Tai punajuuririsotto
Mä rrrrrakastan punajuurta. Jos kokkaan aineksesta jotain, mätän helposti itseni yliähkyyn kun se on niin hyvää.
Kibaya kirjoitti:Punajuuri-vuohenjuustolasagne![]()
Tai punajuuririsotto![]()
Mä rrrrrakastan punajuurta. Jos kokkaan aineksesta jotain, mätän helposti itseni yliähkyyn kun se on niin hyvää.
Mulla on pari ohjetta odottamassa kokeiluja näiden kahden ihanan asian parissa. 

Kylmä myös vähän jeesaa ton särynkin kanssa.

kurkkukeitto!
Mä en voi sietää banaania, muussattuna vihaan sitä ehkä eniten

) Oli todella hyvää!
Yllätyksekseni ei ollut liian rasvaista, vaikka ohje, jota mukailin ja jonka puolitin, sisälsi 1 dl öljyä. Minä fiksuna tyttönä unohdin puolittaa öljyn määrän.
Onneksi kuitenkin öljyt loppuivat kesken, enkä jaksanut uutta purkkia avata. No, eipä tarvinnut vuokaa voidella. Ja koska desimitta oli öljyssä, jauhot mittasin silmämäärisesti.
Itse en syö ollenkaan punaista lihaa, joten sitä en halua kokata. Mielestäni kyllä myös jokin kala sopisi paremmin seuraksi. Myös jonkinlaista jälkiruokaa haluaisin tehdä. Ongelmana on se, ettei poikaystävälläni ole esim. piirakkavuokaa, vatkainta, koska ne on mulla täällä (asumme eri paikkakunnilla). Ajattelin, että okei teen sitten joulutorttuja, mutta koska tulen kokkaamaan vasta joulun jälkeen, tulevat ehkä tortut jo korvista. Olisiko ideoita?
Jos ei se mausta muita juureksia, mikä sen idea sitten on? Syödään sellaisenaan? Mä en ehkä pystyisi. 
Jee, kiva. Niin kyllä varmaan kalaan kallistun ja se on aika helppokin. Sipuli on hyvä lisä punajuuren, porkkanan ja sitten vielä parin muun kanssa. Ehkä ei perunaa..

Minä en pidä yleensä karpaloista ja Mieheke ei tykkää kinuskikastikkeesta, mutta tuo oli äärihyvää. Tosin eipä tuota voi enää tehdä, kun on maidottomalla ruokavaliolla.
Muoks. Tai toki voi tehdä, mutta ei voi syödä. 
Ja toinen hyvä on uunibanaanit kinuskikastikkeella. Tosin se on kyllä melkoisen makeaa.marenkienkeli kirjoitti:Uunibanaanit kinuskikastikkeella (3 annosta)
3 banaania
1/2 rkl voita
1 dl kermaa
1 dl fariinisokeria
Lämmitä uuni 250 asteeseen ja laita banaanit uuniin 10 minuutiksi. Leikkaa valmiisiin banaaneihin viilto ja siirrä pehmennyt banaani kuorien sisältä jälkiruokakulhoon.
Laita muut aineet kattilaan ja anna kiehua miedolla lämmöllä noin 10 minuuttia, sekoita samalla. (Jatkuvasti ei tarvitse sekoittaa.) Anna jäähtyä hetki. Kaada kinuskikastiketta sopiva määrä banaanin päälle.
Herkuttele!
(Banaanien kuori muuttuu hyvin nopeasti mustaksi, mutta älä pelästy. Se kuuluu asiaan.)

Tsatsiki siis niin, että raejuusto mössöks, saman verran kurkkua (joka kannattaa raastaa ja valuttaa, mitä enempi valuttaa niin sitä tiiviimpää siitä tsatsikista tulee). Valkosipulaa ja mausteita oman maun mukaan!

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa