Naisten oma ketju! (miesvaroitus!)

Re: Naisten oma ketju!

ViestiKirjoittaja Gaffa » To 26 Kesä 2008 23:25

friikkis kirjoitti:Muutenkin on jostain syystä viime aikoina mietityttänyt tavallista enemmän nuo naisellisuusjutut. Kun tajusin, että melkeinpä kaikki omat kiinnostuksen kohteet niputetaan joskus "miesten jutuiksi". Eräs jätkä oli käymässä luonani, ja näki seinustalla nojailevat kitarat ja basson. Aluksi tietenkin ajatteli, että ne on poikaystävän tai veljen. Mutta kun selvisi, että ne ovatkin minun, niin ensimmäinen kysymys oli, että "miksi ihmeessä SÄ soitat kitaraa?". Seuraavaksi jo kyseenalaistettiinkin soittotaito.

Ihanaa, en ole ainoa!
Mäkin soitan bassoa. Ja pianoa. Ja rumpuja. Ja vähän kaikkea tarpeen mukaan.
Mua ärsyttää se, että naispuolisia vähätellään näissä "miesten kaupoissa", eli soitin- ja autoliikkeissä yms.
Kerran tosin sain palvelua soitinliikkeessä, tosin sekin johtui varmaan avoimehkosta kaula-aukosta. :epäilevä:
Soittimien ja soittamisen lisäksi mua kiinnostaa autot ja tekniikka aika paljon. Luen Tekniikan maailmaa aina koulussa ystäväni kanssa(ehkäpä se on syy, miksi meidät on leimattu vähän oudoiksi :virne: )
Tosin, olen löytänyt naisellisemman puolen itsestäni. Olen alkanut rakastamaan mekkoja ja korkokenkiä. Ennen kammoksuin molempia. Ehkä musta vielä kehittyy joku supernaisellinen olento. Tai sitten ei.
Gaffa

ViestiKirjoittaja Leirum » Pe 27 Kesä 2008 02:27

kaneli kirjoitti:
Leirum kirjoitti:Aikaisemmin oli puhetta siitä mitä jokainen ainakin osaa tehdä, ja ihmettelen, että miksi luomiväriä pannaan kulmakarvan mukaisesti? Ylös asti? :O:

Mä laitan semmoista vaaleaa luomiväriä ylös asti, ja sitten tummempaa liikkuvalle luomelle. Mitkään banaanibarjostukset ei mulle sovi, joten laitan aina ulkonurkkaan enemmän väriä ja siitä sitten häivyttelen kohti sisänurkkaa. Ei näytä ainakaan mun silmiin mitenkään järkyttävältä, joten näillä eväillä mennään. :)

Ok :) Kattelen tässä just ite peiliin, ja tuntuu että välimatka olemattomista kulmakarvoistani ripsen tyveen on aika pitkä, enkä vois värittää sitä kokonaan. Mutta yksilöllistä tää on tosiaan. Oon kyllä sipaissut valkoista luomivä'riä pikkasen kulmakarvan taitekohdan alle, että kulmat korostuisi :sellanen kulmakarvannostohymiö:
"Less is more, what a crock, more is more." - Dolly Parton
Leirum

ViestiKirjoittaja Sippura » Pe 27 Kesä 2008 09:12

Outolintu kirjoitti:Sippura: Minä kyselin ripsienpidennyksestä, juurikin tuosta Extreme Lashesista. Kerrothan sitten, miten laitto meni?

Outis, sinähän se olit!
Laitan rapsaa elokuun loppupuolella, pari tuttua jotka ovat käsittelyssä käyneet,
sanoivat ettei laitto ollut mitenkään epämiellyttävää tai ikävän tuntuista. Toinen
oli jopa pystynyt nukkumaan 4 tunnin käsittelyn aikana :virne:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Pe 27 Kesä 2008 14:29

Siis onhan naisellisuus muutakin kuin pintapuolista itsensä kaunistamista. Itsellä vaan tulee joskus hyvinkin epänaisellinen olo, kun enemmistö lähipiirin naisista panostaa ulkonäköönsä säännöllisesti. On minulta joskus kysyttykin muiden naisten laittautuessa, että enkö minä meinannut meikata. Silloin tunsin hetken ajan epäkelvoksi naisihmiseksi. Muilta osin osaan kyllä olla naisellinen. Osaan, osaan!

Aurora B. kirjoitti:Ai niin. Vielä asiasta mitään tietämättömän huomio: silmämeikki lähtee ainakin mun kokemuksen mukaan näpsäkästi mömmöllä, jota on tursotettu vanulapulle, jolla hinkataan silmä ja toinenkin.

Ehkä tuossa onkin se minun ongelmakohta silmämeikkien puhdistuksessa. Äiti opetti, että ihoa ei saa hangata tai tulee ryppyjä. Oon yrittäny vaan kevyesti taputella mömmöt naamaan ja huuhdella vedellä pois. Jos ei uudet tökötit auta, niin pitää yrittää karsia liikaa varovaisuutta meikkien puhdistamisessa.

Nimimerkki: Kyllä mie vielä joskus opin..
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja elegia » Pe 27 Kesä 2008 20:32

Kävin alennusmyynneissä sekoilemassa.
Joissain kaupoissa oli ihan asiallisia vaatteita halvennuksessa, toisissa taas näytti siltä että oli laitettu pahimmat rätit aleen. Enkä mä taaskaan oikein osannut mitään ostaa. Ihan liikaa valkoista! Olen kyllä alkanut pitää muistakin kuin tummista väreistä ja jopa huomannut, että näytän turkoosissa ihan kivalta. :kauriinsilmät:
Mutta silti, mitä mukaan tarttuikaan. Musta pitsimekko. :pepsodent:
elegia

ViestiKirjoittaja Fantsu » Su 29 Kesä 2008 18:57

Iiik! Siis niinq mulla on uus tukka! :kauriinsilmät: Pistin vähän väriä päähän lomamatkan kunniaksi. Sujui vanhalla rutiinilla.
Fantsu

ViestiKirjoittaja Gaffa » Su 29 Kesä 2008 19:29

Fantsu kirjoitti:Iiik! Siis niinq mulla on uus tukka! :kauriinsilmät: Pistin vähän väriä päähän lomamatkan kunniaksi. Sujui vanhalla rutiinilla.

Vaadimme kuvia!
Gaffa

ViestiKirjoittaja Fantsu » Su 29 Kesä 2008 20:00

Kuva :kauriinsilmät:

Hehee... En mie ihan vielä viitsi paljastaa salaista identiteettiäni. Kahotaan sitä sitten vähän myöhemmin.
Fantsu

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 29 Kesä 2008 21:35

Fantsu kirjoitti:Iiik! Siis niinq mulla on uus tukka! :kauriinsilmät:

Mullakin! :superhymy: Blondeilla on kuulemma hauskempaa. :)
Kuvei tulee joskus jos tulee...
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Tr*ina » Ma 30 Kesä 2008 03:04

Leirum kirjoitti: Aikaisemmin oli puhetta siitä mitä jokainen ainakin osaa tehdä, ja ihmettelen, että miksi luomiväriä pannaan kulmakarvan mukaisesti? Ylös asti? :O:

Ilmaisin ajatukseni epäselvästi, huomaan.

Tarkoitin tätä: kulmakarvojen väristä luomiväriä levitetään kulmakarvoille mukaillen näiden muotoa. Toiset laittavat kulmakarvat erilaisilla kynillä, mutta mielestäni nätimmän, luonnollisemman lopputuloksen saa maantienvärisellä luomivärillä. Ja vielä sopivanlaisella siveltimellä.

Olen saanut ostettua peräti kolme vaatetta alennuksesta. Pitkään tosin näytti siltä, että tänä vuonna ei myydä kuin rumia vaatteita kaupoissa. Lopulta löysin Vilasta pitkän keinokuitutopin, joka on sini-harmaata raitakuosia. Kangas on hieman läpikuultava ja kiiltelee himmeästi hopeahileelle. Vielä kivempi löytö oli Madonnan lyhytmallinen pusakka. Se on lohenpunainen (oranssiin taittuva) ja sellaista kahisevaa, ohutta kangasta. Uniikki todellakin, tätä väriä ei katukuvassa näy! Ja sitten ostin kullanväriset farkut Mangosta. Tiedän, suomalaiseen makuun ne on liian prameat, mutta en voinnut vastustaa kiusausta. Tykkään kullasta!
Juha Mieto: "Onnellisuus syntyy vuodenaikojen tarkkailusta."
Tr*ina

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 30 Kesä 2008 14:56

Meillä oli eilen hyvin tyttöpainotteinen päivä.
Ensin oltiin serkun ja hänen 1.5-vuotiaan tytön kanssa keinumassa. Lapsella oli jopa hame päällä, joka hulmusi tuulessa :virne:.
Keinuttiin ihan perinteisissä keinuissa ja sitten lautakeinussa, jossa hyppyytin serkkua ja sitä lasta niin, että pieni
kikatti ja käkätti niin, että nauru oikein poreili. Keinumisen lisäksi lapsi laski mäkeä, mutta me aikuiset ei mahduttu
siitä :epäilevä:.
Keinuminen ja sellainen lapsimainen häröily oli kyllä mukavaa ja rentoa.

Veljen tyttöystävä huipensi koko päivän leikkaamalla mun hiukset.
Olin nähnyt painajaista, että se vetää kiusallaan mut kaljuksi ( :virne: ), mutta ei sentään. Sain kivan kesätukan, joka
kasvaa syksyksi pitkäksi talvikarvaksi :D. Näytti se myös veistä muutamalle haivenelle ja kunhan uskallan tämän reuhkan
avata, aion tarkastella miten tämän sitten saa laitettua. Typy sanoi, että tästä saa moneen eri menoon ja antoi
ihan kunnolla vinkkejä. Enemmän kuin kukaan kampaaja missään liikkeessä on koskaan antanut. Sitä taisi vähän
pelottaa :muahaha: kun veli on kertonut meistä kauhutarinoita.

Kun sitten siivottiin sitä lattiaa, sai se pieni serkun tyttö uuden lookin. Serkun "suurin haave" on ollut :epäilevä: saada
lapselleen Ace Ventura-style, joka nyt onnistui kun käytettiin avuksi imuria. Raasu oli ihan pihalla, kun me muut nauraa
rätkätettiin vedet silmissä. Lastensuojeluilmoitus! :virne:.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja kaneli » Ma 30 Kesä 2008 19:33

Mä oon kuulkaas tytöt yrittäny ettiä jo yli kuukauden verran bikineitä! Ihan semmoinen perus halterneck-malli olisi haussa ja siihen sitten jonkinlaiset pöksyt. Eivät saisi maksaa omaisuutta.

Pojan kanssa oltiin kauppoja kiertelemässä, mutta en oikein innostunut mistään malleista. Any ideas, mistä kannattaa katella? Perus henkka maukat, lindexit ja urheiluliikkeet oon jo kiertäny.

:hullu:
It's all make believe, isn't it?
kaneli
Vastarannan keijo

ViestiKirjoittaja Deni » Ma 30 Kesä 2008 19:40

Tr*ina kirjoitti:Ja sitten ostin kullanväriset farkut Mangosta. Tiedän, suomalaiseen makuun ne on liian prameat, mutta en voinnut vastustaa kiusausta. Tykkään kullasta!

Musta on ihanaa, että on olemassa ihmisiä jotka saattaa käyttää kullanvärisiä farkkuja! :)

Mä en voisi edes ajatella pukeutuvani moisiin, nauraisin itseni kipeäksi ja/tai vajoaisin häpeästä maan alle, mutta ilahduttaa ajatus siitä, että jonkun mielestä ne on hienot ja niiden kanssa voi kulkea. Kun joidenkin ihmisten päällä sellaiset onkin hienot, kysehän on vaan siitä, miten kantaa vaatteensa.

Muistelen lämmöllä sitä yhtä kullanväristä kokohaalaria, jota me töissä ihailtiin lehtikuvasta ja ristittiin se kultapossuasuksi. Mutta se taas kertoo enemmän meistä kuin itse haalarista... :virne:
What's so amazing about really deep thoughts?
Deni

ViestiKirjoittaja irvikissa » Ma 30 Kesä 2008 21:47

Sain tänään taas uuden kokemuksen varastooni, kävin värjäyttämässä ripset ja kulmat. :pepsodent:

Ripsien värjäily oli aavistuksen tuskallista, koska en osannut pitää silmiä tasaisesti ja rennosti kiinni koko aikaa, joten väri pääsi kirvelemään hiukan. Ei hirveän tuskallisesti kuitenkaan. Värjäyksen suorittanut täti sanoi, että otetaan sitten väri heti pois kun kyyneleet alkavat valumaan :virne: mutta ei ne onneksi alkaneet.

Lopputulokseen olen ihan tyytyväinen. Kulmien ylivärjäytymistä pelkäsin, mutta niistä tuli just buenot, saman väriset kuin hiuksetkin on. Ei näytä värjätyltä vaan luonnolliselta. Ripsien värjäys taas saa katseen avautumaan. Autuasta, kun ei tarvitse matkalla miettiä meikaamista ollenkaan. Vaikka muuten meikkaamisesta tykkäänkin, kesällä se on jotenkin vastenmielistä.
irvikissa

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 01 Heinä 2008 04:14

Miten te voitte päästää / antaa laittaa semmosia aineita niin lähelle silmää? :bubbles:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Leirum » Ti 01 Heinä 2008 22:15

Minä suorastaan haaveilen siitä, että voisin käydä säännöllisesti laittamassa kulmat ja ripset (kulmat nyt ensisijaisesti) kestovärillä kuntoon. Omat karvat on liian vaaleat ja niitä on liian vähän. :viileä: Mutta oon jotenkin allerginen juuri näille kulmaväreille (naama menee punaisenvioletiksi, tuli kokeiltua ihan useaan otteeseen, fiksu kun on). Onneksi tuttu kampaaja kotikotona suostui kokeilemaan hiusvärillä, ja siinä ei ollu mitään ongelmaa. Nyt en ole saanut aikaiseksi mennä kyselemään voisiko joku täälläkin päin Suomea tehdä värit hiusväreillä.
Leirum

ViestiKirjoittaja Migreeni » Ke 02 Heinä 2008 10:41

Kommentoin nyt kerralla vähän kaikkea, mitä luin vasta nyt.

---

Muakin sanottiin tädiksi joitakin viikkoja sitten kassalla... Tuntui aika vanhalta... :hullu: Joku äiti sanoi lapselleen, että "anna se pillimehu tuolle tädille, niin se katsoo sitten paljonko se maksaa" Sen olisin vielä ymmärtänyt, jos lapsi itse olisi sanonut minua tädiksi, mutta miksi se paljon minua vanhempi nainen sanoi? :hullu:

---

Meikata osaan sekä hyvin, että huonosti. Yleensä meikkaan tahallani huonosti, jos olen jossain riehumis-pippaloissa. Hienoíhin juhliin meikkaan hienosti ja arkena melko kevyesti. En osaa juurikaan olla ilman meikkiä, sillä sen verran minua on joskus epävarmoina teini-aikoina naamavärkistäni kiusattu.

Luulen, että osaisin jopa opettaa muita meikkaamaan millä tahansa tavalla, mutta sanallisesti se on kovin vaikeaa. Vähintäänkin tarvitsisi kuvia avuksi.

Teeveestähän tulee myös kaikenlaisia tyttöjen ohjelmia, joissa meikkaamista joskus opetetaan.

---

Tulenkestävät pikkuhousut pistivät naurattamaan myös minua :virne:
Kumpi ja Kampi tappeli. Sitten paikalle tuli Jouko ja Kosti.
Migreeni

ViestiKirjoittaja kaneli » Ke 02 Heinä 2008 11:45

Migreeni kirjoitti:Muakin sanottiin tädiksi joitakin viikkoja sitten kassalla... Tuntui aika vanhalta... :hullu: Joku äiti sanoi lapselleen, että "anna se pillimehu tuolle tädille, niin se katsoo sitten paljonko se maksaa" Sen olisin vielä ymmärtänyt, jos lapsi itse olisi sanonut minua tädiksi, mutta miksi se paljon minua vanhempi nainen sanoi? :hullu:

Muakin täditellään töissä silloin tällöin. Eikä mun mielestä siihen liity mun ikäni juuri mitenkään; äidit kutsuvat mua tädiksi puhuessaan lapsilleen, koska lasten silmissä varmasti olenkin jo vanha täti. Siitä huolimatta, että olen huomattavasti äitejään nuorempi.
Silloin kyllä vähän järkytyin, kun mua täditeltiin 16-vuotiaana kesätöissä. Mun mielestä olisin vallan mainiosti käynyt tytöstä. :D
It's all make believe, isn't it?
kaneli
Vastarannan keijo

ViestiKirjoittaja heartless » Ke 02 Heinä 2008 12:29

Kyllä mä mielummin kuuntelen tädittelyä kuin tytöttelyä kassalla. Mulle tulee kuitenkin aina siitä tytöttelystä mieleen, että puhuja epäilee mun ammattitaitoani ja pitää mua vähän taukkina. Tädittelen myös itseän joskus, ihmisten ilmeet on näkemisen arvoisia kun sanon jollekin nuoren oloiselle alkoholia/tupakkaa ostavalle tyypille että näyttäisitkös vielä tädille paperit että voin myydä noi sulle. :virne:
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

ViestiKirjoittaja Leirum » Ke 02 Heinä 2008 16:03

Tädittely ja sedättely kai nähdään kohteliaana tapana viitata tuntemattomiin aikuisiin kun puhutaan pikkulapsille. Muistan itse kun olin pieni ja isi sanoi aikuisia tädeiksi ja sediksi. Taisin olla sitä mieltä, että ei ne olleet mitään mun tätejä/setiä kun olivat tuntemattomia. :)

Itselläni on tapana viitata tuntemattomiin aikuisiin sanoilla mies ja nainen (mielenkiintoista kyllä, ikäisiäni miehiä sanon usein pojiksi), mutta en puhukaan lapsille vaan kavereilleni. Miksi lapsille ei käytetä näitä sanoja? Ei kai mies ja nainen ole sanoina mitenkään negatiivisesti värittyneitä?

Alan olla niillä rajoilla itse, että tytöttely ärsyttää. Riippuu tietenkin myös sanojasta ja tavasta puhua.
Leirum

ViestiKirjoittaja Santalaceae » Ke 02 Heinä 2008 20:37

Ostin tänään muun muassa cityshortsit ja nuorisovaatekaupan virallisesti hyväksymät kalsarit aka legginssit. Koen legginsit ainakin vielä hyvin hämmentäväksi vaatekappaleeksi, enkä tiedä koska uskaltaudun kiskaisemaan ne jalkaan. Legginssit jos mitkä saavat minut tuntemaan oloni vanhaksi. :hullu: Onneksi on olemassa ystävällisiä vaateliikkeen myyjiä, jotka ainakin tyrkkäsivät minulle nuo kalsarit mukaan. Kuitenkin jäi vielä mieleen pari kysymystä: Kuinkahan paha moka on käyttää hellesäällä esimerkiksi farkkushortseja ilman niitä kalsareita? Entäs muista materiaaleista valmistettuja shortseja tai hameita? Ehkä kaupungille kalsongit on pakko laittaa, mutta entäs jos on menossa uimarannalle tai muuhun rennompaan paikkaan? :raps: Olisin ikuisesti kiitollinen, jos joku viisas osaisi auttaa tässä asiassa. :hullu:

T: Ikäloppu täti
Santalaceae

ViestiKirjoittaja Migreeni » Ke 02 Heinä 2008 20:48

Minulle tytöttely kävisi vallan mainiosti :virne:

Siitä huolimatta en kyllä leggingsejä käytä helteellä sortsien kanssa edes kaupungilla... Miksi pitäisi? Siinähän saa pian lämpöhalvauksen.

Mutta minä nyt en mikään muodin ihmelapsi ole muutenkaan. Leggingsit on kyllä ihan kelpo vaatekappale hameiden kanssa. :)
Kumpi ja Kampi tappeli. Sitten paikalle tuli Jouko ja Kosti.
Migreeni

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 02 Heinä 2008 20:57

Leirum kirjoitti:(mielenkiintoista kyllä, ikäisiäni miehiä sanon usein pojiksi)

Tästä tulee mieleen mummani, sillä hän sanoo itseään nuorempia miehiä pojiksi. Muutama kuukausi sitten esimerkiksi joku poika oli kuollut jossain tietyssä paikassa. Kun äiti kyseli tarkemmin olikin tämä poika muistaakseni yli 60-vuotias. :virne:

Tänään ostin itselleni valkoiset (yhden käyttökerran jälkeen väri saattaa olla jotain aivan muuta) balleriinat. Pitäähän sitä kesämekon kanssa yhteensopivat kengät olla. :kauriinsilmät:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Vanilla » Ke 02 Heinä 2008 21:51

marenkienkeli kirjoitti:Tästä tulee mieleen mummani, sillä hän sanoo itseään nuorempia miehiä pojiksi. Muutama kuukausi sitten esimerkiksi joku poika oli kuollut jossain tietyssä paikassa. Kun äiti kyseli tarkemmin olikin tämä poika muistaakseni yli 60-vuotias. :virne:

Tästä mulle tulee puolestaan mieleen entinen pomoni, joka kutsuu kai edelleen kaikkia työntekijöitä tytöiksi. Ensimmäisen kerran töihin lähtiessäni hieman ihmettelin, kun pomo sanoi vaan "tytöt tulevat sut sitten hakemaan siitä ja näyttävät sulle paikat" ja opastajat osoittautuivat lähes kuusikymppisiksi. :virne: Ei siinä, mun mielestäni se oli aina vaan piristävää ja mukavan välitöntä. En toki voi tietää, kokiko joku pomoa 20 vuotta vanhempi työntekijä sen loukkaavana.

Mutta ehkä naiselta tulevaa tytöttelyä ei niin usein ajatella loukkaavaksi?
"Kyllä se hyvin menee, kun vaan muistaa hengittää oikein."
Vanilla

ViestiKirjoittaja shaana » Ke 02 Heinä 2008 22:11

Nettishoppailin parit kengät tänään. :pepsodent: Olenhan onnistunut monissa asioissa tässä öhöm, esimerkiksi tänään. Päätin palkita itseni :virne:

Mitäs muuta. Jonkun aikaa hukuksissa olleet rättipäivätkin kävivät kylässä, ihan jees, nykyinen astetta liikunnollisempi elämäni sai kivutkin unohtumaan.

Kulmien ja ripsien kestovärjäilystä. Mulla on edelleen niin tummat kulmat ja ripsetkin, ettei ole tarvis värjätä. Kulmakarvat olisi ehkäpä syytä opetalla nyppimään muotoon, mutta se sattuu ja kuitenkin munaan ja näytän alienilta sitten. Onkohan kauhean kallista mennä jonkun nypittäväksi :raps:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa