Kissamaisia juttuja

Re: Kissamaisia juttuja

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 07 Maalis 2013 21:32

Jos ostais Moukalle paidan.
Vaikka siinä kyllä kävis varmaan pääasiassa näin.

:keijo:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 07 Maalis 2013 22:46

:virnei:
Meillä kävisi jälkimmäisen videon lailla. Kun ulkoiluvaljaissa Nellu tekee noin. :virne:

Meillä tämän hetken kuumin hitti on vesivärisivellin :keijoei:
Unohtakaa kaikki muut lelut, tää on nyt in.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Shay » La 23 Maalis 2013 12:38

Lyyra kirjoitti:Jos ostais Moukalle paidan.

Mitä hemmettiä? :friikki:

Tuleeko kaikille kissoille joku ragdoll-efekti, kun painaa tietyistä paikoista, vai mihin tuo perustuu?
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 23 Maalis 2013 13:04

Shay kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:Jos ostais Moukalle paidan.

Mitä hemmettiä? :friikki:

Tuleeko kaikille kissoille joku ragdoll-efekti, kun painaa tietyistä paikoista, vai mihin tuo perustuu?

Myrskypaidan sivuilta kopsattua:

"Thundershirt for Cats applies gentle, constant pressure to the torso and this pressure has a dramatic calming effect for cats if they are anxious or fearful.
As for WHY Thundershirts gentle pressure works to calm dogs and cats, anxiety experts believe that pressure has a calming effect on the nervous system and may release calming hormones like endorphins or ocytocins. Using pressure to relieve anxiety has been a common practice for years."

Myös vauvoja kääritään ymmärtääkseni kapaloon samalla ajatuksella.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Maija » La 23 Maalis 2013 15:45

Lyyra kirjoitti:"Thundershirt for Cats applies gentle, constant pressure to the torso and this pressure has a dramatic calming effect for cats if they are anxious or fearful.
As for WHY Thundershirts gentle pressure works to calm dogs and cats, anxiety experts believe that pressure has a calming effect on the nervous system and may release calming hormones like endorphins or ocytocins. Using pressure to relieve anxiety has been a common practice for years."

Myös vauvoja kääritään ymmärtääkseni kapaloon samalla ajatuksella.

Myös ylivilkkaiden tai aistiyli- tai aliherkkien lasten sekä muistisairaiden aikuisten rauhoittamiseen käytetään painetta esim. painopeitoilla. Syvätuntoon keskittyvä kosketus lieventää stressiä ja rauhoittaa yleensä välittömästi. Miksei tuo siis toimisi eläimilläkin? :D
Maija

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 03 Huhti 2013 16:58

Kaupasta sai ilmaiseksi kissanruohon siemeniä. :hämillään:
Niitä oli laatikkotolkulla kassojen takana, ja kyltissä luki: "Ota tästä." Otin varmaan 20 pussillista. :keijo:

Tarviiko joku? Voin laittaa postikulujen hinnalla. :keijo:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 18 Huhti 2013 17:32

Postcrossing on hieno harrastus!

Sain tänään kortin Saksasta ja jouduin hetken räpsyttelemään silmiäni.
Lähettäjä oli verrannut kuvaa mun profiilikuvaan, Shinyaan. Ja lähetti "evil twin"-kortin sen perusteella.

Kuva

Kieltämättä hämmentävä yhdennäköisyys näissä kahdessa. Siis kortissa ja oikeassa kissassa.
Täytyy sanoa, että arvostan! Ehdottomasti yksi hienoinpia toteutuksia :hullu:

Mieleen tulee myös se, että kun Shinya siirtyy aikanaan pilven päälle heiluttamaan häntäänsä, niin hänestä on olemassa näköispostikortti, jonka avulla voin esitellä kaikille miten hieno kissa mulla on ollut :sydän:

Okei, vähän pohjaa tähän se, että yhden lempikissablogini toinen kissa kuoli tällä viikolla äkillisesti...
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Outolintu » Ke 19 Kesä 2013 20:04

Meijän Pöksyä kutsutaan nykyään kuulemma rajatiedon maisteriksi. Tästä johtuen. Yhtä sekaisin koko perhe :virne:
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Cats, he said eventually. Cats are nice.”
Outolintu

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 25 Kesä 2013 23:26

Tapahtui tänään kissaluolassa.
Kärpänen oli päässyt asuntoon ja surraillut pitkään kissan päänpäällä. Kissaa ei paljoa kiinnostanut, koska oli kuuma.
Sitten kuitenkin kärpänen eksyi vessaan ja toisen, vähän viilenneen kissan luo. Viilennyt mustavalkoinen peto nappasi kärpäsen lennosta helposti. NAPS! ja VIUH! vaan ja kärpänen oli kadonnut.
Niin, kadonnut. Ininää kuului, mutta mitään ei näkynyt. Kissa pyöriskeli ympyrää, peruutteli ja katseli tassujaan hölmistyneenä. Kärpänen jatkoi onnetonta surinaansa.
Lopulta ihmisorja puuttui tilanteeseen ja nosti kissan ilmaan. Tällöin kissa levitti tassujaan automaattisesti, kärpänen pääsi pakoon, mutta vain joutuakseen heti syödyksi.

Nellu sai kärpäsen tosi kiikkiin :virnei:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 17 Elo 2013 12:49

Myyyyy - Pelkokissa, kuten Tuusi sanoo, teki tänään rohkeita tekoja.
Tuusi makoili sohvalla ja Myyyy saapui hinkkaamaan mun kättä. Tuusi laski oman kätensä sohvalta ja samantien Myyyy riensi käden luo, vähän varuillen nuuhkaisi ja tämän jälkeen hinkkasi sitä kuten kaikkien muidenkin käsiä :hullu:
Sama toistui pariin kertaan.

Tuusi leikki jotain omaa makoilemalla ja pyörittelemällä sormissa Pet Shop-lelujaan. Myyyyy hyppäsi siihen viereen, katsoi Tuusia ja meni pois :sekopää: :hullu: :sydän: :sekopää:

Nyt se makaa tuolla keittiön pöydällä, omalla paikallaan :hullu:

Vähän se on reipas!

Shinya ja Nellu vaan kerjää Tuusilta ruokaa :virne:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja skray » Ma 11 Marras 2013 11:13

Meillä on koekissa. :hullu:
Saatiin miehekkeen veljeltä kissa, jonka saamme pitää jos voimme tai palauttaaa jos emme voi. Syynä on valikoiva allergiamme. Kaikille kissoille emme ole allergisia, mutta aina ei voi tietää.

Kissan nimi on Mölli ja se on jo n. 6kk vanha, jos mieheke oikein muistaa. Kissa tuli eilen meidän mukana autolla ja vietti viime yön ekaa yötä meillä. Kotiin palatessa nähdään, onko kissa oikeasti sisäsiisti. :virne:

Kissa on tottunut ulkoilija, mutta ei vielä tänäaamuna uskallettu kuitenkaan päästää sitä ulos, kun pelätään, ettei se tule takaisin, vaan lähtisi kotiaan etsimään, joka siis n. 70 km:n päässä.

Mulla ei koskaan ole ollut kissaa, enkä tiedä mitään kissanhoidosta tai mistään. Pitää mennä kirjastoon lainaamaan kissakirjoja ja luottaa forden kissaihmisten neuvoihin.
Kauhulla luin tuolta jostain muusta ketjusta, en enää muista mistä, että kissan kynnetkin pitäisi muka osata leikata. :keijo:

Ruokaa saatiin sille mukaan ja ruokakuppi, hiekkalaatikko jne, mutta pakkohan mun on joku lelu sille ainakin käydä tänään ostamassa ja ehkä kissanhiekkaakin. :hullu:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 11 Marras 2013 12:56

Kissan kynsien leikkaaminen ei oikeasti ole mikään paha rasti. Siinä pitää vain olla varma mitä tekee. Eikös kuulostakin helpolta :keijo:
Suosittelen ihan alkuun vain ottamaan kissan syliin ja kääntämään asentoon missä saat tassun pidettyä kädessä helposti. Sitten vain alkuun painamaan kynnet esille ja tutustumaan niihin. Aika nopasti sen oppii hahmottamaan kynnen ja oppii otteet millä pitää kissa kiinni. Tai ainakin musta tuntuu että oppii. Mutta mun kilipäät nyt onkin aika pieniä, veikkaan että isomman, riehuvamman kissan kanssa mä olisin pulassa. Joku 3-4kg on vielä vielä aika helppo.

Samalla siinä tulee harjoiteltua kissan kanssa kommunikointia :keijo:
Sekin on oma lajinsa :hullu: Purrr, purrr.

Mun ystävä haki eilen yhden kissanpennun ja tänään toisen :hullu:
Sinne on pakko päästä, jotta voi sitten laulaa "kissanpentuja, whoo-ooo, mun vaatteissa on kissanpentuja" :kailotus:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja SirPet » Ma 11 Marras 2013 14:13

Mä en ole koskaan leikannut kissan kynsiä. Olenko huono ihminen? :riips: Eipä ole vanhempienkaan kissoilta kynsiä leikelty...
Eemelillä on kyllä käytössä kiipeilypuunsa, ja kyllä toisinaan näkee lattialla pyörivän irtokynsiä. Etenkin sen jälkeen kun kieputin juuttinarua puunrunkoon, on kynsiminen kohdistunut puuhun.
SirPet

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 11 Marras 2013 14:54

Rouvalla ei ole koskaan kasvanut kynnet kovin pitkiksi vaikkei olisikaan leikattu. Mutta leikkaan ne silti koska hää tykkää nukkua mein sängyssä ja sitten siinä tampatessaan tarttuu kynsistään kiinni lakanoihin. Toisin sanoen leikkaan ne kynnet kun en halua itselleni rikkinäisiä lakanoita. :keijo:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Ma 11 Marras 2013 16:02

Toisessa mummolassa oli tulitikkurasiallinen kissan kynsiä, jotka oli kerätty heidän kissan turkista :keijo:
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ma 11 Marras 2013 16:45

En mäkään ole meidän kissan kynsiä ikinä leikannut. Aina tasaisin väliajoin löytyy kynnenkuoria lattialta/sohvalta/ties mistä, joten en ole hirveän huolissani siitä, että ne edes alkaisivat ylipitkiksi kasvaa.
Sen takia ei ole ikinä edes tullut mieleenkään alkaa leikata, että ne raapii. Tokihan kissan kynnet raapii – sitä vartenhan ne on suunniteltu!
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja skray » Ti 12 Marras 2013 12:25

Kyllä mä huomaan, että oon allerginen Möllille, mutta eihän siitä enää malttais luopua, kun se on 2 päivää meillä ollut. :sydän:

Tänään se tuli heti syliin kehräämään, kun istuin sohvalle aamukahvin kanssa. Ja se kehrää meille koko ajan. :sydän:
skray

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ti 12 Marras 2013 15:00

Mitä oireita sä saat Möllistä?
Koska itsekin olen allerginen kissoille ja saan muiden kissoista oireita, mutta omasta en. Alkuun kyllä, olisiko ollut kuukausi-pari. Mutta sitten helpotti ja kaikki oireet loppuivat kuin seinään. Siedätyshoitoa se on tämäkin. :tilt:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Annis » Ti 12 Marras 2013 15:50

Mullekin tuli ensimmäisestä kissasta ehkä kuukauden ajan oireita. Silmät kutisi ja oli tukkoinen olo, eli aika lieviä juttuja kuitenkin.
Ja sitten se helpotti. Miehellä sama, sillä tosin nyt edelleenkin silmät oireilee, jos kissat änkeää naamalle, mutta ei muuten.

Että jos sun oireilu ei pahene, niin voihan se olla, että se sitten loppuu ajan kanssa kuitenkin.

--

Meidän kissoilta pitää varmaan kohta kieltää parvekehengailu. Ne on saaneet olla siellä vapaasti, vaikka se ei oo lasitettu, eikä siinä oo verkkoja tai muita.
Mutta siinä on ohut korkea kaide, eikä sen yli niin helposti mennä, eikä nuo ole osoittaneet mitään mielenkiintoa mennä siitä yli.
No nyt sitten alakerran naapurit asentivat pihalle uuden lintujen ruokintapaikan, mä en tiiä, miksi täällä on nyt kaksi.
Mutta se uusi on sellaisessa puussa, jonka oksat tulee melkein meidän parvekkeelle ja sitten ne linnut hengailee ihan siinä ja välillä jopa meidän partsilla enkä mä sit luota kissoihin ihan niin paljoa,
että ne ei saattaisi lähteä niiden perään ja tippua maahan. Vahtimatta niitä ei ainakaan uskalla enää jättää. Kun aikaisemmin tasan kerran toinen kissa on meinannut loikata ja silloinkin siitä syystä, että lintu tuli istumaan kaiteelle.
Että kiitti vaan hirveesti naapurit tästäkin, onhan niistä varmasti kiva, että ne linnut on heti siinä niiden ikkunan takana, mutta ei ne kuitenkaan niiden parvekkeella ole, toisin kuin sitten meidän.
Annis

ViestiKirjoittaja skray » Ti 12 Marras 2013 16:17

No mulla alkaa henkeä ahdistaa, eikä se lähde ihan heti pois. Lisäksi alkaa kutittaa silmiä (jota tosin ei 1. illan jälkeen ole tapahtunut) ja sitten aivastelen jonkin verran (tosin en tänään, ainakaan vielä). Lisäks mulla on ainakin muista kissoita alkanut kutittaa leuan alta, mutta tämän kanssa sitä ei ainakaan vielä ole tapahtunut.

Hengenahdistus on ehkä se pahin noista, eikä se ole kivaa. Kuitenkaan sitä ei tule niin paljon, ettenkö mä voisi sen kissan lähellä olla. Tänäänkin se oli mun sylissä aamulla vaikka kuinka kauan. Ahdistus vaan on jatkuvaa ja pientä, eli hengästyn sit muutenkin nopeasti ja on raskaampaa olla. Mutta näin kun töissä on tai kotona hengaa rauhassa, niin se ei haittaa ainakaan toistaiseksi.
skray

ViestiKirjoittaja skray » Ti 12 Marras 2013 19:44

Äsken Mölli raapaisi mua. :keijo:
Mieheke makas sohvalla viltin alla, Mölli sen selän takana sohvan nurkassa. Silitin miehekkeen kylkeä ja Mölli huitas mua tassullaan. Kaks kertaa.
Sain verta vuotavan haavan. :keijo:
Voiko kissa olla mustasukkanen vai luuliko se, että se saalistaa jotain? :keijo:
skray

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ti 12 Marras 2013 20:52

Jos kirjasuosituksia saa antaa, niin kannattaa lukaista Helena Telkänrannan kirjoittama Matka kissan mieleen. :tilt:
Siinä kerrotaan tutkittuun tietoon pohjautuen kissojen käyttäytymisestä, annetaan vinkkejä virikkeiden keksimiseen ja käytösongelmien kitkemiseen.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ti 12 Marras 2013 21:23

skray kirjoitti:Äsken Mölli raapaisi mua. :keijo:
Mieheke makas sohvalla viltin alla, Mölli sen selän takana sohvan nurkassa. Silitin miehekkeen kylkeä ja Mölli huitas mua tassullaan. Kaks kertaa.
Sain verta vuotavan haavan. :keijo:
Voiko kissa olla mustasukkanen vai luuliko se, että se saalistaa jotain? :keijo:

Kissa voi todellakin olla mustasukkainen.
Minä en voi makoilla miehen kainalossa hetkeäkään rauhassa kun rouva on tunkemassa väliin. Ihan sama ollaanko sohvalla vai sängyssä, se tunkee väliin ja peiton alle. :keijo: Ja se on siis mies joka ei saisi koskea minuun. :virnei:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ti 12 Marras 2013 23:00

skray kirjoitti:Lisäks mulla on ainakin muista kissoita alkanut kutittaa leuan alta, mutta tämän kanssa sitä ei ainakaan vielä ole tapahtunut.

Mä oon huomannut, että muakin alkaa joskus kutittaa leuan alta / muualta naamasta, jos kissa hankaa poskiaan mun naamaan. Kissoillahan on poskissa ja leuassa rauhasia, joista tulee jotain semmoista merkkausnestettä, joten olen päätellyt, että se saa mun naaman joskus kutittamaan. En siis menisi välttämättä kutsumaan tätä reaktiota allergiaksi, se on vaan ominaisuus. :)

Ja kissat tosiaan voi olla äärimmäisenkin mustasukkaisia.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja skray » Ke 13 Marras 2013 10:02

Lumikki75 kirjoitti:
skray kirjoitti:Lisäks mulla on ainakin muista kissoita alkanut kutittaa leuan alta, mutta tämän kanssa sitä ei ainakaan vielä ole tapahtunut.

Mä oon huomannut, että muakin alkaa joskus kutittaa leuan alta / muualta naamasta, jos kissa hankaa poskiaan mun naamaan. Kissoillahan on poskissa ja leuassa rauhasia, joista tulee jotain semmoista merkkausnestettä, joten olen päätellyt, että se saa mun naaman joskus kutittamaan. En siis menisi välttämättä kutsumaan tätä reaktiota allergiaksi, se on vaan ominaisuus. :)

Ja kissat tosiaan voi olla äärimmäisenkin mustasukkaisia.

Mulle sitä kutinaa on tullut, vaikka kissa ei olisi koskenutkaan minuun. Tosin saattaa olla, että oon kuitenkin itse silittänyt kissaa ja sitten mennyt näpeltämään naamaani/kaulaani. Mutta ei sellaista muista, vaikka se olisi tapahtunut minuutti sitten.

Kissa kyllä jää meille. :hullu:
Eilen päästettiin se ulos hetkeksi ja tuli se takaisin. Tänään mieheke päästi sen ulos töihin lähtiessään ja sen pitäis nyt sit pärjätä koko päivä ulkona ja katotaan töistä tullessa, joska kissa on vielä tallella.
skray

EdellinenSeuraava

Paluu Känpillä