Puhutaan säästä!

Re: Puhutaan säästä!

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 15 Tammi 2014 12:05

Mutta musta on liikaa pakkasta jo :norsu:
Mulle riittäis se -5 tai maksimissaan -10.
Ihan kiva että on vähän pakkasta ja lunta. Mutta mun kroppa vihoittelee näistä liian suurista lämpötilamuutoksista. Kävin eilen pienellä kävelyllä ja palelin kotiin tullessa vähän. Illasta särki niin pirusti että melkein itketti.
Mutta semmoista se on näillä leveyksillä :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ke 15 Tammi 2014 21:39

Vihaan talvea. Vihaan kylmyyttä ja pakkasta. Iho kuivaa ja kutiaa, naama jäätyy, nenä vuotaa koko ajan ulkona liikkuessa. Täytyy pukea hirveä kasa vaatteita päälle ja sitten tulee kuuma kun astut julkiseen kulkuneuvoon tai siirryt sisätiloihin.

Kaduilla on liukasta. Koko ajan saa varoa askeliaan, ettei lennä nurin. Katoilta roikkuu jääpuikkoja ja saa pelätä, että ne vyöryy sieltä niskaan.

Tulis jo kevät.
Aranwe

ViestiKirjoittaja lumikukka » Pe 17 Tammi 2014 14:32

Aranwe kirjoitti:Vihaan talvea. Vihaan kylmyyttä ja pakkasta. Iho kuivaa ja kutiaa, naama jäätyy, nenä vuotaa koko ajan ulkona liikkuessa. Täytyy pukea hirveä kasa vaatteita päälle ja sitten tulee kuuma kun astut julkiseen kulkuneuvoon tai siirryt sisätiloihin.

Kaduilla on liukasta. Koko ajan saa varoa askeliaan, ettei lennä nurin. Katoilta roikkuu jääpuikkoja ja saa pelätä, että ne vyöryy sieltä niskaan.

Tulis jo kevät.

Niiiiin totta. Lisäksi tuulen takia myös silmät vuotaa jatkuvasti ja kyyneleet jäätyy poskille. Tai itse asiassa tuntuu, että ne kyynelnesteet jäätyy jo silmiin. Pitäisi vissiin kulkea laskettelulasit päässä :keijoei:
lumikukka

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 17 Tammi 2014 17:31

En mäkään hirveästi diggaa talvesta, mutta kun se nyt on pakko olla olemassa, mieluummin sitten lunta ja pakkasta kuin se liian pitkään jatkunut vesisade, pimeys ja tasainen 6 asteen lämpötila. Se oli vaan masentavaa. Toki -5 tai -10 astetta olisi ihanteellisempi lämpötila kuin nyt tämänkinaamuinen -15.

Enkä ole eri mieltä yllämainituista talven huonoista puolista. Nenän vuotaminen on inhottavimpia seikkoja, lisäksi se, että jos yrittää naaman jäätymisen estämiseksi peittää osaa naamasta kaulahuivilla, hengitys höyrystää seuraavaksi silmälasit niin, ettei näe mitään. :norsu: Ja tänäänkin ulkoa tultuani palelin ainakin tunnin verran, vaikka mielestäni olinkin pukeutunut lämpimästi. Ja toisaalta töihin mennessä ei kuitenkaan viitsi pukeutua talviurheiluhenkisiin kerroksiin. Eikä sisällä viitsi pitää hanskoja, vaikka nytkin palelee sormet.

Varaan oikeuden valittaa säällä kuin säällä (paitsi aurinkoisista, sopivan lämpimistä kesäpäivistä)! :keijo: No... eihän sillä tietenkään mitään saavuta.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja theia » Pe 17 Tammi 2014 17:41

Mä pääsen käyttämään mun viime vuonna hankittua lämmintä Desigualin toppatakkia :woohoo: Viime vuonna se oli joku kaks kertaa päällä (about), koska se on liian lämmin -5 asteen pakkaselle. Nyt on sopiva :superhymy:

Mut muutoin, sais jo talvi mennä kohta (viimeistään helmikuun lopus esmes), ja sit tulla kevät! :D
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 17 Tammi 2014 19:19

Suosittelen kaikille tämmöistä lämpötilaa nostavaa lääkitystä. Ei muuten ole kylmä!
Olin äsken kävelemässä. Oli pakko ottaa huppukin pois päästä kun tuli kuuma. Hanskoja en voi edes kuvitella pitäväni, kun kädet hikoaa jo valmiiksi.
Loppumatkasta avasin jo takkiakin, kun sen sisällä lämpötila oli niin korkealla.

En mä kyllä muutoinkaan ole mikään palelija, jollei tuule. Tuulessa kärsin viiman aiheuttamasta kylmästä, mutta tasainen pakkanen ei haittaa. Ei mullä silti näin lämmin ole ikinä ollut. :keijoei:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja skray » Su 19 Tammi 2014 19:00

Pimeys on ankeaa, mutta huomasin jo menneellä viikolla, että enää ei ollut ihan pilkkopimeää, kun töistä pääsee kotiin. :superhymy:

Talvi on aika kiva, joskin nämä megapakkaset ei oo oikeen kivoja talon lämmittämisen kannalta, kun koko ajan saa olla työntämässä pökköä pesään. :keijo:
Tänään ja eilen on mennyt yhteensä ainakin 3 kopallista klapeja + pari kassillista kattopaneelinpätkiä. Ja nyt jo loppuu taas ja sais olla kantamassa lisää.

En ole käynyt ulkona koko viikonloppuna. :keijo:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja damn » Pe 24 Tammi 2014 17:06

Jee, olen vihdoinkin voinut käyttää talvitakkia, jonka ostin marraskuussa. Tosin sitä ei voi käyttää, jos on lämpimämpää kuin -15, koska se on niin älyttömän lämmin, että tulee kuuma heti jos liikkuu vähänkin. Ei paleltanut tänä aamuna yhtään, vaikka oli -24 ja kävelin puoli tuntia töihin. Päinvastoin, hiki virtasi, kun oli liikaa vaatetta, mutta ei se haittaa. Ensimmäinen talvi moneen vuoteen, kun vaatetus on kunnossa ja tarkenee.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja skray » Su 09 Maalis 2014 13:53

Tuuli on kivaa silloin kun se on leppoisaa, myöskään satunnaiset myrskyt eivät ole pahitteeksi. Mutta nyt sais jo riittää hetkeksi. Tuntuu, että koko ajan tuulee niin paljon, että katto lähtee irti.
skray

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 19 Touko 2014 09:46

Tuo mulle lämpöö/ vie mut aurinkoon/ valmiina lähtöön/ ota mua kädestä kii
tuo mulle lämpöö/ vie mut aurinkoon/ valmiina lähtöön/ yy kaa koo nee vii kuu
:kailotus:

Aurinko! Kesä! Lämpöö! :kesä:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 19 Touko 2014 14:17

Lämpöö :hymyhali: :kailotus:

Ihanaa kyllä, että vihdoin on lämmintä. Valitettavasti en vain toistaiseksi ole ehtinyt siitä erityisesti nauttia, eilen olin lievässä kuumeessa sisällä koko päivän ja tänään töissä. Mutta on kiva edes tietää, että ulkona on lämmintä.

Tälle päivälle luvattiin myös neljän sentin kokoisia rakeita ja trombeja, mutta ei ole vielä näkynyt, mitä nyt vähän jyrisi. Odotan mielenkiinnolla. :keijo:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Suvi » Ma 19 Touko 2014 18:31

Ihanaa kun on lämmintä. Huomasin taas, että olen niin paljon enemmän kesäihminen kuin talvi-ihminen. Ihanaa, kun ei tarvitse laittaa hirveitä vaatekerroksia päälle. Muutenkin on taas jotenkin energisempi olo kun aurinko paistaa ja on lämmin. Tänään mietin, millaista olisi asua paikassa, jossa olisi aina tällaista. Toisaalta olen kuitenkin sitä mieltä, että on kivaa, että meillä on erilaiset vuodenajat. Kesä saisi olla kuitenkin vähän pitempi ja talvi lyhyempi. :P
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 23 Touko 2014 00:17

Mä niiiiiin rakastan kesää :sydän:
:hymyhali:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja skray » La 24 Touko 2014 10:32

Liian kuuma. :hiki:
skray

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 25 Touko 2014 20:12

No, tiistainahan se viilenee yli kymmenellä asteella. :huoh: Juuri kun ehti tottua tähän. Pieni viilennys on aina kivaa, mutta että lämpöasteet muuttuvat noin radikaalisti, niin... :huoh: En tykkää. :norsu:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 26 Touko 2014 08:36

Suvi kirjoitti:No, tiistainahan se viilenee yli kymmenellä asteella. :huoh:

Jee! :jami: Vaihteeksi tulee ihan siedettävät lämpötilat. Nimim. lähes koko viikonlopun välttelin pihallemenoa ja nukuin huonosti kuumuuden takia. :(
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 26 Touko 2014 09:33

Suvi kirjoitti:No, tiistainahan se viilenee yli kymmenellä asteella. :huoh: Juuri kun ehti tottua tähän. Pieni viilennys on aina kivaa, mutta että lämpöasteet muuttuvat noin radikaalisti, niin... :huoh: En tykkää. :norsu:

Joo. Ja lehdet huutaa "kesä meni nyt hetkeksi". :ei:

Haluan lisää lämpöö!
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 26 Touko 2014 10:17

Wildchild kirjoitti:
Suvi kirjoitti:No, tiistainahan se viilenee yli kymmenellä asteella. :huoh: Juuri kun ehti tottua tähän. Pieni viilennys on aina kivaa, mutta että lämpöasteet muuttuvat noin radikaalisti, niin... :huoh: En tykkää. :norsu:

Joo. Ja lehdet huutaa "kesä meni nyt hetkeksi". :ei:

Haluan lisää lämpöö!

Mun mielestä maksimilämpötilat oli nyt ilmassa. Ei pituutensa puolesta, vaan lämpötilojen. Itseäni vähän ahdisti painostavuus ja öiden hiostavuus. Toki huomasin juoneeni liian vähän vettä, jolloin se painostavuuden tuntu lisääntyi. Yöt selvisin kohtuullisesti kun sain pidettyä ikkunaa auki ja heitin peiton pois :keijo:
Mun asuntoa ei oikein saa viilennettyä kunnolla. Makuuhuone on ainoa vähän viileämpi huone, kunhan vaa muistaa ettei avaa sälekaihtimia. Olohuoneesta tulee ihan sauna jos aamulla avaa kaihtimet.

Silti toivon aurinkoa ja lämpöä. Unelmatilannehan olisi jos öisin sataisi ja päivisin olisi lämmin. SItä tuskin tapahtuu :tilt:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 26 Touko 2014 12:03

Perjantain ja lauantain välisenä yönä pidettiin olohuoneessa ikkunaa auki ja se aiheutti sen verran vetoa kämppään, että mun nenä oli aivan tukossa koko lauantain. Ei kauhean miellyttävää noilla helteillä mutta en mä muuten valita. Vaikka lauantaina olikin tukalaa ja meillä kotona oli koko viikonlopun aivan törkeän kuuma niin nautin silti enemmän tästä kuin 9 astetta/ 8 metriä tuulta sekunnissa / vesisadetta -tyyppisestä ilmasta, jota on kestänyt jo ihan tarpeeksi kauan ja taashan ne palaa huomisesta alkaen ainakin loppuviikoksi.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 26 Touko 2014 21:28

Tänään kotiin kävellessä oli jo tuulista ja viileää, olisin kaivannut farkkutakin sijaan jotain lämpimämpää takkia ja kotiin tultuani makailin peiton alla lämmittelemässä. :( Palelen melko herkästi. :P

Siispä viime viikon sää oli mulle just ihanteellinen, ei kuitenkaan mikään ihan järkyttävä helle ollut ainakaan täällä, mutta niin lämmintä että saattoi hengata kotona ilman villasukkia ja kevyissä vaatteissa, eikä paleltanut yhtään. Olisipa sellaista useammin.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Shay » To 29 Touko 2014 15:56

Kibaya kirjoitti:Mä niiiiiin rakastan kesää :sydän:

Alkukesä! Vai onko tää vielä kevättä? :riips: Kuitenkin sitä aikaa, kun ulkona pyöriessä ei kimppuun hyökkää miljoonien inisevien ja pörisevien ötököiden verenhimoinen joukko. Toukokuun lämpimät antavat mahdollisuuden tehdä pihalla hommia rauhassa. Ruohon leikkaaminen oli hauskaa ja todellinen inhokkihommani rikkaruohojen nyppiminenkin oli tosi mukavaa, kun ulkona iski kiinni koko päivän aikana vain KAKSI sääskeä. Ihanaaaaaa! :sydän:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Emeritus » To 29 Touko 2014 22:02

Shay kirjoitti:
Kibaya kirjoitti:Mä niiiiiin rakastan kesää :sydän:

Alkukesä! Vai onko tää vielä kevättä? :riips:

Vai onkohan se kesä jo mennyt kokonaan...? Toivottavasti ei, sen verran nihkeä siirtymä ollut helteistä alle kymmeneen asteeseen ja vesisateeseen. Tulee enemmänkin joku lokakuu mieleen kuin alkukesän kynnys. :norsu:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja Kuolo » To 29 Touko 2014 23:51

Joo nihkeitä nää nopeet muutokset. Ekaks oli kivat 15-20 ja sit laakistaan 25-30 ja vielä nopeemmin siitä 5-10 astetta :keijo: Ei tää niin kylmä oo, etteikö vois vaikka vähän maalailla, mutta sateella se on vähän ikävää touhua.
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 31 Touko 2014 01:15

Olipa mukavan syksyistä eilen illalla. Voidaanko hypätä suoraan syyskuuhun?
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja theia » Ti 17 Kesä 2014 10:59

Nyt vasta on kesäiset ilmat! Puhelin kertoo että ulkona (Pasilassa) on 8 astetta "lämmintä" ja äsken tippui jotain valkeata taivaalta. "Jes".
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

EdellinenSeuraava

Paluu Uutiset ja Sä