Lopulta löysimme tilaa yhdestä ravintolasta juuri pöydän verran. Tilasin meille schnitzelit (koska M ottaa aina samaa) ja itselleni olutta ja hänelle vettä. Olut maistui hyvältä ja vahvalta, tiesin tilaavani toisen, mikä myöhemmin tapahtuikin. Ruoka ja juoma olivat niin hyviä, että hyvin olisi voinut ihminen jäädä siihen.
Tällä sivulla minulla oli hyvin juotavaa mukana ja maisematkin näkyivät paremmin. Paria nähtävyyttä kuskia siinä esittelikin. Yhdessä vaiheessa vastaan tuli huomattava joukko poliisiautoja, olivat menossa jalkapallon paikallisotteluun tappeluita ehkäisemään.
Tavallaan pidän sellaisesta itsekin, en viihtyisi ihan etelänmatkaturistikohteissa minäkään (vaikka tänä talvena onkin tehnyt mieli etelään, mutta varmaankin Kanarialla olisi kuitenkin liikaa suomalaisturisteja, eikä mulla ole edes aikaa matkustaa - valitettavasti).
Lyyra kirjoitti:Sain joululahjaksi jotain SAS:n vouchereita 250 euron arvosta ja ne pitäis käyttää kesäkuuhun mennessä. Ei huvita yhtään. Pitänee myydä ne.

Milloin meillä? Teatteritalon vaiheilla oli rakennustyömaa ja ihmisiä istui rupattelemassa laituriterassilla. Hankkiuduimme bussiin numero 66 ja ajoimme sen reitin alusta loppuun ja katselimme maisemia ja minä jotakin muistin edellisestä reissusta. Erottajaa muistuttaneella päättärillä jäimme ja janoissamme menimme kioskiin ostamaan janojuomat. Kolikot jättivät nippanappa vajaaksi, joten tyylikkäästi kaksisatasella piti maksaa. Sitten kävimme Irma-lähikaupassa, joka mainosti luomua ja alkoholiakin olisi saanut. Ostelimme sipsejä ja salmiakkisuklaata ja juomia ja maksoimme melko kalliisti.
).

Amerikkalaista aksenttia oli esillä ja sitten ilmeisesti ihan tanskalaisia. Aulassa oli liitutaulu, johon asiakkaat saivat jättää terveisiä. Laitoimme jokaisena päivänä ”A
U”
Se taulu ilmeisesti pyyhittiin kerran päivässä. Jotkut olivat laittaneet ihan asiaakin, että ”tavataan klo 11” ja vastaavaa.
Mutta ihan hauska peli! 
Ranneke on aika paljon halvempi kuin Linnanmäellä. Lepäämisen jälkeen matkustamme tutulla bussilla tivoliin. Ostamme turpasit automaatista, eka kone tosin keskeyttää tapahtuman virheen vuoksi. Toisesta koneesta saamme ”turpaamme”

Turvallisuus on melkein yhtä tarkkaa kuin lentokentällä. Taskut tyhjennetään lokerikkoon. Juuri kun istun keinuun, turpas ratkeaa auki, hyvin alkaa... Työntekijä sanoo, että sen voi vaihtaa uuteen lippukioskilla. No, turvavyöt kiinni menoksi. Halusi tai ei, niin aika lailla tulee puristettua ketjuja. On se hurjaa hommaa, ja kun pääsee alas, niin ei paljon harmita.
Tosin ajattelemme, että olisi siinä mukinkerääjällä työmaa, kun yksi kerrallaan noita palauttelisi.

), jossa söimme kohtalaiset sandwichit eli sellaiset suljetut ja paahdetut. Kahvia ja teetä ja vettä koneeseen. Pohdimme välihuilausta hotellissa, mutta jatkoimme suoraan planetaarioon, kun siitä bussilla sopivasti pääsi. Planetaariossa kysytään, haluammeko nähdä elokuvan. Haluamme. Englanninkielistä tulkkausta varten ostamme kuulokkeita 20 DKK/pari. Nousemme pitkät ja jyrkät raput ja huohotamme paikoillemme. Väkeä on vetokykyyn nähden puolitoista kourallista. Tämä teatterisali on siis iso puolipallo, jossa voi katsella 3D:tä. Heti alussa käy selväksi, ettei kuulokkeilla tee mitään, englanninkielinen selostus tulee hyvin hiljaa ja huonossa rytmissä ja parempi ilman ja suoraan tanskaksi vaan. Alkuun tulee pari avaruusaiheista juttua, joissa ei keskitytä oikein mihinkään. Pääelokuva kertoo D-Daystä eli Normannian maihinnoususta. Paljon selostusta joukkojen määrisrä ja ajoista ja paikoista, Saksa selittyy vain vihollisena. Esitystekniikkana jees, elokuvana en liikaa kehuisi. Poistumme sisältä kulahtaneesta planetaariosta huonon vessan ja kortittoman gift shopin kautta.
Tulemme Strögetille. Lego-kauppa on mennyt kolme minuuttia sitten kiinni. Turistikauppa löytyy ja ostan viimeisellä satasella mukin ja jonkun pienen tuotteen. Olemme samalla silmäilleet, saisiko jostain smörrebrödejä, kun nyt Tanskassa ollaan. Eihän niitäkään silloin tule vastaan, kun pitäisi. Paitsi lopulta. Menemme sisään ja taas kerroksen maan alle. Saksa-Ranska on tilanteessa 1-0, 75 minuuttia pelattu. Otamme muna-katkarapu-smörret ja asiaankuuluvat ruokajuomat. Suomen rahaa menee yli 30 euroa, mutta on kyllä hyvääkin. Ottelu päättyy Saksan voittoon. Kuuntelemme ruotsinkielistä pöytäseuruetta ja puheista ymmärtää melkein kaiken.

Kiba oli järkännyt kuitenkin aika pitkälle kaikki meidän matkat, niin mä muistaakseni taisin vasta tarkistaa ehkä maanantaina, mihin junaan pitää mennä.
Ajettelin, että junalipun voi tulostaa Ärrältä (tai olin jostain kuullut tai saanut tietää sen). Tulostutan sen sieltä, ennen kuin menen metroon, ajattelin. Junalipun sentään olin ostanut.
Sitten olikin aika lähteä kotoa. Menin Ärrälle ja sanoin sinne varausnumeron. Poika tiskin takana sanoi, että kone näyttää erroria. Minä olin ihan
, mutta sanoin, että menen metroon, (joka lähti noin minuutin sisään, ja jos seuraavalla olisin mennyt, olisin varmaankin myöhästynyt) ja yritän tulostaa lippua keskustasta. Metrossa iski jännitys ja paniikki: mitä jos en saakaan mistään tulostettua sitä junalippua, vaikka se on ostettu. Varmaan sen olisi jostain saanut, mutta jännitti niin paljon, että en osannut ajatella järkevästi.
Aluksi hetken oli toisesta vähän wtf-fiilis, kun hän heitti huonon vitsin, mutta oikeastaan vain sen hetken. Itse asiassa olen kuullut huonompiakin vitsejä.
Ja täytyy mainita, että taisimme olla vielä jossain Jyväskylän seutuvilla, kun autossa soitettiin pyynnöstämme Mikko Alatalon Jos sä menet Lappiin.
Kun sanoimme, ettei se tarvitse kuunnella kuin kerran.
Mä torkun aika paljon autossa, mutta havahduin välillä kun joku huusi "poro" tai esim. Star Wars -musa soi.
"Osallistuin" siinä vaiheessa aina tosi hyvin keskusteluun. 

Jonka jälkeen Jonos eka, jonos vika
Tästä on hieno kuvakin kun Suvi edustaa yksin meidän jonoa.
Olin vielä semikipeä tai jossain allergioissa. Blues Brothersin jonossa Herrasmieskuskien jallukahvi lämmitti ihanasti kurkkua. Muistan jossain vaiheessa sanoneeni, että seuraavalla kerralla pitää ottaa mukaan joku ainakin villapaita (mulla oli kuitenkin paksu fleece mukana), ekstrapeitto alias "golden fleece" ja vaikka viskiä tai jotain muuta lämmikettä ja Honda-termarimuki, jotta saa siihen sen lämmikkeen. 

Suvi kirjoitti:
Ja tuo Circles oli aika pysäyttävä. Muistan kun tultiin ulos näytöksestä, hyvä että pystyin kävelemään. Jotenkin niin vaikuttava se oli.
mutta laukut eivät ole. Ollaan menty Alanyan lomalennon kanssa ristiin ja työntekijät ovat kaiketi odottaneet sen ensin. Toteamme katsellessamme sitä junttiporukkaa, että ei ainakaan ikinä tollaisiin turistikohteisiin. Riiteleviä lapsia, stressaantuneita äitejä, huonoa vaatemakua, sandaalien läiskettä...
Joskus noin tunnin myöhässä saamme laukkumme ja vielä kyydin kotiin.

(Ei kuitenkaan peliä nähty.) Ei se mulle aiheuttanut kovin isoja täpinöitä mutta olihan se mielenkiintoista silti. Jättimäinen paikka kuitenkin, mutta niin tuntui olevan kaikki muukin kyseisessä kaupungissa. Rakennukset on valtavia.
Loistava sää toki edesauttoi rakastumista. Lämpötila huiteli 25 asteessa ja pilvetön taivas koko viikonlopun.

), kuten myös MoMAsta. Siellä kuitenkin Monet'n Liljat, Van Goghin Starry night, Warholia jne. Siellä olis viettänyt pidempäänkin, mutta jalat oli niin muussina että ei jaksanut.
Ruokailtiin the Craftissa (maistelumenu viineineen), jossa hinta-laatu -suhde oli pyllyllään, ja sitten jouluaattona oltiin Alderissa, joka oli tapastyyppinen ravintola, mutta ei sitten kuitenkaan yhtään. Siellä sen sijaan oli ihan tajuttoman hyvät ruoat, ja mies sanoi että melkein sellainen että sen vuoksi voisi ihan vaan reissata. Käytiin myös punk/rock/metalli tikibaarissa, jossa kävi vain käteinen
Tokihan sieltä automaatti sitten löytyi baarista takaa... 
Respansedän lempparisuomalainen oli kuulemma Lola Odusoga
Ihan perushuoneetkin oli superisoja, mukavia, ihania 
huonelaskulle kaikki vaan 

Ja miten korttiturvallisuus oli aivan pyllystä. Kuuden huntin laskuja kuittailtiin ihan kysymättä henkkareita/pin-tunnuksia 

sekä joitakin muita kappaleita, kuten Boombastic. Aamupalalla Sillanpää lauloi, kuinka aikoo juhlii tänään ja illalla Jonne Aaron lauloi satulinnasta kaukomaan. 

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa