Itse en juurikaan tarvitse kelloa aamulla, sillä voin jo olinpaikastani päätellä kuinka paljon on aikaa lähteä töihin. Aamuni alkaa klo 5.00. Kun herätyskello on pirahtanut nousen viivana ylös (sillä muuten nukahdan heti uudestaan), käyn vessassa, laskeudun alakertaan ja suuntaan keittiöön tekemään aamusörssön. Tehosekoittimen olen ladannut jo edellisenä iltana, jotta aamulla ei menisi aikaa marjojen sulatteluun ja muuhun järjestelyyn, nyt tarvitsee lisätä vain banaani, omena ja jauheita ja surrrurrrurrrurrr. Sörssö nieluun, ehkä samalla selailen jotain lehteä, takaisin yläkertaan ja makkariin laittamaan vaatteet päälle. Seuraavana ohjelmavuorossa on vessan valtaaminen, hiusten föönaaminen, piilareiden asettelu, muutama ripsarin veto ja näppylöiden ihmettely. Vessassa meneekin suurin osa ajasta. Makkarista laukku mukaan, alakertaan, eväät pussiin, ulkovaatteet päälle ja menoksi. Tähän kaikkeen menee noin suurinpiirtein tarkasti 45 min.
Häiriinnyn hyvin hyvin pahasti, jos aamulla sattuu jotain odottamatona, joku yrittää keskustella tai kissa oksentaa matolle. Silloin menee koko aikataulu sekaisin ja kiukkuunnun.
Luultavasti myös myöhästyn.
Mulle ei aamulla saa puhua, ennen kuin olen varmasti herännyt.Viikonloppuisin yritän päästä ylös kymmenen aikoihin, sillä oikeasti olen tavattoman aamu-uninen, ja nukkuminen voi venyä hyvin myöhäänkin. Aamu menee hengailessa yöpaitasillaan, vaikka aika äkkiä yritän saada yöpaidan vaihdettua kotilökövaatteisiin, muuten on jotenkin nulju olo. Jos heti aamusta on jotain ohjelmaa luvassa pyrin toimimaan normaaliaamun mukaan, että pääsen lähtemään minne nyt olenkaan menossa. Muuten jään vain haaveilemaan enkä viitsi enää lähteä yhtään mihinkään.

). Sitten nousen sängystä, keitän kahvit ja jälleen kerran nautin aamupalan koneen äärellä. Pelkkään aamukahvin juomiseen voi mennä tunti tai parikin. Hengailen kämpillä mitään tekemättä tuntikausia, en edes jaksa vaihtaa vaatteita. Iltapäivällä ehkä raahaudun jo suihkuun. En jaksa vielä meikata, tukan annan kuivua ilman hiustenkuivaajaa. Jos illalla on menoa niin tätä tahtia olen valmis ehkä ilta seitsemältä. Tälläisenä kiireettömänä aamuna on tuskaa, jos joutuu näkemään jotain kaveria vaikka kahdeltakin, en todellakaan kerkeä niin aikaisin mihinkään...
. Se on kai se mun normirytmi, että herään kymmeneltä ja havahdun puolenpäivän aikaan. (hyvä lääkitys
)
. Helpompi vetää se siellä, kun ei yhtenäkään aamuna ole tuo työmatka mennyt samaan aikarakoon

) ja yleensä ensimmäinen hereilläolotunti menee pitkälti lihasmuistilla. Pari, kolme torkkua, riippuu väsystä, joskus enempikin. Niin kauan kuitenkin, etten jaksa enää sitä piipitystä tai on vain pakko nousta, jotta ehtii. Tänään heräsin pitkästä aikaa pari minuuttia ennen kellon soimista ja torkutin silti kerran ihan vain siksi, että oli kiva maata silmät kiinni peiton alla ja pohtia, millainen päivä on tulossa.
Joskus saattaa mennä koko päiväkin yövaatteissa. 
Nukuttua ei yleensä pysty, koska jos jälkikasvu ei pidä konserttia hakkaamalla kattilan kansia yhteen aamupuuroa odotellessa, niin hän on päättänyt herättää äidin tekemällä yllätyshyökkäyksiä pahaa-aavistamattoman nukkujan kimppuun, huutamalla syystä a-ö niin että naapuritkin kuulee, söpöilemällä niin, ettei äiti malta nukkua, tai muuta vastaavaa.
Ainakin, jos sattuu ei-torkuttajana asumaan samassa huoneessa tai solussa... 

Muutenkin menen ihan oikosulkuun enkä osaa mitään jos joku sotkee mun rutiinit.