keijo: ). Mutta se ajatus että joku Itellassa availee niitä kirjeitä on vähän hassu, ikään kuin turhaa työtäkin.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja skray » Ke 13 Maalis 2013 22:05

L-S kirjoitti:Joo, niinhän se toimii. Mutta sentään Netpostissa voi itse valita mitä kirjeitä haluaa vastaanottaa siinä muodossa, kun taas lähettäessään ei välttämättä tiedä yhtään, että se saattaa mennä välikäden hukattavaksi. :keijo:

Ja sitten toisaalta osin tästä syystä en ole myöskään kovasti innostunut käyttämään Netpostia. Musta on vähän hölmöä, jos vaikka joku virasto toimittaisi kirjeen mulle paperisena Postiin, jossa joku postihenkilö sitten avaa mun kirjeen ja toimittaa sen mulle sähköisesti. Joku kirje on mulle tullut sitenkin, että se on saapunut ensin Netpostiin ja sitten vielä tavallisessa postissa perästä (eikä sitä sentään ollut avattu, joten se on kai toimitettu Itellalle molemmissa muodoissa :keijo: ). Mutta se ajatus että joku Itellassa availee niitä kirjeitä on vähän hassu, ikään kuin turhaa työtäkin.

Joo, kuulostaa se vähän turhalta ja omituiselta, että jonkun työ on avata kirjeitä ja skannata ne koneelle ja lähettää mahdollisesti siitä sitten taas eteenpäin.
Mulle on osa kirjeistä tullu molemmissa muodoissa ja netposti kysyy, haluanko jatkossa vaan sähköisen version. Tää on aika kätevää, kun voi sitten itse valita riippuen kirjeiden laadusta. Ja epäkäytännöllistä on se, ettei ihan kaikkea saa Netpostin kautta tai jos saisikin, se lähettäjä on jollain kummallisella nimellä siellä, niin ettei sitä löydä. Tai jos nimi olis selkeä, niin se ei kuitenkaan toimi, esim. valitsin lähettäjäksi Luottokunnan, mutta silti sain edelleen vain paperiversiona luottokorttilaskuni. Voi kai johtua siitä, että luottokorttilasku on niin yksityinen, ettei sitä haluta lähettää netin kautta.. mutta ihmettelen sitten, että mitä kirjeitä on mahdollista saada Luottokunnalta netpostin kautta, jos laskua ei kerta saa.. Luottokunnan työntekijät saa palkkalaskelmana sieltä ehkä, muttei muutako? :hämillään:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ke 13 Maalis 2013 22:08

Mulla on Netpostitili ja aina välillä sinne tulee jotain kirjeitä, mitkä tulee sitten paperisina perässä. Mä en vaan jostain syystä osaa luottaa siihen, että kaikki kirjeet oikeasti tulisi perille Netpostin kautta - vaikka uskallan kyllä luottaa esim. e-laskuihin ja töissäkin kaikki kulkee netin kautta. Joku siinä Netpostin systeemissä vaikuttaa epäluotettavalta ja heppoiselta, en osaa sen tarkemmin sanoa. :sori:
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Emeritus » To 14 Maalis 2013 01:04

Lumikki75 kirjoitti: Joku siinä Netpostin systeemissä vaikuttaa epäluotettavalta ja heppoiselta, en osaa sen tarkemmin sanoa. :sori:

Se että on Itellan systeemejä? :virne:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » To 14 Maalis 2013 10:25

Emeritus kirjoitti:Se että on Itellan systeemejä? :virne:

:virne: Ehkä se on se. Mutta kyllä mä vielä perinteiseen postiin luotan. Tai oikeastaan mä luotan siihen vaan siksi, kun ei ole varteen otettavia vaihtoehtoja. :virne:
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 14 Maalis 2013 10:56

Nukkumissovellukseen oli tullut eilen joku typerä päivitys. Se sekoitti kaikki asetukseni. :epäilevä:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 15 Maalis 2013 12:05

Löysin sen päivitysnappulan. En tajunnut, että asia pitää hoitaa jotenkin manuaalisesti. Mulla on versio 2.3.4. :keijo:
Kannattaako se päivitys tehdä? :keijo:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Yabba » Pe 15 Maalis 2013 16:09

No oma valintahan tuo päivitys on. Sinällään tuo 2.3 taitaa edelleen olla yleisin andy-versio, toisaaltaan 4.x on tuorein ja pitää sisällään joitain parannuksia, joitain huononnuksia. Sitä en muuten tiedä, saako luuriin 4.0.4 päivitystä enää, vai onko tuo 4.1.2 pakollinen ilman kepulikonsteja. Toisaaltaan myös jotkin ohjelmat (esimerkiksi Chrome) vaativat vähintään 4:n toimiakseen. Mutta yleisesti ottaen, päätös päivityksestä on aina käyttäjän oma :D

Akkuongelmasta: epäilen että 4.1:ssä on bugi WiFissä, kun se on se joka akkua syö ja nykyään enemmän kuin ennen, mobiilidatalla käytettäessä kun akunkesto on entisellään.
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Yabba

ViestiKirjoittaja Yabba » Su 17 Maalis 2013 21:18

Jännän äärellä ollaan, en ehtinyt vielä siirtyä vaihtoehtorommeihin luurissa, sillä kun olin alkamassa varmuuskopioimaan nykyisiä tietoja puhelimesta tietokoneeseen, Samsungin Kies ilmoittikin että luuriin olisi päivitys. Kun versionumerointi ei muuttunut kyseessä on ilmeisemmin bugipäivitystä päivitykseen ja näin ollen nyt pistetäänkin seurantaan olisiko akunkulutus vähentynyt takaisin normaalille tasolle :pomppu:
Yabba

ViestiKirjoittaja Dnd » Ma 18 Maalis 2013 00:38

Vähän aikaa takaperin eräs tyyppi käytti vanhaa C5 Noksua kahdessakin valtuutetussa liikkeessä. Kyseinen henkilö ei näistä asioista mitään tiedä ja halusi puhelimeensa netin. No nämähän oli sen sille laittaneet, tai yrittäneet ainakin laittaa. Kyseiseen puhelimeen en itse ois kyllä nettiä laittanut... Ei netti toiminut. Kävin kattomassa mistä kiikastaa.
Tarkistin puhelimen päivitykset ja eivät olleet liikkeessä tehneet niitä ollenkaan. Sielä odotteli muutama asentamaton vanha kriittinen päivitys... Asensin ne ja tämän jälkeen puhelimen piuhalla koneeseen kytkiessä tuli vielä yksi, jonka jälkeen puhelimella rupes pääsemään nettiin. Eikö valtuutettujen firmojen luulis perusasiat kattovan ensiks?
Alan firmat oli laittaneet patulle Suomi24 asetukset, eikä sähköpostikaan tietenkään toiminut. (Kyseiseen sähköpostiin ei ole muutamaan vuoteen tollaisella puhelimella päässyt, niiden uudistuksen jälkeen.) Tein sille Gmailin koneen kautta ja sinne pääsee nyt puhelimellakin. (Tosin vein sille vanhan koneenkin, kun se ei tykännytkään yhtään puhelimella spostiin menosta. (No ei ollut yllätys.) Koneellakin sitä sai opettaa urakalla, että se spostiin oppi menemään.)
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Ti 19 Maalis 2013 01:51

Juu Tarkvara värskendamine nähtävästi tuli. :keijo:
Uskottavaa kun melkein puolet tekstistä tuli eestiksi :tilt:
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja Yabba » Ti 19 Maalis 2013 11:53

No tuo Kiesin päivitysohjelma on aina puhunut Eestiä mulle (2.3.?, 4.0.4 ja 4.1.2 mitä sen kautta tehnyt) :D

Mut hei! Akunkulutus palautunut normaaliksi, eli mitä ilmeisemmin WiFi-bugi (jos se nyt oli se) korjattu. Liekkö siis olisi haistellut tarjolla olevia verkkoja jatkuvasti (kuluttaa enemmän akkua) vaikka jo olisi verkossa kiinni.
Yabba

ViestiKirjoittaja kermit » La 25 Touko 2013 19:06

Nykyinen Nokiani on osoittanut lujaa tahtoa päästä eläkkeelle jo pitkään. Kerran aktivoiduin ja selvitin minkä puhelimen haluan tilalle. Kävellessäni kauppaan sain osakseni sääliviä silmienpyörittelyjä, sillä juurikin kyseinen puhelinmalli oli poistunut valikoimista jo ajat sitten, myös sen seuraaja oli ikään kuin loppusuoralla myyntinsä suhteen.

Pyörittelin silmiäni takaisin säälivään sävyyn ja lähdin pois. Ilman uutta puhelinta.

Nyt pitäisi keksiä miten saan nykyisen puhelimeni sietämään oloaan niin pitkään, että Jolla-puhelimia aletaan toimittaa. Olettaen, että niitä ylipäätään päästään joskus toimittamaankin.

Miksi, oi miksi nykyiset puhelimet on a) kaikki samasta muotista b) kaikki samasta rumasta muotista?
I'm not your type. I'm not inflatable.
kermit

ViestiKirjoittaja Emilia » La 29 Kesä 2013 18:32

6,5 vuotta vanha SonyEricsson pääsi eläkkeelle, kun hankin tilalle Samsung Galaxy S 3 Minin.
Se oli halpa ja suht pienikokoinen. Puheluiden lisäksi voin pelata Candy Crush Sagaa ( :nolo: ) ja twiitata. Se melkein jo riittääkin.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ma 04 Marras 2013 17:41

Hei.

Kuinka paljon te älypuhelinten käyttäjät kiinnitätte huomiota sovellusten vaatimiin oikeuksiin?

Teen taas elämästäni liian vaikeaa, kun välttelen sovelluksia, jotka vaatii jo aviollisia oikeuksiakin, kun sen kerran puhelimeensa lataa. Olisi huippua käyttää puhelinta täydellä teholla, mutta mua alkaa ahdistaa siinä vaiheessa, kun luen sovelluksen oikeusvaatimuksia… Olen kytkenyt pois päältä tehdasasennuksinakin tulleista sovelluksista varmaan puolet (kytkisin enemmänkin, mutta en uskalla, ettei puhelin lakkaa toimimasta), ja ladattavien sovellusten kanssa olen todella rajoittunut. Kummasti juilii, kun joku laskin- tai muistiosovellus vaatii esikoispoikaakin luovutettavaksi heti työikään (7 v...) päästyään. Miksi, kysyy pieni epäluuloinen ääni syvällä sisimmässäni, ja jättää lataamatta/kytkee pois päältä. Mitään ei synkronoida minkään kanssa, koska :salaliitto: Surffailu pyritään suorittamaan incognito-selaimilla, esiintymällä viattomasti pc:nä joka surffaa IE:llä (koska rasittaa väkisin mobiilimoodiin vääntyvät nettisivut).

Dear Eki, mikä mussa on vikana kun yläpäässä kihelmöi kummasti tuo kaikki? Auttaisko antibioottikuuri vai tarvinko lobotomian?
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 04 Marras 2013 17:45

Et ole asiasi kanssa yksin.
Mua rasittaa kaikki noi, mutta tällä hetkellä en pärjää ilman fb:tä ja tiettyjä ominaisuuksia.
Jossain kohtaa mä vielä palaan mun karvalakkimalliin ilman nettejä ja muita. Tosin, sitten ei kuva- ja muut multimediaviestit kulje :töktök:

Ei sussa mikkään oo vikana, maailmassa on. :hymyhali:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja theia » Ma 04 Marras 2013 17:53

Mä oon taas naiivi pieni olento, ja mua ei jaksa kiinnostaa - en usko että ketään kiinnostaa se data mitä ne mahdollisesti musta saa.

Joku fiksumpi voi selittää mulle asiaa ehkä, jotta osaisin pelätä? :P
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

EdellinenSeuraava

Paluu Multimedia