Suomi lähtee varsin nimettömällä joukkueella tietynlaiselta takamatkalta. Toki sen paikka on ilman katastrofitappioita pedattu jo etukäteen kahdeksan parhaan joukkoon, joten puolivälierä näyttää vahvasti kisojen suunnan.
Yleensä Suomi pelaa suhteessa nimettömällä joukkueella vähän paremmin kuin nimekkäällä, joten melko todennäköisesti välierissä nähdään. Ainakin, jos puolivälierissä on vastassa USA
Jos vähän ennakoidaan, niin Suomi kohtaa puolivälierässä Venäjän, Slovakian tai USA:n. Viime vuoden finaali oli Venäjä-Slovakia, joten toivevastustaja on aika selviö. 
--
Muista Suomen-lohkon joukkueista sympatiat Ranskalle ja nyt myös Innsbruckin-kokemusta rikkaampana Itävallalle

Mutta joo, korkatkaa oluenne (miel. Karjala), kohta mennään!

" Tykkään kyllä katsoa jääkiekkoa, mutta mielestäni vuotuiset kisat ovat liian usein. Ei vaan jaksa kiinnostaa.
(Toisin on jalkapallon laita. Kun kisat ovat riittävän harvoin, ehtii alkaa täpinöidä kisoista etukäteen. Nyt on jo sellainen "Jee, ens vuonna kisat.
" -olo. )

Ja yksin en halua mennä. 

Sedinit!
Vähän tosin harmittaa etten ehtinyt nädä niitä Sveitsin parempia otteluita, sillä tässä ottelussa otteet eivät juuri vakuuttaneet. Oli kyllä mielestäni selvää että parempi joukkue voitti.
Eivät ne mua oikeastaan perinteisen nationalistisessa mielessä kiinnostaneet yhtään - enemmän minua kiinnostaa hyvät ja yllättävät ottelut kuin se kuka voittaa. Sveitsin menestys ja Ranskan voitto Venäjästä sotkivat soppaa sen verran sopivasti että jaksoin ylipäänsä kiinnostua koko turnauksesta. Viimeiset viitisentoista vuotta olen ajatellut että MM-kisoissa pitäisi olla vain kahdeksan parasta maata, mutta näiden kisojen myötä tuo ajatus joutuu kyllä romukoppaan.