Mulle on opetettu että ainakin ruokailuvälineet ja lasit tulee pestä mahdollisimman kuumassa vedessä. Silloin kun pystyin tiskaamaan käsin, pesin nuo aina niin kuumassa vedessä kuin vaan näpit kesti. Saatoin laittaa tulikuuminta vettä lavuaariin, heittää aseet ja lasit kehiin ja antaa veden jäähtyä kosketuslämpöiseksi ( eli se sormet veteen-äkkiä pois-aih kuumaa-asteikko) ja tiskata yrittää tiskata molemmat kerralla mahdollisimman tarkasti.
Yleensä lautaset ehti pestä hyvin samalla vedellä ja lika irtosi vielä oikein hyvin. Riippui tietysti määrästä. Itse pidin myös tärkeänä sitä, että kylmä vesi vaihdettiin lämpöisempään, tai jos vesi likaantui nopeasti - vaihto.
Se ensimmäinen ikinä mun luona käynyt siivoojahan esitti aikoinaan ettei mun lautasia saanut puhtaaksi, kun olivat olleet hetken vailla pesua. Sain kuitenkin sen verran kokeiltua, että kun laittoi todella kuumaa vettä lautaselle, ei tarttenut edes hangata kun lika lähti. En maksanut laskua kokonaan. Mun mielestä tiskaus ei ole huuhtelua, vaan puhdistusta
Mä kyllä sanon jos astia on likainen. En välttämättä tiskaustyylistä, mutta astioiden pitää olla puhtaita, ei lähmäisiä tai likaisia