Siivoushaaste

Re: Siivoushaaste

ViestiKirjoittaja skray » Su 15 Tammi 2012 13:11

Lyyra kirjoitti:
skray kirjoitti:Mutta meidän pakastin tosin sulaa jotain pikavauhtia aina, koska jos vartiksikin lähtee pois, on pakastimen edessä lattialla mahtava lammikko. Tosin parhaimpaan sulamisaikaan ei kerkee rätin kanssa edes pyyhkimään niin nopeasti kuin olisi tarve ja sitä vettä on lattialla sitten joka tapauksessa. :keijo:

Jos pystyt paikantamaan pakastimesta sen kohdan, mistä vesi valuu ulos, laita sen alle joku astia. Uunipannu esimerkiksi toimii ihan hyvin. :tilt:

Siihen ei saa mitään astiaa, kun se on periaatteessa lattian rajassa se pakastimen reuna, mutta siinä on sellanen joku typerä kynnystyyppinen ratkasu, joka estää astian laittamisen. :huoh:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja annastindeli » Su 15 Tammi 2012 16:49

Miä oon laittanu sinne pakastimen pohjalle ison puhtaan pyyhkeen keräämään ne vedet ja putoilevat jäät. Aika hyvin se kerää kaiken, ja ehkä kerran tai kaksi välillä oon keränny ne isommat jääpalat siitä tiskialtaaseen ja rutistanu pyyhkeen kuivemmaks. Ei ole suuremmin tullut lattialle lammikoita, mitä nyt yksittäiset jääpalat joskus kimpoilee lattialle asti. :tilt:
annastindeli

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 15 Touko 2012 00:45

Tässä liikuntahaasteen kainalossa yritän vetäistä myös siivoushaastetta ikäänkuin vähän vahingossa.
Siispä kyniä purkkiin... Niitä ei varmaan ole kuin keittiössä ja vessassa ja laukuissa... Ehkä jätän laukut rauhaan ja kerään vaan näkösällä olevia kyniä.
Än Yyy Tee !!!
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja skray » Ti 15 Touko 2012 09:33

Ja koska kynät meni mulla ainakin sutjakaasti äsken penaaliinsa, niin haastan tähän kylkeen kaikki siivoamaan kotoansa juuri sen tason, johon aina kertyy kaikkea roipetta. Taso voi olla pöytä, tuoli tai mikä vain nurkka, joka aina on täynnä kaikkea sälää ja johon se kertyy ihan tahtomattakin. Tiedän, että kaikilla on sellainen.
Mulla niin menee hermot, kun tähän keittiön ja olkkarin välissä olevalle pöytätasolle kertyy aina kaikkea kamaa. Nyt ne on valtaamassa tätä ruokapöytääkin jo, missä mulla on tietokone.
skray

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 15 Touko 2012 21:45

:hullu: Mulla on kaikki tasot täynnä tavaraa. Taidan kuitenkin odotella ensi viikkoon ja muuttolaatikoita ja siivota ne vasta sitten.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja skray » To 28 Kesä 2012 11:22

Aivan liian harvoin sitä tulee siivottua sellaista, joka yleensä auttaa siivoamisessa. :keijo:
Ja koska itse olen tänään ahkeroinut pyykkikoneen kimpussa, haastan kaikki fordelaiset omien pyykkikoneidensa kimppuun tällä viikolla.
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 28 Kesä 2012 12:02

Entä jos ei oo omaa pyykkikonetta? Pitääkö mun huoltaa taloyhtiön pyykkikone? :keijo:
Riittääkö jos pidän megapyykkäykset lauantaina?
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » To 28 Kesä 2012 14:59

No jos ei oo omaa konetta, niin ei tartte tehdä mitään. :superhymy:
Mutta valtava megapyykkirupeama on kyllä aika samanlainen show kuin pesukoneen peseminen.

Seuraava haaste voisi varmaan olla siivouskaapin siivoaminen ja inventoiminen. Meillä siellä on vaikka minkälaista juttua ja tavaraa, suihketta, pesuainetta, varalamppua ja tyhjää paristoa. Vois olla hyvä siivota siivouskaappi. :keijo:
skray

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 19 Heinä 2012 17:12

Siivosin eilen vaatekaappini. :jami: Laitoin poistoon muutamia paitoja, yhdet pienet housut ja joitain muita vaatteita muovipussillisen verran. Monet sukkahousut meniv't roskikseen. Yksistäkään rintsikoista en kuitenkaan raaskinut luopua. :epäilevä: Nyt pitäisi enää päättää, mitä noille vaatteille tekee. Mitkä menevät keräykseen ja mitkä kirpparille?

Haastankin teidät, rakkaat keijot, käymään vaatekaappinne läpi. Huonot ja kulahtaneet vaatteet pois, viime aikoina käyttämättöminä olleet kavereille tai kirpputorille. Käytössä olevat vaatteet nätisti takaisin kaappiin.

Onni on siisti vaatekaappi. :pilvi:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 02 Tammi 2013 16:40

Mun pitäisi siivota tiettyjä pitkään laiminlyömiäni asioita. Siivoushaasteesta voisi olla hyötyä ja siitä, että asioita kirjaa itselleen ylös.

Koska olen epäviitseliäs, esimerkiksi korkeintaan kerran viikossa voisin siivota jonkun kohdan. :keijo: Tällä viikolla olkoon se keittiön kaksi sotkuisinta laatikkoa. Muut voivat halutessaan tarttua haasteeseen. :tilt: Ensi viikolla uusi haaste, jos muistan.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 02 Tammi 2013 21:38

Mäkin siivosin vaatekaapin viime viikolla. Pienen Ikea-kassin verran löytyi taas kierrätettävää.
Oon laiska lähtemään kirpparille, joten roudaan nuo varmaan UFFin laatikkoon suoraan.

Törmäsin 100 tavaran haasteeseen ( http://guynameddave.com/about-the-100-thing-challenge/ ) ja
vähän innostuin siitä. Joudun kuitenkin rajaamaan haasteen vain omiin tavaroihini, koska Pomppis
lähinnä pyöritteli silmiään tälle ajatukselle. Yhteiskäytössä olevat jutut, kuten keittiötarvikkeet on aika
pitkälti siis pois luettu tästä. Jää nähtäväksi, miten paljon saan omiakaan tavaroitani karsittua, kun pelkkiä
dvd-levyjä on yli 100. :keijo:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ma 07 Tammi 2013 17:16

Haastan itseni siivoamaan vaatekaapin kulahtaneista ja sopimattomista vaatteista tämän viikon aikana. Samaten jääkaapin siivoamiseen on tämä viikko aikaa.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Nugat » Ma 07 Tammi 2013 17:57

Tää on ihan tyhmää, että muilla ei ole samaa haastetta kuin mulla, eli poista tuhkat hellasta ja takasta.... :huoh: :keijo:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 07 Tammi 2013 19:58

Nugat kirjoitti:Tää on ihan tyhmää, että muilla ei ole samaa haastetta kuin mulla, eli poista tuhkat hellasta ja takasta.... :huoh: :keijo:

Mulla on! :keijo: Just poistin takasta ja hellasta (enimmät) tuhkat!
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 07 Tammi 2013 20:05

puolikarkea kirjoitti:Haastan itseni siivoamaan vaatekaapin kulahtaneista ja sopimattomista vaatteista tämän viikon aikana. Samaten jääkaapin siivoamiseen on tämä viikko aikaa.

Jääkaapin siivous on kyllä ollut tehtävälistalla jo jonkin aikaa. Ehkä teen sen nyt kun haastoit. :tilt:

Ja vaatekaapin raakkaus on myös vähän tehtävälistalla, koska ois tarkoitus varailla kirppispöytää keväämmällä. :raps:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Nugat » Ma 07 Tammi 2013 20:13

Shay kirjoitti:
Nugat kirjoitti:Tää on ihan tyhmää, että muilla ei ole samaa haastetta kuin mulla, eli poista tuhkat hellasta ja takasta.... :huoh: :keijo:

Mulla on! :keijo: Just poistin takasta ja hellasta (enimmät) tuhkat!

Ou jeah! :femmat: Tuhkasamis! :D

Tämä on kanssa sellainen homma, joka tehdään kun matot on viety ulos ja ennen imurointia. :keijo:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 08 Tammi 2013 19:47

Tällä viikolla voisin tarttua skrayn puoli vuotta sitten esittämään haasteeseen ja puhdistaa pyykinpesukoneen. :keijo: En tosin aio tehdä sitä tänään... mutta totesin äsken konetta ladatessani, että puhdistuksen tarpeessa tuo olisi.

Martoilla on siihen ohjeita näemmä. Pitäisiköhän ihan uskaltautua kokeilemaan tuota sitruunahappoa, vaikka en ole koskaan moista käyttänyt?
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja skray » Ti 08 Tammi 2013 21:37

Sitruunahappo oli helpompaa kuin olis voinu kuvitella, koska sehän on jauhemaista. :keijo:
Mä sitä kans sillon joskus aikanaan kokeilin, mutta en kokenut mitään ahaa-elämystä sen suhteen. Sen väitetään olevan huippujuttu, mutta en mä niin isoa eroa huomannu sen tai muiden pesuaineiden välillä. Tuoksuhan se raikkaalle, muttei mitenkään huomattavasti.
skray

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Su 13 Tammi 2013 22:43

Jääkaappi on siivottu ja vaatekaapista kävin suurimman osan läpi, vielä jäi jotakin huomiselle. Huomenna käyn loput vaatteet läpi ja päätän mitkä lähtee kirpparille ja mitkä roskiin. Muutama vaate on sellaisia, että niiden kankaan voisi hyödyntää jotenkin. Niiden uudelleen käyttämiselle annan aikaa kaksi viikkoa, sitten lentävät armotta pois.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja L-S » To 17 Tammi 2013 22:05

Mun piti kanssa viedä vaatteita kirpparille, mutta en sitten saanut koskaan aikaiseksi varata sitä pöytää. :töktök: Jopa silitin ja järjestelin niitä vaatteita silloin joskus... kesällä.

Pesukoneen puhdistuksen sain sentään viime viikonloppuna aikaan. Kaipa se sitruunahappo jotain puhdisti, mutta kököstä ekohuuhteluaineesta inhottavan näköiseksi likaantunut huuhteluainelokero ei puhdistunut kunnolla. Lokeron sai puhdistamista varten irti, mutta se on sen muotoinen, ettei pysty edes hammasharjalla puhdistamaan, eikä pelkällä huuhtelulla lähde. Olkoon sitten, lähti se nyt edes osittain puhtaammaksi.

Tällä viikolla... en ehkä hirveästi jaksa, mutta voisin siivota yhden nurkan, jossa on kaikkea epämääräistä tavaraa. :keijo:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 18 Tammi 2013 00:12

Aion järjestää tällä viikolla työpöytäni. Se on tuskaisen täynnä kaikenlaista sälää ja papereita. :huoh:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja skray » Pe 18 Tammi 2013 22:23

L-S:n tilanne huuhteluainelokeron kanssa on liiankin tuttu. Mihin ketjuun mä sitä viime kesänä tilitin? :virne:
Muistaakseni sain sen lopulta aika hyvin puhtaaks ruokasoodalla ja etikalla, kun laitoin lokeron täyteen ja annoin olla kauan... vai mitenköhän se meni? :raps:
skray

ViestiKirjoittaja skray » Su 24 Maalis 2013 11:33

Mä haastan kaikki fordelaiset nyt kahvinkeittimiensä puhdistukseen!
Mä pistin äsken ranttaliksi ja laitoin keittimeen litran vettä, johon sekotin 3rkl ruokasoodaa ja keitin läpi. Netin syövereistä kaivamissani ohjeissa sanotaan, että puolessa välissä pitäis sammuttaa keitin ja antaa olla n.30min, mutta mä unohdin, joten keitin vaan sen veden läpi. Nyt pitäis vielä pari kannullista pelkkää vettä keittää läpi, että soodat lähtee keittimestä.

Fordelaiset voi puhdistaa keittimensä tänään tai tulevalla viikolla, koska tämä tulee näin lyhyellä varoitusajalla. :virne:
Puhdistukseen voi käyttää ruokasoodaa tai etikkaa (suhde 3:7 netin ohjeissa joita mä luin), jopa kaupasta saatavaa jauhetta, jos sellaista sattuu muistaa ostaa ensi kerralla kun kaupassa käy. Lisäksi sallin myös sen, että keittää vain kannullisen pelkkää vettäkin keittimen läpi, sekin kuitenkin jonkin verran puhdistaa, tai saa ainakin huomaamaan, kuinka likainen keitin on. :keijo:
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 24 Maalis 2013 11:36

Mää putsaan mun kahvinkeittimen muutenkin melko lailla joka päivä. Tietenkin voisin osallistua tähän siten, että veisin tuon kavereitteni tiskikoneeseen. :keijo:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 25 Maalis 2013 12:42

Voisin kyllä toteuttaa kahvinkeittimen puhdistuksen myös. :tilt:

Olen vähän unohtanut oman siivoushaasteeni, eli sen että kerran viikossa olisi jokin haaste. Olen mä silti siivoillut ja säännöllisen epäsäännöllisesti tehnyt jotain ylimääräistäkin perussiivousten yhteydessä. Lauantaina siivosin keittiötä vähän perusteellisemmin, pari viikkoa sitten imuroin sohvan alta, jne. :keijo:
L-S
Tohtoripissis

EdellinenSeuraava

Paluu Känpillä