Kibaya kirjoitti:Mä suositan spotifyta![]()

Kibaya kirjoitti:Mä tykkään spotifyssa siitä, että "related artist" sivun kautta päätyy aina eteenpäin ja se auttaa näissä ongelmanratkaisutilanteissa.

Lyyra kirjoitti:Itse en henk.koht. suosittelisi Mozartia tai Beethovenia kenellekään.

Pelkästään Für Eliseä on mahtavaa vetää tunteella, vaikka en sitä osaakaan kuin vain sen yhden kohdan. Sonate Pathétiquen Adagio on mulle ollut myös tosi tärkeä kappale pianolla, mutta siitäkin tosiaan osaan vain yhden pätkän. Ei taidot riitä kovin suureelliseen versioon. 

Ihastuttavan alakuloinen soitin. Ja sellot.
Rakastan kuunnella yhden soittimen sävellyksiä miellummin kuin suurten orkestereiden sekametelisoppaa.
Urkuset.
Sitäkin oli pakko opetella hieman pianolla hakata, mutta voi mun sormiparat. Ei onnistu!
Kuullaanhan sitä jopa Monty Pythonin viimeisessä jaksossa. 

Lumikki75 kirjoitti:...olen täällä nimenomaan siksi, että en tiedä mitään musiikista. Haluaisin nimittäin oppia tuntemaan paremmin klassista musiikkia ... mistä kannattaisi alottaa, kun klassisen musiikin tietämys on lähinnä luokkaa "Neljä vuodenaikaa kävin kuuntelemassa konsertissa joskus vuonna kivi ja kirves, ja eikö sitä ollut joku Tsaikovskikin jossain joskus"?
) kun etsii kiinnostavien säveltäjien teoksista niitä onnistuneimpia levytyksiä. Toimii siis ensi sijassa hakuteoksena, mutta lopussa on helppolukuisia ja lyhyitä esseitä jotka esittelevät taidemusiikin historiaa ja teoriaa kevyesti. Englanniksi tämäkin.
Se ei ehkä edes ole perinteisessä mielessä klassista musiikkia vaan parempi käsite on varmaan "moderni taidemusiikki". Myös renessanssiaika ja vanha musiikki kuulostavat minusta kiinnostavilta. Eli siitä klassisesta barokki-klassismi-romantiikka-kamasta en kauheasti välitä mutta yritän kovasti avata korviani sillekin.
outsider kirjoitti:Itse olen huomannut pitäväni eniten siitä ns. "tekotaiteellisesta paskasta" eli 1900-luvun atonaalisesta mölystä.Se ei ehkä edes ole perinteisessä mielessä klassista musiikkia vaan parempi käsite on varmaan "moderni taidemusiikki".
Mäkin pidän siitä enemmän kuin beethoveneista.
Klassisessa musiikissa on tosiaan kyllä vähän se, että monesti tuntuu että pitäisi olla innostunut kunnolla perehtymään sävellysten taustoihin tms., mitä en jaksa (vaikka eihän se tietenkään pakollista ole). En tiedä mistään mitään enkä muista kenenkään nimiä.L-S kirjoitti:Taidemusiikin kuunteluryhmä kuulostaa myös hauskalta ajatukselta.![]()

L-S kirjoitti:Mähän olen musiikin suhteen monialainen, joten kaikki klassisesta musiikista suomiräppiin saattaa toimia mulle.Klassisessa musiikissa on tosiaan kyllä vähän se, että monesti tuntuu että pitäisi olla innostunut kunnolla perehtymään sävellysten taustoihin tms., mitä en jaksa (vaikka eihän se tietenkään pakollista ole). En tiedä mistään mitään enkä muista kenenkään nimiä.

) musiikissa, ihan riippumatta kuuluuko se klassiseen vai populaariin perinteeseen.Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa