Sillat

Sillat

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 09 Elo 2013 18:22

Keskustelua Silta-sarjoista. Itse olen katsonut ensimmäisen osan ruotsalais-tanskalaista Siltaa ja lisäksi näin FOXilta satunnaisen osan amerikkalais-meksikolaista siltaa (taisi olla osa nro 5). Noin äkkiseltään sarjoissa ei tuntunut olevan paljonkaan samaa. The Bridgessä oli ilkeitä meksikolaisia, jotka puhuivat gringoista ja koittivat näyttää länkkärihahmoilta.

Mutta jatkan molempien seurantaa :D
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

Re: Sillat

ViestiKirjoittaja Suvi » Pe 09 Elo 2013 23:27

Itse olen katsonut ainoastaan sitä ruotsalais-tanskalaista. Mua joskus ahdistaa tosi paljon sen katsominen. :friikki: Toisaalta siinä on hyviä henkilöhahmoja, ja kaikkien tarinat kiinnostavat. Mä oon naureskellut viime aikoina Saga Norénin hahmolle: työnarkomaani, joka sanoo kaiken suoraan vakavalla naamalla. Toivottavasti hahmossa ilmenee jossain vaiheessa enemmän inhimillisyyttä.
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 10 Elo 2013 12:00

Mä olen kanssa katsonut vain sitä ruotsalais-tanskalaista.
Se on siinä ja siinä onko sen jutut mulle liikaa iltaisin. Se on kuitenkin erittäin hyvin tehty, mistä pidän. Kuvaus on sopivan ahdistavaa, eikä paljasta yhtään liikaa. Tykkään siitä, että tässä on niitä perusasioita, eli ettei näytetä mitään tarpeetonta. Kaikelle näytetylle on myöhemmin selitys ja ihmisten tekojen takana on motiivit.

Se brittiläis-ranskalainen mua kiinnostaisi vähän :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ke 21 Elo 2013 16:17

Aranwe

ViestiKirjoittaja Kibaya » Su 08 Syys 2013 23:14

Uuh, mikä traileri!

Ensimmäinen kausi oli mulle ainakin todella ison tykkäyksen alla. Muutaman jaksoin katsoin suoraan näin illalla ja muutaman jätin suosiolla katsottavaksi päivällä, eikä ennen nukkumaanmenoa. Mun unet on ihan riittävän villejä ilman tämmöistä väkivaltaakin.

Toista kautta odotellessa :hullu:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja theia » Ma 09 Syys 2013 11:29

Mä tykkäsin ruotsalais-tanskalaisesta Sillasta kyllä eripaljon! Jenkkiversio odottaa boksilla, josko siitä jaksaisi kokeilla edes ekaa jaksoa. En vaan jaksa uskoa, että se olisi yhtä hyvä. Mutta never say never...

Ja hyvä, että tulee kakkoskausikin! :D
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 09 Syys 2013 20:40

Katsoin vähän matkaa sitä Juutinrauma-versiota, kunnes nukahdin (oli myöhä jo) mutta en oikeastaan tiedä, haluanko jatkaa katsomista.
Se ruotsalainen naispoliisi oli jotain aivan järkyttävää. Ajattelin koko ajan, voiko tollanen sosiopaatti edes päästä poliisiksi. :hämillään: Meni aika överiksi se hahmo. Stoori sinänsä vaikutti mielenkiintoiselta, joten ehkä joskus kun on aikaa eikä ole muuta katsottavaa...
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja theia » Pe 20 Syys 2013 18:45

Sillan kakkoskausi alkaa sunnuntaina! Ja luonnollisesti siis se ruotsalais-tanskalainen versio :tilt:
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 20 Syys 2013 21:17

:täpinä:
Vähänkö jännää. Saas nähdä saanko sen jälkeen unta, jos katson sen illalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 20 Syys 2013 21:52

Tässä on se paha puoli, että se tulee sunnuntaina niin myöhään, että yleensä ei halua enää mieltään liikauttaa niin paljon, joten mieluusti katsoo boksilta.

Toisaalta sarja on niin suosittu, että joku saattaa töissä spoilata. :kauhistunut:

Onneksi sarja on kuitenkin täyttä rautaa ja sen katsoo mieluusti joka tapauksessa.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 25 Marras 2013 02:13

Ruotsi-Tanskan toisen kauden viimeinen jakso tuli tänään. Tai siis eilisen puolella, mutta kuitenkin.

Täytyy sanoa koko kauden olleen vähän edellistä parenpi. Ite tykkäsin enemmän ettei sen kauden pääpointin motiivina ollut mikään mikä liittyy jompaan kumpaan päähenkilöistä. Viime kauden loppuratkaisut eivät olleet järin mielenkiintoisia. Kun taas nyt oli ihan kelvollinen loppuratkaisu ja ehkä hieman onnistunut clifhanger :keijotäpinä:
Koskas se kolmas kausi alkaakaan?

Mun mielestä naapurimaiden Sillan paras puoli on hahmojen takana olevien näyttelijöiden suorituksissa. En ole ehtinyt perehtymään muihin kansainvälisiin tuotantoihin, mutta mun mielestä Sagan ja Martinin näyttelijät vievät hahmot sen pisteen yli jossa sitä unohtaa katsovansa kuvitteellisia henkilöitä. Niistä tulee realistisempia ja juuri sen verran aidon tuntuisia että mielenkiinto pysyy yllä.
Siis koukuttavan käsikirjoituksen lisäksi.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja theia » Ma 25 Marras 2013 09:55

Mä tykkäsin kanssa kakkoskaudesta enempi. Mä tykkään Sillassa siitä, miten ihmiset tuntuu olevan täysin tarinasta irrallaan, ja pikkuhiljaa ne muodustuu osaksi sitä isompaa tarinaa. Tässä tietää, että kaikella on merkitys.

Joku taisi Facebookissa kommentoida, että kolmas kausi tulisi vasta vuonna 2015 :(
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 25 Marras 2013 19:25

theia kirjoitti:Mä tykkäsin kanssa kakkoskaudesta enempi. Mä tykkään Sillassa siitä, miten ihmiset tuntuu olevan täysin tarinasta irrallaan, ja pikkuhiljaa ne muodustuu osaksi sitä isompaa tarinaa. Tässä tietää, että kaikella on merkitys.

Joo, juuri näin. Ja sitäpaitsi voi tapahtua melkein mitä vaan. Tai harvemmin mikään on ollut kovin ennalta arvattavaa.

Ja Sagaankin on tullut sitä kaipaamaani inhimillisyyttä.
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

Paluu Leffa.tv