Heirs: Hunter 6/10Täytyy myöntää, että tämän viikon bändeistä en ole kuullut yhdestäkään aiemmin. Oli tässä ihan miellyttävä äänimaisema kyllä, sopivan toisteista, edestakaisin soutavaa ja huopaavaa. Ehkä tämäkin kävisi työskentelymusiikkilistalle, mutta vaikea sanoa olisiko se sellainen, että sen mieluusti sittenkin skippaisi sieltä. Näin ei-taustamusiikkina kuunnellessa olin vähän pitkästyä, jokapäiväisessä rotaatiossa mun makuun sopivat enimmäkseen ihan toisentyyppiset, vaikka ei tässä vikaa ole. En ole myöskään koskaan kuullut thereministä. En ole varma bongasinko sitä tuosta, ehkä. Myös termi post rock on minulle vieras, vaikka se on jo aiemmin esiintynyt tässä raadissa. Ollaan siis itselleni ihan vieraassa maastossa, annan varmuuden vuoksi vähän yli viisi mutten kuitenkaan enempää.
Hexvessel: Woods to Conjure 6/10Tätäkin on vaikea arvioida. Trumpettiosuus oli kovin kaunis, ja rauhallisuus muutenkin. Mutta laulu on tässä sen oloista, että en välttämättä sen takia jaksaisi kuunnella kovin montaa kertaa, tuollaista laahaavaa ja masentuneen kuuloista. Video oli jännittävä, kun aina vaan isompia puita kaatui, mutta sitä ei tässä kai saa arvioida.
Keep of Kalessin: Ascendant 1/10Vaikka mulla on omasta mielestäni monipuolinen musiikkimaku, black / death metalliin se ei yllä.

Karjuminen, huutaminen ja hirmunopea kitarointi ovat helposti tylsistyttäviä, eikä mulla siksi ole kummoisia rahkeita arvioidakaan tätä biisiä, joten tyydyn olemaan pitämättä siitä. Toisin kuin Ossi, pidin tässä eniten siitä tilusoolosta.

Edes jotain miellyttävän kuuloista räiskeen keskellä, yksi piste sille. Jos ottaisi huomioon videon, tuulikone saisi pisteen myös.