Tuntuu varsin uusavuttomalta tällainen

theia kirjoitti:No niin joo, kyllä sitä pitää vähän enemmän perehtyä, jotta on kokonaisvaltainen kuva, ja pystyy elämään ilman jatkuvia tarkistuksia netistä ja muualta.

Mutta periaatteessa jos ruokavalion saisi "kuntoon", se tarkottaisi varmaankin (toivottavasti) myös hyviä juttuja iholle.

theia kirjoitti:Mutta sitten "terveellisemmin" syöminen on vähän haasteellista kun ei oikein osaa (/jaksa?) laskea kaloreitakaan, ja en ymmärrä että mistä vaikka saa hyvin kuitua/proteiinia/laalaalaa...
) terveellisemmän elämän Kiloklubin avustuksella. Tonne voi kirjata päivän syömiset ja se kertoo, onko tarpeeks kuituja tai liikaa rasvaa ja kuinka paljon kaloreita. Kun kirjaat pituuden ja painon tietoihin, se laskee sulle kalorimäärän, joka tulisi saada päivittäin. Myös liikkumisia voi kirjata tuonne. 

Lyyra kirjoitti:Kokoan lautaseni useimmiten melkein puolilleen salaattipöydästä. Useimmiten siellä on tarjolla myös jotain papua tai pähkinöitä tai siemeniä. Niitä kannattaa ottaa, jos pystyy, niissä on sitä proteiinia ja hyviä rasvahappoja. Sitten jos on jotain lämmintä kasvislisäkettä, otan sitäkin reilusti ja jätän perunat/riisin/pastan ottamatta. Ja sitten loput sitä varsinaista lämmintä ruokaa. Yleensä tavoittelen lautasestani sellaista, että siinä on mahdollisimman montaa erilaista juttua: eri raaka-aineita, eri kypsyyksiä, eri lämpötiloja, eri värejä.
) Hyväksi proteiinilähteeksi listaisin lisäksi linssit. Mun mielestä ne ovat kiva lisä salaattiin ja proteiinia on kuivapainosta 49 %!
Myös kikherneisiin olen tykästynyt proteiinilisänä. Kakkostöissä olen välillä ottanut evääksi salaatin runsaalla määrällä kikherneitä. Pitää proteiinien ansiosta jopa melko hyvin nälkää, mutta rasvaa ja sokereita annoksessa on vähän.

), suolan saanti on ihan varmasti riittävää. Ei myöskään se, että huippukokki moitti pieniä suolan saantisuosituksia yllättänyt yhtään. Kokit nyt vain ovat perinteisesti TOTTUNEET aivan liian suolaiseen ruokaan - mikä myös maistuu monissa ravintolaruoissa.
Mun mielestä ne vaikuttavat hyviltä.

Kibaya kirjoitti:Jos tuon pyramidin rinnalle laitettaisiin esim. välimerelliset suositukset tai vaikka aasialaiset suositukset, olisi aika mielenkiintoinen perspektiivi saatavilla.
Että yritä siinä sitten naisena miettiä, mikä olisi omankokoisen keskimääräisen naisen vitamiinisaantisuositus eri vitamiineissa, kun rasvaprosenttikin on ihan erilainen.
(Joo, ei se nyt niiin tarkkaa ole. Mutta on noita hauska miettiä - jos ei muuta niin kuriositeettina.
)
Kyläpaikoissa kaikki ihanat leivonnaiset ja jälkiruoat ovat ongelma. Tuntuu, että kaikessa hyvässä on käytetty jotain maitotuotetta. 
(Kiitos ehdotuksesta, Lyyra!) Voihan niillä olla vaikka maidoton kastikevaihtoehto jemmassa.
Tänään tapahtui pitkästä aikaa lipsahdus. Ei sitten tullut mieleen, että sour cream & onion -maustetussa sipsissä olisi hapankermaa ja herajauhetta. 

:puhdasmutu:Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa