Jäätelööö

Re: Jäätelööö

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 09 Elo 2011 17:14

Super :O:

Ei oo muuten Superia näkynyt. Suklaa-Super oli ihan mun suosikki. Sen häviämisestäkö mun irtojäätelötyhjiöni johtuu? :hämillään:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 09 Elo 2011 17:29

Tr*ina kirjoitti: Ainon aiemmin mainittu suklaa-lakristi-toffee oli ihan hyvää. Mutta oliko se kolme kertaa parempaa kuin Ingmannin kolme kertaa halvempi lakristi-suklaa? Ei ollut. Minua myös ärsytti ne hampaissa rotisevat toffeepalat. En osta toistamiseen tätä tuotetta.

Määkin kokeilin tuota jokin aika sitten. Tykkäsin kyllä ja toffeenpalat teki siitä mielestäni paremman kuin Ingmanin lakritsi-suklaa, mutta
ihan korkean hintansa väärti jäätelö ei kuitenkaan ole, oli kuinka Hans Välimäen tai Gordon Ramsayn idea sotkea ainekset keskenään.

Mun ei kyllä kannata ostaa pakettijäätelöitä, kun menee ikuisuus, että saan ne syödyksi... :epäilevä:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Nugat » Ke 10 Elo 2011 22:30

Lyyra kirjoitti:Super :O:

Ei oo muuten Superia näkynyt. Suklaa-Super oli ihan mun suosikki. Sen häviämisestäkö mun irtojäätelötyhjiöni johtuu? :hämillään:

Uuuh beibe auh! :kailotus: (Se vanhempi versio on kyllä parempi. Tai ainakin nostalgisempi. :tilt: )

Super-jätskit. :sydän: Varsinkin se suklaa. :sydän: Niiiiin mun lapsuuden herkku. :kuola:

Jooh, ei oo näkyny.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 26 Elo 2011 00:04

Jorssi kirjoitti:Tänään maistoin ekan kerran Fazerin Salmiakki -jäätelöä. Tykkäsin ihan porona.

Mä en tykännyt. :sori: Suurimman osan ajasta oli päässä vain ajatus: "Maistuupa teolliselta." :(
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Shay » La 27 Elo 2011 13:28

marenkienkeli kirjoitti:
Jorssi kirjoitti:Tänään maistoin ekan kerran Fazerin Salmiakki -jäätelöä. Tykkäsin ihan porona.

Mä en tykännyt. :sori: Suurimman osan ajasta oli päässä vain ajatus: "Maistuupa teolliselta." :(

Päällinen on ihan ok ja maistuu vähän salmiakilta, mutta jäätelöön on nähtävästi vaikea saada oikean salmiakin makua.
Varsinainen jäätelöaines oli lakritsaista. Ihan hyvää mun mielestä enkä huomannut teollista makua, mutta ei täyttänyt
salmiakin odotuksia.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 30 Elo 2011 22:24

Maisteltiin tänään Ingmanin riisipohjaista R-ice-vaniljajätskiä. Oli tosi hyvää! Kevyttä ja vaniljaista (oikeaa vaniljaa!).
En edes pidä vaniljajäätelöstä, mutta tuo oli oikeesti aika namia. :kuola:

Kuva

Kuvaa voi klikata.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Tr*ina » Ke 07 Syys 2011 23:49

Jäätelövaroitus!

Kannattaa pysyä kaukana GB:n keltaisista rasioista. Itse erehdyin ostamaan Kermajäätelö Toffeen. Sen jälkeen en pystynyt syömään jäätelöä pariin viikkoon. :kauhistunut:

Äklö, äklö, äklö!
Juha Mieto: "Onnellisuus syntyy vuodenaikojen tarkkailusta."
Tr*ina

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 14 Kesä 2012 23:31

Jätskikausi on käynnistynyt (jo kauan sitten)! :kuola: :täpinä: :kuola:

Löysin pakastealtaasta Carte d'Or -merkkisen minttujätskin, ja se hakkaa Valion ja Ingmannin ja Pirkat ja muut mennen tullen. Raikas piparminttuinen maku ja kunnon suklaapalat. :kuola:
Harmi vaan, että merkin sivuilta ei löytynyt kyseistä purkkia lainkaan. Toivottavasti sitä ei ole lopetettu. :(

Syöttekö tötteröitä vai kauhotteko kulhosta? Itse olen tötteröihmisiä. Kupista lusikalla syöminen on jotenkin vähän loukkaus jätskiä kohtaan. Sitä kauhoo kauhealla kiireellä, kun puolet on sulanut jo siinä vaiheessa, kun kulhoa vasta lastataan. Ja isoissa paloissa ja yökötyksen partaalla. :ei:
Tötterön saa nautiskella rauhassa, ottaa sopivan kokoisia suupaloja ja maistella makua kunnolla, ja kun jätski on loppu, suustakin saa maun neutraloitua kivasti sillä mauttomalla pahvivohvelilla. :kuola:

PS. Viime kesänä muisteltiin Superia. Olikos se Ingmanin vai Valion tuote? Pitäisiköhän niitä alkaa pommittamaan palautelappusilla? :juoni:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 15 Kesä 2012 00:08

Mä tuhlasin joku aika pennosiani Mövenpickin mangosorbettiin :kuola:
Ihanaa sorbettia, vaikka siinä olikin maitoproteiinia.

Sitruunaista, raikasta ja ihunaa.
Ja siellä oli mangon palasia. Tai jotain sen tyyppisiä wannabe-mangon palasia :keijo:

Mä olen ihan molempiin suuntiin. Kuppiin ja tötteröön.
En syö niitä vohveleita, joten sen suhteen ehkä mielummin kuppiin. Kupin kanssa ei myöskään sotke käsiä :tahmatassu:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Jorssi » Pe 15 Kesä 2012 01:49

Lyyra kirjoitti:PS. Viime kesänä muisteltiin Superia. Olikos se Ingmanin vai Valion tuote?
Valion.

Ostin kesän ensimmäisen irtojäätelön tiistaina. Makuna oli salmiakki ja ihan hyvää se oli.

Maistoin hiljattain myös Panda Lakupala-jäätelöä.
Kuva
Hyvän makuinen oli, mutta kokoonsa nähden jumalattoman kallis.

EDIT:
Lyyra kirjoitti:Harmi vaan, että merkin sivuilta ei löytynyt kyseistä purkkia lainkaan. Toivottavasti sitä ei ole lopetettu. :(
Löytyypäs.
Kuva
Vai eikö se ole tuo?
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 15 Kesä 2012 10:43

Jorssi kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:EDIT:
Lyyra kirjoitti:Harmi vaan, että merkin sivuilta ei löytynyt kyseistä purkkia lainkaan. Toivottavasti sitä ei ole lopetettu. :(
Löytyypäs.
Kuva
Vai eikö se ole tuo?

No on se! Silloin kun itse katsoin, sitä ei ollut. Yritin etsiä sitä sieltä, että olisin päässyt tänne hehkuttamaan Uutuustuotteiden testiajoihin tai muuhun vastaavaan ketjuun.

Minttu-Domino-jätskin lopettamisesta olen edelleenkin katkera. :epäilevä:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 16 Kesä 2012 11:23

Mä ostin eilen minttusuklaata Spice Icelta (ennen sitä ostettiin Alkosta :vihellys: ). Ennen mun suosikki-irtojäätelö oli pelkkä minttu, mutta nykyään joka paikassa minttu sisältää myös suklaalastuja. Aika hassua sinänsä.

Vähän teki mieli ottaa sellainen erikoisannos, kuten katti mutten sitten viitsinyt. Olisi varmaan kestänyt kauan kasata ja mitä sen syömisestäkään olisi sitten tullut?
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja shaana » La 16 Kesä 2012 21:40

Kävin kaupassa ostamassa kaverille kaljaa ja päätin ottaa itellenikin jotain hyvää.
Koura kurkotteli jo hyviksi todettuja Ainoja pakastinaltaasta, mutta pienempi kippo
Oma mansikka - jädeä jäi lapaan :tipahdus: Tikussa on yks mun suosikki, ihanan raikas, eikä
tää kipostakan paskempi ole. Njam, malttas olla syömättä tätä 252 grammaa kerralla..
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja heartless » To 09 Touko 2013 18:18

Jäätelökesä 2013 on pelastettu! Kingis minttusuklaa, laktoosittomana! :sydän:

Kuva
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 09 Touko 2013 19:22

Jäätelötötterö maksaa nykyään 3 euroa. :epäilevä:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 01 Heinä 2013 19:48

Mun tämän kesän suosikki on ollut Marianne-jäätelö. Muitakin perinteisiä karkkijäätelöitä on tullut syötyä. Esim. Fazerina. Siellä on aina sitten jokseenkin siinä vohvelirajassa sellainen iso möntti sitä mainittua suklaata.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Shay » La 20 Heinä 2013 09:37

Olin ihan positiivisesti yllättynyt Kismet-jäätelöstä. En hirveästi perusta Kismetistä suklaamuodossa, mutta jäätelönä toimii. :peukku:
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 21 Heinä 2013 15:32

Shay kirjoitti:Olin ihan positiivisesti yllättynyt Kismet-jäätelöstä. En hirveästi perusta Kismetistä suklaamuodossa, mutta jäätelönä toimii. :peukku:

Heh, mulla oli juuri toisinpäin. :virne: Kismet on ihanaa, mutta Kismet-jäätelöstä vaan puuttui ... se jokin, mikä Kismetissä on niin hyvää. Ehkä se keksi? :riips: Tai keksin ja makean suklaan yhdistelmä. :riips:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 07 Elo 2013 17:43

Haksahdin viikonloppuna Ben&Jerry'sin Cookie dough -jäätelöön. Täysin yliarvostettua jäätelöä, sanoisin. :hämillään: Jäätelö on kauttaaltaan makeaa, suklaapaloja on vähän ja taikinapaloja on lähinnä pohjalla. Meni noin puoli purkillista jäätelöä ennen kuin yhtään taikinapalaa tuli vastaan. Loppuosuudessa olikin niin paljon taikinapaloja, että ne alkoivat jo tuntua liian ällömakeilta ja kyllästyttää. En osta toista kertaa. (Tai no, en mä tuotakaan ostanut, isin tarjoama jäätelö oli kyseessä...)

Sen sijaan eilinen Pirkan suklaatuutti oli hyvä. :kyllä:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 07 Elo 2013 17:55

Sorruin tänään Lidlin jäätelölaareihin. Siellä oli jotain (mulle) uusia Ben & Jerry's -tyyppisiä jätskejä puolella B&J's:n hinnasta (tai allekin?). Ostin pari makua kokeeksi: Chocolate Fudge ja Bananalicious. Pyörittelin ensin banaanijutun sijaan Strawberry Cheese Cakea, mutta päädyin banaanijuttuun pähkinöiden vuoksi. Mansikkajutussa olisi ollut mascarponea. :kuola:

Itsekin kyllä pidän B&J's-jätskejä aivan liian makeina. Plus että luvattu suklaa ei ole ikinä suklaata. Ja miksi jätskiin pitää laittaa keksitaikinaa? Keksit vielä ymmärrän, mutta että sitä taikinaa? :töktök:
Saa siis nähdä, millaisia nämä Lidlin halpakopiot ovat. :keijo:

Kuva
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 07 Elo 2013 19:01

Lyyra kirjoitti:
Itsekin kyllä pidän B&J's-jätskejä aivan liian makeina. Plus että luvattu suklaa ei ole ikinä suklaata. Ja miksi jätskiin pitää laittaa keksitaikinaa? Keksit vielä ymmärrän, mutta että sitä taikinaa? :töktök:
Saa siis nähdä, millaisia nämä Lidlin halpakopiot ovat. :keijo:

Ja minusta B&J:n paras jätski on juurikin Cookie Dough eli keksitaikinaa sisältävä jäätelö. :virne: Se taikina on aivan parasta, voisin syödä vaikka pelkkää taikinaa jos sellainen mahdollisuus olisi. :pahis:
Joskus pohdin tulisiko siitä jäätelön keksitaikinasta oikeita keksejä jos poistaisi jäätelön ja tekisi taikinasta pikkukeksejä. :tilt:

Mutta kerro toki Lidl-jäätelöiden kohtalo. Että uskaltaako niitä maistaa ollenkaan. :keijo:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 07 Elo 2013 19:41

Mäkään en ole keksitaikinan ystävä, vaan ihmettelijä. :keijo:

B&J:ssä tykkään kyllä niistä suklaajätskeistä ja sitten ihan siitä perusvaniljasta. Mun makuaisteille tosin suklaatakin on saatavilla liikaa, kun usein niissä on suklaajätskiä, suklaakastikkeella ja päälle vielä suklaapaloja :friikki:

Pari viikkoa sitten söin suklaajäätelöä ja sitrussorbettia :kuola:
Toimivat yhdessä erittäin hyvin!
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 07 Elo 2013 19:47

Kibaya kirjoitti:B&J:ssä tykkään kyllä niistä suklaajätskeistä ja sitten ihan siitä perusvaniljasta. Mun makuaisteille tosin suklaatakin on saatavilla liikaa, kun usein niissä on suklaajätskiä, suklaakastikkeella ja päälle vielä suklaapaloja :friikki:

Joo ja parhaimmillaan vielä suklaakakunkin paloja! :pahis: Tämä on minustakin vähän turhan ylenpalttista. Valitsin silti Lidlin laareista Chocolate Fudge -maun. Saa nyt nähdä.

Parasta suklaajäätelöä on mielestäni Valion vanha suklaajäätelö, joka oli siis ennen niitä "Vanhan ajan" jäätelöitä (tai ainakin mun kioskeissa sitä ei-vanhan ajan jäätelöä oli ennen vanhan ajan jäätelöitä). Ei mitään turhia sattumia vaan ihanaa kaakaomaista suklaista jätskiä. Erittäin hyvää. Tai ei nyt jotkut suklaamurut seassa haittaa, mutta kastikkeet on aina jääneet mulle mysteeriksi.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 07 Elo 2013 22:33

Kakunpalajäätelöt on näistä erikoisjutuista just parhaita. :kuola: :keijo:
Ja kyllä keksitaikinajätskikin on aika hyvää. Sattumat on jäätelössä kivoja.

Ben & Jerry'siä ostan kyllä aika harvoin, useimmiten syön vaan vaniljajäätelöä. Sitä koristelen sitten sillä mitä sattuu löytymään. Tässä viime aikoina on mennyt tuoreita vadelmia, kinuskikastiketta ja sitä jäätelöä. :kuola: x 10 Talvisin voi laittaa vaikka jotain keksejä. Parasta on jos sattuu olemaan jostain syystä suklaakakkua. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 07 Elo 2013 23:11

Ostetaan melkein aina pakettijätskiä. En kovin usein osta tuutteja tms enkä oikein pallojakaan, sillä en itse asiassa ole kovin paljon jätskin perään.

Oma ikisuosikki on Pappagallon Pistaasijäätelö. :kuola: Harvoin kyllä tulee ostettua, koska on hintavaa. (Voisinkin syödä iltapalaksi loput tuolta pakkasesta...) Tän kesän suosikeissa mukana myös Ingman Creamy Caribbean Cocktail, rommirusinajäde. :kuola: Ei ole parempaa kuin rommirusina. :pepsodent:

B&J'sin jöddejä tulee syötyä harvemmin, koska hinta mutta Vermonster ja Strawberry Cheesecake ovat mielestäni joka pennin väärti. Mun mielestä on myös hauskoja ne kaikki sattumat, mitä niihin jätskeihin on laitettu, vaikken itse niin välitäkään taikinasta tai suklaakakusta. Mutta se suklaakaakujätskikin olis tosi hyvää, jos makuaisti sietäisi niin paljon suklaata yhdellä kertaa. :virne:

Lähi-K:ssa olisi Häagen Dazsia. (Kyllä, lunttasin kirjoitusasun.) En ole vielä raaskinut, mutta ehkä jotain niistäkin vois joskus maistella. Pariisissa aikoinaan maistoin ja oli silloin ainakin törkeen hyvää, mutta toisaalta oli myös 40 astetta lämmintä, joten melkein mikä vaan kylmä olis varmaan toiminut. :virne:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

EdellinenSeuraava

Paluu Murkina