Radiomafia

Re: Radiomafia

ViestiKirjoittaja Kaarina » Ma 10 Marras 2008 15:28

urakka kirjoitti: Ala-asteella olin myös äärettömän kateellinen opettajalle, ko sillä oli maailman khuulein Radio Mafia-penaali.

Mulla on Radiomafia-penaali edelleen käytössä. Olen sen saanut muistaakseni 2000 ja hyvin se on palvellut (ja sen on näköinenkin). :D

urakka kirjoitti:Perjantaisin kuuntelin Jusuplussaa, joka oli välillä aivan kumma ja välillä tosi hauska, samoin ko Mitä hittiä! Tarja Kulhoineen.

Jusuplussa oli kyllä kova sana. Joskus sinne sai lähetellä rakkausviestejä ja Jusu niitä luki ja itsekin useamman kerran lähetin (niin ku mun ihastukset olis perjantai-iltana istunu radion ääressä mun viestejä kuuntelemassa :virne: ). Räkkärimarketti ja Tarja Kulho on hauskimpia juttuja, mitä Radiomafialla oli. Elävästä arkistosta löytyy muuten Tarjan juttuja. :D

Hyvää huomenta Ulmanen-ohjelmaa kaipaan edelleen. :huoh:
Kaikki on hetken tässä.
Kaarina

ViestiKirjoittaja pampula » Ma 10 Marras 2008 15:36

Tr*ina kirjoitti:Hassua, ettei kukaan muista Olga K:takaan
Muistaapa! Paras radioääni ever, mun mielestä. Humaanilta vaikuttava ihminen, jonka juttuja jäin kaipaamaan todella.

Muuten Radiomafia on kyllä niin tiukasti kytköksissä omaan nuoruuteeni, että voihan nostalgia :huoh: Muistan mikä kriisi oli, kun vuonna 98 lähin työharjoitteluun ulkomaille, eikä kuullut kolmeen kuukauteen Mafiaa. Se oli oikeesti varmaan isoin kriisi siltä ajalta :virne:
Muuten hyvä, mutta fasaanit eivät lennä pakoon kylmää.
pampula

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 10 Marras 2008 15:52

Kaarina kirjoitti: Räkkärimarketti ja Tarja Kulho on hauskimpia juttuja, mitä Radiomafialla oli. Elävästä arkistosta löytyy muuten Tarjan juttuja. :D

Kiitos linkistä. Pelasti päivän. :ahihi:

Ja miullaki on Radiomafia-penaali vieläkin käytössä. Tai no, käytössä ja käytössä, mutta hyvin
se säilöö mun lyijykynät sun muut. :p

Mun parhaimmat muistot on puputytöistä Riikasta ja Outista, ja niitten juontamasta Oopperasta.
Sieltä tuli voitettua yhestä jos toisestakin kilpailusta kaikkea krääsää (vai miltä kuulostaa esim.
Aqua-hiirimatto tai A-teens palloradio? :virne: ). Plus tietenkin se niitten ohjelmaosio, missä
tavikset sai tavata idoleitaan. :tp:

Samoiten UpTeekki Juneksineen ja Hakasineen oli kiva. X-Ryhmä jatkoi vielä ihan kiitettävästi
suurinpiirtein samaa linjaa, mutta nykyistä X-Ryhmää ei vaan jaksa.
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja ismo vaara » Ma 10 Marras 2008 16:32

Uuh! Salovaara oli kova juttu! Erityisesti pidin megamix osiosta johon porukka lähetti C-KASETTEJA (!?) joissa oli trackereillä ja muilla härveleillä miksattu Salovaaran heittoja TEKNOmusiikkiin. Kyseessä oli siis hieman samanlainen ilmiö kuin youtuben salkkari remix:it, mutta näitä pystyi jopa kuuntelemaan. Muistan ainakin jonkun "kännykkä on mutta antenni puuttuu" -renkutuksen ja "Jullen pallit" -teknohumpan.
ismo vaara

ViestiKirjoittaja urakka » Ti 11 Marras 2008 16:38

Wildchild kirjoitti:Ja miullaki on Radiomafia-penaali vieläkin käytössä. Tai no, käytössä ja käytössä, mutta hyvin
se säilöö mun lyijykynät sun muut. :p

Kaarina kirjoitti:Mulla on Radiomafia-penaali edelleen käytössä. Olen sen saanut muistaakseni 2000 ja hyvin se on palvellut (ja sen on näköinenkin). :D

Mullekki! :pillitys:

Olga K. oli kyllä paras. Muistan että Kalevan viikkoliitteen kannessa oli joskus vuonna pottu kuva Olgasta ja olisko ollu Jani Kortista. Ne tuijotti lähinnä hypnotisoidun näköisenä punaista, muovista ufo-alusta joka roikkui siimassa. Jutun sisällöstä en sitten muistakaan mitään. :virne:

Tämän mielenkiintoisen ja sisältörikkaan viestin teille tarjosi urakka. :tilt:
Miten hyvä on unohtaa: vain silloin voi rakastaa.
urakka

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Ti 11 Marras 2008 18:32

urakka kirjoitti:edit: Piti tuosta X-ryhmästä vielä sanomani, että ei sitä pysty ainakaan niinä päivinä kuuntelemaan ko se Toni (tai mikälie) on juontamassa. En voi sietää sen tapaa puhua. :hullu:

:hämillään: :pillitys:
"On toiveita täysiä valmis hän, hän uhkui voimia elämän!"
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 11 Marras 2008 18:47

Laaksonen kirjoitti:
urakka kirjoitti:edit: Piti tuosta X-ryhmästä vielä sanomani, että ei sitä pysty ainakaan niinä päivinä kuuntelemaan ko se Toni (tai mikälie) on juontamassa. En voi sietää sen tapaa puhua. :hullu:

Auts! :virne:

Laaksonen :paijaus:
Mää ainaki tykkään susta, ja puhut ihan mukavasti :)
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja urakka » Ti 11 Marras 2008 19:07

Laaksonen kirjoitti:

Oho! Eikäkö... :nolo: :nolo: :nolo:

Joo, sori. :moro:
urakka

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Ke 12 Marras 2008 14:15

urakka kirjoitti:
Laaksonen kirjoitti:

Oho! Eikäkö... :nolo: :nolo: :nolo:

Joo, sori. :moro:

Eipä mittään. Kaikilla on oikeus mielipiteeseen. En minäkään tykkää kaikkien radiojuontajien tavasta puhua. :peukku:

Ja ettei menisi ihan OT:ksi, niin todetaan vielä aiheeseen:

Itselläni tuli kuunneltua luonnollisesti UpTeekkia erittäin paljon. Myös UK&US Top 40 kuului vakiokuunneltaviin. Antti Isokankaalla oli mun mielestä hyvä tyyli ja hän valitsi soitettavat biisit tyylitajulla. Tietenkin Alivaltiosihteeri oli pakko kuunnella ja yksi lyhytaikaiseksi jäänyt helmi: Olikohan se Maisteri Frangenin sekatavarakauppa? :riips: Sen ohjelman huumori osui jopa Alivaltiosihteeriä paremmin meikäläisen nauruhermoihin. Muistatteko sitä?
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 12 Marras 2008 15:33

Laaksonen kirjoitti:Tietenkin Alivaltiosihteeri oli pakko kuunnella ja yksi lyhytaikaiseksi jäänyt helmi: Olikohan se Maisteri Frangenin sekatavarakauppa? :riips: Sen ohjelman huumori osui jopa Alivaltiosihteeriä paremmin meikäläisen nauruhermoihin. Muistatteko sitä?

Tarkoitatko Kaupparatsu Frangénin kokonaisedullista levypakettia vai onko kyseessä joku aikaisempi ohjelma?
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Sippura » Ke 12 Marras 2008 15:58

Laaksonen kirjoitti:Myös UK&US Top 40 kuului vakiokuunneltaviin.

Oi, niin kuului :sydän:

Britti- ja jenkkilistaohjelmassa soitettiin usein sellaisia biisejä, joita ei
reilu kymmenkesäisenä muualta 90-luvun puolivälissä muualta kuullut.

Muistan v. '96 itkeneeni radion vieressä kun ohjelmassa soitettiin britti-
listan kakkoseksi noussut Robbien George Michael -coveri Freedom '96 :hullu:
Se kuuluu radiomuistojeni ehdottomaan top kolmoseen :hymyhali:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Maija » Ke 12 Marras 2008 16:48

:huoh:

Olen syntynyt ihan väärään aikaan. En minä ollut mikään aktiivinen radionkuuntelija kyseessä olevan viestimen kulta-aikana.

Ennen olivat laivat puuta, miehet rautaa, radio-ohjelmat hyviä - ja Maija vain pilke isukin silmäkulmassa.

:huoh:
Maija

ViestiKirjoittaja urakka » Ke 12 Marras 2008 16:55

No mut hei, Laaksonen, ei noin vaan sanota kellekään. :läps:

Olet sie hyvä toimittaja ja kaikkea, mutta mie vaan satun olemaan mestari löytämään raivostuttavia piirteitä ihmisissä. Ei siis mitään henkilökohtaista, luultavasti soittaisin välittömästi palautepuhelimeen huutoraivarisoiton jos joku puhuis radiossa niinko mie. :virne:

Ei mulla muuta lisättävää ole. Olen ilmaissut syvän rakkauteni RM-tuotteita ja Olga K:ta kohtaan, se riittänee. :virnu:
urakka

ViestiKirjoittaja melissa » Ke 12 Marras 2008 18:31

Shay kirjoitti:X-ryhmä pittää kuitenkin edelleen melko hyvin Upteekin paikkaa ja sieltä voi bongata soittolistan
tuolla puolen olevaa musiikkia edelleen. Se lienee ainoa ohjelma, jota todella mielelläni enää YleXiltä
kuuntelen. Veli Kauppinen. :hymyhali: ( Jota ennen syvästi vihasin, kun se oli niin pirteä Mafian aikaisissa
aamuissa jonkun aikaa aikoinaan.)

Jos täällä voi varhaista äksääkin muistella, niin haluan ehdottomasti liittyä tähän "Veli Kauppinen. :hymyhali:" -klubiin. :p
Velin ja Ollin perjantaishow'ta tuli kuunneltua todella uskollisesti. Ne jutut jaksoi aina naurattaa. Täytyy myöntää, että tuon duon lopetettua ei radiota ole tullut enää aktiivesti kuunneltua.
Oi, iski haikeus. :huoh:
melissa

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Ke 12 Marras 2008 22:13

Pascal Lemoix kirjoitti:
Laaksonen kirjoitti:Tietenkin Alivaltiosihteeri oli pakko kuunnella ja yksi lyhytaikaiseksi jäänyt helmi: Olikohan se Maisteri Frangenin sekatavarakauppa? :riips: Sen ohjelman huumori osui jopa Alivaltiosihteeriä paremmin meikäläisen nauruhermoihin. Muistatteko sitä?

Tarkoitatko Kaupparatsu Frangénin kokonaisedullista levypakettia vai onko kyseessä joku aikaisempi ohjelma?

No juuri sitä meinasin. Ei ihan muistunut oikein nimi mieleen? :p Kuitenkin, huippusarja. "Nainen! Epäiletkö olevasti raskaana? Ei hätää! Kaupparatsun Frangénin raskaustesti paljastaa 100% oletko raskaana vai ei? Lähetä näyte virtsastasi ja 9kk:n testi paljastaa 100%:sti oletko raskaana..." :virne:

urakka kirjoitti:No mut hei, Laaksonen, ei noin vaan sanota kellekään. :läps:

Olet sie hyvä toimittaja ja kaikkea, mutta mie vaan satun olemaan mestari löytämään raivostuttavia piirteitä ihmisissä.

Niin, kyllähän noita "maneereja" on meikäläisenkin puheessa. Eikä kaikkia voi miellyttää. En ota henkilökohtaisesti. :sydän:
Laaksonen

ViestiKirjoittaja outsider » Ma 03 Helmi 2014 16:27

Kaivan ikivanhan ketjun esiin kun aiheesta oli jokin aika sitten puhetta irkissäkin. Radiomafian merkitystä omaan kehitykseeni musiikin kuuntelijana ei voi mitenkään väheksyä. En varmaan ostanut koko 1990-luvulla yhtään levyä jota en olisi ensin kuullut Mafialta. Kun Mafia muuttui X:ksi, lopetin kaiken radion kuuntelun kun seinään (mutta miksi sitten rekisteröidyin YleX:n keskustelufoorumille, se on yksi elämän suurista mysteereistä). Kanavan alkuvuosina suosikkejani olivat juurikin Salovaaran juontamat ohjelmat joista löytyi eurodance, ensimmäinen genre jota olen ikinä fanittanut. Kun ikää tuli lisää, ja alkoi kaivata vähän kompleksimpaa musiikkia, sama kanava vastasi kaikkiin mahdollisiin tarpeisiin.

Sen oman juttuni löysiin Avaruusromusta, joka on parasta mitä suomalaisesta radiosta on koskaan tullut. Ja tulee vieläkin Yle Radio 1:ltä, ohjelmalla on ikää jo kunnioitettavat 23 vuotta. Mutta eipä sitäkään ole tullut Mafian jälkeen kuunneltua, kun ei radionkuuntelu ole enää samanlainen rutiini. Myös tieni rockimpaan musiikkiin löytyi radiosta, muistan ainakin kuulleeni Rammsteinia ensimmäistä kertaa Gasthaus Ristolasta joskus '99. Listaohjelmatkin olivat suosikkejani.

Nykyään kyllä kaipaan monia niitä Mafian erikoisohjelmia, joiden musiikkia en osannut vielä silloin arvostaa. Sieltähän kuuli kaikkea: punkkia, (äärimmäistäkin) metallia, roots-musiikkia, teknoa, jne. X:llähän on enää vain yksi erikoisohjelma (Parasta ennen), ja sekin vetoaa Mafian kanssa eläneiden nostalgiaan nyt kun olemme kulutuskykyistä keskiluokkaa. :epäilevä: X on kaikista radiokanavista ehkä turhin, koska se yrittää kilpailla kaupallisten nuorisokanavien kanssa niiden omilla aseilla, eli soittolistoilla ja hyperaktiivisilla juonnoilla jotka eivät liity mitenkään musiikkiin. Yleisradion lakisääteiset tehtävät ovat kuitenkin jotain ihan muuta, eivätkä ne kuitenkaan voi pärjätä kaupallisten toimijoiden säännöillä, koska eivät ole kaupallinen toimija.

Mafian jälkeen radiokanavat ovat jättäneet musiikin sivuasiaksi. Tärkeintä on, että radiosta kuulee hyvää taustamusiikkia työpäivän rytmittämiseksi, ja siinä ne kyllä toimivatkin erinomaisesti. Minulle radio on kuitenkin aina ollut ennenkaikkea musiikkimedia, josta kuulee asiantuntevaa toimitettua ohjelmaa joka syventyy musiikkiin. Sellaista radiota ei enää ole kansallisilla aalloilla, mutta onneksi on sentään Radio Helsinki, Bassoradio ja Oi FM, joilla on vielä jotain yritystä. Ja jazzin ja klassisen (kai kansanmusiikinkin) osalta myös muut Yleisradion kanavat. Internet (radiot, streamauspalvelut, blogit, jne.) on hyvin tehokkaasti korvannut radion uuden musiikin etsimiskanavana.
I wish this would be your colour
outsider

Edellinen

Paluu Musiikki