Naisten oma ketju! (miesvaroitus!)

Re: Naisten oma ketju!

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 23 Kesä 2008 14:26

Minua sanottiin ensimmäisen kerran tädiksi, kun olin alle 15-vuotias (ehkä 13 tai 14).
Olin meidän äidin kanssa metrossa ja vastapäätä oli ihan järkyttävän suloinen pikkulapsi,
tietenkin äitinsä kanssa. Lapsi jutteli meille koko matkan. Kun heidän oli aika nousta pois,
lapsen äiti sanoi: "Vilkutetaan nyt tädeille."

Tosin tuohon tädiksi kutsumiseen saattoi vaikuttaa se, että äitini oli mukana.
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Fantsu » Ma 23 Kesä 2008 15:31

Ostin uudet kesäkengät: pehmoiset, mustat nahkatossumaiset töpöt. Mitens niitä paremmin kuvailisi. Ulkonäkö ei ollut hankinnan pääsyy, vaan taivaallinen pehmeys, kun ne pujotti jalkaansa. Aivan ihanan pehmeät tossukat.
Fantsu

ViestiKirjoittaja theia » Ma 23 Kesä 2008 16:09

Ostin Seinäjoelta ihanat mustahopeat ballerinat, jotka nyt tosin vähän on kipeät käyttää kun vasen jalka on rakkoa ja haavaa täynnä. Mutta käytän silti, kun ne on niin söpöt.

Muuten on nassu ihan tosi huonossa kunnossa, vaikka muuten iho on ihan ok. Outoa. Provinssissa se meni, ihan yhtäkkiä. Hö. Jos vaikka sen sais kuntoon. Ja päänahkakin on kipeä, auki ja siihen sattuu. :(
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 23 Kesä 2008 17:25

Ajattelin vähentää ehostuksen käyttöä. Jostain syystä sen määrä on noussut
viime vuosina sen verran, että aamulla menee meikkaamiseen enemmän aikaa
kuin hiusten laittoon, vaikka ehostankin vain silmäni. Tänään töihin lähtiessä
jouduin kyllä vähentämissuunnitelmistani huolimatta järkyttymään, sillä olin
unohtanut ripsarini kotikotia. :tipahdus: Selvisin kuitenkin päivästä ilman ripsiväriä. :gay:
Tosin ilman sitä en aio jatkaa kuitenkaan...
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Sippura » Ma 23 Kesä 2008 17:32

Shay kirjoitti:Ajattelin vähentää ehostuksen käyttöä.

Kesällä tämä käy ihanasti kuin luonnostaan, ainakin mulla. Jossain
vaiheessa sitä huomaa, että naama on sen verran päivettynyt, et-
tei meikkivoidetta, poskipunaa ja ripsiväriä edes kaipaa. Kulmat
ehostan näin kesälläkin, mutta muuten huitelen kesäkuusta syys-
kuuhun au naturel. Hippausiltoina tietty meikkaaminen kuuluu
asiaan, mutta on ihanaa ettei arkena tarvitse laittautua kun au-
rinko hoitaa homman ja tekee nassusta sen näköisen että tohtii
lähteä kotoa ilman meikkiä :superhymy:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Fantsu » Ma 23 Kesä 2008 17:48

Kyllä sitä pärjää ilmankin. Arkena en juuri koskaan käytä meikkejä, oli vuodenaika mikä hyvänsä. En vaan ole siitä innostunut ja mieluummin käytän aikani sanomalehden lukemiseen. Juhliin valmistautuessa tällään kohtuudella.
Fantsu

ViestiKirjoittaja Nugat » Ma 23 Kesä 2008 18:18

Juhannuksena tein mökkisaunaan täälläkin esillä olleesta reseptistä kropankuorimis-marinaadin. :tilt: Öljyä, hunajaa, merisuolaa, etikkaa ja Greippi-tuoksutippoja.
Ah kuinka pehmoinen iho. :sydän: Ennen en olekkaan käyttänyt mitään kropankuorimis mömmöjä, mutta nyt luulenkin tästä tulevan mökkilauantain traditio. :)

Tarkoitus oli marinoinnin aikana maata nurtsilla auringossa ötököiden saaliina ja odottaa vaikutusta, mutta lopulta marinoinnin aikana oleiltiin kaatosateessa terassilla itikoiden marinoituna paistina.

Kokeilin samalla hiustaamiota jojoba-öljystä, auringonkukka-öljystä, hunajasta ja etikasta koostuvalla möhnällä. Se oli todellakin tarkoitettu kuiville hiuksille. Iski paniikki, kun huomasin kuinka mahdotonta sitä oli saada pois päästä. :kauhistunut: Soodaakaan ei ollut! Paniikin hetkenä tartuin shampoopulloon, mutta ymmärstin sentään laimentaa, jopa niin paljon että mitään ei tapahtunut. Eilen luojankiitos sain soodaa taas käsiini ja nyt on niin hyvän tuntuiset hiukset että. :) Oli siitä hoidosta sentään jotain iloa. Sooda ei niin kuivattanut tällä pesulla.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Sippura » Ma 23 Kesä 2008 18:24

Fantsu kirjoitti:Kyllä sitä pärjää ilmankin. Arkena en juuri koskaan käytä meikkejä, oli vuodenaika mikä hyvänsä.

Varmasti pärjäisikin, mun naama on kuitenkin suurimman osan vuotta niin väritön,
että jotain väriä on pakko saada nassuun pimeämpinä vuodenaikoina. Eipä silti, kyl-
lä mä meikkaamisesta tykkään, näin kesällä on vaan kiva olla välillä ilman.
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Plei » Ma 23 Kesä 2008 19:13

Minä taas en kesälläkään yleensä kirmaa pihalla ilman meikkivoidetta, ainakaan aurinkoisella säällä. Ihoni on suht. herkästi palavaa sorttia, joten meikkivoide suojaa kivasti aurinkokertoimellisen voiteen kera hipiääni. Pilvisellä sitten uskaltaa ilman meikkivoidettakin. Vaaleat ripset ja kulmatkin tulee yleensä laitettua, mutta en mä sitä ongelmana näe. Meikkiin menee kuitenkin vain viitisen minuuttia päivässä. :)
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta tai odottaa seuraavaa.
Plei

ViestiKirjoittaja Outolintu » Ma 23 Kesä 2008 20:01

Emilia kirjoitti: Ja seulonta tehdään näköjään jo 25-vuotiaille. Jippiajee....

Musta tuntuu, että jo ennen kuin multa bongattiin mitään muutoksia, niin YTHS otatti papa-kokeet vuosittain. :friikki: Sen verran tiheään olen sielläkin ravannut. Mutta onhan se hyvä vain. Sitten se kuulkaa vasta on kivaa, kun ne löytää jotain epäilyttävää. Enää ei kerrota mitään luokkia, tyyliin ykkönen on puhdas ja viitonen syöpä, sulla on kakkosasteen muutokset. Siinä saa vähän käsitystä missä mennään. Ei, sanotaan vain, että siellä oli jotain, lisää kokeita, odota pari kuukautta. Siinä ehtii kuulkaa pieni pää kehitellä jo testamenttia... :tilt: Ja etenkin lukea kauhukertomukset siitä, kuinka lievä muutos kehittyy syöväksi kahdessa vuodessa. No, syöpää ei ollut (eikä toivottavasti tulekaan), jatkotutkimukset olivat kivuttomia ja seurannan siirtäminen toiseen sairaanhoitopiiriin muuton vuoksi kävi erittäin helposti.

- - -

Iloisempiin asioihin. Luin jostain lehdestä tässä hiljattain uudenlaisesta ripsienpidennyksestä. Siinä ei laitettu tekoripsirypästä kiinni ripsiin, vaan jokaiseen ripseen tehtiin kuituputkipidennys erikseen. Tästä seuraa se, että omien ripsien aikanaan tippuessa ripsistöön ei jää hassuja aukkoja, vaan tulos pysyy luonnollisena. Harmi vain, etten muista yhtään, missä lehdessä juttu oli, mutta luulen, että kyse oli tästä. Tällä hetkellä vain Tapiolassa sijaitseva hoitola on mainittu tekijäksi, mutta uusia näkyy olevan tuloillaan. Onko kukaan sattunut jo tällaisessa käymään tai onko tädin miehen serkun kummin kaima kertonut kokemuksia? Hinta näkyy olevan aika kova (140e), mutta jostain syystä olen edelleen kiinnostunut. :pahis:
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Cats, he said eventually. Cats are nice.”
Outolintu

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ti 24 Kesä 2008 13:21

Mä raahustan suurimman osan ajasta au naturel, mitä nyt korkeintaan puuteria nenänpäähän aamulla töpsäytän. Ei ole mitään mielenkiintoa meikkaamiseen, vaikka naama sitä voisi vaatiakin. Jokunen vuosi sitten kesällä lopetin meikkaamisen, nimenomaan kesäksi, ja nyt olen huomannut, että en ole vuoteen meikannut töihin tai muuten arkeen käytännössä lainkaan :tilt:

Mä silloin jokunen vuosi sitten kesällä ajattelin, että käyn värjäyttämässä kulmat ja ripset kesäksi, niin ei tarvitse meikata ollenkaan. Vaalea kun olen, niin on myös kulmat ja ripsetkin, ja olen todella valju ilman meikkiä. Mutta jotenkin se vain jäi. Ja niin jäi se meikkaaminenkin, pikkuhiljaa ja huomaamatta. Enkä todennäköisesti jaksa siihen tulevaisuudessakaan tämän kummemmin panostaa.
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ti 24 Kesä 2008 13:45

Täähän on tää perinteinen, että kun on saavutettu vakinainen parisuhde, saa meikkaaminen ja muu vastaava jäädä :virne:
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ti 24 Kesä 2008 13:56

Niin niin, mähän tän ajoitin just näppärästi siihen, kun tuo on mun kanssa nalkissa kämpän ja lainan takia :juoni: Nyt voi huoletta päästää itsensä rupsahtamaan :superhymy:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Fantsu » Ti 24 Kesä 2008 14:00

No poikkeuksena, en mä meikannut ennen parisuhdettakaan. Silläkin uhalla, että kuulostaa kornilta, Mies tykkäs minusta just sellaisena kuin olin: au naturel aina vaan. Jotenkinhan sen pitää olla vinksahtanut, kun minuun haksahti :tilt: Paree olla valittamatta 9 vuoden jälkeen.
Fantsu

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 24 Kesä 2008 14:01

Mä olen niin :nirppa: etten tykkää paljoa naamaani lääpiä. En meikeillä, enkä oikein millään muullakaan.
Oikein koskaan mun nahka ei ole kestänyt mitään puutereita. Edelleen tulee silmät kipeiksi jos on vääränlaista ripsiväriä (lue = lumenea) räpsyttimissä.

Ja sitten on se aspekti, etten mä näe kunnolla meikata. Joojoo suurentavia peilejä on, mutta ei ne vaikuta mun näkemiseen positiivisesti juuri ollenkaan. Kun ei näe koko nassua peilistä kunnolla ilman rilliköitä. Ehkä se onnistuisi jos olisi toisen mallinen naama :sori:.

Ja kolmanneksi. Mua ei vaan ole koskaan jaksanut kiinnostaa meikkaaminen. Ehkä juuri näistä edellämainituista syistä. Silmät on ainoat mitä saatan silloin tällöin meikkailla, mutta muuten ei. Olen vielä sellainenkin, että pesen meikit heti pois kun vain on mahdollista.

Onhan se kiva, kun on kunnon meikit naamassa ja näyttää niiiiiiin erilaiselta. Olen kerran saanut oikein kunnon juhlameikin nokkaani ja en meinannut itseäni peilistä tunnistaa. Mutta kyllä se parin tunnin jälkeen alkoi aika huolella ahdistamaan.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ti 24 Kesä 2008 14:13

No jos edes semivakavissaan puhuu, niin eipä tuota naamaa ole tullut juuri koskaan tällättyä sen takia, että miellyttäisi miestä :tilt: Teininä sitä tuhersi naaman ilmaistaakseen itseään, luultavasti pelottaen kaikki varteenotettavat kivat pojat käden ulottumattomiin. Kun siitä vaiheesta pääsi, niin meikit on pikkuhiljaa vuosien saatossa keventyneet ja vähentyneet, ja nyt ei ole juur ollenkaan. Kotona ei tartte kenenkään tulla huomauttelemaan, saa vaan samalla mitalla takaisin :tilt:

Itseäni en oikeasti päästä rupsahtamaan, ihan itseni vuoksi. Ilokseni voin kertoa esimerkiksi kertoa (kun ei ole painoketjua täällä), että a) mun kauan sitten kadotetut lihakset ovat löytyneet ja b) kunto on noussut ja c) painoa on tippunut tasaisesti n. 1 kg / kk joulun jälkeen :gay: Olo on ihan loistava, hyvä minä kun olen saanut itseäni niskasta kiinni :superhymy:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Fantsu » Ti 24 Kesä 2008 14:21

Moon niin luonnollisen rupsu, ettei ihan pienellä remontilla saadaa McMansioniksi. Mutta siihen olen sopeutunut. Joitakin kasvorasvoja yritän kuitenkin laittaa säännöllisesti ja pitää näpyt loitolla.
Fantsu

ViestiKirjoittaja Maija » Ti 24 Kesä 2008 14:38

Meikkaamisesta.

Olen viimeisen vuoden aikana alkanut käyttää enemmän aikaa ja vaivaa ehostamiseen. Pakkelin määrä ei ole kasvanut, mutta yksinkertaisesti vain pidän meikkaamisesta ja siihen liittyvistä rutiineista. Tupakointiketjussa on mainittu tupakkatauon olevan sitä ominta aikaa itselle - minulle tätä omaa aikaa on pynttäytyminen. Arkisin en juurikaan jaksa/ehdi meikata muuta kuin sen verran, etten aivan väsähtäneeltä näytä, mutta vapaa-aikana tykkään laittautua ihan omaksi ilokseni, vaikka en aina mihinkään olisi edes lähdössä.

Laittautumishetkeeni kuuluu myös olennaisena osana musiikki, johon tällöin pystyy keskittymään aivan eri tavalla. Samaan aikaan ajatus saa hetken lentää miten lystää eikä silti tarvitse olla täysin toimettomana. Se on ihan kivaa se. :hullu:

Vaikka tykkäänkin laittautua, se ei tarkoita sitä, ettenkö voisi lähteä ihmisten ilmoille ilman meikkiä. Ei tuota mitään ongelmaa, päinvastoin joskus on ihan mukava kulkea luonnonlapsenakin liikenteessä. Ripseni ja kulmani ovat tosin luonnostaan aika vaaleat, joten saatan tällöin näyttää jokseenkin valjulta.

Enivei, pääpointtina on kai se, että tykkään meikata ja laittautua, mutta en pidä sitä mitenkään välttämättömänä.
Maija

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 24 Kesä 2008 14:50

Meillä on ollut konfliktia tästä laittautumisesta.
Sisko ja serkku olivat saaneet tappelun aikaiseksi, kun siskon mielestä moinen on turhaa. En vaan tajua. Mitä se kenellekään kuuluu jos joku haluaa meikata ja laittautua. Kyllä mäkin tod. näk. laittelisin itteäni enemmän jos vain viitsisin tai olisin oppinut tykkäämään siitä. Kun vaan en tykkää.
Olen kerran käynyt kasvohoidossa ja se oli todella vastenmielistä. Siinä oli puolet liikaa aineita, kun oli kaikenmoisia puhdistusmössöjä ja puhdistumössönjälkeisiä hinkkausaineita ja rasvan jälkeen vielä jotain muita tilpehöörejä. Yäk :nirppa:. Serkku taas oli ihan onnessaan sen jälkeen. Mulla naamaa vaan kihisi ja kutisi ja kotona se oli heti pakko pestä, kun toinen oli aivan onnessaan.

Sinänsä on mun etu, että on tollanen serkku. Mä vihaan mun kulmakarvoja. Ne rehottaa ihan liian usein ja ite niiden nyppiminen on tajuttoman tuskaista. Toisen puolen nyppiminen vain sattuu niin paljon, että tulee tippa linssiin. Serkku ite tuli mun luokse ja totesi kulmakarvojen olevan kamalan näköset "että nyt lähtee" ja nyppi ne. Sitä häiritsi :virne:. Ja mua ei haitannut, että joku ne pisti ojennukseen.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Crux » Ti 24 Kesä 2008 15:45

Itsekin sain kutsun seulontoihin tässä pari viikkoa sitten. Aika pitäisi varata mutta olen hävittänyt lapun missä puhelinnumero on. Koitin varata terveyskeskuksesta mutta eivät sitä kautta aikaa antaneet. Papa-koeneitsyys se on täälläkin menossa. Mitään lääketieteellisiä instrumentteja ei ole vielä tuolla alapäässä käväissyt ja vähänhän se jänskättää. Pelottaa, että sattuuko se kuitenkin vaikka kaikki sanoo ettei satu. Ymmärtääkseni jos immenkalvo ei ole vielä puhjennut niin se saattaa olla kivuliasta. Immenkalvosta ei nyt täällä ole enää huolta mutta jännittää se silti.

---

Nyt ei ole tullut juurikaan meikkailtua kun on vaan kotona aina. Pikaista kauppareissua varten ei huvita laittaa naamaan mitään joten kärsin sen hetken ja käväisen kylillä ihan au naturel. Aika inhottavaltakin tuntuu jos meikkaa pitkästä aikaa. Kesäisellä ja hikisellä iholla meikki tuntuu elmukelmulta ja silmiä ripsari kutittaa silmiä :friikki:
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
-Jesus Quintana
Crux

ViestiKirjoittaja irvikissa » Ti 24 Kesä 2008 16:12

Ainakin multa se papa on otettu ihan vaan pumpulipuikolla pyyhkäisemällä jostain sieltä seinämästä, joten se ei varmasti satu. Enemmän epämiellyttävää on spekulan paikalleen laittaminen, mutta ei sekään satu jos pystyy rentouttamaan lantionpohjan lihakset. Eli pieni konjakkinaukku ennen vastaanotolle menemistä niin kyllä se siitä. :virne:

Aukku puhui kulmakarvojen värjäämisestä. Sitä olen itsekin suunnitellut nyt kesäksi kun alakertaan muutti sopivasti äskettäin kauneushoitola/parturikampaamo josta käsittelyn saa vitosella. Osaisiko joku sanoa, kuinkahan kauan väri yleensä kestää kulmissa?
irvikissa

ViestiKirjoittaja Fantsu » Ti 24 Kesä 2008 16:43

Huono vitsi tulossa...
irvikissa kirjoitti:spekulan paikalleen laittaminen, mutta ei sekään satu jos pystyy rentouttamaan lantionpohjan lihakset.
[...]
alakertaan muutti sopivasti äskettäin kauneushoitola/parturikampaamo

:seko
Fantsu

ViestiKirjoittaja ceuro » Ti 24 Kesä 2008 18:22

"kauneushoitola/parturikampaamo..." :virne:

Juu, ihan turhaan jänskäilin sitä koetta. Labrahoitaja oli mukava, nopea ja selkeesti osasi työnsä. Hoitaja otti raapaisut kahdella erimuotoisella puulastalla ja yhden pienellä harjalla, eikä sattunut yhtään. Selosti koko ajan, mitä tekee. Vähän kommentoi, että ois pitäny jo alle kolmekymppisenä alkaa käydä ja että ainakin kerran ennen seuraavaa seulontaa tässä viiden vuoden aikana pitäisi käydä papassa ja mieluummin oikein gynellä. Enhän minä aiemmin ole osannut tutkittavaksi hakeutua, kun en muutenkaan mene lääkärille (paitsi hammas-) ilman syytä. Ei mulle tullut aikoinaan YTHS:ltäkään muita kutsuja kuin ekan vuoden terkkarin tarkastus, joka sisälsi pientä valistusta terveistä elämäntavoista, punnituksen ja verenpaineenmittauksen. Kyllä mua oikeestaan kiinnostais tietää kolesterolit ja verensokerit sun muut, mutkun tuntuu, että tk:ssa henkilökunta on ylityöllistettyjä muutenkin. Eikä terveystiedot kuitenkaan niin paljoa kiinnosta, että jaksaisin kalliita yksityisen puolen hintoja maksaa.
...tai sitten keitän muina naisina kahvia ja unohdan
ceuro

ViestiKirjoittaja Sade » Ti 24 Kesä 2008 18:52

Kyllä minäkin jännitin ensimmäistä papa-koetta, mutta eipä se tosiaan juuri miltään tuntunut. Jossain vaiheessa hoitaja sanoi, että nyt voi hiukan nipistää, ja tunsinkin jotain, mutta ei sitä tunnetta kivuksi voinut parhaalla tahdollakaan sanoa. Muistan erityisesti sen, että hoitaja oli todella mukava, enkä sitten itse koetilanteessa enää jännittänytkään oikeastaan yhtään.

Meikkaamisesta: en ole vuosikausiin meikannut muuta kuin "juhlaan" - "arkea" varten en viitsi vaivautua. Meikkaaminen on tosin minusta ihan kivaa, mutta sen hauskuus liittyy aika paljon juuri siihen, että meikkaaminen on osa valmistautumista jotain spesiaalia varten. Juurikin sellainen "kuuntelee musiikkia, siemailee välillä drinkkiä ja sutii siinä välillä namaansa" iltaan valmistautumis -meikkaus on hauskaa. Mutta jokapäiväinen meikkaus: ei kiinnostus riitä.
Sade

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 24 Kesä 2008 20:22

Meikkaan joka arkipäivä. En tosin meikkaa paljon. Aamulla siihen kuluu aikaa noin viisi minuuttia. Joskus vähän yli. Ei kuitenkaan yli kymmentä minuuttia. Meikkaaminen on mielestäni melko kivaa ja olen ihastunut erityisesti erääseen mineraalimeikkivoiteeseen. Myös luomiväriä ja ripsaria laitan aamuisin.

Viikonloppuna en yleensä jaksa meikata, paitsi, jos lähden juhlimaan. Kavereitten luokse mennessä ei tulisi mieleenkään meikata.

Olin tänään etsimässä itselleni baleeriinatyyppisiä kenkiä, joita voisin käyttää arkenakin kesämekkoni kanssa. Kävin seitsemässä kenkäkaupassa, Anttilassa, Seppälässä ja Prismassa katsomassa kenkiä. Hyviä ei kuitenkaan löytynyt. :huoh:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa