theia kirjoitti:Forden pääkaupunkiseudun joogaajat! Joogaa Kluuvissa ja maksa mitä haluat.
Mä haluaisin mennä tuonne alkeiskurssille. 

). 

). Samalla miehellä on muitakin hyviä videoita.
)
("keep your heart open"). Ja olen jäykkä kuin rautakanki, jooga auttaa myös siihen, ehkä.
Tosin nuo kummatkin videot ovat aika pitkiä, joten jos haluaa lyhyempia niskajoogajuttuja, hanhijooga-Davidilla (aka Hanhijoogamiehellä) on aivan mahtavia ja tehokkaita niskajuttuja. 
Mähän en osaa kuin guided meditation -juttuja, joita olen kuunnellut Spotifysta tai Youtubesta. Välillä ne guided meditation -äänitteet on jotenkin tosi keijoja, mutta tykkään itse chakra-meditaatiosta. Ehkä niihin chakroihin on sitten "helpointa" keskittyä tai jotain. Kokeilin kundalini-meditaatiota ja en ymmärtänyt siitä mitään.
Tai sanotaan, että ymmärsin, mutta en osannut. Siinä toistettiin 11 minuuttia mantraa kädet ojennettuina eteen omituiseen asentoon ja se oli itselleni ainakin liian raskasta. (Tosin siinä kyllä sanottiin, että voi aloittaa esim. muutamalla minuutilla ja jatkaa siitä, kun kehitty, mutta ei silti oikein tuntunut mun jutulta.) Mieluummin istun silmät kiinni ja hengittelen. 
Mitkään mantrat sun muut ei jotenkin innosta, se menee liian keijoksi. 
L-S kirjoitti:Mäkin olen tehnyt paljonkin guided meditation -juttuja. Niissä on kivoja ohjattuja rentoutuksia ja vastaavia. Välillä olen kokeillut myös ihan hiljaa istumista, mutta se on vähän hankalaa välillä, ajatukset harhautuvat ja alkaa vaan ärsyttää, vaikka pitäisi lempeästi palauttaa huomio takaisin hengitykseen, kuten meditaatio-ohjeissa neuvotaan.Mitkään mantrat sun muut ei jotenkin innosta, se menee liian keijoksi.

Tein osan 9, johon kuului paljon käsivoimia vaativia juttuja ja askelkyykky-henkisiä asentoja (high lunge, ei aavistustakaan miksi niitä sanotaan suomeksi joogassa). Mulla ei ikinä pysy niissä lungeissa tasapaino, enkä myöskään pääse sulavasti siihen asentoon jostain koira-asennosta. Loppujen lopuksi huomasin olevani tosi ärtynyt, suurin piirtein ärähtelin itsekseni joka kerta kun piti ottaa tukea viereisestä pöydästä tai kun käsivoimat ei riittäneet vetää ollenkaan sulavasti läpi noita sarjoja. Näinhän sitä joogaa kuuluisikin harrastaa... vielä on näköjään matkaa siihen, että hyväksyisi sen mitä tulee ja sen miltä harjoitus kunakin päivänä tuntuu.
Toki yritin muistuttaa itseäni tästä tavoitteesta. Sentään olen tyytyväinen, että olen jaksanut haastetta näinkin pitkälle.
Nyt olen sentään oppinut olemaan kiroilematta tuossa kohdassa. 

(Ekalla kerralla ohjaaja ei tullut paikalle kun ei ollut tarkkaavaisesti katsonut että osa tunneista alkaakin jo edellisenä lauantaina muihin tunteihin nähden
)

Mutta muuten tuntuu hyvältä edetä. Joogan päätteeksi sujuu jopa meditaatiokin paremmin kuin muuten.
Hyvä saavutus multa, koska olen notkeudeltani tasoa puupökkelö. L-S kirjoitti:Saan jo melkein kantapäät lattiaan alaspäinkatsovassa koirassa!Hyvä saavutus multa, koska olen notkeudeltani tasoa puupökkelö.
(Tosin varmaan melkein jokaisella seuraamallani joogakanavalla oli tammikuun alussa jonkinlainen joogahaaste. Voisihan niistä vielä yrittää valita.)
Mutta eiköhän jotain haasteita löydy. Tai sitten voisi etukäteen tehdä vaikka oman soittolistan irrallisista videoista, jota noudattaa seuraavat 30 päivää, jos ei muuta.
No, onneksi jokaisella portilla kysyin työntekijöiltä (jos heitä oli siinä), että mihin mun pitää mennä ja meninhän nyt varmasti oikeasta portista jne. 
Itse liikkeet olivat tällaiselle youtube-joogaa tehneelle aika perus, eli melko helppoja. Joidenkin tasapainojuttujen kanssa mulla vaan oli vähän ongelmia, mutta niin mulla on aika usein, jos on keskity siihen liikkeeseen.
Ensi kerralla täytyy valita vaan paikka siellä pömpelissä paremmin, niin ehkä tuokaan ei sitten haittaa.
Tosi kiva olo tuon joogatunnin jälkeen kuitenkin, ja ei ainakaan mulle liian rankkaa. Huomasin ratikalle kävellessä, että mun leukajumikin oli poissa.
Viikon päästä taas uudestaan. 
[Edit: näköjään olenkin kirjoittanut tässä ketjussa siitä silloin aikoinaan, se oli juurikin melkein kolme vuotta sitten. Tulipas nyt toistoa.
]

Vaikeinta mulle tuntuu olevan tuo ajan varaaminen sinne. 
Nää oli niitä juttuja, mistä on koululiikuntatraumat, ikinä ei mitään notkeutta treenattu, mutta sitten kun joskus jotain venyttelyitä tehtiin, niin eikös liikunnanopettaja mulkoillut paheksuvasti niitä, jotka eivät taipuneet mihinkään suuntaan.
Olen aina ollut tosi puupökkelö. Olisi hienoa, jos vielä jonain päivänä saisin pään polviin samassa asennossa, mikä on tuntunut musta aina saavuttamattomalta.L-S kirjoitti:Tänäänpä olikin kiinnostava päivä joogahaasteessa.Tein osan 9, johon kuului paljon käsivoimia vaativia juttuja ja askelkyykky-henkisiä asentoja (high lunge, ei aavistustakaan miksi niitä sanotaan suomeksi joogassa). Mulla ei ikinä pysy niissä lungeissa tasapaino, enkä myöskään pääse sulavasti siihen asentoon jostain koira-asennosta. Loppujen lopuksi huomasin olevani tosi ärtynyt, suurin piirtein ärähtelin itsekseni joka kerta kun piti ottaa tukea viereisestä pöydästä tai kun käsivoimat ei riittäneet vetää ollenkaan sulavasti läpi noita sarjoja. Näinhän sitä joogaa kuuluisikin harrastaa... vielä on näköjään matkaa siihen, että hyväksyisi sen mitä tulee ja sen miltä harjoitus kunakin päivänä tuntuu.
Toki yritin muistuttaa itseäni tästä tavoitteesta. Sentään olen tyytyväinen, että olen jaksanut haastetta näinkin pitkälle.
Ja tänään osassa 10 oli aurinkotervehdyksiä, ja vaikka se on aika perusliike ja se haasteen video on aika perusjuttua, löysin siitäkin jotain uutta, se tuntui tosi intensiiviseltä ja hyvältä, ehkä onnistuin jotenkin eri tavalla yhdistämään hengityksen ja liikkeen, tai jotain. Se onkin joogassa juuri parasta, että sinänsä yksinkertaisistakin jutuista voi hitaasti löytää uusia sävyjä ja huomata muutosta johonkin suuntaan, kun tarpeeksi toistaa ja tekee siitä rutiinia ja osan arkea. 
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa