Siivousurakka ARGH!

Re: Siivousurakka ARGH!

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 19 Heinä 2013 20:03

Minä pesen aina kaiken mahdollisimman kuumassa vedessä. Ts. lasken niin kuumaa vettä kuin hanasta tulee, mutta tietenkin se siinä tiskatessa jäähtyy jonkun verran. Hanskat estää näppien palamista ihan tarpeeksi tehokkaasti.

Edit. Vein tänään jotain ihan uudelle tasolle. Kävin kaikki levyni yksitellen läpi, pyyhin kotelot kostealla tiskiainevedellä, ja järjestin levyt uudelleen hyllyyn. Niiden klähmäisyys on häirinnyt jo ties kuinka pitkään, ja nyt sain tehtyä asialle jotain. Ainakin toivottavasti.

Samalla sisuksissani kytee jonkinlainen epäilys...: Dear Eki, Onkohan tämä ihan tervettä? :pahis: Ei mennyt kuin... tosi monta tuntia! Samalla vieläpä valitin, että kun niitä on niin vähän, ja se ja tämä ja tuokin pitäisi vielä hankkia ja se ja tämä tuokin vielä puuttuu. :pahis:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 24 Heinä 2013 18:31

Siivottiin eilen Miehekkeen kanssa keittiö oikein kunnolla. :jami: Homma alkoi sillä, että tiskasin pois kaikki tiskit - myös tiskipöydälle lojumaan jääneet silikonikorkit. Sen jälkeen kannettiin kaikki tasoilla, ikkunalaudalla ja pöydällä olleet tavarat (jopa mikro) pois keittiöstä. Pyyhittiin kunnolla tavarat, joiden päälle oli likaa tai pölyä tarttunut sekä tasot, pöytä ja jopa ikkunalauta. Sitten kannettiin tavarat takaisin keittiöön yksitellen. Järkeistettiin järjestystä ja saatiin jopa pari keittiön työtasolla lojunutta tavaraa siirrettyä kaappiin. Nyt on siistin näköinen keittiö! :pilvi: Toivottavasti saadaan siistittyä myös muuten kämppää tän viikon aikana. :tilt:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Su 15 Syys 2013 20:02

Hamsteri iskee takaisin!

Minulla on tapana säästää vähän kaikenlaista joutavaa roinaa ajatuksella, jos joskus tarttee johonkin. Viime aikoina olen ollut helisemässä vähän väliä, kun tavaraa on joka nurkassa ja roju vaan seilaa paikasta toiseen, kun millekään ei ole selkeää säilytyspaikkaa. Nyt tuli mitta täyteen ja tämän viikonlopun aikana aloitin roinan karsimisen. Tänään kävin nakkaamassa kuusi kassillista shaibaa roskiin, jee! Oon niin tyytyväinen, että viimein sain tartuttua toimeen. Koitan nyt joka päivä käydä jonkun hyllyn tms. läpi, kunnes tavaramäärä on karsiutunut järkevämpiin mittoihin ja mielenrauhani asian suhteen palaa.

Eikä tilanne ole siis missään himohamstraajamitoissa, että huoneissa olisi vain pienet polut tavarapinojen välissä. :keijo:
Nakertaa vain melkoisesti, ettei löydä etsimäänsä helposti. Onkohan minun päiväni "hallitun kaaoksen" hallitsijattarena luetut. :P
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 29 Marras 2013 20:34

Olen koko päivän pessyt pyykkiä. Aloitin yhdeksän maissa ja mietin, että ehdin vielä hyvällä tuurilla laittaa yhden koneellisen pyörimään ennen klo 21, jolloin pyykkituvan hälyt iskee päälle.
Tähän mennessä pestynä kaksi koneellista vaatteita, kolme peittoa lakanoineen ja kuusi tyynyä tyynyliinoineen. Kaksi tyynyä + liinat ovat vielä pyörimässä ja mietin että yhden lakanakasan voisin viedä viimeisenä pyörimään ja mennä heti aamusta siirtämään sen kuivausrumpuun.
Olisin halunnut myös pestä sängyn, mutten keksinyt miten sen teen.

Onneksi on se kuivausrumpu :aukku:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja skray » La 14 Joulu 2013 19:11

Koska joulu on tulossa, tehdään varmaan useammassakin kodissa joulusiivoja. Mä ajattelin urakoida huomenna koko päivän.

Hyvä tarkoituksenihan oli se, että tässä kun nyt kuitenkin joka viikko oikeastaan siivotaan, niin olisi voinut tehdä sillä tavalla, että siivoaa joka viikko jonkun huoneen paremmin kuin muut koko joulukuun aikana, niin lopulta kaikki olisi siivottu kunnolla ja välttyisin sellaiselta yhden päivän megasiivousurakalta. Meillä kun tuota rakennuspölyä yms. roipetta tuppaa olemaan joka puolella, niin ihan nopeasti ei suursiivousta tehdä. No, ens viikolla olis jo joulu käsillä, enkä oo siivonnu kertaakaan joulukuun aikana. :keijo:
Eli huomenna olis tarkotus sitten tampata mattoja, pestä lattioita, pyyhkiä pölyjä, imuroida, pestä kylppäri suihkukaappia ja seiniä myöten jne. Kämppä on suursiivouksen tarpeessa ilmankin joulua.
Nyt joku varmaan kyseenalaistaa, miksi jouluksi pitää siivota ja puunata, mutta mun mielestä on kivempi viettää joulua, kun on putipuhdas ja raikas koti lattiasta kattoon.

Josta tulee mieleen, että katoistakin vois vähän pölyjä pyyhkästä jollain.. roikkuu jo sellasia pölynauhoja nurkissa.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja skray » Ma 06 Tammi 2014 13:20

Jumalauta että mä vihaan imuroimista! :puhina:
skray

ViestiKirjoittaja L-S » La 05 Heinä 2014 19:00

Viimeksi on puhuttu joulusiivouksesta ja nyt onkin kesäsiivouksen aika. :keijo: Varmaan siinäkin olisi hyvä, jos toteuttaisi samaa taktiikkaa, että vähän kerrallaan. Niin olenkin nyt yrittänyt tehdä, mutta todennäköisesti kyllästyn jossain vaiheessa ja osa jää tekemättä...

Viime viikonloppuna kuitenkin pyyhin parista huoneesta lattiat, keittiö jäi silloin tekemättä, kun tuntui, että siellä pitäisi siivota ensin muutenkin ja siinä olisi taas mennyt aikaa. Jos nyt huomenna pyyhkisi keittiön lattiankin. Tänään pyyhin myös yleisesti pölyjä kahdesta isosta kirjahyllystä ja siivosin keittiön kuiva-ainekaapin. Se on lattiasta kattoon ulottuva kaappi, jonne on säilötty esim. paljon ruisjauhoja vuodelta 2010, kun yritin ahkerasti ja useimmiten epäonnistuen tehdä ruisleipää. :keijo: Näitä nyt sitten jouduin viskaamaan pois... pitkään olen niitä säästellyt, kun ajattelen etten raaski heittää menemään noin paljon kaikkea.

Näköjään mulle usein käy kuiva-aineiden kanssa niin, että ihan perustarpeita lukuun ottamatta käytän jotain kauraleseitä pari kertaa ja loput jäävät lojumaan. Pitäisi muistaa, että ei osta mitään muuta kuin kakkuvehnäjauhoja ja normi-erikoisvehnäjauhoja, koska ne ovat lähestulkoon ainoita, jotka tällaisessa yhden hengen taloudessa kuluvat. Kovin usein ei kuitenkaan pelkästään itselleen viitsi leipoa tai laittaa mitään monimutkaista. :huoh:

Onko muilla kesäsiivousprojektia? :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja skray » Ma 07 Heinä 2014 20:03

Mattojen pesu olis täällä projektina. Ens viikonloppuna vois yrittää. Mua ei haittaa jos vähän sataa samalla, koska se olis niinku luonnon oma kastelu/huuhtelu. Toki jos tulee kaatamalla vettä aamusta asti, niin vois jäädä tekemättä. Mattojen pesu tapahtuu pihassa painepesurilla, en jaksa lähteä mihinkään pesupaikalle.

Muuten pitäis pestä ikkunat ainakin ulkoa, ovat ihan hirveät. Ovat olleen hirveät jo viime syksystä. En vaan saa aikaseks mennä pesemään niitä.
skray

ViestiKirjoittaja damn » Ke 09 Heinä 2014 11:55

Nyt kun lomalla on aikaa vaikka kuinka, niin koitan tehdä suursiivouksen. Ihme ja kumma, mutta kaapeistani löytyi vieläkin poisheitettävää sen jälkeen, kun talvella kävin kaapit läpi ja viskoin lähes kaiken tarpeettoman menemään. Silloin nurkkkiin jäi vielä jotain, mistä ei raaskinut luopua, mutta nyt surutta viskaan kyllä kaiken menemään. Kävin myös keittiön kuiva-ainekaapin läpi ja heitin kaiken vanhaksi menneen pois ja pyyhin hyllyt. Kaapeissa on myös jotain vuokraisännän tai entisten vuokralaisten epämääräsitä sälää, niin heitän nekin menemään. Esimerkiksi hellan alla lokerossa on n. kymmenen erilaista peltiä tai paistoastiaa ja osa niistä on ruosteessa. Heitän noi ruosteiset menemään, en tajua miten kukaan on saanut nuo tuohon kuntoon ruokaa laittaessa :hämillään: . Olen tässä seitsemän vuotta meinannut viskata ne menemään, mutten ole saanut aikaiseksi... Jospa nyt vihdoin. Kaksi kassia vaatetteita odottaisi kanssa kierrätykseen viemistä, vien ne tällä viikolla, kun joku päivä käyn kaupungilla asioita hoitamassa.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja skray » To 10 Heinä 2014 14:24

Pakolliset matot pesty. :woohoo:
skray

ViestiKirjoittaja damn » Ke 06 Elo 2014 20:37

Kissat ovat asuneet viikon verran minun luona ja alkaa jo nyt hermo mennä karvan määrään. Toisella kissalla on mahdottoman paksu turkki ja karvaa lähtee ihan tolkuttomasti. Kissaa ei ole viime aikoina harjattu säännöllisesti, joten mä niin kovasti toivon, että harjaamalla sitä nyt säännöllisesti(lue:joka päivä...)siitä ei jatkossa irtoaisi ihan noin paljon karvaa. Olohuoneen matosta varmaan pitää luopua, sillä en saa siitä kissankarvaa kunnolla irti, olen nyt muutaman päivän välein imuroinut sen ja imurointiin menee n. puoli tuntia ja osa karvoista ei edes lähde. Harmittaa, kun ostin tuon maton tänä vuonna ja tykkään siitä kovasti, mutta ei vaan sovi yhteen noitten eläinten kanssa. Ja kissanhiekkaa on joka paikassa... En ole todellakaan ahkera siivooja, mutta nyt oon löytänyt itseni imurin varresta pari-kolme kertaa viikossa, kun täällä näyttää koko ajan niin sotkuiselta :hämillään: . Ostoslistalla siis uusi matto ja tehokkaampi imurikin.
damn

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 06 Elo 2014 21:54

Onko kissoilla umpinainen hiekka-astia? Itse olen huomannut sen auttavan hiekan leviämiseen, samoin sen että on semmoinen alusta/matto/juttu astian suuaukon edessä. Leväähän se, muttei yhtä pahasti.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Annis » To 07 Elo 2014 11:04

ja kalliimpi kissanhiekka ei leviä niin helposti. Sellainen, mikä on paljon hienompijakoista.
Tavallisesta kaupasta meillä käytetään Cattiusta ja joskus jos jaksaa eläinkauppaan niin ostetaan Evercleania,
mikä on muutenkin paljon parempaa ja riittoisampaa hiekkaa, kuin mikään markettihiekka.

Ja tosiaan ees jonkunlainen matto potan eteen. Meillä on muovinen ja sekin auttaa.
Kun noi urpot pissaa matolle, jos siinä on joku oikea matto.

Ja kun menee hetki, niin sä totut niihin karvoihin etkä huomaa, jos niitä on vaan jokunen :virne:
Annis

ViestiKirjoittaja damn » To 07 Elo 2014 21:47

Joo hiekka-astia on umpinainen ja sen edessä on matto, joka kyllä pahimmat hiekat kerää itseensä. Jotenkin kuitenkin sitä onnistuu kulkeutumaan ympäri kämppää, vaikka se matto on just nimenomaan tarkoitettu kissanhiekka-astian eteen :kauhistunut: . Pitänee jossain vaiheessa raaskia ostaa kalliimpaa hiekkaa ja sillä testailla. Ehkä tähän hiekkaan ja karvoihin tottuu...
damn

ViestiKirjoittaja skray » Ma 17 Marras 2014 12:47

Siivous on uuvuttavaa. :huoh:
Vasta pöntön ja altaan sain vessassa pestyä ja aitten pesin suihkukaapin ja koko kylppärin lattian osalta ja nyt jo alkoi väsyttää. Vielä olis lakanoiden vaihtoa ja pölyjen pyyhintää edessä, mieheke saa imuroida.

Tämä kylppärin puunaus tosin auttaa joulusiivoja jo, koska pikkuhiljaa niitäkin pitäis kai alkaa harrastaa. Eipä ainakaan tartte tämmöstä suurhinkkausta kylppärissä enää tehdä ennen joulua.
skray

ViestiKirjoittaja damn » Su 19 Huhti 2015 21:04

Tänään on ollut perinpohjainen tavaroiden poisheittopäivä ja olen tyhjentänyt muutaman kaapin jo tyhjäksi, imuroinut ja pyyhkinyt puhtaaksi. Seitsemän kassillista olen saanut tavaraa pois, kolme kassillista lähtee kierrätykseen, kolme meni roskiin ja yksi on iso säkki on paperinkierrätykseen. Suurin osa pois heitettävistä liittyi enemmän tai vähemmän mun koulujuttuihin. Aika paljon tavaraahan olen karsinut ja myynyt, mutta noita kouluhommia en oikein ole jaksanut käydä läpi, kun niitä ei voinut viedä kirpparille tai lahjoittaa mihinkään. Ja kaapit tursuaa askartelu- ja taiteilutarvikkeita joilla en ole tehnyt oikein mitään yli pariin vuoteen. Samantien kun valmistuin muotoilijaksi niin katosi kaikki motivaatio tehdä mitään luovuutta vaativaa. Niitä en kehtaisi heittää kaikkia pois, jospa vielä joskus innostaisi piirrellä, maalata ja askarrella. Olen koittanut niitä järjestellä edes järkevästi, että löytyisivät samoista laatikoista.

Jos ensi viikolla saadaan se kämppä, niin pitää sitten tehdä inventaariota keittiötarvikkeista mitä kumpikin omistaa. Osa omistani on siinä kunnossa, että heittäisin mielelläni menemään ja sitä mukaa tyhjennän sitten kaappeja ja siivoan ne. Huonekaluistani en heitä oikeastaan mitään menemään, otetaan mun huonekalut uuteen kämppään :virne: . Jotain ostetaan myöhemmin(esim divaanisohva), mutta ei ihan heti ole varaa. Loppusiivous kauhistuttaa, tuntuu että on niin paljon siivottavaa, kauheasti kaappeja ja paljon pintoja pyyhittävänä.
damn

ViestiKirjoittaja L-S » Su 26 Huhti 2015 12:20

Pitäisi siivota vaatekaappia. Ei oikein inspiroisi, kun vaatteita on liikaa. Kesä- ja talvivaatteet pitää mahtua samaan kaappiin, mihinkään ullakollekaan en vie niitä ummehtumaan. Lisäksi mulla on liikaa sellaisia vaatteita, joita on pitänyt hankkia juhla- ym. edustustilaisuuksiin ja joita saa pitää ehkä kerran vuodessa. Ne vievät kuitenkin hirveästi tilaa kaapissa. Esimerkiksi jakkupukuja on useita. En kuitenkaan viitsisi noin vain heittää niitä poiskaan, vaikka noin montaa en varmasti tarvitsekaan. Kuitenkin hyväkuntoisia vaatteita. Kirppismyyntiä musta ei ole järkkäämään, se oli suunnitelmissa jo vuosi tai kaksi sitten, mutta en ole koskaan saanut aikaiseksi. Sitä paitsi useimpien tietämieni kirppisten ummehtunut ja sotkuinen tunnelma tuntuu epämiellyttävältä, niin ei siksikään tee mieli lähteä itse mitään järjestelemään. (Olen varmaan typerä elitisti tai jotain.)

Lisäksi olen huono heittämään vaatteita pois. Pitäisi viitsiä edes viedä jotain täysin tarpeettomia vaatteita johonkin UFF-keräyslaatikkoon.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 26 Huhti 2015 13:17

Laita Tori.fi:hin noita ylimääräisiä. Voit laittaa lisäksi, että ostaja noutaa niin lähialueelta joku voi tulla hakemaan sen sulta pois. Mun mielestä kätevä systeemi. Ei maksa mitään eikä tarvii rekisteröityä. Mut UFFin laatikko varmaan ihan hyvä systeemi myös. :)

Saan keskiviikkona äidin ja systerin auttamaan mua kevätsiivouksessa! Jee! :D Täällä himassa on jotenkin aivan ankean sotkuista ja likaista (hyih), kun itte ei ykskätisenä (toisessa vauva) oikein jaksa kautta pysty siivoamaan ja Pomppis nyt ei oo pahemmin siivoillu isyyslomansa jälkeen... :P
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja skray » Su 26 Huhti 2015 22:17

En muista olenko maininnut tästä täällä, mutta sovittiin miehekkeen kanssa, että me imuroidaan vuorotellen vuoroviikoin. Aika hyvin on toiminut tähän asti, mitä nyt muutamana viikonloppuna ei ole ollut aikaa siivoukselle. Me kummatkin vihataan imurointia, niin tää on aika hyvä systeemi, kun kumpikaan ei voi valittaa siitä. :virne:
Niillä viikoilla, kun on miehekkeen vuoro, niin mä sit pyyhin pölyjä ja järkkäilen muuten paikkoja ja pesen vessan. Kun on mun vuoro, niin pesen vaan lisäksi vessan ja järkkäilen muuten tavarat paikoilleen.

Tää toimii, eikä siivoukset enää ole niin hirveitä urakoita kuin ennen. Aiemmin, kun siivous enimmäkseen oli mun harteilla, niin meillä siivottiin aika harvoin, koska se oli aina yhtä taistelua mun päässä, että koska sitä jaksaa/viitsii ja hyi että kun siinä on niin paljon hommaa. Nyt pyritään siihen, että joka lauantaiaamu olis siivoushetki ja se kestää vaan n. tunnin. Hyvä me! :superhymy:

Ikkunat tosin kaipais pesua, eikä se innosta tippaakaan. :epäilevä:
skray

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 27 Huhti 2015 14:13

Emilia kirjoitti:Laita Tori.fi:hin noita ylimääräisiä. Voit laittaa lisäksi, että ostaja noutaa niin lähialueelta joku voi tulla hakemaan sen sulta pois. Mun mielestä kätevä systeemi. Ei maksa mitään eikä tarvii rekisteröityä. Mut UFFin laatikko varmaan ihan hyvä systeemi myös. :)

Toria voisi kyllä testata, hyvä vinkki. Jakkupuvuista en osannut päättää mistä voisi luopua, mutta muutaman muun hyväkuntoisen vaatteen löysin, mitä voisi ehkä myydäkin (jos nyt saa aikaiseksi).

Hirveästi aikaa meni vaatekaapin siivoamiseen. Ei ihme, etten ole aiemmin (aikoihin) tuohon viitsinyt ryhtyä. :epäilevä:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 18 Elo 2015 07:20

Mullahan käy siivousporukka siivoamassa. :keijo:

Viikko sitten ne kävi. Kaksi naista. Olin Tuusin kanssa ulkona tuon ajan, koska tuntui turhalta että hengaillaan siinä tiellä.

Annoin ohjeeksi että jos tulee jotain kysyttävää, mulle saa soittaa.
Meni normaali määrä aikaa ja näin kun naiset tulevat pois talosta. Tuusin kanssa jotain häärättiin siinä ja toinen naisista tulee puhumaan mulle huonolla suomella, tosi vahvasti viroa murtaen että oli jotain ja veivät roskat. Yritin kaivella että mitähän se "jotain" oli, mutta nainen ei oikein osannut selittää sitä suomeksi. Sanoin että voi sanoa sen eestiksi, koska kuitenkin jonkun verran ymmärrän, vaikken ehkä ihan kaikkea. Sen sain selvää että oli jotain mikä haisi pahalle ja sitten pisti roskiin. Käsitin että se mikä haisi oli pistetty roskiin. Selvä.

Menin kämpille ja rupesin katsomaan. Osa astioista oli likaisia :epäilevä: Ja tiskissä olleista kahdesta tupperwaren kiposta puuttui toinen.
:lanppu:
Ei stna! Tupperin kippo roskiin! Eeei!
Aika vauhdilla menin roskiksille. Onneksi heidän käyttämistä roskapusseista näkee läpi ja kippo paistoi sieltä läpi. Kaivoin kipon esiin ja vein kotiin. Olihan siellä vähän likaa. Pesin kipon tulikuumalla vedellä ja pesuaineella. Lisäksi laitoin vielä vähän soodaa ja etikkaa ja huuhtelin niillä. Ei haise pahalle, eikä ole likainen.

:epäilevä: :keijoei:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja L-S » Su 28 Helmi 2016 22:50

Joulusiivoushan multa jäi perussiivousta lukuun ottamatta tekemättä, mutta kevätsiivous olisi nyt syytä toteuttaa... tein jo jokin aika sitten listan kaikesta mitä pitäisi siivota ja pikku hiljaa toteuttelen niitä sitten. Ei ole aikaa tai jaksamista pitää mitään koko päivän siivouspäiviä kovin usein kuitenkaan. Tänään kyllä siivosin muutaman tunnin ajan. Pyyhin olohuoneen kirjahyllystä pölyjä, otin jopa kirjatkin pois. Samoin pyyhin tv-tason (joka on melko iso myöskin). Menipä aikaa, mutta kiva fiilis, kun kerrankin olin tehokas. Usein tuntuu että jo perussiivoukseen (tyyliin imurointi ja keittiön järjestely) menee riittävästi aikaa, niin ei viitsi mitään monimutkaisempaa kovin usein. :P
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 02 Maalis 2016 17:16

Siivosin pojan ja on vaatekaappini. Lisäksi siivosin makuuhuoneen ison kaapin, jossa on tanko roikkuville vaatteille sekä kaksi hyllyä roinalle.

Voi järkky, mikä määrä tavaraa noista kaapeista löytyi! Kassikaupalla vaatteita kavereille, Fidalle ja roskikseen. Saunaan perustamani lajittelukeskus täyttyi alta aikayksikön ja pieni epätoivo alkaa hiipiä mieleen, mihin tuon kaiken työntäisi. No, on edes aloitettu tää kaappien raivausurakka.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja skray » Pe 11 Maalis 2016 10:59

Mun siivousurakka on vasta alkamassa, kun vintti on pian valmis ja siellä pitää tehdä kunnon siivous, ennen kuin sinne voi alkaa muuttaa täältä alhaalta.
Ensinnäkin pitää ikkunat pestä ja sitten seinät, katot, lattiat ja kaikki kolot pyyhkiä, pölyä nimittäin riittää ja paljon.

Sitten saa alkaa siivoamaan täältä alhaalta tavaroita pikkuhiljaa kokoon ja vintille omille paikoilleen. Onneksi on pieni suunnitelma jo siitä, miten tätä lähdetään toteuttamaan ja tiedän suurin piirtein, mihin mikäkin huonekalu ja tavara menee, mutta silti. Sitten saa tehdä vielä täällä alakerrassakin kunnon siivouksen ja sisustaa uudelleen, kun saadaan osa huonekaluista pois tieltä ja muutenkin roinaa vähän ripoteltua paremmin pitkin kämppää. Ja tämä kaikki mielellään ennen toukokuun alkua, että mä voin itse osallistua muutoinkin kuin neuvomalla vierestä, mihin mikäkin laitetaan. :keijo:
skray

ViestiKirjoittaja L-S » La 02 Huhti 2016 17:32

Onneksi on forde, niin ei aivan harhaluuloihin jää - kuvittelin nimittäin, että tuosta yllämainitusta kirjahyllyn siivouksestani olisi vasta pari viikkoa, mutta johan siitä on kuukausi vierähtänyt. :P Ei kai sitten ihme, jos siinä on taas pölyä, mutta on siivous kyllä sikäli toivotonta, että yhden kohdan kun saa siivottua ja siirtyy seuraavaan, niin kohta se äskeinen pitäisi siivota uudestaan. Tänään on meneillään lattioiden pyyhkiminen. Olen tässä jo viitisen tuntia urakoinut. :epäilevä: Tosin olen pitänyt välillä taukoja, kun menee muuten hermot. Tästä ajasta varmaan kolme varttia meni makuuhuoneen puisten sälekaihtimien pyyhkimiseen. Rasittavinta on, kun tavaraa ja huonekaluja on liikaa, ja koko ajan pitää siirrellä jotain pois ja sitten se on taas toisessa kohdassa uudestaan tiellä.

En ylipäätään ymmärrä, miten ihmiset selviytyvät. Sisustuslehdissä ja -blogeissa ihmisillä on aina niin siistit kodit, missä ei loju mitään ylimääräisiä tavaroita tai papereita missään. :keijo: Mihin varastoidaan esimerkiksi kaikenlainen paperisaasta, mitä väistämättä kertyy, ja mitä ei kuitenkaan uskalla heittää pois, kun ei koskaan tiedä milloin tarvitsee jotain tositetta vuodelta 2012? No, varmaan muut osaavat paremmin heittää tavaroita ja papereita pois.
L-S
Tohtoripissis

EdellinenSeuraava

Paluu Känpillä