Band of Brothers - Taistelutoverit

Band of Brothers - Taistelutoverit

ViestiKirjoittaja Plei » To 26 Kesä 2008 12:49

Ootteko katsonut uusintakierrosta? Onko sarja muuten tuttu? Tykkäättekö?

Tässäpä minisarja, joka on ehdottomasti pakko hankkia dvd-hyllyyn, vaikka en sellaisia ole ikuna kerännytkään. Onhan tuo, kuten taidettiin ilmoitusketjussakin todeta, saanut vaatimattomat 9,6 tähteä kymmenestä IMDB:ssä. Ei ehkä siis olisi ihan turha ostos. :gay:

Eilen olin ihan piparina, kun tajusin, että ihanainen James McAvoy tuli sarjaan! Sitten se kuolikin puoli tuntia myöhemmin. :epäilevä:
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta tai odottaa seuraavaa.
Plei

Re: Band of Brothers - Taistelutoverit

ViestiKirjoittaja LazyBastard » To 26 Kesä 2008 13:02

Kyllähän tuota tuli aikanaan katottua ja boksikin löytyy hyllystä. Laatua alusta loppuun. Vaikkei sodan kuvaus nyt aivan sieltä realistisimmasta päästä ole, niin uskottavaa se silti on ja henkilöhahmoihin ja tunnelmaan on panostettu. Värimaailmasta pidän myös ja näyttelijätyöstä. Hyvä sarja ostaa kyllä, koska tätä tulee katsottua uudestaan aina välillä.
Et in Arcadia ego.
LazyBastard

ViestiKirjoittaja Galileo » To 26 Kesä 2008 13:05

Ensimmäisellä tv-kierroksella muistan nähneeni jotain jaksoa ~5 minuuttia. Lainasin myöhemmin kaverilta dvd-poksin ja ahmin jaksot "ei unella niin väliä" -tyyliin. Sitten hankin oman lootan (jolla kunniapaikka pienen vat 69 -lasin kanssa hyllyllä) ja olen harrastanut uusintakatselua muutaman kerran. En tv:stä ole viitsinyt nyt katsoa, kun dvd:llä kuvan ja äänen laatu on hiukan paremmat.

Ensi vuonna henkinen jatko-osa, The Pacific. :currahee:
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja Sippura » To 26 Kesä 2008 13:10

Bändärit :sydän:

Avokki intoili tästä silloin joskus kun tämä tuli ensimmäistä (?) kertaa
telkkarista, esitysaika taisi olla jotain sunnuntain ja maanantain väli-
sen yön luokkaa. Aikansa kuuntelin miehen ylistystä ja ostin boksin hä-
nelle joululahjaksi. Sen joulun pyhinä sarjan kaikki jaksot katsottiin kol-
meen kertaan läpi, neljäskin kerta olisi mennyt mutta loppui pyhät kes-
ken :virne:

Aivan loistava sarja siis minunkin mielestäni, vaikka en sodanräimeestä
niin välitäkään. Tässä sarjassa taitaa kuitenkin muut asiat olla tärkeäm-
piä, jokaisen soltun henkilökohtainen kehityskertomus ja tunteet sodan
keskellä.

Does a bear crap in the woods, son?

Ja ihanainen Damian Lewis :sydän:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Fantsu » To 26 Kesä 2008 13:28

Laatua lienee, mutta en ole katsonut yhtään jaksoa - silloin tai nyt. Isäntä on ostanut boksin, joten jos joskus innostun, voin sen sitten katsoa. Tähän mennessä ei ole vielä kiinnostanut niin paljon. Tiedä mikä siinä.
Fantsu

ViestiKirjoittaja Shay » To 26 Kesä 2008 18:57

Plei kirjoitti:Eilen olin ihan piparina, kun tajusin, että ihanainen James McAvoy tuli sarjaan! Sitten se kuolikin puoli tuntia myöhemmin. :epäilevä:

James McAvoy :tipahdus: Mää oon unohtanu kahtua ny varmaan kaks jaksoa. :raivo:
Kahtoin kaks ekaa jaksoa, mutta oon unohtanu kahtua kaks viimesintä nähtävästi. :epäilevä:
Oon tykänny. En tiiä onko se kaiken hypetyksen arvoinen, mutta toimivaa toimintaa
on ollu tähän asti. Oon myös suurella mielenkiinnolla kuunnellu veteraanien kertomuksia
aina jakson alussa. Ne on kyllä ollu sarjan parasta antia sarjaa mitenkään väheksymättä. :tilt:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja SimonTemple » La 28 Kesä 2008 12:26

Tuli aikanaan katsottua, ei tehnyt suurta vaikutusta, sarjassa häiritsi "korkkari-meininki" jossa sakemannit kuvattiin tosi tyhminä ja avuttomina, tämän kyllä ymmärtää kun taustalla tekijänä on Spielberg tuo armoitettu saksalaisvihaaja.

Toivottavasti tuo uusi sarja olis edes rahtusen realistisempi.
SimonTemple
Kansan ääni

ViestiKirjoittaja moralhazard » La 28 Kesä 2008 12:43

SimonTemple kirjoitti: jossa sakemannit kuvattiin tosi tyhminä ja avuttomina...

Missä kohtaan tarkalleen ottaen sakemannit kuvattiin tosi tyhminä ja avuttomina?
are you there?
moralhazard

ViestiKirjoittaja Herkku » La 28 Kesä 2008 15:31

Kun miehen kanssa alettiin seurustella ja elettiin vielä kaukosuhteessa, oli Band of Brothers jonkun visiittini pääteemana - miehellä kun on se dvd-boxi. Ihan ahmimalla meni, niin hyvä! Kaikin puolin erinomainen minusta. Leisi mainitsi muun muassa värimaailman, johon itsekin kiinnitin huomiota ja pidin kovasti siitäkin.

En seuraa nyt telkkarista, kun myöhäisen ajankohdan vuoksi pitäisi kuitenkin laittaa nauhalle. Katson varmaan taas joku kerta boxin enempi putkeen, kun on otollinen tilanne ja tunnelma.
It's not denial. I'm just very selective about the reality I accept. - Calvin
Herkku

ViestiKirjoittaja dubb » La 28 Kesä 2008 17:47

On aivan sairaan kova sarja, yksi kovimmista koko tv-katseluhistoriani aikana. Katselin intensiivisesti ensimmäisellä tv-kierroksella ja hankin boxin heti, kun se halpeni sopivasti. Nyt en ole teeveestä seurannut, DVD:ltä on tullut katseltua jaksoja satunnaisesti. Käsikirjoitus, näyttelijät, puvustus, lavastus, efektit, musiikit..kaikki aivan huippuluokkaa. Tällaisia sarjoja pitäisi tehdä enemmänkin. Onneks tuo The Pacific tulee tarjoilemaan samantyyppistä herkkuva!
dubb

ViestiKirjoittaja Kyösti Kyntöaura » Ma 30 Kesä 2008 23:10

BoB loytyy hyllysta itsellakin, aivan mahtava sarja. Henkiloista alkoi oikeasti valittamaan sarjan edetessa ja esim. Damian Lewis oli loistava. En ees tienny etta tyyppi on englantilainen ennenku otin miehesta selvaa. Keane -leffassa herran roolisuoritus oli myos upea.
"I watched the footage of Saddam Hussein's execution on Youtube and you know, it really made me think...
It made me think if there's ANYTHING on the Internet I wouldn't masturbate to?"

-Frankie Boyle
Kyösti Kyntöaura

ViestiKirjoittaja Tr*ina » Ti 01 Heinä 2008 01:33

Voi, niin kovasti yritin jälleen kerran alkaa katsomaan tätä. Olen ekalla kierroksella nähnyt kaksi ekaa jaksoa ja nyt uusintakierroksella aloitin tokasta jaksosta.

En k-e-r-t-a k-a-i-k-k-i-a-a-n ymmärrä, mikä tässä on niin mainiota. Minua tylsistytti kamalasti ne pitkät sotakohtaukset. Mikään ei ole pitkäpiipäisempää kuin katsella pommien viskomisia, pusikoissa piileksimisiä ja mustia naamoja, joista ei tiedä kuka on kukin.

Tapahtuuko tässä sarjassa oikeasti yhtään mitään?

No jaa. Ehkä tämä vetoa sotaleikkejä lapsena leikkivään yleisön osaan. Minusta on hieman hurskata väittää sarjan olevan pasifistinen, jos kuitenkin päähuomio on taisteluleikit.

Miksi kukaan ei koskaan kuvaa, mitä sotamiehille tapahtuu sodan jälkeen? Irakiinkin monet sotilaat palaavat kerta toisensa jälkeen uudestaan: arkea he eivät enää kestä totuttuaan elämään tappamisesta: pelossa ja vihassa.
Juha Mieto: "Onnellisuus syntyy vuodenaikojen tarkkailusta."
Tr*ina

ViestiKirjoittaja Kyösti Kyntöaura » Ti 01 Heinä 2008 02:30

Tr*ina kirjoitti:Voi, niin kovasti yritin jälleen kerran alkaa katsomaan tätä. Olen ekalla kierroksella nähnyt kaksi ekaa jaksoa ja nyt uusintakierroksella aloitin tokasta jaksosta.

En k-e-r-t-a k-a-i-k-k-i-a-a-n ymmärrä, mikä tässä on niin mainiota. Minua tylsistytti kamalasti ne pitkät sotakohtaukset. Mikään ei ole pitkäpiipäisempää kuin katsella pommien viskomisia, pusikoissa piileksimisiä ja mustia naamoja, joista ei tiedä kuka on kukin.

Tapahtuuko tässä sarjassa oikeasti yhtään mitään?

No jaa. Ehkä tämä vetoa sotaleikkejä lapsena leikkivään yleisön osaan. Minusta on hieman hurskata väittää sarjan olevan pasifistinen, jos kuitenkin päähuomio on taisteluleikit.

Miksi kukaan ei koskaan kuvaa, mitä sotamiehille tapahtuu sodan jälkeen? Irakiinkin monet sotilaat palaavat kerta toisensa jälkeen uudestaan: arkea he eivät enää kestä totuttuaan elämään tappamisesta: pelossa ja vihassa.

Niin no, henkilokohtaisesti mua ei juurikaan kiinnosta mika genre on kyseessa kunhan tuotannossa on sujuva juoni, hyvia nayttelijasuorituksia ja kuvaus toimii. En oo erityisesti mikaan sotaleffojen ystava ku se voi olla aika ilkeaa katottavaa mutta mika tahansa menee jos se on tarpeeks hyvin tehty. Niin ja onhan tuota sotilaiden elamaa sotimisen jalkeenkin kuvattu monet kerrat, lahetaan vaikka esimerkiks Kauriinmetsastajasta.

Jos muuten oikein muistan niin oikeassa sodassakin taitaa olla niita pitkia taistelukohtauksia aina silloin talloin joten kylla niilla varmaan tammosissa tuotannoissa on kuitenkin paikkansa :P Muutenkin aika heikolla pohjalla mielipide jos kyseista sarjaa katsoi vaan sen pari jaksoa, ei tasta sarjasta tosiaan ainakaan mulle hyva mieli jaany tai etta nyt kylla kaivan iskan tussarin jostain ja lahen mettaan tetsaamaan mora hampaiden valissa. Ei siina sotimista mielestani muutenkaan juurikaan glorifioitu, taistelukohtaukset oli nayttavia mutta kylla siita se koko homman jarjettomyys paistoi koko ajan lapi. No... pari tyyppia oli ehka vahan liiankin sankarillisia mutta hei, amerikkalainen tuotanto joten tuo on odotettavissa. Ei paassy tuokaan kylla minua liikaa hairitsemaan.
"I watched the footage of Saddam Hussein's execution on Youtube and you know, it really made me think...
It made me think if there's ANYTHING on the Internet I wouldn't masturbate to?"

-Frankie Boyle
Kyösti Kyntöaura

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 01 Heinä 2008 17:41

Tr*ina kirjoitti:Miksi kukaan ei koskaan kuvaa, mitä sotamiehille tapahtuu sodan jälkeen? Irakiinkin monet sotilaat palaavat kerta toisensa jälkeen uudestaan: arkea he eivät enää kestä totuttuaan elämään tappamisesta: pelossa ja vihassa.

Kuva
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 02 Heinä 2008 03:09

Tämä on kans yks niistä lukuisista aukoista mun leffa/tv-sivistyksessä.
Tarkoitus olis kyllä joskus tuijottaa Taistelutoverit läpi, mutta ei todellakaan mistään telkkarista kerran viikossa. Mainoskatkot pitäis kieltää lailla, ja viikossa ehtii unohtaa edellisen viikon tapahtumat.

No ehkä sitten joskus 5-15 vuoden päästä, kuten mulla on tapana. Tuun sitten raportoimaan fordelle kokemuksistani :virne:

Prkl, aina mää joudun editoimaan. Sitä vaan piti sanomani, että sota on kumma kyllä yks mun lempparigenreistä :riips:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Jorssi » To 03 Heinä 2008 12:33

Lyyra kirjoitti:Mainoskatkot pitäis kieltää lailla, ja viikossa ehtii unohtaa edellisen viikon tapahtumat.
No tässähän nyt ei mainoskatkoja ole, kön tulee yköseltä.

Mä katoin tän silloin, kun tuli ekan kerran. Suuren vaikutuksen teki silloin. Nyt en ruvennut telkkarista uusintakierrosta kattomaan. Veljellä on tuo boksi ja pitänee kyllä joskus uudelleen vielä tarkastaa, että vieläkö iskee.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 03 Heinä 2008 13:17

Ainiinjoo kun YLE osti HBO:n koko tuotannon! :lanppu:
Eikös se BoB kuitenkin alunperin tullu maikkarilta tai nelkkukelkulta, ja uusinnat subilta tai jotain? Muistelisin, että subin takia oon missannut uusinnat, kun se ei oo mulla koskaan näkyny (paitsi sen vuoden kun asuin savossa, mutta sitä ei lasketa)..
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Sippura » To 03 Heinä 2008 13:33

Kyllä mun mielestä Bändärit on tullut aina Ykköseltä (tai Kakkoselta) :riips:
(ei ole tarkoitus näyttää noin kiukkuiselta kun raaviin päätä..!)
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja LazyBastard » To 03 Heinä 2008 13:44

Kyllä Taistelutoverit on aina tullut Yleltä. 2002, 2003 ja vielä FST5:selta 2005.

Onkos kukaan lukenut sarjan perustana olevaa Ambrosen kirjaa? Olen sitä joskus hypistellyt ostoiaikeissa, mutta hyllyyn on jäänyt. Kannattaako ensi kerralla ostaa?
Et in Arcadia ego.
LazyBastard

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 03 Heinä 2008 13:45

LazyBastard kirjoitti:Kyllä Taistelutoverit on aina tullut Yleltä. 2002, 2003 ja vielä FST5:selta 2005.

Ai. No sitten mulla on kai ollu joku ihan hyväkin syy olla kattomatta sitä.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja ekspertti » La 19 Heinä 2008 20:12

Tr*ina kirjoitti:Voi, niin kovasti yritin jälleen kerran alkaa katsomaan tätä. Olen ekalla kierroksella nähnyt kaksi ekaa jaksoa ja nyt uusintakierroksella aloitin tokasta jaksosta.

Sodan kokeneiden (siis maataistelut, meri ja ilmataistelut on varmaan toinen juttu) mukaan kaaottisuus on olennainen osa sotaa. Se että miehet marssivat siististi rivissä toisiaan vastaan tapahtui viimeksi joskus 1800-luvun puolivälissä

Sotaa on aika vaikea kuvata sotilaiden näkökulmasta ilman että näytetään taisteluita :hämillään:
Za wolno Nasz i Wasz
ekspertti

ViestiKirjoittaja Shay » Pe 01 Elo 2008 11:37

Kahtoin juuri poksilta viimeisimmän jakson, jossa löydettiin keskitysleiri. Oon nähäny
tuon kohtauksen ennenkin, vaikka sarjaa en oo aikoinaan kahtonu. Hyvin tehty.

En silti vieläkään voi käsittää keskitysleirien kauheutta, vaikka olen käynyt Auschwitzssa
ja nähnyt nyt samankaltaisen paikan heräävän henkiin televisioruudun välityksellä. Tulin
siihen tulokseen, ettei sitä vain voi käsittää. Ei ole mahdollista ymmärtää kuinka pahoja
paikkoja nuo olivat. Ei aivot pysty käsittämään. Ei pysty löytämään sanoja kuvaamaan.
Ei vaan pysty...
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja sybe » To 07 Elo 2008 16:01

Hyvä sarja. Vikojen jaksojen maisemat on hulppeita, kotkanpesä,Itävallan hulppeita kyliä ja jonkun natsipomon viina&viinikellaria.
Wanhakin oppii uutta - tosin toistoa kaivataan
sybe

Paluu Leffa.tv