Kissamaisia juttuja

Re: Kissamaisia juttuja

ViestiKirjoittaja skray » Ke 20 Marras 2013 15:37

Mölli pitää ihan selkeästi kaikesta, mikä kilisee. Haaveena on ostaa jostain sellainen risupallo (ei ole vielä sattunut kohdalle), joita myydään sisustuspalloina. Laittaisin sellaiseen kilikellon ja sit jotain vielä koristeeksi. Luulenpa, että sellainen olisi hitti.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ke 20 Marras 2013 18:04

Meidän kissa leikkii mieluiten hiuslenkeillä. Vaikka ostan vähintään kerran vuodessa uusia hiuslenkkejä, en koskaan löydä kahta samanlaista silloin kun niitä tarvitsisin. Siivotessa niitä sitten pulpahtelee kaikkien huonekalujen alta. :virne:
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Suvi » Ke 20 Marras 2013 20:54

Lumikki75 kirjoitti:Meidän kissa leikkii mieluiten hiuslenkeillä. Vaikka ostan vähintään kerran vuodessa uusia hiuslenkkejä, en koskaan löydä kahta samanlaista silloin kun niitä tarvitsisin. Siivotessa niitä sitten pulpahtelee kaikkien huonekalujen alta. :virne:

Onkohan kaikki mun hiuslenkit hävinneet samalla tavalla. :virne:

Joo, milloinkohan ne tulokset tulevat. :huoh:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja lumikukka » To 21 Marras 2013 17:56

skray kirjoitti:Mölli pitää ihan selkeästi kaikesta, mikä kilisee. Haaveena on ostaa jostain sellainen risupallo (ei ole vielä sattunut kohdalle), joita myydään sisustuspalloina. Laittaisin sellaiseen kilikellon ja sit jotain vielä koristeeksi. Luulenpa, että sellainen olisi hitti.

Meillä on yksi sentyyppinen. Niitä oli kaksi ja toista kisut kokeilivat, mutta eivät innostuneet. Se on näköjään Faunattaresta ostettu, on vielä hintalappukin tallella. :P Jos teillä päin on Faunatar, niin käväise katsomassa josko siellä vielä myytäisiin sellaista. :)
lumikukka

ViestiKirjoittaja Kaarina » Pe 22 Marras 2013 08:07

Lumikki75 kirjoitti:Meidän kissa leikkii mieluiten hiuslenkeillä. Vaikka ostan vähintään kerran vuodessa uusia hiuslenkkejä, en koskaan löydä kahta samanlaista silloin kun niitä tarvitsisin. Siivotessa niitä sitten pulpahtelee kaikkien huonekalujen alta. :virne:

Meidän Rontti rakastaa hiuslenkkejä ja fiksuna kissana on löytänyt kaikki mun hiuslenkkipiilot. Rontti on saanutkin lempinimen Ylämaan hiuslenkkinoutaja. :virne:
Kaikki on hetken tässä.
Kaarina

ViestiKirjoittaja skray » Pe 22 Marras 2013 13:17

Meidän Mölli on niin söpö. :sydän:
Nyt se on vaan löytänyt tiensä meidän sänkyyn makoilemaan vähän liiankin usein. Ei näköjään voi enää jättää makkarin ovea auki, vaikka itse oltais kotona. Kotona ollessa se kiehnää yleensä sylissä tai ainakin samassa huoneessa meidän kanssa. Nyt se vaan on päässyt yllättämään pari kertaa. :salaliitto:
skray

ViestiKirjoittaja Wildchild » Pe 22 Marras 2013 14:16

skray kirjoitti:Meidän Mölli on niin söpö. :sydän:
Nyt se on vaan löytänyt tiensä meidän sänkyyn makoilemaan vähän liiankin usein. Ei näköjään voi enää jättää makkarin ovea auki, vaikka itse oltais kotona. Kotona ollessa se kiehnää yleensä sylissä tai ainakin samassa huoneessa meidän kanssa. Nyt se vaan on päässyt yllättämään pari kertaa. :salaliitto:

Miksi mulla alkoi soimaan päässä "kun annoin pikkusormen..."? :virnei:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja skray » Su 24 Marras 2013 22:01

Kissa oksensi eilen. Hyi.
Onneks kuulin sen kamalan äänen ja viime sekunnilla nostin kissan toiseen suuntaan väkisin ja se oksensikin lattialle. Heitin oksennuksen päälle paperin ja odotin, että mieheke tulee kotiin ja siivoaa sen. :virne:
En ole vielä henkisesti valmistautunut siihen, että pitää siivota puolikas hiiri lattialta.
Parasta tässä on se, että tiedetäänpä ainakin, että se saa hiiren kiinni, mikä on suurin syy siihen miksi meillä on kissa.

Möllykkä. :sydän:

Allergiani ei ole helpottanut juurikaan. Aivastelen edelleen välillä, silmiä kutittaa ja henkeä ahdistaa. Oon syönyt allergialääkkeitä ja nyt muistin, että oon tänään unohtanut ottaa tabletin. Oonkin tänään aivastellut, silmiä on kutittanut ja henkeä tuntuu ahdistavan enemmän kuin silloin, kun muistan lääkkeen. :keijo:
skray

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ti 26 Marras 2013 02:48

skray kirjoitti:Heitin oksennuksen päälle paperin ja odotin, että mieheke tulee kotiin ja siivoaa sen. :virne:
En ole vielä henkisesti valmistautunut siihen, että pitää siivota puolikas hiiri lattialta.

Kannattaa jatkaa henkistä valmistautumista, kissat kun tuppaa pyrjöämään karvapalloja suhteellisen usein.
Kyllä siihen ajan kanssa tottuu, samalla tavalla kuin hiekkalaatikonkin putsaamiseen. :virne:
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 26 Marras 2013 08:34

Ja sitten on niitä pöljäpäitä jotka nielevät oksennuksensa.
Myyyyyy ei päästä ulos mitään :keijoei:
Myyyyyy :hullu: :sydän:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ti 26 Marras 2013 11:11

Rouva ei pahemmin oksentele. :O: Aina vain suihkun jälkeen koska sen jälkeen hää nuolee turkkiaan monta tuntia putkeen. (Viimeksi viime viikolla ja suoraan tietenkin olohuoneen maton päälle. Se oli entinen matto se. :ei: )

Hiekkalaatikon putsaamisen olen kyllä jättänyt suosiolla miehen tehtäväksi. En vaan pysty. :keijo:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja skray » Ti 26 Marras 2013 12:02

No karvapallojen siivous nyt olis ok, mutta tuossa tais olla puolikas hiiri, jotain raksuja mitä se oli just syönyt, ja jotka ei vielä olleet sulaneet, sekä nestettä, joka oletettavasti vettä, jonka kisu oli just käyny juomassa. Hyh.

Hiekkalaatikon siivoaminen ei nyt oo mitään, yhtä ällöä kuin vessan pesu. :sori:
skray

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ke 27 Marras 2013 00:07

Kibaya kirjoitti:Ja sitten on niitä pöljäpäitä jotka nielevät oksennuksensa.
Myyyyyy ei päästä ulos mitään :keijoei:
Myyyyyy :hullu: :sydän:

Meidän Riepu oli kanssa pienempänä samanlainen. Kakomista kuului kyllä, mutta se loppui aina hirveään nielaisuun. Kummastelin aina, miten sillä ei mennyt suolet ihan solmuun siitä karvamäärästä.
Nykyään se sentään vähintään joka toisella kerralla saa sen palleron ulos saakka. :virne:
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja skray » To 28 Marras 2013 12:26

Mölli. :sydän:
skray

ViestiKirjoittaja Annis » To 28 Marras 2013 13:01

Mä tajusin tässä, että en ole kertaakaan nähnyt tuon pienemmän kissan oksentavan :friikki:
On se kyllä oksentanut, olen mä niitä siivoillut, mutta näkemään mä en ole koskaan päässyt.

Vanhemman kissan oksentamista ei taas voi olla huomaamatta, siitä kuuluu ihan karmea tukehtumisääni ja koko kissa nykii.
Ja tottakai aina matolle, vaikka sitä yrittäisi siirtääkin, niin viime hetkellä se kääntää itsensä niin, että osuu mattoon.

Vanhempi kissa on tässä kehittänyt ihmeellisen suhteen pyykinpesukoneeseen ja mua hirveesti kiinnostaisi tietää, että mikä tää juttu nyt on. Aina kun pesukone on päällä, se istuu vessassa ja tuijottaa sitä :virne:
Annis

ViestiKirjoittaja Wildchild » To 28 Marras 2013 16:53

Mikä siinä on että aina pitää oksentaa matolle? :riips:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja SirPet » To 28 Marras 2013 17:15

Onpa noita oksennuksia joskus tavattu sängystäkin... :pahis:

Ilmeisestikin paikka valitaan sen mukaan että saadaan mahdollisimman paljon haittaa aikaan. :keijo:
SirPet

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 29 Marras 2013 23:12

Mun kissakokemuksella ainakin mennään lattiatasolle oksentamaan. Edellisille hoitokissoille kelpasi matot, parketti ja kylppärin lattiakin. Mutta lattiatason yläpuolelle en muista yhtään osumaa.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 02 Joulu 2013 18:16

Olin tänään käymässä ystävän luona missä on kaksi kissanpentua.
Toinen tavallinen maatiaiskissa ja toinen Siamilainen. Maatiaispentu oli ihan järjettömän villi ja vauhdikas ja Simsetti taasen hyvin rauhallinen ja ylväs. Oltiin kolme tuntia siellä, josta se Simsku oli kaksi ja puoli mun olkapäällä. Viimeisinä hetkinä se jopa nukkui siellä :hullu: :sydän:
Poski vasten poskea me juotiin kahvia ja oltiin. Se oli kaiken keskellä aika lohdullista ja toi vähän rauhaa mun sisälle. Semmoinen sinisilmäinen suloisuus :sydän:

Mutta sitä toista pentua katsellessa tuli hyvälle mielelle siitä, että ne omat pallonaamat on jo aikuisia :keijo: Myyyyyykin.
Hillitön vauhti ja täysin päätön kohkaaminen ihan kokoajan! Tajuton meno :virne:

Kissanpentuja, woo-oo, mun vaatteissa on kissanpentuja :kailotus:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja skray » Ma 09 Joulu 2013 14:15

Mun pitäis mennä ostamaan matolääkettä ja suostutella kissa syömään se kaiken lisäksi. :keijo:

Mietin myös, millaista pesuainetta kissan pesuun tarvitsee? Eli kelpaako joku tavallinen shampoo tai suihkusaippua, esim. Linna tai LV, jossa ei ole hajusteita, vaan pitäiskö olla jotain eläimille suunnattua ja jos pitää, niin kelpaako se, mitä marketissa myydään vai pitäiskö käydä oikein eläinkaupassa ostamassa.
skray

ViestiKirjoittaja lumikukka » Ma 09 Joulu 2013 15:06

skray kirjoitti:Mietin myös, millaista pesuainetta kissan pesuun tarvitsee? Eli kelpaako joku tavallinen shampoo tai suihkusaippua, esim. Linna tai LV, jossa ei ole hajusteita, vaan pitäiskö olla jotain eläimille suunnattua ja jos pitää, niin kelpaako se, mitä marketissa myydään vai pitäiskö käydä oikein eläinkaupassa ostamassa.

Luulisin, että marketissa myytävä kelpaa. Ei tosin ole tullut koskaan ostettua, kun meidän sisäkissoja ei juuri tarvitse pestä. Jollain perusshampoolla ollaan joskus pesty, kun ovat lianneet turkkinsa.
lumikukka

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 09 Joulu 2013 16:33

skray kirjoitti:Mun pitäis mennä ostamaan matolääkettä ja suostutella kissa syömään se kaiken lisäksi. :keijo:

Mä olen todennut näiden vuosien jälkeen että kaikista parasta on antaa matolääke niin että kissa on kainalossa ja sen ruiskun tunkee suoraan (posken kautta) kurkkuun. Kaikki nää "laita tassulle ja se kyllä nuolee siitä" saa vain oman mielenterveyden menemään kun sä rupeat vahtimaan ottiko se kissa varmasti sen vai menikö pyyhkimään ovelasti jonnekin verhoon. :keijo:

skray kirjoitti:Mietin myös, millaista pesuainetta kissan pesuun tarvitsee? Eli kelpaako joku tavallinen shampoo tai suihkusaippua, esim. Linna tai LV, jossa ei ole hajusteita, vaan pitäiskö olla jotain eläimille suunnattua ja jos pitää, niin kelpaako se, mitä marketissa myydään vai pitäiskö käydä oikein eläinkaupassa ostamassa.

Ei tavallista ihmisten shampoota tai pesuainetta! :kauhistunut:
Hankit ehdottomasti eläimille suunnattua pesuainetta. Meillä on ihan s-marketista ostettua eläinten luomu-pesuainetta, se ajaa asiansa. Ja ei kannata pestä kissaa kovin usein, suositushan on muutaman kerran vuodessa. Kissa kyllä pesee itse itsensä, meillä rouva käy sen muutaman kerran vuodessa suihkussa vain siksi ettei saa pestyä selkäpuolelta ja se selvästi rasvoittuu.
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 09 Joulu 2013 16:49

Joo, ehdottomasti ei mitään ihmistenshampoita tai pesuaineita! Pesuaineista jää kuitenkin jäämiä eläimen turkkiin ja kissa nuolee turkkinsa pesun jälkeen. Myrkyt voivat olla kissalle hengenvaarallisia!
Jos ei pelkkä vesipesu riitä, suosittelen eläinshampoota marketista tai jopa eläinkaupasta. Itse en ole ikinä tarvinnut mitään mömmöjä kissanpesuun, joten siinä puolessa en osaa auttaa.

Tsemppiä kuitenkin kovasti kissanpesuun toimenpiteenä :virne:

Matolääkkeistä mä olen antanut joko just ruutalla suoraan nieluun tai hämännyt ja vetänyt kinkkusiivun sisään. Riippuu kissasta ja siitä millä tuulella olen itse ollut. Pillereitä en ole kokeillut. Mutta suosittelen konsultoimaan apteekin henkilökuntaa tai eläinlääkäriä matolääkkeen valinnan suhteen. Sisäskissan loishäätö on helpompaa kuin ulkokissan, tai tämmöisessä käsityksessä elän.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Ma 09 Joulu 2013 22:36

voihin/margariiniin sekoitettuna lääkkeet menee myös oikein hyvin alas
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja skray » Ti 10 Joulu 2013 14:10

No mä laitoin ruuan sekaan sen lääkkeen ja oikein hyvin meni naamariin. :)

Pitää käydä ostamassa jotain pesuainetta kisulle. En tiedä pestäänkö kissa kokonaan, mutta ainakin jalat olisi pestävä, sillä valkoiset takajalat on keltaiset takaosastaan, kun se on ulkona istuskellut jossain likaisemmassa paikassa. Vielä pari viikkoa sitten sen jalat oli komean valkoiset joka puolelta. :keijo:
skray

EdellinenSeuraava

Paluu Känpillä