Ihmissuhdeilmoitukset ja -kysymykset

Re: Ihmissuhdeilmoitukset ja -kysymykset

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 22 Heinä 2013 17:23

Onnea Kvatti! :ahihi: :D
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 22 Heinä 2013 18:17

:hullu: Onnea kvatille ja kumppanille! :sydän:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Outolintu » Ma 22 Heinä 2013 21:22

Awww :ahihi:
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Cats, he said eventually. Cats are nice.”
Outolintu

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 22 Heinä 2013 21:25

Kvatti :ahihi: :peukku:

---
(Mulla ei tapahdu mitään, tai ei oo enää viikkoihin tapahtunut. Varmaan sitten joskus kymmenen vuoden päästä taas. :epäilevä: )
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 22 Heinä 2013 22:20

Sarjassamme vaikeita puheenaiheita: "Kuinka ottaa toisen ihmisen ero puheeksi?"

Ties kuinka monta kertaa tämän illan aikana istuin puhelin kädessä. Veljelle oli asiaakin, mutta samalla halusi edes vähän puhua veljen ja tämän tyttöystävän erosta. Lopulta hän otti puheeksi sen, että hän on eroamassa tyttöystävästään. Ei siis eronnut vaan eroamassa. :paijaus: (Asuvat muun muassa kuun vaihteeseen asti samassa kämpässä.) Äänestä kuuli, että luurin toisessa päässä oli vaikeaa. (Totta hitossa oli.) Noillakin on kuitenkin reilu 5 vuotta takana yhteistä taivalta. :huoh: Lähinnä sitten puhuttiin asiaan liittyvistä käytännön asioista. No, ehkä sitten joskus kasvotusten lisää...muustakin kuin niistä käytännön asioista.

Mä oon just tällainen asioiden välttelijä. Vaikeista asioista ei vaan puhuta. Jos ne vaikka lakkaisivat olemasta, jos ei puhu... :huoh:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 23 Heinä 2013 12:22

Onnea Kvatille :D

--

Hölökohtaisesti on pientä vaihtelevuutta sen suhteen, että omaa tilaakin tarvitsee, mutta miten sen ilmaisee niin, ettei se kuulosta siltä, että haluan sinusta eroon. :riips:

Kuitenkin, jos joka minuutti ollaan yhdessä, niin siihen tulee välttämättä mukaan niitäkin aikoja, kun on huonolla tai yhdentekevällä tai ärsyttävällä tuulella.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja theia » Ti 23 Heinä 2013 12:59

Pascal Lemoix kirjoitti:
Hölökohtaisesti on pientä vaihtelevuutta sen suhteen, että omaa tilaakin tarvitsee, mutta miten sen ilmaisee niin, ettei se kuulosta siltä, että haluan sinusta eroon. :riips:

Kuitenkin, jos joka minuutti ollaan yhdessä, niin siihen tulee välttämättä mukaan niitäkin aikoja, kun on huonolla tai yhdentekevällä tai ärsyttävällä tuulella.

En osaa auttaa kyllä yhtään, meillä ei tällaista tilannetta toisen vuorotöistä johtuen ole koskaan ollut :P

Mutta eikö sekin kuulu parisuhteeseen, että välillä ollaan huonolla/yhdentekevällä/ärsyttävällä tuulella?
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 23 Heinä 2013 14:51

theia kirjoitti:
Pascal Lemoix kirjoitti:

En osaa auttaa kyllä yhtään, meillä ei tällaista tilannetta toisen vuorotöistä johtuen ole koskaan ollut :P

Mutta eikö sekin kuulu parisuhteeseen, että välillä ollaan huonolla/yhdentekevällä/ärsyttävällä tuulella?

Minäkään en valitettavasti osaa auttaa, kun ei ole koskaan tullut kummallekaan tunnetta, että pitäisi saada enempi tilaa. :hullu:

Ärsyttävällä tuulella ollessa on toki vähän hankalampaa sietää toista mutta sitten voi lähteä vaikka lenkille. Koitan ainakin itse ilmaista hyvin suoraan, jos olen huonolla tuulella, ettei toisen tarvitse ihmetellä ja ahdistua kiukkuiluista.

Onko se sun sussu semmoinen, jolle voi sanoa suoraan, kun tekee mieli olla itekseen? "Tahtoisin olla hetken omissa oloissani mutta olisi kiva, jos sen jälkeen tehtäisiin jotain kivaa yhdessä". Tuollaisesta en ainakaan itte osaisi ottaa nokkiini ja sisältyyhän siihen tavallaan lupaus jatkosta.

Näköjään koitin kuitenkin auttaa, vaikka aluksi aattelin, etten osaa. :pepsodent:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 23 Heinä 2013 15:59

Pascal Lemoix kirjoitti:Hölökohtaisesti on pientä vaihtelevuutta sen suhteen, että omaa tilaakin tarvitsee, mutta miten sen ilmaisee niin, ettei se kuulosta siltä, että haluan sinusta eroon. :riips:

Meillä on alusta asti ollut omat menomme. Vaikka monet kaverit ovatkin yhteisiä, on helpottavaa, että molemmilla on myös niitä kavereita, joita tavatessa toinen ei ole ikinä mukana. Lisäksi aina ei ole pakko lähteä käymään toisen kotipuolessa vaikka toinen lähtisikin. Silloin on helppo raivata itselleen päivätolkulla omaa aikaa. :hymyhali:

Onneksi Miehekkeellä on mahdollisuus mennä saunomaan kaverinsa kanssa pari kertaa viikossa (aina hän ei kuiitenkaan mene, mutta noin kerran viikossa kuitenkin) ja melko usein hän myös käy kaveriensa kanssa pelaamassa yhtä lautapeliä, johon minä en ole oikein tykästynyt. Ne ovat mulle niitä hetkiä, kun saan rötvätä kotona yksin ja tehdä ihan mitä lystään. :tilt: Mulla ei siis ole muuten kovinkaan usein tarvetta muulloin olla yksin.

Mä oon vähemmän poissa kotoa. Miehekkeen oma aika kotona onkin tietokonepelin ääreen uppoutumista tai lukemista. Mieheke saattaa vaikka ilmoittaa, että ajattelin nyt pelata tietokoneella, mutta voitaisiin sitten illemmalla tehdä jotain kivaa yhdessä - vaikka lautapelata. Silloin pyrin olemaan häiritsemättä - paitsi jos tulee kova nälkä...silloin kiukku-marenki kyllä alkaa tenttaamaan, että mitäs tänään syötäisiin ja tuutko auttamaan. :virne:

Me olemma lähinnä ajautuneet tällaiseen tilanteeseen, sillä molemmat ovat melko introverttejä ihmisiä. (Asiaa myös auttoi se, että seurustelimme melkein 2 vuotta ennen kuin muutimme yhteen. Ei ole suhde mennyt liian symbioottiseksi.) Meillä on kyllä yhteisiä juttuja, mutta aika paljon olemme myös omissa oloissamme. Molemmilla on myös omat työpöydät, jonka ääressä on ikään kuin se fyysinen "oma tila".

Kunnollista yhteistä kesälomaa meillä ei ole koskaan ollut. Varmaan tulisimme aika nopeasti mökkihöperöiksi kotonamme. Minulla on kyllä hyvä arjensietokyky ja nautin siitä, että aina ei tarvitse tehdä mitään erityistä. Mieheke on meistä se toimeliaampi yksilö ja kyllästyy helpommin jatkuviin rutiineihin ja toimettomuuteen. Silloin hänestä tuleekin helposti äksy.

Emilia kirjoitti:"Tahtoisin olla hetken omissa oloissani mutta olisi kiva, jos sen jälkeen tehtäisiin jotain kivaa yhdessä". Tuollaisesta en ainakaan itte osaisi ottaa nokkiini ja sisältyyhän siihen tavallaan lupaus jatkosta.

Myös mun mielestä joku tuon tapainen juttu voisi toimia.

Pasc, toivottavasti löydät jonkin hyvän ratkaisun tilanteeseen. :halitus:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ke 24 Heinä 2013 14:37

Hyviä ja huonoja uutisia.

Hyvät uutiset: minulla on huomenna treffit ja loma alkaa viikon päästä :virne:

Sitten huonot uutiset: minulla on huomenna treffit ja loma alkaa viikon päästä

Mitä jos ilmassa on lievää kipinöintiä, ja juurikin alamme nähdä kasvaako siitä kunnon metsäpalo...ilmoitan että sori kulti, häivyn tästä 1-2 viikoksi muualle l. vanhempien luokse Kaenuuseen ja sitten he tulevat kanssani Turkuun, mutta hei: stay classy

Matkalippuja ei saa peruutettua (ne ovat niitä halvalla-mutta-peruuttamattomasti-tapauksia ja ostettu useita viikkoja sitten).
Lisäksi suoraan "Asioita joita en halua kokea"-listan kärjestä siinä "juurihoito ilman puudutusta"-asian kanssa jaetulla sijalla on "kertoa vanhemmilleni mitään sosiaalisesta elämästäni".

Lisäksi kaverini ilmoitti että ainoa aika, jolloin hän voisi tulla tapaamaan minua Turkuun, on juuri tuon ensimmäisen viikon aikana :friikki:

Miten elämä onnistuukin toisella kädellä paijaamaan ja samalla läpsimään kasvoille? :hullu:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Shay » La 27 Heinä 2013 19:58

Kumkvatti kirjoitti:Käytiin eilen aletaax olee -keskustelu. :virne:

Alettiin olee. :ahihi:

:ahihi: Suloista. :sydän:

Mää en osaa käydä tollasia keskusteluja. :friikki: Pitäs varmaan, mutta luotan siihen, että ku ollaan hengattu tarpeeksi kauan niin vaan ollaan. :friikkipeukku: Ihan berberistä, kun kumpikaan ei ole hyvä aloittaan keskusteluja, vaikka osaisi kuitenkin keskustella ihan järkevästi asioista...
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 28 Heinä 2013 21:39

Nyt on tullut tavattua hänen vanhempansa. Eli aika hyvin tunnetaan, kun ollaan molemmat tavattu toisen perhe ja lisäksi ystäviä ja sukua. Selattu toistemme vauvakirjat :hullu: :virne: Äidit osittain samoin sanankääntein niitä täyttäneet. :peukku:

Olemme molemmat olleet pidettyjä oikeastaan kaikkien "toisen" ihmisten keskuudessa. :virnu:

:sydän:

--

Ns. vapaa-aikaongelma ratkennee viimeistään taas työn myötä. Ei se koko aikaa edes vaivaa, mutta joskus se nousee tapetille eikä sitä vielä ihan pohjia myöten ole selvitetty, vaikka siitä on puhuttukin.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja lumikukka » Ma 29 Heinä 2013 12:58

Shay kirjoitti:

Mää en osaa käydä tollasia keskusteluja. :friikki:

En mäkään. Eikä ilmeisesti ole mun kumppanitkaan osanneet, kun en ole koskaan moista keskustelua käynyt. :virne:
lumikukka

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 30 Heinä 2013 18:04

lumikukka kirjoitti:
Shay kirjoitti:

Mää en osaa käydä tollasia keskusteluja. :friikki:

En mäkään. Eikä ilmeisesti ole mun kumppanitkaan osanneet, kun en ole koskaan moista keskustelua käynyt. :virne:

No, hyvä, etten ole ainoa. :virne:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ti 30 Heinä 2013 22:16

Huh! Onneksi näemmä muitakin löytyy, jotka ei osaa tollasia keskusteluita!
Aranwe

ViestiKirjoittaja Nugat » Su 11 Elo 2013 17:59

Mekään ei olla käyty "aletaaks olee"-keskustelua, kun me alettiin olee lähes siltä istumalta vaik kumpikaan ei sitä oikein uskaltanut tunnustaa. :virne:

Mut mul on kivaa. :sydän: Tuntuu hyvältä. Alun pelot on nitistetty (ja uusia tullut tilalle ) ja alkaa olemaan varmempi olo. Et toi on Se. Etädeittailuun ollaan saatu rytmi haltuun, eikä tarvitse pelätä tilannetta "ettei muka nähdä enää ikinä, yhyyyyyy!!".

Vaik hassua huomata että oon tämmösessä pilvessä, en uskonut koskaan joutuvani tähän ja vähän pidin muita vastarakastuneita vähän hölmöinä, mut nyt sitä ollaan samassa suossa. :keijo: Nyt ymmärrän. :tilt:

Hyvä kesä. Nyt on hyvä.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Outolintu » Ti 13 Elo 2013 13:01

Mummo alkoi kyselemään, että eikö vuosien takainen eksä (jonka se on tavannut ehkä vuonna 2006 tai jotain) menisi mun kanssa naimisiin. No eihän se tiedä, ettei suhde päättynyt minun aloitteestani, eikä sitä, että asia on edelleen niin kipeä etten halua siitä puhua, varsinkaan sellaisten sukulaisten kanssa, joita tapaan kerran vuodessa. Joten jotta saisin vaihdettua puheenaihetta, heitin, että odotan kunnes saan lain mukaan mennä naisen kanssa naimisiin. Juttu loppuikin yllätävän nopeasti :keijo: Mutta jälkikäteen mietittynä tosiaan ne sukulaiset, joita tapaan sen kerran vuodessa, ei ehkä ymmärrä mun huumoria ja saattoivat ottaa sen tosissaankin. Juoruja odotellessa :keijo:
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Outolintu

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 13 Elo 2013 13:12

Ihana tuo perusoletus, että kaikki haluavat naimisiin. Ja vieläpä niin epätoivoisesti, että harkittaisiin yhteen palaamista jonkun vuosien takaisen eksän kanssa ihan vaan sillä perusteella, että pääsisi naimisiin edes jonkun kanssa. :friikki:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Outolintu » Ti 13 Elo 2013 17:07

Ja mua ihan periaatteesta ärsyttää sellainen tuputtaminen ja utelu. Siis hyväntahtoisesti nyt voi aina tiedustella, että onkos sinulle ketään kaveria löytynyt. Mutta kun kysymättä nykytilannetta annetaan ymmärtää, että nyt on jotain vikaa kun et ole naimisissa etkä edes parisuhteessa. Ja oikein vielä kaivetaan vanhat haavat auki (vaikkakin ehkä tietämättään) niin ei löytynyt multa nyt diplomaattista vastausta asiaan. Kai minä ihan oma-aloitteisesti osaan heille kertoa sitten, jos jotain kerrottavaa on.
Death thought about it.
Outolintu

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 13 Elo 2013 17:14

Outolintu kirjoitti:Ja mua ihan periaatteesta ärsyttää sellainen tuputtaminen ja utelu. Siis hyväntahtoisesti nyt voi aina tiedustella, että onkos sinulle ketään kaveria löytynyt. Mutta kun kysymättä nykytilannetta annetaan ymmärtää, että nyt on jotain vikaa kun et ole naimisissa etkä edes parisuhteessa. Ja oikein vielä kaivetaan vanhat haavat auki (vaikkakin ehkä tietämättään) niin ei löytynyt multa nyt diplomaattista vastausta asiaan. Kai minä ihan oma-aloitteisesti osaan heille kertoa sitten, jos jotain kerrottavaa on.

:femmat: Ymmärrän ihan täysin. Vaikka toisaalta ymmärrän myös, että mummosi on kasvanut ihan erilaisessa yhteiskunnassa, ja sikäli meidän sukupolven on turha hänen uteluistaan suuttuakaan erityisemmin. Mutta ärsyttävää se on silti. :epäilevä:
Ja tosiaan, voisi sitä kuvitella aikuisen ihmisen osaavan kertoa sitten, kun jotain kerrottavaa on...
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Outolintu » Ti 13 Elo 2013 17:24

Haha, osuipa juuri tunnelmaan sopiva kuva silmiin :pepsis:

Kuva
Death thought about it.
Outolintu

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 13 Elo 2013 17:42

^ Näyttää tutulta! :virne:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Suvi » Ti 13 Elo 2013 19:45

Lyyra kirjoitti:^ Näyttää tutulta! :virne:

Mulla ei ole edes tuota kissaa :huoh:
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 13 Elo 2013 19:52

Suvi kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:^ Näyttää tutulta! :virne:

Mulla ei ole edes tuota kissaa :huoh:

Varasta Kibalta. Ei se huomaa, jos yksi häviää joukosta. :keijo:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Suvi » Ti 13 Elo 2013 19:55

(Kyllä se varmasti huomaisi :virne: :hymyhali: )
Suvi
Keijodemoni

EdellinenSeuraava

Paluu Suhdesäätämö