Euforiat ja ahdingot - eli kaikenlaiset tuntemukset

Re: Euforiat ja ahdingot - eli kaikenlaiset tuntemukset

ViestiKirjoittaja Dnd » Ti 11 Kesä 2013 21:51

:paijaus:
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 12 Kesä 2013 12:35

Outo! :paijaus: Jaksamista!

Meillä on (oli) äidillä rintasyöpä. Leikkaus tehtiin (kasvain oli pieni, ei etäpesäkkeitä), sädehoito käyty. Nyt on sytostaattihoidoista osa jäljellä. Mua hämmentää, miten vähän tää on vaikuttanut mun elämään. Ei mulla ole kertaakaan edes kunnolla käynyt mielessä, että äiti voisi kuolla tai mitään. :O: (Parin sytostaattihoidon jälkeen äidiltä alkoi lähteä hiuksia melkoisella tahdilla. Ja mun ensimmäinen ajatus oli, että onpas äidin hiukset leikattu oudosti, kun ne näyttävät niin ohuilta. :läps: Vasta muutamien minuuttien päästä muistin, että niin...äitillähän lähtee niitä hiuksia sen sytostaattihoidon takia.)
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Outolintu » Ke 12 Kesä 2013 22:04

Huh, jaksamista teidänkin perheeseen :halitus:

Mummon kohdalla huolettaa tietty se ikäkysymys. Että kuinka 80-vuotias kestää hoidot. Toivottavasti hyvin. Kun muuten on niin terve ja terävä päästään. Nyt vain odotellaan, mitä jatkossa :huoh:
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Cats, he said eventually. Cats are nice.”
Outolintu

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 25 Kesä 2013 17:49

Outolintu kirjoitti: :inkkari: All my friends are indiaaaans! Menin katsomaan Tiketin sivuja ja Soundgarden-lippuja olikin tullut myyntiin! Sain tilatuksi yhden! :woohoo:

All my friends are skeletons. :ahihi: Niitä oli vieläkin jäljellä. :ahihi:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 27 Kesä 2013 22:31

Lähetin gradutekstiä ohjaajalle. Pitäisi olla helpottunut olo, mutta ei ole. Mitenkähän pääsisi eroon sellaisesta jatkuvasta riittämättömyyden tunteesta? Tekstiä ei mielestäni ole koskaan tarpeeksi siihen nähden, että väitän koko ajan kaikille tekeväni tätä täysipäiväisesti.

Miten voisi jakaa aikansa ja suunnitella ajankäyttönsä järkevästi? Ja miten siinä suunnitelmassa sitten pitäydytään? MIten selviytyä jatkuvista keskeytyksistä ja "välttämättömistä" matkoista ilman, että ne katkaisevat työn teon kohtuuttoman pitkäksi aikaa?

:friikki:
Viimeksi muokannut Lyyra päivämäärä To 27 Kesä 2013 22:49, muokattu yhteensä 1 kerran
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja L-S » To 27 Kesä 2013 22:36

Lyyra :paijaus:

Jos löydät vastauksen tohon ensimmäiseen ongelmaan (riittämättömyyden tunne), se yleensä auttaa noihin muihin. Suunnitelmassa pitäytyminen ja takaisin työhön kiinni pääseminen keskeytysten jälkeen ovat yleensä helpompia, kun uskoo itseensä ja siihen mitä tekee edes jotenkin.

Toivottavasti ohjaaja antaa hyödyllistä palautetta ja muistaa kertoa myös positiivista eikä pelkästään mainitse sitä missä on parannettavaa. Onnistumisen kokemukset auttavat yleensä riittämättömyyden tunteen korjaamisessa ainakin hiukan.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 27 Kesä 2013 22:50

Kiitos, L-S, rohkaisevista sanoista. :hymyhali:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Outolintu » Ma 22 Heinä 2013 20:00

Oon ihan :superhymy: , :pomppuhymy: ja :pilvi:

Elämä vaan on niin parhautta juuri nyt! :sydän: Ei haittaa edes tämä sää, se on silti parempi kuin Norjassa :virne: Äsken kävin pumpissa ekaa kertaa yhdeksään kuukauteen ja sain sellaisen dopamiinieuforian etten ehkä kestä. Sitten vielä Deviniä soimaan ja ihan pakahdun.

Huomenna tosin pitää mennä taas töihin, eiköhän asiakkaat äkkiä palauta maan pinnalle :epäilevä: Mutta siihen asti aion olla onniövereissä :pilvi:
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Outolintu

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ti 15 Loka 2013 15:11

Työnantaja ilmoitti että yt:t jatkuvat jonnekin ensi vuoden maaliskuulle (ainakin) tai kunnes täällä ei ole ketään jota enää irtisanoa. Edellisetkään eivät ole vielä ohi, eli tässä nyt sitten saa olla veitsi kurkulla lähes puoli vuotta, koska haistakaa kukkanen jos luulitte että suoraan sanotaan kuka jää ja kuka lähtee.
Parisuhteessa toinen osapuoli on alkanut palata koko ajan yhteen ajattelemattomaan lausahdukseeni, jonka sanoin tyhmyyttäni/kokemattomuuttani kohta kaksi kuukautta sitten. Vaikka miten selittelen ja anteeksipyydän, ei mikään kelpaa.
Ulkona on harmaata ja kylmää.

Tämä on taas näitä "kukaan ei väittänyt sitä helpoksi, mutta kukaan ei myöskään maininnut että se olisi näin vaikeaa"-aikoja elämässä :hullu:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja lumikukka » Ti 15 Loka 2013 20:28

Mr. Smith kirjoitti:Parisuhteessa toinen osapuoli on alkanut palata koko ajan yhteen ajattelemattomaan lausahdukseeni, jonka sanoin tyhmyyttäni/kokemattomuuttani kohta kaksi kuukautta sitten. Vaikka miten selittelen ja anteeksipyydän, ei mikään kelpaa.

:paijaus: En toki tiedä, millaisen ja minkäkokoisen sammakon olet suustasi päästänyt, mutta noin ylipäänsä vanhojen ja jo moneen kertaan anteeksipyydettyjen asioiden jatkuva esiinnostaminen on minusta hyvin epäreilua.

Toivottavasti saatte asian sovittua.
lumikukka

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ti 15 Loka 2013 21:38

Mr. Smith kirjoitti:Parisuhteessa toinen osapuoli on alkanut palata koko ajan yhteen ajattelemattomaan lausahdukseeni, jonka sanoin tyhmyyttäni/kokemattomuuttani kohta kaksi kuukautta sitten. Vaikka miten selittelen ja anteeksipyydän, ei mikään kelpaa.

En tiedä mitä olet sanonut, mutta kuulostaa aika lailla kohtuuttomalta kaivaa samaa asiaa esille noinkin pitkän ajan ja anteeksipyyntöjen jälkeen.
Aranwe

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ti 15 Loka 2013 23:08

lumikukka kirjoitti:En toki tiedä, millaisen ja minkäkokoisen sammakon olet suustasi päästänyt, mutta noin ylipäänsä vanhojen ja jo moneen kertaan anteeksipyydettyjen asioiden jatkuva esiinnostaminen on minusta hyvin epäreilua.

Komp, varsinkin jos kyseessä on tosiaan yksi ajattelematon lausahdus, jota ei sen koommin ole toistettu.
Itsekin tuppaan välillä sortumaan toisen vanhojen puheiden kaiveluun, mutta pysäytän itseni heti, kun havaitsen, mitä olen tekemässä. Se on äärimmäisen epäreilua, koska kaikkihan me joskus sanotaan jotain tyhmää.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ke 16 Loka 2013 11:35

Se oli tyyliin "pidän naisista jotka pukeutuvat farkkuihiin" (en sanonut noin, mutta kuitenkin tällainen säädeltävissä oleva ominaisuus) ja kumppani on siitä lähtien epäsäännöllisen säännöllisesti tentannut minua miksi minä sanoin noin vaikka tiedän että hän ei näytä hyvältä farkuissa ja olenko minä homo kun pidän tiukoista pepuista farkuissa, häh?

Selitin/selitän että en, ja se oli nyt vaan sellainen tyhmä heitto, ja pidän naisista myös mekoissa. Mutta kun ei niin ei...
Tämä henkilö itsekin välilä tajuaa miten tyhmää tämä on, mutta ei kykene päästämään irti.

Koska kyseessä on oikeasti henkilö josta välitän, ja jonka kanssa tahdon viettää loppuelämäni, yritän kestää tätä, mutta jos uhkana on että loppuelämäni joudun kuuntelemaan tätä...mieluummin elän loppuelämäni surun murtamana erakkona, ja kun ihmiset kysyvät mitä hänelle tapahtui, kaikki kuiskaavat kaukana etten kuule: "hän piti naisista jotka pukeutuvat farkkuihin".

Enkä voi olla huomaamatta millaista komediallista kultaa tämä on. Vähän kuin Forgetting Sarah Marshall-leffan käsikirjoittaja Jason Segel teki kun hänet dumpattiin alastomana.

Ja tulostin juuri Wikipedian artikkelin Introspection illusion todistaakseni että en minä tiedä mitä minä haluan oikeasti, mutta tiedän että haluan olla kultanuppuseni kanssa :virne:

Oikeasti ihmiset, komediallista kultaa
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja lumikukka » Ke 16 Loka 2013 11:48

Oooookei. Eipä vaikuta kovin pahalta mokalta tai sammakolta.
lumikukka

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 16 Loka 2013 11:53

Smithin tarina kuulostaa kyllä omituiselta. Kuulostaa ystäväsi omalta epävarmuudelta, joka purkautuu sulle ikävällä tavalla. Toivottavasti hän pääsee asiasta yli.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ke 16 Loka 2013 12:53

Sitä tässä molemmat toivotaan, mutta jos ei, niin sitten...:huoh:
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ke 16 Loka 2013 13:10

On tosiaan vähän huonosta itsetunnosta kielivää juuttuminen tuollaiseen. Ja jos pitää suhteessa hirveästi koko ajan miettiä, että mitä voi sanoa ja mitä ei sen sijaan, että voisi olla vain oma itsensä, niin onhan se stressaavaa.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ke 16 Loka 2013 14:38

[mutupsykologiaa]Hänellä on huono itsetunto. Hän ilmeisesti ei käytä farkkuja, koska ei koe, että hän näyttää niissä hyvältä? Hän tulkitsee tuon lauseesi niin, että mielestäsi hän ei näytä hyvältä tai et pidä hänestä, vaan pidät enemmän niistä pinkeistä farkkupepuista. Eli melkein sama kuin olisit suoraan sanonut hänelle "olet ruma ja nää muut on paljon nätimpiä".[/mutupsykologiaa]

Silti ihan täysin kohtuutonta kaivaa tuota samaa heittoa esille hetki toisensa jälkeen, kun vika on enemmänkin omassa itsetunnossa, eikä siinä mitä sanoit.
Aranwe

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ke 16 Loka 2013 16:02

Mua hämmentää yleensäkin se, että ihmiset tuntuu kuvittelevan asiasta A tykkäämisen sulkevan pois sen, että voisi tykätä asiasta B. Tarkotan tällä siis sitä, että jos jonkun varatun ihmisen mielestä joku henkilö on nätti/komea, eihän se tarkota sitä, ettei se oma kulta ole nätti/komea. Voihan ihminen tykätä sekä vanilja- että suklaajäätelöstäkin!
Eikä parisuhteessa oleminen tee kenestäkään sokeaa.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 17 Loka 2013 10:13

Siirrän keskustelun suhdepuolelle omalta osaltani, menee jo niin OT:ksi :virne:
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja theia » Ti 05 Marras 2013 14:54

:huoh:
Koko ajan kurja olo. Yritän tsempata itseäni, hymyillä vaikkei yhtään hymyilytä, ajatella positiivisesti ("hui tyhmä täällä sataa... eikun mä tykkään sateesta! sade on kivaa! vaikkei mulla ookaan sateenvarjoa, en mä paljoa kastu ja sade_on_kivaa!"), mut ei auta. Ihan pienetkin harmistukset saa mun mielen ihan mustaksi. Ugh. Hirveen raskasta.
Ja vielä kun pitäis keskittyä paranemiseen, eikä masenteluun. :huoh:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 26 Marras 2013 13:52

Mua jännittää ja pelottaa niin paljon, että oksettaa.
En pysty ajattelemaan kirkkaasti, jos ollenkaan.

Tunnin päästä tilanne on varmaan aivan toinen.

:huoh: :pillitys:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Outolintu » La 30 Marras 2013 00:12

Kun mun ei pitäis katsoa telkkarista kuin komediaa ja Tanssii tähtien kanssa ja sellaista hyvänmielen ohjelmaa. Tässä päivänä eräänä näin vahingossa viimeiset 3 minuuttia jostain sarvikuonon salametsästysdokumentista ja ilta oli pilalla. Ja juuri kun ehkä vähän pääsin yli siitä, tulivat nämä angorakanit. (Ei, en katsonut yhtään videota, riitti että luin lyhyen uutisen).

Ei sillä, ettenkö tietäisi, että ihminen on kauhein elikko maan päällä. Mutta nyt se tuli vastaan niin tiheästi eri tahoilta että olen ihan musertunut. Tunnen surua ja raivoa ja toivottomuutta. Olen jopa hieman yllättynyt, miten kauhean voimakkaasti reagoin tähän, ihan fyysiselläkin pahoinvoinnilla. Tällaisessa tilanteessa sitä ehkä pitäisi voimaantua, ryhtyä omavaraiseksi kasvissyöjäksi ja silleen. Mutta pahuus tuntuu vyöryvän päälle kaikesta; Villakin tuotetaan raadelluista lampaista, tekokuidut tuhoaa Itämeren, muovi päätyy valaiden vatsaan ja tappaa ne, elektroniikan mineraalilouhinta ylläpitää orjuutta Afrikassa... Ja kaiken tämän maailmantuskan alla tunnen vielä syyllisyyttä siitä, että haluan vain sulkea tämän kaiken mielestä.

Pitää vain jonnekin purkaa tätä ahdistusta, vaikka tuntuukin ettei se kuitenkaan koskaan helpota. Nämä on niin isoja asioita, että olen melko pessimistinen että koskaan saadaan tarpeeksi isoa määrää ihmisiä muuttamaan ajatteluaan/tottumuksiaan niin, että kaikki epäkohdat ratkeaisivat.

:ahistus:
Death thought about it.
Outolintu

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 30 Marras 2013 01:05

I hear ya, sista :hymyhali:
En kestänyt angorakani-uutista ollenkaan, itkeä pillitin sitä jälleen. Ei ollut ensimmäinen kerta kun kuulin asiasta. Samaan aikaan fb:n seinällä kaniuutinen ja sukulaisten kuvia kun ovat ostaneet kivoja vaatteita h&m:stä. En pystynyt jakamaan uutista omalla sivulla, vaikka olisin halunnut. Se mikä on positiivinen pieni pilkku tässä kaikessa, että halpa ja mauton pitää tauon angoratuotteissa

Itse haluaisin vähentää tietoisuutta välillä kaiken suhteen. Eläimiä ja ihmisiä ja ympäristöä kohdellaan niin julmalla ja sairaalla tavalla, etten tiedä miten ne ihmiset nukkuvat yönsä. Kaikkia näitä riistetään isolla kädellä, eikä yksi pieni suomalainen ihminen pysty estämään sitä. Ei minusta ole Sini Saarelaksi sitten kuitenkaan. En pysty katsomaan niitä elielinaukiolla olevia kiinalaisia jotka pyytävät nimeä adressiin, jossa halutaan vapauttaa poliittisia vankeja, ei vaan pysty. Tiedän olevani yliherkkä näille ja jään niihin kiinni, jos jään kuuntelemaan puheita. Sama pätee kaikkiin sikavideoihin ja kanivideoihin ja riistoyritysten paljastumiseen viiden vuoden välein uudestaan ja kaikki muut. Mitään ruokaa ei voi syödä, koska se on joko pahasta omalle itselleen tai sen tuottaminen on eettisesti epäilyttävää. Oli se sitten tuoretavara, eines tai jopa itse takapihalla kasvatettu. Kaikessa on jotain, minkä voi tulkita ja tutkia vaaralliseksi. Pitää vain päättää miltä asioilta pitää silmänsä kiinni.
Mitkä on niitä asioita, joiden kanssa on vain selvittävä ja tehtävä valintansa sen mukaan.
Ei muuten ole helppoja valintoja.

Välillä on tosi, tosi perseestä olla näin herkkä ja tiedostava. Silloin tällöin olisi ihana olla vaan se keskiverto kuluttaja, joka ei lue eikä ajattele. Menee vain.
:huoh:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 02 Joulu 2013 22:40

Mitä tässä maailmassa oikein tapahtuu?
Thaimaassa osoitetaan mieltä, meillä hallituksen kehysriihen päätökset on kamalaa luettavaa ja kunnan säästöimet iskee taas kerran siihen sakkiin jolla ei muutenkaan ole juuri mitään.
Tänään oli oikein ysärifiilis kun kahvipöydän ympärillä puhuttiin irtisanomisista, lomautuksista ja suurista muutoksista. Ihmiset olivat shokissa ympärillä ja muutamat silmät punoittivat. Tuli ihan samanlainen tunnelma siihen kuin mitä lapsena oli jos meni pyytämään väärään aikaan porukoilta uusia housuja. Valtava pettymys ilmassa, ei ole mistä antaa ja jotain on tehtävä. Aika masentavaa.

"Syksy on useille rankkaa aikaa" ei nyt enää riitä.

Ei kyynelistä kudotu loimi lämmitä, sanotaan laulussa. Ei lämmitä ei.
Epätodellista. Eikä mitenkään sillä tavalla että se on huomenna yhtään sen paremmin. Päinvastoin, vituixmän taitaa olla joka puolella aika vakiokasvo.

:ei:
Kibaya
Hörhökeijotar

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa