Miesten oma ketju

Miesten oma ketju

ViestiKirjoittaja Galileo » Pe 27 Kesä 2008 09:22

Hyvä Ilmari

Toivottavasti voit auttaa minua. Muutama päivä sitten läksin töihin, ja
mieheni jäi tavan mukaan kotiin katsomaan telkkaria. Pääsin vain kilometrin
verran eteenpäin, kun moottori yskähti ja auto pysähtyi. Palasin kotiin
hakemaan miestäni avuksi. Kotiin päästyäni en ollut uskoa silmiäni: Hän oli
naapurin rouvan kanssa makuuhuoneessa lempimässä intohimoisesti. Itse
olen 32 ja aviomieheni on 34 ja olemme olleet naimisissa 12 vuotta.

Kovistellessani häntä hän murtui ja myönsi, että hänellä oli ollut suhde jo
puolen vuoden ajan. Käskin häntä lopettamaan suhteen tai jättäisin hänet.
Hän jäi työttömäksi kuusi kuukautta sitten ja väitti tunteneensa itsensä
aina vain masentuneemmaksi ja arvottomammaksi. Hän on yhä sydämeni
valittu, mutta uhkavaatimukseni jälkeen hän on tullut yhä etäisemmäksi.
Minusta tuntuu, etten enää saa häneen yhteyttä.

Voitko auttaa minua, pliis?

Terveisin

Rva Mari Koskelainen

----------------

Hyvä Mari,

Auton pysähtymiseen lyhyen ajon jälkeen voi olla useita moottorin vioista
johtuvia syitä. Tarkista ensin, ettei polttoaineen syötössä ole roskia. Jos
se on puhdas, tarkista imusarjaan johtavat kiinnikkeet. Ellei näistä
neuvoista ole apua, vika saattaa piillä itse polttoainepumpussa, joka ei
kykene syöttämään polttoainetta riittävän suurella paineella kaasuttajan
uimurikammioon.

Toivottavasti tästä on apua.

Ilmari

-------------------------------------------------------------------------

Luin interwebsistä, että harrastelijakäyttöön Bilteman poravasarat on hinta/laadultaan hyvät. Poravasaraa kaipasin satunnaiseen seinän läpäisyyn ja kokemusten mukaan iskuporakone on yhtä tyhjän kanssa. Poravasaroista on kokemusta kaverin hiukan hinnakkaammasta Hitachista, joka ainakin on soiva peli. Hain Bilteman 850W vehkeen joka on ainakin jykevän tuntuinen. Metallirunko ja miehekkään painava. Onko jollain näistä halpiksista kokemusta? Olenko varmistanut harrasteporailuni hamaan tulevaisuuteen, kun vain haen paremman teräsetin?

Kuva
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

Re: Miesten oma ketju

ViestiKirjoittaja SirPet » Pe 27 Kesä 2008 10:39

Tuosta nimenomaisesta kamppeesta ei ole kokemusta, mutta josko yleisellä tasolla asiaa pohtisi :raps:

Nuo halpiksethan tietenkin tehdään massatuotantona Kauko-Idän maissa, ja todennäköisesti sangen väljillä laatukriteereillä. Suurin yhteneväisyys kahden yksilön välillä voi olla se että molemmat näyttävät työkaluilta - toinen voi kuitenkin laueta siinä vaiheessa kun ajattelet tekeväsi sillä jotain, toisen taasen soidessa hamaan tappiin. Toki on hyvästä jos konetta pääsee ennen ostopäätöstä hypistelemään, sillä voinee pahimmat pommit välttää. Monesti, ainakin itselle, on riittänyt kohtuuhintainen kone terää pyörittämään, ja siihen terään on sitten panostanut hieman enemmän.

Merkkikoneet sitten alkujaankin valmistetaan paremmista komponenteista tiukemmilla laatukriteereillä, jolloin toimivia laitteita tulee markkinoille suuremmalla todennäköisyydellä. Asia jolla on erityisesti merkitystä, jos koneita käyttää leipänsä saamiseen - siis muutenkin kuin verkonpainona.
SirPet

ViestiKirjoittaja Galileo » Pe 27 Kesä 2008 10:53

SirPet kirjoitti:Merkkikoneet sitten alkujaankin valmistetaan paremmista komponenteista tiukemmilla laatukriteereillä, jolloin toimivia laitteita tulee markkinoille suuremmalla todennäköisyydellä.

Toisaalta taas Kauko-Idän maissa olevilla tehtailla aika tarkkaan kaikki valmistetaan ja usein luultavasti samassa tehtaassa tulee aamulla Makitaa, päivällä DeWalttia ja illalla Bauhaussia. Komponentit vaihtuvat ja laadunvalvonnassa saattaa mahdollisesti ehkä olla hiukan eroa. Interwebsistä kun luin jotain keskusteluja halpiksista, tuli muutamia juttuja joissa juurikin merkkikone oli lauennut melkein heti, mutta halpis vaan jaksaa ja jaksaa ja jaksaa. En tiä. Pääasia että takuu pelaa.
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja Kuolo » Pe 27 Kesä 2008 12:23

Ei oo bilteeman sähkötyökoneista oikeen kyl kokemusta, mutta eiköhän noi oo valmistettu samoista komponenteista ja samoissa tehtaissa kun kaik muutkin halpikset. Saattaavat siis kestää oikeen hyvin ja pitkään vailla ongelmia tai sitten laukeavat alta aikayksikön. Hintaa kun vertaa vaikka Hiltiin, on biltema harrastelijalle erittäin hyvä vaihtoehto.
Bilteman työkalut on noin muuten ollu kyllä hintansa arvosia. Jos työkalun hajoaminen ei aiheuta ansionmenetystä, niin noitahan yleensä saa repullisen merkkipelin hinnalla.

Laatukoneet ja halpikset on kuitenkin tehty ihan eri aineksista. Tiedän tapauksen, jossa painepesurivalmistaja x tilasi laakerivalmistajalta y laakereita halpamallin painepasureihin. Vekkuli juttu siinä oli se, että kun laakeria rukattiin aina vaan halvemmaksi ja halvemmaksi, jäi siitä mm. joka toinen kuula ja vierintäratojen viimeistelyhionta pois. Sen lisäksi puotettiin hittoon turhat laaduntarkkailut ja vastaavat. Kun laakerivalmistajan edustaja ihmeissään totesi, ettei tommonen tuu kestämään kun yhen kullin luikauksen, totesi asiakas tyytyväisenä, että riittävän suuri osa kestää takuuajan :peukut:
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja SirPet » Pe 27 Kesä 2008 12:39

Galileo kirjoitti:Toisaalta taas Kauko-Idän maissa olevilla tehtailla aika tarkkaan kaikki valmistetaan ja usein luultavasti samassa tehtaassa tulee aamulla Makitaa, päivällä DeWalttia ja illalla Bauhaussia. Komponentit vaihtuvat ja laadunvalvonnassa saattaa mahdollisesti ehkä olla hiukan eroa. Interwebsistä kun luin jotain keskusteluja halpiksista, tuli muutamia juttuja joissa juurikin merkkikone oli lauennut melkein heti, mutta halpis vaan jaksaa ja jaksaa ja jaksaa. En tiä. Pääasia että takuu pelaa.

Sitä en tiedä missä eri merkkien tuotantolaitokset sijaitsee, mutta uskaltaisin väittää ettei samalta linjalta pukkaa pihalle Makitaa ja Valtteria, nuo kun ovat isoja kilpailevia merkkejä. Valtterin kanssa samalta hihnalta tulee kyllä sitten pläkkäntekkereitä - ja jos intternetistä lukee, niin voi törmätä tilanteeseen jossa kinastellaan noiden paremmuudesta... Koneiden ulkoinen olemushan kuitenkin viittaa monasti sylttytehtaan suuntaan, moni bauhausin tuote on pitkältikin eri värinen kuin jokin toinen halpismerkki, joka puolestaan on eri värinen kuin seuraava halpismerkki. Halpiksethan on juuri sellaisia että tehdas työntää niitä pihalle jonka jälkeen myyntimiehet alkaa niitä kauppaamaan, siinä vaiheessa asiakas saa valita, että minkä värisen kuoren ja minkälaisen tarran haluaa koneeseen.

Ja toki niistä merkkikoneistakin löytyy yksilöitä, jotka päästävät savut pihalle siinä vaiheessa kun kytketään sähköverkkoon. Yllättävästi näihin yksilöihin törmänneet on interwebsissä niitä kaikkein äänekkäimpiä sanomaan "että ei enää koskaan merkkiä X" :friikki:
SirPet

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Pe 27 Kesä 2008 14:10

Olen mies. Olen olen. :viileä:

SirPet kirjoitti:Merkkikoneet sitten alkujaankin valmistetaan paremmista komponenteista tiukemmilla laatukriteereillä, jolloin toimivia laitteita tulee markkinoille suuremmalla todennäköisyydellä.

Näin mäkin olisin sanonut vielä joku aika sitten, mutta mulle on todisteltu toista.

Työkaveri oli ostamassa merkkivehettä, en muista mikä lie käsihöylä se oli, mutta tuollainen normipuuntyöstökalu kuitenkin. Osti paikasta x. Myöhemmin kävi halpispaikka y:ssä näpelöimässä samaa vehjettä, sama merkki ja malli, ihmetteli kun oli melkein puolet halvempi. Että miten voi olla. Tuntuikin erilaiselta kuin se aiemmin ostettu.

Kysyi asiaa halpispaikka y:ssä aiemmin työskenneeltä ystävältään, että miten em. voi olla mahdollista. Ystävä sanoi, että y sai merkkivehkeen valmistajalta erikoismallin, jossa on halvemmat komponentit. Siis sama merkki, sama malli, mutta metalliosia oli sisuskaluissa vaihdettu muovisiin yms. :friikki: Siksi oli tuntunutkin erilaiselta, oli kevyempi ja kahva eri aineesta tehty.

En uskalla kertoa merkkiä enkä halpispaikkaa, mutta siis itse tiedän ne. Aion itse joskus testata tämän, että voiko väite pitää paikkaansa, mutta en oikeasti epäile työkaveria.

Henkilökohtaisesti pidän tällaista toimintatapaa erittäin riskaabelina valmistajan taholta (jos pitää paikkaansa). Merkillä on ainakin mun mielestä ihan hyvä maine, kohtuullisen laadukkaita tuotteita keskihintaan. Maine menee kuitenkin melko herkästi, jos tuuppaa markkinoille ihan mitä sattuu. Ja kuvittelisi, että tuollainen on jo kuluttajan huijaamista ja laitonta :friikki: Vaikka kai valmistajalla on oikeus valmistaa/valmistuttaa epätasalaatuisia (en keksinyt parempaakaan sanaa) tuotteita... Mutta silti. Oli kyllä huolestuttava keskustelunpätkä tuon työkaverin kanssa.

Me ollaan remontin alla päätetty ostaa juurikin noita keskiluokan vehkeitä, Black & Deckerin tuotteista yleensä sitä "keskikastia" (ei kaikkein halvin, mutta ei myöskään mitään "ammattilaissarjaa"). Maksaa toki enemmän kuin halpistuotteet, mutta mä luotan, että on laadukasta, ja saa ainakin varaosia ja kuluvia komponentteja helposti. Halpistuotteista on jäänyt vähän huono maku, kun niitä maanantaiversioita on sattunut tielle liian usein. Jos vähänkin enemmän on joutunut käyttämään, niin on poikkeuksetta levinnyt kaikki halpistuotteet. B&D:t on ainakin meidän käytössä kestäneet ja toimineet moitteetta.

Työkalut :hymyhali:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Walker » Ma 30 Kesä 2008 00:18

Galileo kirjoitti:[Onko jollain näistä halpiksista kokemusta? Olenko varmistanut harrasteporailuni hamaan tulevaisuuteen, kun vain haen paremman teräsetin?

Eiköhän aja asiansa kun et tuota asuntoremppa puolta ala tekemään ammatiksi tai
liukuhihnalla.

Itsellä on Baukkarin vastaavanlainen 5v takuulla. Tyytyväinen olen ollut.
Kerran takuun puiteissa asian kanssa ollut tekemisissä mutta kyllä sitä oli myös
käytetty ahkerasti. Ja asia hoidetiin kuntoon alta aikayksikön.

Tuotannosta ei ole tietoa, käsityksen mukaan tehdään samoissa tehtaissa
kuin kalliimmat merkit. Samaa osaa, erona vain että jossain yksittäisissä osissa
fuskataan kuten heikommat ja huonommat laakerit jne.

Mutta tuossa on PORA :pepsodent:
http://toolmonger.com/2007/03/26/its-just-cool-herrenknecht-epb-shield-s-300
"Without music, life would be a mistake" - Nietzsche
Walker

Paluu Huuhaa