Vai onko mukavaa, kun on kavereita seurana?

Tässä voit jakaa mietteesi aiheesta.
(Jotenkin luulin, että tällainen ketju olisi, mutta ei näköjään.)
Mua ärsyttää kimppakämpässä asuminen. Olen varmaan huono ihminen ja huono tiimipelaaja ja ties mitä, mutta asuin tätä ennen noin 10 vuotta enimmäkseen yksin, joten nyt on ollut sitten hieman vaikeaa, kun on useampi kämppäkaveri. Muutenkin koen olevani vähän liian vanha tällaiseen opiskelija-asuntola-asumiseen. Paperinohuet seinät ja käsittämättömän kovat putkistoäänetkään eivät edistä mun viihtymistä.
Joutuu sopeutumaan, esim. siihen, että muiden likaiset astiat on tiskialtaassa ja itse ei pääse tiskaamaan omiaan. Tai sitten kun ei aamulla tekisi mieli nähdä ketään, jos sattuu olemaan aamuäreä, pitää kuitenkin yrittää olla kohtelias kämppiksille. Meillä on onneksi kaikilla oma kylpyhuone, muuten olisin varmaan jo kilahtanut joku aamu.
Vähän aikaa oli väljempää, kun oli vain kaksi kämppistä kolmen sijaan. Tänään paikalle tuli uusi kolmas tyyppi, ja sillä oli mukana äiti, joka alkoi ensimmäiseksi valittaa mulle siitä, että keittiön kaapeissa ja jääkaapissa ei ole paljoakaan tilaa. Sanoi, että me lähdemme nyt ulos, voisitko sillä välin tehdä asialle jotain.
Totesin kyllä, että suurin osa tavaroista ei ole mun, joten en voi tehdä paljoakaan. Ennen pidin vähiä astioitani hellan ja mikron yläpuolella olevassa pikkukaapissa, josta jouduin niitä lyhyenä ihmisenä kurkottelemaan, sitten kun kolmas kämppis lähti pois, otin käyttööni sen tyhjentämästä kaapista yhden hyllyn. Siitä en ajatellut luopua.
Kuivamuonaakin pidän paljolti oman huoneeni lattialla, vaikka yhdestä kaapista olenkin löytänyt niille vähän tilaa myös. Toivottavasti se äiti ei tule enää takaisin, ja itse kämppis on sopuisampi tyyppi.

.
Ajattelinkin, että tästä on keskusteltu jossain. Mutta olkoon nyt sitten.
)
Tyyppi on tosi herttainen mutta ollaan varmaan liian erilaisia ja erilaisissa elämäntilanteissa tai jotain 

Mun mielestä ihmiset kuitenkin tervehtii toisiaan tai jotenkin noteeraa muiden olemassaolon, tulee vähän nolo olo, jos sanon esim. "hei x, tässä on mun kaverit a ja b, x on y:n tyttöystävä" ja tässä vaiheessa a ja b sanoo hei, mutta tyttöystävä saattaa kääntyä selin ja olla sanomatta mitään. Eihän siinä sen kummempia tarvi jaaritella, kunhan nyt sanoo vaikka että hei. Ollaan kuitenkin mun käsittääkseni aivan normaaleissa väleissä, jutellaan jotain jos satutaan yhtä aikaa vaikka syömään tai muuten oleskellaan samassa tilassa.

Tuota en ollutkaan tullut ajatelleeksi.