Lyyra kirjoitti:Mut kun ei aksenttimerkkiä voi käyttää heittomerkin tilalla.
No voi kai sitä, jos ei tiedä mitä tekee.
Ja aika moni ei kai tiedä, mitä ne tekee, jos sitä kerta käytetään kuitenkin.

Lyyra kirjoitti:Mut kun ei aksenttimerkkiä voi käyttää heittomerkin tilalla.

Emilia kirjoitti: Mulla on koneessakin vain toi yks näppäin, josta tulee viiva ja alaviiva. Pahoittelen.

Lumikki75 kirjoitti:Tarkoitin sitä, että 10 paikalle luetaan "kymmenelle paikalle", mutta 10:lle paikalle olisi sitten "kymmenelle paikallelle" tai "kymmenellelle paikalle".

Parsakaalta? Oikeasti? Eihän toi voi olla oikein?Paahdettua munakoisoa, sienipaistosta, parsakaalta ja kirsikkatomaattikastiketta. 9,50 M,G.

theia kirjoitti:Parsakaalta? Oikeasti? Eihän toi voi olla oikein?Paahdettua munakoisoa, sienipaistosta, parsakaalta ja kirsikkatomaattikastiketta. 9,50 M,G.
Ainakin tavallinen kaali taipuu ymmärtääkseni noin.Lyyra kirjoitti:Ainakin tavallinen kaali taipuu ymmärtääkseni noin.
Ei ihan nyt tää mun järki juokse näin aamusta 

theia kirjoitti:Lyyra kirjoitti:Ainakin tavallinen kaali taipuu ymmärtääkseni noin.
No niin jooEi ihan nyt tää mun järki juokse näin aamusta
Tulipa blondi olo

Lyyra kirjoitti:theia kirjoitti:Parsakaalta? Oikeasti? Eihän toi voi olla oikein?Paahdettua munakoisoa, sienipaistosta, parsakaalta ja kirsikkatomaattikastiketta. 9,50 M,G.Ainakin tavallinen kaali taipuu ymmärtääkseni noin.

Ehkä jossain murteissa, mutta oikeakielisempi muoto olisi toki kaalia. Parsakaalta tosin kuulostaa kyllä herttaiselta.

No miten ihmiset sitten tuon taivuttavat, jos eivät noin?Lyyra kirjoitti:Mun suosikki-inhokkini on verbi "lihota".
"Minä lihoan. Sinä lihoat. Hän lihoaa. Me lihoamme. Te lihoatte. He lihoavat."
Mikä siinä on niin hankalaa?
Siis oikein...Jorssi kirjoitti:Lyyra kirjoitti:Mun suosikki-inhokkini on verbi "lihota".
"Minä lihoan. Sinä lihoat. Hän lihoaa. Me lihoamme. Te lihoatte. He lihoavat."
Mikä siinä on niin hankalaa?
No miten ihmiset sitten tuon taivuttavat, jos eivät noin?
Shay kirjoitti:Ei se kyllä noin mene.Siis oikein...
Minä lihon. Sinä lihot. Hän lihoo. jne. Lihoaminen on väärin. Lihominen on oikein.

Lyyra kirjoitti:Mun mielestä se "lihoaminen" nimenomaan kuulostaa vammaselta.

t. Mikä tässä lauseessa häiritsee mua? Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa