Triple H kirjoitti:Mikä ero on ulkolaisella albumilla ja kotimaisella, jos myyntimäärätkin ovat samat?

Pittää se levyjen listaaminen tehä ny vaikeaksi.
Peli avattu.

Näin kovia levyjä kun heittelee kehiin, niin järjestys voisi olla melkein mikä tahansa. Tein tämän nyt kuitenkin siihen tyyliin, että se on suht edustava poikkileikkaus meikäläisen musiikkimausta. Varsinkin 40+ sijat sisältävät sellaisia levyjä, jotka ovat ilmestyessään olleet hyvin oleellisia merkkipaaluja ja rakentaneet sitten pohjaa, mikä perusteella on muita valinnut. 
Levyjen määrä kuvaa aika lailla kunkin artistin/yhtyeen merkittävyyttä. CMX:kin jäi vähän aliedustetuksi, mutta Talvikuninkaan korkea sijoitus sitten paikkaa vähän sitä.
Pascal Lemoix kirjoitti:Chisun "Vapaa ja yksin" unohtui myös listalta, vaikka olisi sinne kuulunut.

). Voin mä silti jotain tilastoja tehdä jos joku muukin vielä innostuu tekemään listan (tai päivittämään vanhaa listaansa). Ei niitä edes tarvitse välttämättä 50 levyä olla, jos se tuntuu liian vaikealta, eikä niitä tartte edes paremmuusjärjestykseen laittaa kun jokainen sijoitus olisi kuitenkin yhden pisteen arvoinen. Kiinnostaako ketään tällainen? 
Rajoitin levyyn per artisti, poikkeuksena kaksi suurinta suosikkiani:outsider kirjoitti:Törmäsin forde-arkistoja läpikäydessäni
missä semmonen on? 
theia kirjoitti:outsider kirjoitti:Törmäsin forde-arkistoja läpikäydessäni
Fordearkisto?missä semmonen on?

outsider kirjoitti:Ei siis mikään julkinen arkistoitu versio fordesta, olen pahoillani jos herätin toiveita!

Lyyra kirjoitti:Itse en kyllä tällaiseen listaukseen oikein pysty. Tulisin vaan tarpeettoman hulluksi, ja epäilisin postauksen jälkeen kaikkia valintojani.
Pystyisin ehkä juuri ja juuri jonkinlaiseen aakkostettuun listaan, jossa mikään levy ei mene toisen edelle muuten kuin nimen perusteella. Lempibändejä ja suosikkiartisteja olisi varmaankin paljon helpompi listata.
Lisähaastetta aiheuttaa rajaus. Rajaanko vain niihin, jotka omistan? Vai lisäänkö siihen ne, jotka mulla on digitaalisessa muodossa koneella? Vai otanko huomioon kaiken, mitä olen ikinä kuullut?
Levyjen laittaminen paremmuusjärjestykseen ei oo nähdäkseni kauhean tärkeää vaan mun mielestä aakkosellinen listaaminen on ihan yhtä arvokasta - vaikka 50 levyä ei edes tulisi täyteen. Siksi mua kiinnostaisikin sellainen mahdollisimman matalan kynnyksen listaus josta sitten vois koostaa jotain kivoja koko foorumin tilastoja. 

Lyyra kirjoitti:Ja entä jos vaikka denan tai theian listalla on jotain, mitä en ole ikinä kuullut, ja joka onkin parempaa kuin joku, mitä laitan listalleni?
Toisaalta olen tiettyjen musiikkijuttujen suhteen itsekin aika neuroottinen, joten osaan arvata. 

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa