Sitten oli telkkarissa joku hyväntekeväisyys- tai Tähdet, tähdet -konsertti. Viimeinen ajatus ennen heräämistä oli: "Jos tässä konsertissa esiintyy Gackt, niin täytyy soittaa Kiballe!" 
Muistan, että en ollut tästä kovin innoissani, mutta silti vain odotin, milloin se poikaystävä muuttaa sieltä kaverini luota pois. 
"Keravan" asema tässä unessa oli vain radanpätkä keskellä metsää, jossa juna joutui vielä tekemään sellaisen vuoristoratamaisen kiepin (muistutti ehkä vähän Linnanmäen vanhaa Katapultti-laitetta, mutta oli kuitenkin vähän matalampi, eikä niin selkeä ympyrä) ennen kuin sinne pääsi kukaan sisään. Itse juna oli sellainen tosi vanhanmallinen juna ja veturikin oli vanha höyryveturi. Oli muuten aika hienon näköistä, kun iso juna veti sen katapultin. 

Sekoilin vain niidenl lauttojen kanssa.
Majoituttiin johonkin opiskelijoiden asuntolaan, jossa samassa solussa oli kaksi opiskelijaa. Toinen oli aasialaistaustainen ja toinen ihan suomalainen. Jääkaappi oli täynnä sushia ja karjalanpiirakkaa. Toinen opiskeli meribiologiaa
Me aloitettiin loma ja Wildis lähti himaan
No, ei mennyt kauaakaan kun se vedenpinta nousi siihen loossin reunaan asti ja vähän matkan päästä meistä meressä hyppäsi miekkavalas. Niitä oli pieni laumallinen ja ne hypähteli siellä vapaana. Oltiin iloisia ettei missään ollut mitään akvaariota, vaan eläimet olivat luonnon omassa ympäristössään. Samoin siitä, että oltiin just Barbaroksella. Tuusi oli ihan ihmeissään ja olisi halunnut uimaan niiden valaiden kanssa. Suvi oli vaan haltioissaan että pääsi näkemään jo ekana iltana niitä valaita. 
Tai ilmeisesti se mies oli tapettu tai hakattu kuoliaaksi ja vasta sen jälkeen kuulimme siitä. Oksennus ja veri johtuivatkin vain tästä taposta. Tapettu tai tappaja oli joku venäläinen nimeltään Mihaloivits. Vastaamme tuli "Kampin työntekijä", joka sanoi, että se mies ei olekaan kuollut. "Ainoat, jotka auttoi sitä, oli noi jenkit," sanoi se työntekijä ja osoitti pientä rakennusta, jonka seinään ja nurkkaan nojaili porukka hämmentyneen näköisiä afrikkalaistaustaisia henkilöitä.

L-S heitteli lisää astioita seinään ja kakluunin kylkeen, ja nyt joka kerralla kakluuni reagoi astioiden särkemiseen pitämällä pelottavaa kauhuleffaääntä, vähän niin kuin sen sisällä olisi joku puhaltanut urkupilliin tai hönkinyt johonkin putkeen. 

(
)

Kumkvatti kirjoitti:L-S tuli keittiöstä ihmistapettihuoneeseen savimuki kädessään ja heitti sen seinään kakluunin viereen niin että muki särkyi. Muki oli ohut ja lasittamaton, ja oli selvää että se oli ihan tähän tarkoitukseen tehty, vähän ihmettelin moista tapaa mutta niinhän ne kreikkalaisetkin särkee lautasia.![]()

) sinne ylös. L-S ja Suwi sinkoili vähän sinne ja tänne ja ei oikein ollut missään selkeästi. En nähnyt keikasta mitään, mutta kuulin kyllä. Hengailin siellä ylhäällä ja mietin että mitähän tekisin sen keikan jälkeen olevan tapaamisjutun kanssa. En tiennyt mitä muut olivat aikeissa tehdä ja ajattelin että menen sen mukaan mitä muut tekee. Keikan loputtua ryysis ja jono siihen tapaamiseen oli valtava. Koko koulu oli täynnä vaan jonoa. Kävin katsomassa jonoja läpi, mutten löytänyt kadonnutta kolmikkoa. Lopulta, kierrettyäni jonot kolmeen kertaan läpi, jäin itsekin jonottamaan. Koska tapaamisesta tulevien oli pakko kulkea mun ohi, ajattelin että jossain kohtaa joku niistä tulee mun ohi. Olin jonkun aikaa jonottanut ja Wee tuli onnesta soikeana sieltä tapaamisesta. Kertoi että siellä otettiin viisi ihmistä kerrallaan "ohjehuoneeseen", josta pääsi sitten tapaamaan Cheekkiä henkilökohtaisesti ja että L-S ja Suvikin olivat siellä jonossa menossa. Hehkutti tapaamista ihanaksi ja Jarea ihanaksi ja fiksuksi ja mielettömäksi keskustelijaksi. Wildis oli lähdössä siitä kotiin ja sanoin että etsisin puuttuvan kaksikon käsiini ja lähtisin sitten niiden kanssa sieltä pois. Ettei mun nyt niin tartte Cheekkiä tavata välttämättä. Wee lähti ja mä lähdin etsintäretkelle. Se oli vähän haasteellista siinä valotilanteessa. Noooh, mä olin tutkimassa yhtä jonon kohtaa, kun yläpuolella olevan vessajonon ohi käveli ihan Cheekin näköinen mies. Mies puhui puhelimeen ja kuulostikin Cheekiltä

Kibaya kirjoitti: Wee tuli onnesta soikeana sieltä tapaamisesta. ... Kertoi että siellä otettiin viisi ihmistä kerrallaan "ohjehuoneeseen", josta pääsi sitten tapaamaan Cheekkiä henkilökohtaisesti ... Hehkutti tapaamista ihanaksi ja Jarea ihanaksi ja fiksuksi ja mielettömäksi keskustelijaksi. ... Wee oli hehkuttanut siis keskustelua Cheekin veljen kanssa![]()

). Että jos sen broidi oliskin vähän fiksumpi. 

) ja näin taas aika kivoja unia. 
En loppujen lopuksi mennyt kuitenkaan mihinkään junaan.
Kaapin ovi oli kuitenkin lukossa. Kun avasin kaapin oven (tai toinen kaapin ovi oli auki), muistin että olin mukamas nähnyt tästä kaapista tai sen hyllyistä unta aikaisemminkin.
Kaappi oli täynnä kaikkea ysärikamaa, jonka luulin jo heittäneeni pois. Siellä oli mm. yhdet paksupohjaiset "Spice Girls -kengät", joita käytin yläasteella tai lukiossa. Huudahdin ääneen: "Ai täälläkö ne olivatkin!"
Kaapissa oli myös pari peittoa, jotka sopivat tosi hyvin piknik-vilteiksi. Ja hirveä määrä vaatteita, jollaisia en ollut oikeasti käyttänyt, mutta olivat oikeasti aika hienoja. Siellä oli mm. sellainen ihanan vihreä ruutupaita, jonka laitoin saman tien ylleni. Ja myös joku myös vihreä jakku tai villapaita, jonka sisäpuolella oli oransseja ruutuja. Sitä kamaa tuli lopulta pari jätesäkillistä kunnes kaappi oli tyhjä. Meidän piti lähteä kaverin kanssa sieltä Itikseen tai piknikille. Otin jätesäkit selkääni ja lähdimme menemään. 
Menimme siskon kanssa johonkin pikku ravintolaan, jossa esiintyi ehkä maailman huonoin Kiss-coverbändi Kiss-maskit ja mekot päällä ja lauloi AC/DC:tä.
Katsojia eikä järkkäreitä ollut yhtään, joten pääsimme lavan sivusta lavalle ja sisko alkoi matkimaan ja kiusamaan hyväntahtoisesti esiintyjiä kirjaimellisesti heidän selkiensä takana.
Seuraavaksi esiintymään tuli nuori tummaihoinen poika, joka itse asiassa tanssi aika hyvin ja sisko matki hänenkin tanssiliikkeitään hänen selkänsä takana. 
Unen lopussa olin vielä Kiban ja Muutsin kanssa yhä jossain "Lapissa". Tässä kohtaa tapahtui omituinen kuulohärö: Olimme menossa ilmeisesti lentokoneella kotiin ja Kiba sanoi, että meidän pitää ottaa lentokoneeseen mukaan kuivamuonaa.
Muutsi kuuli sanan "kuivamuonaa" olevan "tuuttimiinaa". 

Autoin hänet ylös ja annoin pyyhkeen. En muista mitä sitten tapahtui, mutta jossain vaiheessa kämpässä oli kuitenkin paljon porukkaa, näitä mitä nyt ysäribileissä on tänä ja viime vuonna ollut. Outsider käytti kaukosäädintä ja selosti jotain nippelitietoa jostain ysäribändistä. Lattialla oli paljon karkkia. Ihmettelin, kun kukaan ei tarjonnut mulle niitä, joten menin keittiöön salaa syömään omasta laukusta jotain karkkeja.
Kiba oli keittiössä ja valmisti mikrossa maissia, ei siis popcornia, vaan sellaista tuoretta, esikeitettyä maissia lämmitteli.
Olin ymmärtävinäni, että he olivat Kiban sukulaisia. En ollut löytää istumapaikkaa, joten lopulta menin istumaan keinutuoliin, joka oli sen olkkarissa olevan suihkun edessä. Pyysin sen edessä leikkivää pikkupoikaa varomaan, ettei hän jäisi tuolin alle. Sitten heräsin. 

Ihmettelin unessa suomenkielisiä tekstejä, kun logossa hyytelösoodan sijaan luki vain "sopii käteen".

"Kontulan" ja "Myllypuron" Makuunit olivat täysin vierekkäin ja toinen niistä oli lopettamassa. Makuunissa oli muutenkin jotkut tarjousviikot meneillään, mutta me menimme siihen joka oli lopettamassa. Seinillä oli isoja julisteita, joissa luki: "KAIKKI POIS 3 15 EUROLLA." (Eli ilmeisesti ihan mitä vaan sai ostaa, kunhan osti kolme tavaraa ja maksoi niistä 15 euroa.
Hyllyt olivat melkein tyhjiä, mutta hyllyillä (ja seinillä) oli jotain David Bowie-julisteita
, hienoja fanimukeja ja looseissa vielä jotain DVD:itä. Kibs ja AK hypistelivät niitä DVD:itä, jotka olivat tavallaan aika hienoja, kun ne olivat Studio Ghiblin ja Disney-leffojen sekoituksia kannen perusteella. Oli Arielia, Prinsessaa ja sammakkoa, Tuhkimoa yms.
En kysynyt mitään siitä tarjouksesta, mutta muistin, että olin vuokrannut aikaisemmin pari DVD:tä, mutta minulla ei ollut niitä mukana. Sanoin miehelle pulpetin takana toisen elokuvan nimen, koska sen nimen ainoastaan muistin. (En muista sitä enää.) Toisen elokuvan nimeä en muistanut ja sanoinkin miehelle: "En muista mitään muuta siitä leffasta, kuin että siinä oli Peter Franzén ja Sampo Sarkola." Mies kirjoitti jotain siihen ruutupaperiin ja sanoi sitten: "Tämä on tällä selvä!" Jaahas, minun ei siis tarvinnut tuoda niitä DVD:itä ollenkaan takaisin.
Samalla kun mies kirjoitti huomasin, että niissä kaikissa kynissä luki "Sipuli". Se toi mieleeni yhden seurakunnan kesäpäikan, jossa vietin muutaman loman lapsena. Mietinkin, että tuleeko tästä joku seurakunnan paikka, mutta kysyin kuitenkin mieheltä: "Tuleeko tästäkin sitten kapakka?" Mies huokasi ja vastasi: "Todennnäköisesti."
)
Lähdin siis omaan suuntaani. Jostain kuitenkin alkoi kuulua musiikkia ja lähdin ääntä kohti. Kun saavuin paikalle, havaitsin, että jonnekin kadulle oli pystytetty pieni lava, ja siellä soitettiin punkkia. Yleisössä oli ehkä enintään 20 ihmistä, jotka istuivat rentoina ja rauhallisina siellä kadulla. Minäkin päätin istahtaa hetkeksi. Kun punk-bändi lopetti, mietin että pitäisikö lähteä kotiin. Sitten lavalle tuli vähän jotain Blues Brothersin näköisiä tyyppejä ja he alkoivat soittaa Beatlesia. No en todellakaan lähtenyt kotiin! He soittivat tosi hiljaa ja/tai huonosti, mutta silti se oli hienointa ikinä.
Seuraavaksi alkoi The Clashin biisi. Oikeasti se varmaan ei ollut edes Clashin biisi, mutta muistutti jotain Sandinistan aikaista biisiä. Siinä oli ainakin paljon kilkutusta.
Jäin siis edelleen siihen paikkaan. Jossain vaiheessa huomasin, että minulla oli peitto päälläni ja "nukahdin" sitten siihen. Sitten ilmeisesti heräsin. 
Kerroin tutulle mun matkasta ja hän oli ihan fiiliksissä ja kertoi jäävänsä itsekin myös satamassa pois. Hänellä oli tuttuja ulkomailla ja oli menossa kiertelemään heidän luokseen. Sovimme että poistumme laivasta yhdessä.
).
Juteltiin BC:n kanssa näitä elämänohjaus-juttuja ja kerroin olevani menossa maalle. Hän tarjoutui heittämään mut sinne, koska oli menossa vanhemmilleen kylään. BC:llä oli hiton hyvä auto, ei kuitenkaan Jaguar. Jäin hänen vanhempien porttien luona pois kyydistä ja sovittiin että nähdään useammin

Samaan aikaan siis seurasin sitä "leffaa" ja olin sen päähenkilö. 
Yhtäkkiä unessa oli musikaalikohtaus ja kaikki oli animoitua. Pari komeaa nuorta miestä tanssi ja lauloi jossain keittiössä kunnes yhtäkkiä kuvaan tuli vähän sellainen erikoisemman näköinen mies. Siinä vaiheessa taas "katsoin leffaa" ja totesin kaverilleni: Jack Black!
Helpotukseni oli suuri kun he kääntyivätkin risteyksestä toiseen suuntaan.
Jussi vilkaisi pikaisesti meitä ja hän näytti tosi väsyneeltä.
Sitten se kylätie vain jatkui, jatkui ja jatkui ja äskeinen jännitys oli tiessään. Sitten "heräsin" ja ennen "heräämistäni" mietin, että tätä kohtausta pitää leikata ja paljon!
Innossani selitin: "...mutta siinä unessa oli Jennifer Saunders!" Äiti oli vaan
nä ja sanoi: "Tiesitkö, että sekin on alkoholisti?"
Kaikesta huolimatta yritin edelleen innokkaasti selittää untani, mutta koko ajan selitys jäi kesken, koska kaikki alkoivat puhua jostain muusta.
Suutuin ja mietin/sanoin: "Kukaan ei ikinä kuuntele mitä mä sanon!!!!1111" ja lähdin ulos. Sitten olin jossain hiekkatiellä matkalla jotain mäkeä ylös (tuli mieleen vähän Pihlajamäki) yöpuvussa ja hiukset yhtä sekaisin kuin olisin juuri tullut suihkusta ja kuivannut ne pyyhkeellä. Sitten huomasin edessäni häämöttävän vähän Pihlajamäen ostaria muistuttavan paikan ja sitten taisin herätä oikeasti. 

Kävin aina välillä lavalla pyörimässä ja esittelemässä seuraavan esiintyjän. Esiintyjät olivat kaikki jotain uusia pinnalle pyrkiviä juttuja. Vähän kuin joku Talent-tyyppinen ratkaisu, muttei kuitenkaan. Lavan takana oli iso screeni mistä seurattiin isommalla porukalla tapahtumia lavalla. Siellä oli myös Backstreet Boys. Jostain syystä he olivat kuitenkin "naamioituneet". Naamioina heillä oli silmälasit. En tunnistanut heitä ja aika paljon siinä lensi juttua sitten. Jossain kohtaa joku niistä rupesi puhumaan Backstreet Boys-juttua ja sanoin suoraan etten mä niin kauheasti koskaan välittänyt BB:stä. Tästä lähti vitsailu käyntiin joka oli aika villiä. Aika moni osallistui siihen, myös BB:n tyypit
Joku heitti sieltä ettei voisi missään nimessä mennä BB:n keikalle, kun jo tekisi mieli vetää ranteita auki

Unessa puhuttiin BB:stä 
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa