Muuttohöpinää

Re: Muuttohöpinää

ViestiKirjoittaja heartless » Su 05 Touko 2013 18:15

Kiitos vinkistä, haettiin meille laatikoita Alkosta! Ei mulle olis tullut mieleenkään käydä kysymässä sieltä laatikoita, oon tottunut käymään Alkossa ihan muilla asioilla. :viileä:

Muuten oltaisiin varmaan päädytty taas vuokraamaan laatikot, mutta muutamme kesäksi alivuokralle ja suurin osa tavaroista menee siksi aikaa säilytykseen. Tää meidän muuttokuvio on vähän hämärä, koska alunperin meidän piti muuttaa mun lapsuudenkotiin ja remontoida siellä+asua alivuokralla kesä, mutta äitee ei halunnutkaan vielä muuttaa joten päätettiin ostaa oma asunto sit muualta. Sitä odotellessa kuitenkin asumme yksiössä kesän ja katselemme samalla jostain omaa asuntoa.
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

ViestiKirjoittaja heartless » Su 02 Kesä 2013 14:25

Joo-o. Ei mennyt muutto ihan putkeen, vaikka koska muutto nyt sujuisi ilman ongelmia. Tavaroiden kantaminen ja siivoilut sujuivat tosi hyvin, meillä oli paljon kavereita apuna kantamassa. Tästä muodostui pieni ongelma, sillä paikasta A muutetusta tavarasta osa piti viedä paikkaan B säilytykseen kesäksi ja osa taas vielä paikkaan C eli meidän kesäkämpälle. Olin merkkaillut laatikoihin ja säkkeihin mitä missäkin on ja ohjeistin avokkia vielä tavaroiden sijoittelussa että kesäkämpän kamat olisi helppoa ottaa mukaan kohti seuraavaa osoitetta.

Yllättäen kaikki tarvittavat tavarat olivat kasattuna alimmaiseksi ja vaatesäkkejä oli ihan missä sattui. Miittikin jäi sitten väliin kun olin iltapäivästä kämpällä talvivaatesäkkien keskellä. Siinä vaiheessa ei ihan kauheesti naurattanut kun huomattiin et meillä on kyllä kunnon kokoelma kravatteja, mutta ei yhtäkään kahvikuppia. :virne: Eipä sit auttanut muu kuin roudata kaikki kamat pihalle säilöstä, kaivella tarvittavat tavarat esiin ja pakata kamat uudestaan säilöön.
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

ViestiKirjoittaja lumikukka » To 27 Kesä 2013 12:54

Muutto on jo ovella! Tänään haimme muuttolaatikot viikoksi ja huomenna saamme avaimen uuteen kotiin. Muuttourakkaan on aikaa pe-ma, joten ei tällä kertaa vuokrattukaan pakettiautoa. Viemme kahdestaan tavaroita tila-autolla perjantaina ja lauantaina. Sunnuntaina saadaan toinen ja ehkä kolmaskin tila-auto käyttöön ja kaveriporukan kanssa roudataan loput kamat. Maanantaina vielä loppusiivo vanhassa kodissa.

Tuossa ne laatikot korkeissa pinoissa odottavat, että alkaisin täyttää niitä tavaroilla. Huh, kova homma. Onneksi sentään osa tavaroista on jo aiemmin pakattu pahvilaatikoihin.
lumikukka

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 24 Syys 2013 18:42

Muuttaminen on syvältä.

Silti voiton puolella voisi sanoa olevansa.
Pakkaamatta vielä keittiön ruokatavarat, tietokone, telkkari, yksittäisiä juttuja ja tietty lamput. Ja vessa. Siellä en ole vielä tehnyt mitään.

Muuttoporukka tulee torstaiaamuna. Pakkausapu lähtee huomenna iltapäivällä :friikki:

En tiedä millä nämä kamat saadaa purettua.
Roskat on onneksi roskiksessa, joten vähän huojentaa.
Siivous on tilattu viimeisen päivän aamuun. Se, kauanko niiltä menee on vielä arvoitus. Meidän säännöissähän on se vahatun lattian sääntökin :töktök:

Alkosta haettiin vähän lisää laatikoita ja ne oli sieltä loppu! :virne:

:huoh:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 26 Syys 2013 10:28

Done!
Kaksiosta yksiöön on kyllä aika rajua.
Kymmenen miestä, kaksi autoa.
Alkoi 8:25, päättyi 9:56. :peukku:

Purkaminen :epäilevä:
Ei mitään hajua missä mitäkin on. Kännykkä, lompakko ja läppäri on tallessa. Sänky on esillä ja siinä se sitten olikin :aukku: :huoh:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » To 26 Syys 2013 15:31

Kibaya kirjoitti:Alkoi 8:25, päättyi 9:56. :peukku:

Vau! Ette sitten ainakaan aikailleet toiminnassa. Meillä meni viime muutossa (joka on toivottavasti viimeinen muuttoni ikinä) pelkkään tavaroiden kantamiseen ja lastaamiseen lähes koko päivä. Tosin meitä ei ollut kymmentä vaan taisi olla viisi ja tavaraakin varmasti oli enemmän kuin Kiballa.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 26 Syys 2013 22:32

Ei siinä kauaa nokka tuhissut. Itsehän en siis saa vielä kantaa mitään neljään viikkoon :keijo:

Mun yöpöytä hävisi ja se meni vissiin kaatopaikalle :huoh: Suoraan sanottuna vituttaa! Lundian hyllyjä! No, en ehtinyt vahtimaan. :huoh:

Tavaraa oli kyllä karsittu aika tavallla.
Onneksi sain myytyä tänään mun vanhan ruokapöydän. Olisi ollut sääli heittää sitä roskikseen.

Nyt nää kamat tarttis enää purkaa jotenkin :aukku:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 30 Syys 2013 09:01

Palautin avaimet.
Muuttotarkistuksen tehnyt äijä totesi että hyvältä näyttää ja that's it.

Samalla hän kertoi mielenkiintoisia asioita. Samalla puljulla on asuntoja myös toisessa kaupungissa. Äijä oli puljun remontoija myös, minkä kyllä muistinkin. Sehän se tota kämppää remppas kun mä muutin siihen.
No, siellä toisella paikkakunnalla on yhteen asuntoon kai muuttamassa joku iso kiho, kaveri tai lääkäri. Siihen tehdään täydellinen remontti. Vaihdetaan jopa portaat ja koko keittiö menee uusiksi, vaikka tarve olisi ollut huomattavasti pienempi. Viereistä asuntoa sen sijaan ei tarvinnut maalata, vaikka se oli ollut ihan keltainen. Mutta mikäs siinä :friikkipeukku:

Työsuhdeasunnot :epäilevä:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 27 Marras 2013 15:34

Muutto meni hyvin. Mukana menossa oli muun muassa n. 40 Alkon pahvilaatikkoa. Eilen haimme vielä pakasteet, kun uudelle kämpälle tuli jääkaappipakastin maanantaina.

Nyt ongelmana on kuitenkin se, että en saa vuokranantajaa kiinni. :epäilevä: Ei vastaa soittoon, ei viestiin. Yritä siinä sitten sopia avaimen palauttamisesta. :kieli:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 27 Marras 2013 18:59

Viimeinkin sain vuokranantajaan yhteyden, kun soitin hänelle tänään vissiin kolme kertaa. "Joo, huomasinkin tänään, että olit lähettänyt viestin. :blah: " Ei sitten tullut mieleen, että viesteihin on tapana vastata. :epäilevä:

No, ainakin saatiin sovittua, että tulevat vanhalle kämpälle lauantaina, kun loppusiivous on suoritettu. Pystyvät samalla sitten palauttamaan paperit vakuustilistä. :tilt:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 13 Helmi 2014 16:12

Mua jännittää muuttaminen ehkä ekaa kertaa sen jälkeen kun muutin ensimmäiseen omaan vuokrakämppään -02. :hullu:

Puhuttiin eilen tarkemmin siskon kanssa käytännönjärjestelyistä. Vieläkin vähän "epäilyttää" mitä elämisestä siellä toisaalla tulee, kun tässä on ollut kaikki lähellä. Tai oletetusti lähellä, ajallisesti sieltä on lähes sama matka julkisilla pääkaupunkiin mitä tästäkin. Sen lisäksi matka Tampereelle on lyhyempi! :keijotäpinä:

Jännittää silti. Asunto on iso. Siskolta jää sinne joitain huonekaluja, joista osa on semmoisia joista en ehkä niin välitä, joten täytyy ratkaista mitä niille tekee ja mihin ne raahaa :keijo: Osa pistetään ihan kaatopaikallekin. En tiedä miksi se ihminen säilöö nurkissaan rikkinäisiä huonekaluja, joita ei voi käyttää :virne:

Lisäksi tosiaan haluaisin maalata siellä. Tai edes repiä hitokseen rumat tapetit pois! Olohuoneessa on tapettien alla puolipaneeli :töktök: Niinkö.. woot! Voiskohan sen maalata? Makkariin haluaisin tietyn sävyn, mutten ole vielä löytänyt sitä mistään värikartasta :virne: Sen lisäksi haluaisin tehostevärin, mutten ole sitäkään löytänyt. Puhumattakaan etten luota mihinkään netin värikarttoihin :pepsodent:

Enää pitää selvittää muuttoaikataulu, joka on täysin avoinna. Siskon pitää selvittää Tuusin päivähoitopaikka, niiden muutto- ja pakkausaikataulu ja kaikkea tämmöistä pientä. Mä haluaisin silti mennä sinne jo kurkkimaan tapettien alle :virne:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja lumikukka » To 13 Helmi 2014 16:21

Kibaya kirjoitti:Lisäksi tosiaan haluaisin maalata siellä. Tai edes repiä hitokseen rumat tapetit pois! Olohuoneessa on tapettien alla puolipaneeli :töktök: Niinkö.. woot! Voiskohan sen maalata?

Toki voi :) Mut ei se välttämättä ole mahdoton purkaakaan.
lumikukka

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 13 Helmi 2014 17:23

Ei varmaan mahdoton, mutta onko se kannattavaa, kun ei yhtään tiedä mitä siellä on sitten alla. Samaa mietin sen hitokseen ruman tapetin kohdalla. Mielummin mä otan repaleisen ruman seinän kuin ei minkään sävyiset oranssit ja kuvioidut tapetit. Oranssi on vähän samaa sävyä mitä se parkettilattia ja vaikka pidänkin oranssista, on se oranssi ihan väärän sävyinen :keijo:
Juttelin juuri äidin kanssa ja hänen mielestään se alla oleva paneeli on viilu- tai semmoinen kiiltäväpintainen, ettei sitä voisi niin helposti maalata. Ehdotin spraymaalia :virne: :pepsodent: Varmana pysyisi! Valkoista spraymaalia pintaan vaan :tilt: Ei ole kuulema hyvä idea. En tajuu :nirppa: :virne:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 20 Maalis 2014 14:09

Ei me koskaan purettu niitä paneeleja pois. Vedettiin pohjamaalia vaan päälle. :keijo:

Muuttopäivä sovittu! :woohoo:
Nyt on armoton pakkausoperatsiooni ja ensi viikolla renppatuska. Pitää maalata ja tapetoida. Ensimmäinen nyt on nopeaa toimintaa, ei siinä mitään. Se tapetointi huolettaa ehkä vähän enemmän. Kauanko siihen yhteen seinään menee aikaa, ei voi tietää.

Päässä on myös syntynyt sisustusideoita. Saa nähdä saadaanko niitä toimimaan.

Yksi asia on varma. Saan sinne hoitonurkan ja voin alkaa mainostaa intialaista päähierontaa :keijo: :hullu:
Vähän niinkuin yksi haave.
Mutta tää pakkaaminen :epäilevä: Mun sovittu apu perui tältä päivältä :epäilevä: Koska nukkui huonosti :keijo: Rehellisyydestä pisteet, vaikka vähän harmittaa.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja damn » Su 11 Touko 2014 21:11

Olen haaveillut muuttamisesta, mutta tulin lopputulokseen, että ehkei se ole fiksua vielä. Pitää katsoa jatkuuko työsopimus joulun jälkeen, tapahtuuko palkassa muutosta, miten paljon alan maksaa opintolainaa takaisin jne. Totta kai tultuani tähän johtopäätökseen, kävi ilmi, että saatan joutua muuttamaan halusin tai en. Törmäsin alakerran naapuriini baarissa ja höpistiin kaljapäissämme usea tunti. Heidän lattiansa alla oli tapahtunut kamala vesivahinko. Siellä lattian alla menee kaikki tämän talon putkistot ja koska talo on vanha, niin putket on myös vanhoja ja vuotavat kuin seula. Siellä ne on valuneet ja tiputtaneet vaikka kuinka kauan, kunnes tapahtui lopullinen iso vesivahinko, joka herätti kaikki huomaamaan, että talo onkin ihan mätä. Puhui miljoonavahingoista. Tämä on talo on sitäpaitsi suojelukohde, eikä tätä saisi purkaa, vaikka kaupunki haluaisikin näin loistavalle paikalle isoja kerrostaloja(nämä ovat ikivanhoja puisia pienkerrostaloja). Putkiremontti oli kuulemma muutenkin tulossa viiden vuoden sisään(en tiennyt, kun en talon asioista mittään tiiä, kun en mun vuokraisäntääkään ole ikinä nähnyt), mutta tämä nyt ilmeisesti vain nopeuttaa sen toteutusta. En tiedä pitäisikö tässä alkaa samantien katsella uutta kämppää, vai odotella rauhassa mitä ne putkirempasta ja muusta päättää.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 11 Touko 2014 23:38

Jos olet muutenkin miettinyt muuttamista, suosittelen ainakin putkirempan alta lähtemään. On meinaan sellainen savotta, että järki lähtee, jos ei ole jotain järkevää varasijoituspaikkaa itselleen. Itse asustelin vanhempien luona pari kuukautta ja se oli mulle ihan ok vaihtoehto mutten tiedä, mitä olisin tehnyt, jos he eivät olisi niin lähellä asuneet.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 05 Huhti 2015 15:50

Palasinpa tänne lueskelemaan kuumimmat muuttovinkit. Joskus muuttaminen kuului tosiaan kesäperinteisiini, mutta nyt edellisestä muutosta on aikaa ainakin kaksi ja puoli vuotta! Heittelin silloin mielenosoituksellisesti muuttolaatikot pois, koska aioin asua tässä vaikka hammasta purren niin kauan, että valmistun ja vakiinnun. No olen valmistunut, mutta vakiintumisesta en niin tiedä. Ehkä uusi asunto auttaa siinä. Ainakin kuvittelen tehneeni pitkäaikaisen asumisratkaisun.

Moukarin pitää todennäköisesti muuttaa jo ennen minua. Tai ehkä minäkin menen viettämään reppuelämää uuteen paikkaan hänen kanssa, mutta kuitenkin. Sinne muuttaa siis myös koira, ja eläinaiheiset sivustot, joilla neuvotaan kissan ja koiran sopeuttamisessa toisiinsa, kertovat, että olisi hyvä jos kissa olisi ennen koiraa. Ja olen vähän samaa mieltä.

Olen aivan innoissani muutosta. Tai en ehkä niinkään muutosta itsestään, mutta uudesta kodista ja uudesta elämästä siellä. On jotenkin tosi hyvä fiilis tulevista asuinkumppaneista ja talosta ja kaikesta. Toivottavasti fiilikset ei rysähdä rytinällä alas.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja damn » La 18 Huhti 2015 14:25

Ensi viikolla mennään katsomaan yhteistä kämppää. Tein aika selväksi, että mieluiten asuisin tässä kaupunginosassa missä nytkin ja tänään oli aamulla laitettu vuokrailmoitus asunnosta, joka on viereisellä kadulla ja näkyy mun olkkarin ikkunasta. Sijainti siis omasta mielestäni loistava, sillä en halua asua ihan keskustassa, tästä kävelee 15 minuuttia keskustaan, töihin kävelen puoli tuntia, kauppa vieressä ja hyvät urheilumahdollisuudet. Se asunto on saman kokoinen kuin nykyiseni, mutta kaksio, pienkerrostalo, läpi talon kämppä(kuten tämäkin :virne: ) ja viime vuonna pintaremontoitu. Vuokranantaja kuullosti mukavalta ja vuokrakin oli kohtuu edullinen.

Toivottavasti se olis niin hyvä miltä se kuullosti! Ilmoituksessa ei siis ollut kuvia. Ensi kuusta tulee kyllä rahallisesti vähän nihkeä, sillä molemmat maksaa vielä omien kämppien vuokraa ja sitten ois se uus kämppä ja takuuvuokra. Onneksi mulla on säästössä vähän rahaa, vaikka mun rahat menikin aikalailla laserleikkaukseen. Takuuvuokraa en ole nykyisestä kämpästä maksanut, joten sellaista en takaisin saa ja poikakaverikin saa vain jonkun satasen. Mutta kyllä tästä selvitään :) .
damn

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 22 Huhti 2015 19:39

Muutto suoritettu. :hiki:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja damn » Ke 22 Huhti 2015 21:43

Otettiin se kämppä, oli oikein mukava :) . Muutto tehdään sunnuntaina-tiistaina jos vaan avaimet on sillon kourassa. Huonoin tuurihan on se, että muutto jää vappuaatolle. Sillon voi olla vaikeaa saada muuttoapua ja itekkin oon yhteen asti töissä. Puolet mun tavaroista on pakattuna ja hinkkasin just tunnin keittiön kaappeja. Uusi asunto on tosiaan n. sadan metrin päässä nykyisestä kämpästäni, joten alan kyllä kantaa näitä mun tavaroita sinne, jos avaimen saa parin päivän sisällä. Nuo huonekalut jää sitten muuttopäivänä kannettavaksi.
damn

ViestiKirjoittaja damn » Ke 29 Huhti 2015 18:57

Muutto hoidettu. Kaikki tapahtui niin äkkiä. Lauantaina huomattiin ilmoitus, tiistaina käytiin katsomassa kämppää ja kirjoitettiin vuokrasopimus ja sunnuntaina oltiin jo uudessa kodissa. Kauheen paljon hommaa ollut ja on vieläkin. Kämppä on kiva, mutta tänne olisi niin paljon kaikkea ostettavaa. Kerkeehän tuota myöhemminkin. Jos nyt ensin sais nämä kaikki tavarat paikalleen. Tehtiin muutto poikaystävän kanssa kahdestaan. Ensi kerralla otan kavereita muuttoavuksi. Itsellä oli kauhea stressi ja väsymys muuten vaan ja poikaystävällä oli ollut kevyt 24 tunnin työvuoro. Hiukan kireä tunnelma, kiroilua ja tiuskimista. Selvittiin kuitenkin, ihanaa että se on ohi!
damn

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 26 Heinä 2015 14:14

Okei, nyt nousee jännitys pintaan vähän väliä. Musta tuntuu ettei mikään etene. Oon kerännyt roskia pois tavaroista ja penkonut poistoon meneviä tavaroita. Silti tuntuu että ei etene. Pyykkiä olen pessyt ja pakannut sitten ne vaatteet pyykkituvalla ja jättänyt kellariin. Eli käytännössä tässä kämpässä ei näy se duuni mitä olen tehnyt täällä. Ehkä se vaikuttaa ettei tunnu vielä oikein miltään.

No, huomenna haetaan lisää laatikoita. Keskiviikkona tulee muuttotyyppejä pakkaamaan, joten kai se tästä sitten :D
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 26 Heinä 2015 16:29

Joo, kyllä se siitä! :kyllä: :hymyhali:

Aina niissä muutoissa (ainakin mun tapauksessa) epätoivo iskee, mutta aina niistä on myös kunnialla selvitty. :tilt:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 28 Heinä 2015 15:44

Pakattiin kirjahylly :virne:
Myyyyy nukkui ylimmällä hyllyssä piilossa koko ajan. Ihmettelin itse tuota, mutta siellä vaan veteli sikeitä kirjojen takana kun ympäriltä hyllyt tyhjeni.
Kohta tyhjenee sekin hylly kun haen lisää laatikoita. Eilen haettiin n. 15 laatikkoa alkosta. Nyt ne on kaikki pakattu täyteen. Parasta se, että pelkästään kirjahylly on nyt pakattu noihin laatikoihin. :keijo:

Kyllähän se tästä etenee.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 01 Elo 2015 18:58

Noniin! Kamat laatikoissa roudattu. Loput kamat ja huonekalut + kissat ja minä siirtyy sitten maanantaina. :woohoo:
Yksi transitin peräkontillinen ja Fiestan peräkontillinen.
Paikalla minä, meidän äiti, kaksi mun kaveria (ja toisen lapsi) ja Rouva U (os. Neiti U).

Aika mieletöntä kyllä että kahdessa tunnissa se urakka oli tehty. Vaikka hissi oli pieni ja epätoivo meinasi iskeä niin ei siinä sitten sen kauempaa mennyt :keijo:
Tokihan varmasti vaikuttaa se ettei huonekalut olleet mukana. Epäilen kuitenkin että näissä menee se max. tunti kun kamat on siirretty uuteen. :hullu:

Huomenna tulee mun akupunktiotyyppi ja ajattelin kysyä josko siirrettäis telkkari sen autolla. Ettei toi töllö menis rikki sitten maanantaina. Kun kuitenkin digiboksi on jo mennyt.
Kibaya
Hörhökeijotar

EdellinenSeuraava

Paluu Känpillä