Talviolympialaiset 2014 - Sotši

Re: Talviolympialaiset 2014 - Sotši

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 11 Helmi 2014 22:10

Melkoista kaatuilua sprinteissä. Cologna kaatui omassa erässään jopa kahdesti, Björgenille riitti kertakin, olympiavoittajien maine oli lyhytaikaista.

Miesten finaalissa Jönsson jäi jo porukasta, mutta hänen onnekseen sattui kolmen miehen ketjukolari, joten hän pääsi aivan tajunnan rajamaillakin pronssille.

Naisissa kultaa Maiken Caspersen Fallalle, joka on minun Facebook-kaveri ja ollut joskus nimimerkkinäkin :D
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 12 Helmi 2014 16:15

Kuuntelin eilen illalla pienen migreeninpoikasen alta naisten mäkihyppyä. Yritin katsoakin, mutta silmät eivät antaneet periksi.
Ihan hyvinhän se taisi mennä, vaikka tänään lehdissä lukikin että pääsivät kisoihin liian aikaisin.

Sain kuitenkin silmiä auki myöhemmälle ja katsoin kelkkailua ja taitoluistelua. Kelkkailu oli kyllä taas semmoista touhua, että ihan pahaa teki. Niin taisi tehdä laskijoillekin, kun vähän askel sen jälkeen horjui :virne:

Taitoluistelussa on vähän tylsät tilanteet, kun pariluistelussa on Venäjän pari jo aikamoisessa pistekarussa muihin nähden. Ei siinä, hyvinhän ne vetää. Komen näköistä heittelyä ja hyppyä. Tämäkin on niitä mitkä saadaan näyttämään helpolta, vaikka oikeasti se on kaikkea muuta. :P

Aamulla naisten jääkiekko oli sitten aikamoista sähellystä. Katsoin toisen erän (en migreeniltä päässyt ekan erän alkuun ylös) ja sähellystä sähellyksen perään. Sveitsiläiseltä petti hermo ja se lensi pihalle potkimisesta. Luuliko se pelaavansa jalkapalloa ja suomalaista palloksi? Kolmannen erän missasin fysioterapian vuoksi.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 14 Helmi 2014 00:52

Tänään kuuntelin valvotun yön jäljiltä horroksessa Suomen miesten lätkää. Jossain kohtaa tipahtelin, vaikka yritin pysyä hereillä. Ei ihan hirveästi ollut sitä otetta pitääkseen mua hereillä. Heräsin matsin jälkeen :virne:

Päivällä en oikein jaksanut keskittyä mihinkään hiihtoihin tai muuhunkaan kauheasti unettavaan lajiin. Seurasin illalla jääkiekkoa toisella silmällä ja odotin kelkkailun lähetystä :virne:

Joukkuekelkkailun odottaminen oli täysin sen arvoista! Se oli tätä jalat edellä laskettavaa kelkkailua ja systeemissä mentiin ensin naislaskija yksin, sitten mieslaskija yksin ja sitten parilaskijat viimeisenä. Miksei kukaan kertonut mulle tommoisesta parikelkkailusta? Ne laskee päällekäin?! Siis kelkkailijat päällekäin! Mitä tämä tarkoittaa tämmöinen?! Yritin tihrustaa miten se päällä makaava tyyppi pysyy siinä kyydissä, mutten onnistunut. samoin jäi vähän epäselväksi missä sen kädet oli? :virne:
Mitä tämä tarkoittaa tämmöinen?! Kelkkailijat päällekäin :keijo:

Huomenna ne näyttää skeletonia :keijotäpinä:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja theia » Pe 14 Helmi 2014 09:05

Kibaya kirjoitti:Miksei kukaan kertonut mulle tommoisesta parikelkkailusta? Ne laskee päällekäin?! Siis kelkkailijat päällekäin! Mitä tämä tarkoittaa tämmöinen?! Yritin tihrustaa miten se päällä makaava tyyppi pysyy siinä kyydissä, mutten onnistunut. samoin jäi vähän epäselväksi missä sen kädet oli? :virne:
Mitä tämä tarkoittaa tämmöinen?! Kelkkailijat päällekäin :keijo:

Ei hitto että putosin tälle :rotflmao: heti aamusta, tällästa saa lukea. Kelkkailijat päällekäin?! :keijo:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 14 Helmi 2014 11:53

Arvaa putosinko mä sille sillon illalla :rolf:
Saksalaiset päällekäinhän voitti sen kisan.

Kelkkailu on ihan aliarvostettu laji! Meidän telkkarissa ei näytetä sitä, enkä löytänyt oikein mistään netistäkään eilisiä skeletonin laskuja :norsu: Tänäänkin sieltä tulee illalla vain jotain koosteita. Parikelkkailussakin on laskettu sentään ihan mitalikisat :norsu: Haluan nähdä kelkkailijoita päällekäin!
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 16 Helmi 2014 22:45

No luuletko, että Putin antaa näyttää kelkkailijoita päällekkäin? :P YLE joutuu sensuroimaan lähetyksiään.

--

Oma kisaseuraaminen on ollut eilen ja tänään taas hyvin tiivistä. Perjantai jäi lähes välistä.

Hiihdon viestit olivat jänniä kisoja, niin kuin yleensä. Naisleijonille yllättävä tappio, mutta hyvähän siinäkin lajissa olisi tason laajeta.

Miesjääkiekosta näin Suomen peleistä vasta tämän Kanada-ottelun ja se oli mun mielestä sitkeää mukana roikkumista. Seuraavassa pelissä onkin jo isot panokset.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 17 Helmi 2014 00:18

Eilen katsoin naisten jääkieko-ottelun ja skeletonia.

Skeleton, aivan järjettömän hullu laji! Myös mielenkiintoinen jokseenkin sen vaarallisuuden vuoksi. Tykkäsin katsoa sitä ja jännittää miten käy. Myös sen takia, että selostaja osasi pohjustaa asiaa. Selostamossa oli kommentaattorina myös entinen suomalainen skeleton-laskija, jonka sisäpiiritieto antoi katsomiseen parempaa pohjaa.

Tänään huomasin kisaväsymyksen painavan. Ei kiinnostanut avata telkkaria tai areenaa tai mitään muutakaan. Päätin katsoa vain suomen miesten lätkän ja that's it.
Katsoin isolta ruudulta matsia ja jännitin. Silti samalla se oli vähän puuduttavaa. Siirtyessäni oman telkkarin eteen jäin vielä katsomaan jäätanssiakin. Jäätanssi on kaunista ja oikeastaan aika koukuttavaa :keijo:
Moulin Rouge-musiikkiakin oli mukana.

Voisihan noita tietysti katsoa vähän netistä. Katsoin tulevia ohjelmia ja suoraan sanottuna hiihto ei vaan jaksa kiinnostaa. Lumilautailu, jääkiekko ja kelkkailu on semmoisia mitä haluaisin katsoa. Samoin curling kiinnostaa hieman.

Katsotaan nyt miten nämä kisat jaksaa loppuun asti :tilt:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 17 Helmi 2014 11:56

Nyt meinaa itsellä olla uuvuttava hetki, vaikka mahdollisuudet olisivatkin. Pari lajia on pelattu ja TV keskittyy curlingiin. Katsoin vähän aikaa ottelua Kanada-Norja tallenteelta, mutta en kovin montaa minuuttia jaksanut innostua.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 19 Helmi 2014 16:21

Vaikka curlingin seuraaminen on ollut parina päivänä tosi väsyttävää, on tänään ollut sitten sitä tunnetta jo tähän mennessä.
Naisten hopea ja siihen perään miesten kulta! Aikamoinen huuto heilui meidän naapurikahvien aikaan yhteisessä kisastudiossa. Saksalaisen kaatuminen sai aikaan spekulaatiot protestista ja hidastusta analysoitiin isolla porukalla. :keijo:
Nyt pidetään katsomoa lätkälle ja mä taidan olla ainoa kun huutaa maalille :virne:
Yritin olla rauhallinen kun suomen eka maali tuli, mutta pipariksi meni. Vieressäni istuva 9-vuotias säikähti ja nauroi mun intoilulle. :virne:

Katsotaan nyt miten tässä käy :täpinä:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 19 Helmi 2014 21:01

Olipa jännät hiihdot ja jääkeikot :täpinä:

Ensin naiset hiihtävät parisprintissä upeasti hopealle. En nähnyt tästä kuin aivan lopun ja se oli kyllä hienoa katseltavaa!

Miesten parisprintissa ensin meni norjalaiselta sauva poikki kesken hiihdon ja sitten vielä ihan loppumetreillä saksalainen kaatui mitalitaistossa. Okei, se itse törmäsi suomalaisen suksiin ja meni nurin, mutta kuitenkin. Vähän "äkkiä"hän se Jauhojärvi tuli siihen saksalaisen eteen, mutta käsittääkseni saksalainen kämmäsi ihan itse. Suomalainen oli kuitenkin jo ohi saksalaisesta ja muuta spekulaatiota. Kaipa ne FIS:siin valittaa, vaikka paikalla ollut jury totesi ettei mitään virhettä tapahtunut. Tämän jälkeen Jauhojärvi hiihti kuitenkin ensimmäisenä maaliin ja kultamitali tulla napsahti :D

Jääkiekko oli kyllä hermoja raastavaa katsottavaa. Venäjän avausmaali otti päähän aivan älyttömästi, mutta piti toistella itselleen että pelataan vasta ekaa erää. Se kannatti. Suomen tasoitus tuo sen jännittämisen takaisin. Vaikka Venäjä painaa kyllä kovaa päälle. Hienoa kiekkoa silti. Sitten tulee Teemun maali ja räjäyttää potin. Vieressäni istunut lapsi säikähtää enemän kuin ensimmäisen maalin aikana. Hihitellään sille vähän ja yritän seurata peliä hillitysti :virne:
Toinen erä on ihan hirveän jännää. Ylivoima ja Granlund laukoo maalin. 3-1! What a game. Venäjä on väsynyt ja hidas. Silti se pystyy pelaamaan kelvollista jääkiekkoa, vaikka tuntuu uinuvalta ja periksi antaneelta. Maalivahdin vaihto nostaa Venäjän pelaajat taistelemaan ja pari pelottavaa maalipaikkaakin aukeaa, mutta kiekko pysyy poissa verkoista. Onneksi.
Viimeiset viisi minuuttia on aivan kauheaa jännittämistä. Voitto sieltä kuitenkin napsahti ja Venäjä putosi jatkosta. Oli ehkä vähän surullista katsoa katsomossa istuvia kyynelsilmäisiä venäläisiä katsojia. Pettymyshän se on, ei ihme. Meidän iltapäivälehdet taas hehkuttavat miten on Venäjän karhu lyöty heidän omalla maaperällään :keijoei:

Seuraavaksi jääkiekossa vastassa Ruotsi, nuo hemmetin hannuhanhet :epäilevä:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 20 Helmi 2014 02:06

Kyllä Venäjän ilme ja esitys oli kehno (Suomen hyvyyttä toki osin), mutta samalla isäntien tippuminen tyhjensi ilmat koko kiekkohypestä.

Tsekki-USA -ottelussa sai urkuri painella aika pitkää iltaa, että olisi edes jotain äänimassaa ollut tauoillakin. USA vei sen pelin myös niin pystyyn, että sekin haittasi asiaa.

Sanoisin, että olympialätkäksi turnaus on ollut keskimääräiseltä tasoltaan yllättävän hengetöntä läpsimistä. Monessa pelissä on ollut usean maalin ero ja sitten se häviöllä oleva on vain apaattisena seurannut, kuinka heidän joukkueensa turnauksesta poistuu.

Parhaat pelaajat joo, mutta onko paras turnaus? Koin tämän saman jo Vancouverin aikana, että ehkä se on tää pelisysteemi ja -aikataulu jotenkin huono.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » La 22 Helmi 2014 15:48

Jotenkin puolustusvoittoista tuntuu huippumaiden peli olevan: hyökkääjät vaan lyövät kiekkoa kaukaa maalia kohti, ja pelin ydin on vastustajien maalille ajaneiden kiekkoa ohjaamaan pyrkivien pelaajien vaarattomiksi tekeminen. Ainoastaan Ruotsi on esittänyt vähän hienompia hyökkäyskuvioita. Muuten ottelut on voittanut suurin piirtein se, jonka pelaajan yksittäinen kaukoveto kohti maalia on sattunut olemaan vastustajan maalivahdin heikko hetki. Ja Suomen menestys on ollut melko pitkälti Tuukka Raskista kiinni, vaikka hieman minun ehkä pitääkin myöntää olleeni väärässä Suomen mahdollisuuksista pärjätä turnauksessa.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja Triple H » Su 23 Helmi 2014 03:16

Sotshissa on ollu kyl todella hyvät Olympialaiset. Venäläiset pistäneet parasta kehiin. Ilmeisesti vielä ainakin parit Olympialaiset duunaa Yle. Pahoin pelkään, et Suomessa ei kumpikaan kaupallinen jättiläinen saa aikaiseksi mitään kunnollista. Pahoin pelkäsin et Yle on asenteellinen ja mustamaalaa Venäjää kaikissa tilanteissa, mutta onneksi olin väärässä. Ylelle täydet pisteet jättikokoinen kiitos Olympialähetyksistä.

Ville Haapasalo on ollut todella huikea ukko Sotshi -lähetyksissä. Avajaisissa välitön ja vilpitön tunteiden kehiin heittäminen. Asiallinen, mutta hauska opas Sotshissa ja päälle vielä mahtava lätkäkommentaattori.

Pitää vielä jossain vaiheessa koittaa jäsennellä urheilusuoritukset kasaan, mut nyt alkuun vähän yleistä tilannekatsausta juuri ennen päättäjäisiä.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

Edellinen

Paluu Urheilu