Kissamaisia juttuja

Re: Kissamaisia juttuja

ViestiKirjoittaja lumikukka » Ke 13 Marras 2013 12:54

skray kirjoitti:Kissa kyllä jää meille. :hullu:

Onnea uudesta perheenjäsenestä :hullu:
Tosiaan, jos oireet eivät ole pahat, niin todennäköisesti siedätyt omalle kissallesi. Toki kannattaa olla aina antihistamiinia saatavilla ja pitää ainakin makuuhuone kissavapaana vyöhykkeenä. :)
lumikukka

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 13 Marras 2013 13:35

lumikukka kirjoitti:pitää ainakin makuuhuone kissavapaana vyöhykkeenä. :)

Good luck with that! :virne:

Mutta skraylle onnea uudesta perheenjäsenestä! :D
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja skray » Ke 13 Marras 2013 14:15

Kiitos, yritetäänkin pitää makkari kissavapaana. Ainakin sängyn osalta.
Tosin aamulla kun herätään, on kissa heti oven takana odottamassa ja hyökkää huoneeseen, kun oven avaa. Sänkyyn se ei tosin heti hyppää, vaan jää kierimään lattialle. Jos se hyppää sänkyyn, nostan sen heti pois, eikä se ainakaan vielä ole yrittänyt heti uudelleen tulla sänkyyn. Meillä on lattialämmitys ja joistain kohdista lattia tuntuu omankin jalan alla lämpöiseltä, joten en ihmettele, vaikka kissa tykkää kieriä matolla. :virne:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja lumikukka » Ke 13 Marras 2013 23:25

Wildchild kirjoitti:
lumikukka kirjoitti:pitää ainakin makuuhuone kissavapaana vyöhykkeenä. :)

Good luck with that! :virne:

Yritin aikanaan meillä, mutta avokki halusi päästää kisut makkariin. Nyt se sitten kiroilee, kun kissat aukoo rakosellaan olevaa makkarin ovea ja kulkee edes takas. :virne:
lumikukka

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » To 14 Marras 2013 00:07

Voihan sitä yrittää sulkea kissan pois makkarista – jos viitsii kuunnella sitä hirveää naukunaa ja oven raapimista yöt läpeensä. :virne:
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 14 Marras 2013 00:13

Tai herää siihen, että se kissa nukkuu vieressä, kun se pirulainen on oppinut avaamaan oven :virne:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja SirPet » To 14 Marras 2013 00:17

ja ainakin täällä tuo pirulainen on oppinut avaamaan myös kohti aukeavat ovet :keijo:
SirPet

ViestiKirjoittaja Wildchild » To 14 Marras 2013 10:32

Meillä ei oo muuten koskaan opittu avaamaan ovea. :O: Johtunee ehkä siitä että edellisessä kämpässä (eli rouvan ekassa kodissa) meillä oli eteinen täynnä liukuovia ja nykyinenkin meidän makkari on liukuovellinen (jonka se siis saa yhdellä tassulla auki :keijo: ). :riips:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja skray » To 14 Marras 2013 12:49

Meillä kissa nukkuu onnellisena sohvalla illalla kun mennään nukkumaan, eikä pyri makkariin. Meillä ei edes saa makkarin ovea kunnolla kiinni, kun siinä ei ole kahvaa ja ovi on vanha ja karmit jotenkin eriskummalliset niin, että ovi vaikuttaa liian isolta omiin karmeihinsa. Näin ollen ovi on aika tiukasti kiinni, vaikka onkin raollaan. Kissa hyökkää oven takaa aina heti aamulla, kun avaamme sen. Söpis. :sydän:

Eilen kissa oli ulkona koko päivän. Iltapäivällä, kun tulin töistä, ei tarvinnut kun kerran huudella ja avata ovi, niin johan Mölli juoksi naukuen luokse ja sisälle. Tänä aamuna yritin saada sen taas ulos kun lähdettiin töihin, mutta se kieltäytyi. Kannoin sen ovelle, avasin sen ja laitoin kissan lattialle. Työnsin vähän jalalla, että se menisi, mutta se vaan kerran nuuhkaisi, peruutti ja juoksi sohvan nurkkaan "piiloon". En viitsinyt yrittää uudelleen.
Mieheke jäi vielä kotiin kun lähdin ensin, enkä tiedä onko hän heittänyt kissan ulos vai ei. :virne:
Mietin, mistä se voisi johtua, että se ei halunnut ulos, mutta ainut mitä tulee mieleen on, että eilinen oli liian pitkä aika (n. 9h) tai sit se on saanut köniin naapurin kollilta, joka välillä on käynyt meilläkin kääntymässä. Kyseinen naapuri on n. 400m päässä linnuntietä. Jotenkin nimittäin Mölli vaikutti pelokkaan haluttomalta mennä ulos, eikä siksi kieltäytynyt, että mieluummin jäisi nukkumaan.

Tänä iltana menen ulos sen kanssa hetkeksi. Mölli. :sydän:
skray

ViestiKirjoittaja lumikukka » To 14 Marras 2013 14:03

Voittehan myös kokeilla kesällä rakentaa Möllille aitauksen. Kisu saa olla pihalla, mutta ei joudu tappeluihin. :)
lumikukka

ViestiKirjoittaja skray » To 14 Marras 2013 20:05

Kissarapsaa pukkaa taas, kertokaa sitten, kun ette enää jaksa lukea. Tai jätätte vaan lukematta ja mä höpisen itsekseni. :keijo:

Tulin töistä ja kissa meni ihan itse ulos. Ei ollenkaan pelokkaana. Ehkä se sit vaan aamulla pelkäs, että joutuu oikeesti ulos pakkaseen. :virne:
No, nyt se sitten on ulkona ja koitin sitä tuossa käydä huutelemassa, myös mieheke kävi, mutta kisua ei näy tai kuulu.
Tulisipa jo takaisin. :sydän:
skray

ViestiKirjoittaja Suvi » To 14 Marras 2013 23:28

Mun mielestä skrayn kissarapsat on just ihania. :hymyhali:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Wildchild » Pe 15 Marras 2013 13:10

Joo, jatka vain kissarapsoja. :D Oma kun vaan nykyisin mieluummin nukkuu kuin edes yrittäisi olla virkeä. :pahis:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja skray » Pe 15 Marras 2013 15:09

Meidän Mölli on hassu ulkoilija. :keijo:
Tänään se puski miehekkeen kanssa väkisin ulos jo ennen klo 6 aamulla. Mieheke tuli herättämään mut sen takia ja kysy, halunko ottaa kissan sänkyyn, ettei se lähde ulos jo sillon. Kerroin miehekkeelle, että todellakin kissa saa mennä ulos jos itse niin haluaa, vieläpä tuohon aikaan. :virne:
Tosin eipä näkynyt kisua missään puoli 8 aikaan, kun itse lähdin töihin. :huoh:

Iltapäivällä pitää mennä eläinkauppaan ostamaan kissanhiekkaa ja -ruokaa. Ohjeet onneksi sain Möllin kotikotoa. :keijo:
Matolääkettäkin pitäisi kuulemma kohtapuoliin syöttää. Katsotaan kuinka siinäkin hommassa käy.
Muistan vain matolääkkeet hevosteluajoiltani, jolloin syötettävä oli sellaista valkoista mänkkiä, jota hevonen EI halunnut syödä. :keijo:
skray

ViestiKirjoittaja SirPet » Pe 15 Marras 2013 15:19

Jokos Mölli on saaliita tuonnut näytille?
SirPet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 17 Marras 2013 22:19

Kävin Suvin luona toteamassa Maailman Vittumaisimman Herätyskellon toimivan edelleen ihan entisellään.
Shinya :sydän:
Heräsin aamulla putoileviin tavaroihin ja päälläni makaamiseen. On se vaan niin ihana :hymyhali:

Kun noin muutoin on ollut tosi vähän mitään aktiviteettejä tässä, niin päätin että vien Nellua vähän eläinlääkäriin.
Verikokeiden tulokset tulevat alkuviikosta, ehkä tiistaina. Sormet ristiin että se on sitä mitä luullaan. Jos ei ole, niin ei ole hajuakaan mistä on kyse.
Nellu :sydän: :hymyhali:

On se vaan outoa olla ilman kissaa :huoh:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja skray » Ma 18 Marras 2013 15:54

SirPet kirjoitti:Jokos Mölli on saaliita tuonnut näytille?

No ei onneksi ole tuonut, halleluja.

Muuten se vaan olla möllöttää ja naukuu aina välillä nurkissa. :virne:
En tiedä miksi naukuu, mutta välillä se vaeltaa pitkin kämppää ja naukuu. Hassu kissa.

Eilen mieheke heräs ennen mua, kävi keittämässä kahvit ja tuli takasi pötköttelemään. Hän unohti sulkea makkarin oven ja kas, ei mennyt kuin sekunti, niin jo oli kissa naamalla ja kehräsi ihanasti. Annettiin sen olla sängyssä meidän kanssa, kun lakanat oli muutenkin menossa vaihtoon. Tosin nyt pelkään, että se puskee sinne aina jos ovi on auki. :virne:
Tähän mennessä se on vaan sillon tullut makkariin, kun jompi kumpi meistä on siellä ja toivottavasti tavat pysyvätkin sellaisina. Eikä hypitä sängylle.
skray

ViestiKirjoittaja skray » Ti 19 Marras 2013 12:10

Mikä kissalla on, kun se menee ympäri kämppää ja naukuu? Voiko sillä olla ikävä kissakaveria, joka sillä oli vanhassa paikassa? Joskaan se ei niin hyvin tullut toimeen sen kanssa. :keijo:
Samoin se on erittäin innoissaan kaikesta rapsutuksesta ja lähellä olosta, ihan kuin se olisi jotenkin yksinäinen. Muuta en keksi. :sori:

Tänään sataa ja silti kisu halusi ulos aamulla. Siellä se nyt sitten kykkii sateessa siihen saakka, että me mennään kotiin. Siellä varmaan odottaa sit sellanen uitettu kissu. :virne:
skray

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 19 Marras 2013 12:18

Sillä voi olla tylsää.
Yksinäisyys ja hellyydenkaipuu voi myös olla yksi. Hakee huomiota naukumisellaan.

Kissa osaa sateella myös piiloutua ja pysytellä kuivana. :keijo:

Soittaispa eläinlääkäri viikonlopun verikokeen tuloksista tänään.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ti 19 Marras 2013 17:34

Skray, onhan teillä leluja sisällä ajanvietteenä? Esim. pallot on ainakin meidänkin vanhuksen mieleen. :keijo:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja skray » Ke 20 Marras 2013 12:34

Meillä on tällä hetkellä yksi leluhiiri. :virne:
Se kyllä leikkii sillä ja vaikuttaa tyytyväiseltä. Haluaisin itse askarrella jotain leluja, kun kaikki kauppojen lelut on niin rumia ja/tai kalliita, mutta en vielä ole saanut aikaiseksi.

Tänä iltana aion askarrella kisulle lepopaikan ulos. Laitan styroksipohjan lämmikkeeksi, jonkun pehmusteen päälle ja sitten katto siihen. Katto tulee varmaankin vain muovisesta säilytyslaatikosta, josta leikataan päästä pala pois luukuksi. Näin ei kisun tassut palellu, jos tulee kylmiä päiviä ja se on ulkona koko päivät kuitenkin.
Pitää vaan sit sitoa maja kiinni penkkiin, johon sen ajattelin laittaa, kun tuommonen lähtee tuulen mukaan muuten aika helposti. :virne:
skray

ViestiKirjoittaja lumikukka » Ke 20 Marras 2013 14:05

Ei kissat tarvitse "oikeita" leluja. Esim. hiuspompulat, narut ja muoviset pullonkorkit toimii hyvin. Ei ole mitenkään harvinaista, että roska on kivempi lelu kuin varsinainen lelu. :virne: Kisut tykkää myös pahvilaatikoista. :)
lumikukka

ViestiKirjoittaja skray » Ke 20 Marras 2013 14:21

Joo, sen kyllä olen huomannut, että just kaikki kummalliset jutut on kissan mielestä kivoja, mutta niistä juuri olisinkin itse askartelemassa. ;)
skray

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 20 Marras 2013 14:38

Mun kissat on sitten varmaan jotenkin pielessä, kun vanhemmiten niille on alkaneet lelut uppoamaan. Pallot ja semmoiset.
Erityisen suosittu on kolinapallo, joka on kulmikas ja pitää aivan helvetillistä meteliä. Samoin muutama kissanminttulelu on olleet huippuja.
Myyyyyn suosikki on kai edelleen huiska ja paperit. Siis nenäliinapaperit.

Kissat :hullu:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja SirPet » Ke 20 Marras 2013 15:23

Eemeli tykkää palloista, hyvin mieluusti pelailee moisilla. Sen suosikit on semmoiset pehmoista solukumia tms. olevat, joista saa otteen kynnelläkin. Löytyi muistaakseni Tarjoustalon lemmikkihyllystä, oiskohan ollut jotain kolme euroa kahden kappaleen pussi.

Muita kivoja "leluja" on kaikki ne pienesineet jotka ihan itsekseen hyppäävät pöydältä lattialle, jonka jälkeen ovat vapaata riistaa.. :tp:
SirPet

EdellinenSeuraava

Paluu Känpillä