Yle ja neljäs kausi-juttu
Sarja kertoo englantilaisen herraskartanon elämästä useista kulmista. Siinä missä tarina kulkee kartanon omistavan suvun vaiheissa, on mukana myös palveluskunnan tarinat ja elämät. Ehkä moderni versio Kahdenkerroksen Väestä, mutta erilainen. DA:ssa ei säästellä ikäviä asioita. Yksi sarjan parhaita puolia onkin juuri sen ennalta-arvattavan häpeilemätön ote, ettei onni ja hyvät asiat ehkä sittenkään kestä ikuisesti. Toki onnea ja iloa on.
Suomessa viikko sitten alkanut neljäs tuotantokausi on ollut maailmalla odotettu ja äärettömän suosittu elokuva. Downton on päässyt jopa yhteen suht suureen Hollywood-tuotantoon esille. Suomessa olemme siinä mielessä etuoikeutetussa asemassa, että meillä on brittien kanssa vain neljän jakson ero. Suomessa nähtiin tänään toinen jakso, kun englannissa sunnuntaina nähtiin kauden kuudes jakso. Amerikassa kausi nähdään vasta tammikuussa.
Itse seuraan brittilän tahdissa jaksoja, koska en vain malttanut odottaa sitä neljää viikkoa nähdäkseni mitä tapahtuu. Voin myös sanoa, että totally worth it!
En aio spoilata mitään tulevia tapahtumia.
Kolmas kausihan päättyi Matthewn traagiseen kuolemaan, josta tietysti seuraa surua ja murhetta.
Itse olin tyytyväinen ettei neljäs kausi jatkunut ihan suoraan siitä mihin kolmas päättyi, koska se olisi ollut vähän pitkäveteistä. DA:lle on ominaista että jo yhden jakson aikana voi tapahtua isoja asioita, jotka vievät tarinaa hurjasti eteenpäin. Kuten oikeassakin elämässä. Ei isot muutokset vielä kolmea viikkoa, kuten joku synnytys (
) tai kuolema. DA:ssa on kuitenkin myös huumoria. Mun lempparihuumorikko on Maggie Smithin näyttelemä leskikreivitär, Lordi Granthamin äiti (aka. know as "old Lady Grantham"
) ja Mr.Carson
. Jossain kohtaa katsoin vanhempia jaksoja mielestäni Netflixistä, mutta nyt niitä ei ole enää siellä.
Katselin niitä silti kesällä, mutta voihan se olla että katsoin niitä jostain ties mistä
Kuka muu kuin minä ja Suvi katsoo sarjaa?

Aikaisempia kausia en ole nähnyt. Nyt uusinta aloin seuraamaan. 
Mä oon niin ihastunut tähän sarjaan.
Ensin Sybil ja sitten Matthew. 

vain pari esimerkkiä mainitakseni. En mä silti jotenkin "osaa" katsoa näitä ilman suomitekstejäkään.

) Haluaisin nähdä myös Batesien vauvan.