Suuri kirpputorikeskustelu

Re: Suuri kirpputorikeskustelu

ViestiKirjoittaja Dnd » Su 09 Helmi 2014 00:40

Jkl:n kirppikseltä kasa uusia Cf-muistikortteja, liiketunnistimella oleva valo, sähköpiuhaan ajastin ja metallinen työkalupakki. (Löytyi sopivan kokoinen auton peräkonttiin, puisen lootan tilalle. Löytyypähän etsittävät kamat helpommin.)
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja damn » Su 09 Helmi 2014 20:35

Kävin tänään hakemassa tavarat pois kirpparilta. Ei onneksi tarvinnut tuoda takaisin kuin kassillinen vaatteita ja noista suurimman osan vien heti kierrätykseen. Muutaman vaatteen jätän odottamaan mahdollista seuraavaa kirppistä, sillä ovat aika arvokkaita ja uudehkoja vaatteita, niin en ilmaiseksi kehtaisi antaa. Tosin siihen seuraavaan kirppariin voi kyllä mennä aikaa, kun tosiaan heitin nyt lähes kaiken menemään, eikä tarkoitus ole ostaa kuin tavaraa, joka ihan varmasti tulee käyttöön ja käytän loppuun. Rahaa tuli kotiin 110€. Se on aika hyvin, sillä laitoin tosi halvat hinnat, että pääsisin tavarasta eroon.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja skray » Su 09 Maalis 2014 21:22

Mä oon viime aikoina ollut aktiivinen kirppiskiertäjä, kun kävin nyt talvilomalla kotikotona. Siellä kävin äitin kanssa kolmella kirpparilla ja löysin vaikka ja mitä. Lisäksi kävin Kokkolassa katsastamassa millaisia kirppareita on, eikä hassumpia ollut sielläkään. Siellä kävin tarkoituksella kahdella kirpparilla ja kolmanteen törmäsin ihan vahingossa, kun olin jo lähdössä kotia kohti. Viimeisin oli baptistiseurakunnan kirppis, mutta sielläkin oli käytävä, kun kerta kirppiskierroksella olin.

Kokkolasta ostin:
Kaksi koria yht 7e
Lukulamppu seinälle kiinnitettävä, retromalli 3,20e

Kotikotoa äitin kanssa ostosteltu:
Ruskea/musta kukalliset verhot 2e (Jotain ruotsalaista designia, aika arvokkaan tuntuista puuvillakangasta, retromallia ja ihanat!)
Ruskea lasipurkki, Riihimäen lasin, sellainen, jossa on se etiketin näköinen pyöreä kohta kyljessä, onkohan Kotilasi tms. nimeltään. Enivei, sellainen ihana kannellinen kuitenkin ja 4e. Vähän ehkä tyyris, mutta mulla on jo yks samanlainen ennestään, niin olihan sille pari saatava. :keijo:
Iittalan lasituoppi 4e
Värikäs tuikkukippo 50snt
Paita miehekkeelle 2e
Vihreä 2 euron lasikippo, jota ei oikeesti varmaan olis tarvinnu ostaa, mutta kun se oli niin ihana. :keijo:

Näiden jälkeen kävin vielä takasi kotiin päästyäni täällä kirppiksellä eilen ja mukaan tarttui vielä yksi verho 3 eurolla, sellainen valkoinen, jossa on jotain punaista kuviota. Retrohenkinen myös tämä ja taisi lapussa olla, että se on verho/pöytäliina, joten pitää vielä tarkemmin tutkia se. Ostin sen enemmänkin siinä mielessä, että voisin tehdä siitä istuintyynyjä ulos terassin tuoleille. Ja lisäksi mukaan tarttui valkoinen risusydän punaisessa silkkinauhassa, joka nyt koristaa meidän keittiön ikkunaa. Sydän maksoi 2e.

Oon muutenkin käynyt viime aikoina ahkerasti kirpparilla, melkeinpä joka viikonloppu. Mukaan ei aina tartu tavaroita, mutta kirppareilla on vaan niin ihana pyöriä. Jotenkin on taas iskenyt inspiraatio kierrellä ja yrittää tehdä löytöjä kotiin ja sisustukseen liittyen. Astioita ei tarttis enää ostaa. :keijo:

Opin myös tällä viikolla, että toissakeväänä ostamani leipälaatikko onkin joillekin keräilyjuttu.
Omani ostin kahdella eurolla ja serkkuni osti itselleen oman viime viikolla 20 eurolla. Tosin hän asuu pääkaupunkiseudulla, jossa nämä ilmeisesti haluttuja.
Kyseessä siis Anita Wangelin sunnittelema leipälaatikko kukkakuosilla.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Annis » Ma 10 Maalis 2014 12:29

skray kirjoitti:Opin myös tällä viikolla, että toissakeväänä ostamani leipälaatikko onkin joillekin keräilyjuttu.
Omani ostin kahdella eurolla ja serkkuni osti itselleen oman viime viikolla 20 eurolla. Tosin hän asuu pääkaupunkiseudulla, jossa nämä ilmeisesti haluttuja.
Kyseessä siis Anita Wangelin sunnittelema leipälaatikko kukkakuosilla.

Jos joskus kyllästyt tuohon, muista minut! Vitsi mikä löytö. Mä haluisin olla Wangel-keräilijä, mutta ei mulla ole läheskään niin paljon rahaa, että mä voisin olla :virne:
Yksi tuollainen purkki mulla on, mutta sekin on löytynyt ukin luota. Suurin "miksi olin idiootti enkä ostanut tätä" liittyy kyllä just näihin Wangeleihin, maustepurkit oli kirpulla 15e ja musta muka kalliit,
no hetki sitten näin, kun samanlaiset myytiin satasella. Et ei ne sittenkään olleet kovin kalliit. Onneks mä oon nykyään paljon hintatietoisempi noista kaikista vanhoista, että ei tuu ehkä enää tyrittyä noin :virne:

--

Mä olen ollut tässä kuukauden verran jossain kirppisjumalien erikoissuojelussa, kun olen tehnyt aivan käsittämättömän hienoja löytöjä.
Yhden mukin ja yhden kupin sarjaan, jota kerään, ihan liian monta oikean väristä (eli punaista tai oranssia) 70-luvun mehulasia, usean retron verhon ihan muutamalla eurolla,
muutaman vanhan peltipurkin (yhden Wangelinkin, mutta ei kukalla, eli ei niin arvokas, mutta halpa sekin oli), 70-luvun alusta olevan Superman termarin (joka on siisti ja toimii) kahdella eurolla.
Legolas ja Aragorn figuurit kahdella eurolla taisi olla se, mikä aloitti tän mun loistokkaan putkeni.
Oon tässä jo miettinyt, että pitääkö mun pitää kirppistaukoa, koska oon tehnyt ihan liian hyviä löytöjä ja mitä mä seuraavaksi löydän, jos tää tuuri vaan jatkuu näin hyvänä :hullu:

Ja sitten tähän päälle vielä eilinen löytö.

Mulla oli lukiossa retukat, eli sellaiset nokian valmistamat ruskeat vakosamenttikengät. Niitä myytiin silloin joku pieni erä uustuotantona.
Ne oli parhaat kengät ikinä ja sitten ne hajosi. Ja tässä kohta kymmenen vuotta mä olen aina välillä haaveillut niistä ja kiroillut,
kun en ole missään nähnyt sellaisia kuin kahden lasten kengät. Mutta sitten nyt, just sopivat, hyväkuntoiset.
8e oli musta ehkä vähän liikaa, mutta toisaalta mä olisin jäänyt harmittelee asiaa ihan hirveesti. Nyt mulla on kesäksi parhaat kengät ikinä, joita mä oon etsinyt vuosikausia :sydän:
Annis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 11 Maalis 2014 22:22

Mä löysin Hyvinkäältä Kalmankuja 13:n :keijotäpinä: Se maksoi 3e ja tärkeimmät osat on tallella! :woohoo:
Olen kytistellyt sitä huuto.netistä ja se on aina ollut siellä 10-20e. Olen aivan täpinöissä!
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Dnd » To 13 Maalis 2014 03:05

"Uutta" löytöä.

-Nettirompetorilta pari käyttämätöntä kaasunaamaria peltisine säilytysrasioineen. Tarkistettu 1944 leimalla.
-Erään foorumin myyntipalstan kautta yks A-Kadetin takapyöränlaakeri.
-Ebaysta Atari Mega STe:hen Tos 2.06 käyttöjärjestelmän rommit. (Tos 2.05:n tilalle vaihdettavaksi.)
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Annis » Ke 19 Maalis 2014 11:04

Annis ja uskomaton tuuri jatkuu.

Mä ostin joskus viitisen vuotta sitten eurolla kirppikseltä paidan, josta tuli mun lempipaita, se paita sopi kaiken kanssa ja ratkaisi kaikki mahdolliset vaatekriisit.
Aina oli mahdollisuus valita se. Ja sitten se hajosi lopulta niin paljon, että ei sitä oikeastaan voinut pitää
ja viime kesänä päätin viimein siirtää paidan projektipinoon, että jos siitä tekisi jotain muuta, koska se on kuitenkin rakas.

Eilen käytiin sitten nopeasti pyörähtää keskustan kirpparilla, mistä löysin kaikkea hienoa ja sitten sen saman paidan.
oikeen kokoisena ja täydellisen kuntoisena ja taas euron maksavana. Minä ja mun lempipaita, yhdessä jälleen :sydän:
Annis

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 02 Huhti 2014 23:11

Sain varmaan palan Anniksen uskomatonta tuuria osakseni, kun luin fordea ennen meidän kierrätyskeskusreissua :hullu:
Kävimme tarjoamassa yhtä ylimääräistä sohvaa sinne ja ajattelin samalla pyörähtää siinä lastenkirjojen puolella. Meinasin saada sydänkohtauksen nähdessäni hyllyssä Pikku Vampyyreita! :sekopää: Viisi kirjaa 0,30snt/kappale! Siinä oli vieressä just joku munmo vieressä tutkimassa palapelejä ja se säikähti kun mä kiljasin nähdessäni ne kirjat :virne: Mutsi näki ovelta vain kun syöksyin kohti hyllyä aika vauhdilla :virnei:

Toinen samanlainen kiljahdus ja sydänmuljaus tuli alehyllyn luona.
Kaksi pientä, vaaleaa Staffordshiren kahvimukia. 10snt kappale :virne: Joo, pienempiä mitä mulla on se mun perintömuki (mutsin vaarin vanha teemuki :sydän: ) mutta silti. Lyyralla näin niin hienon sarjan staffordshirejä, että olen aina itse teetä juodessa ajatellut että ne on kauniita ja jos niitä tulee eteen, niin pitää yrittää saada talteen.
Ennen lähtöä kun vielä käytiin mutsin ja siskon kanssa keskustelua siitä mukista :keijo:

Kaksi pientä sydäriä päivässä pitää kyllä verenkierron tasaisena :tilt:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 04 Huhti 2014 16:22

Tuli osteltua (ja saatua) tavaraa meidän kampuksen FB-kirpparilta.

Aterinlokerikko: 1 € (Vanha on liian iso, kun vanhan kämpän laatikot olivat huomattavasti leveämmät.)
4 muovista kukkaruukkua: 0 €
1 muovinen altakasteluruukku: 0 €
vanha köksänkirja: 0 € :hullu:

Näin hyvät ostokset mulla tänään. :jami:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Dnd » Su 06 Huhti 2014 03:23

Huutokauppa laskettaneen tähän ketjuun kuuluvaksi.
Ostin neljä 25 litran sisäseinämaalipönttöä (yhteensä 35e), isohkon hyllykön/kaapin (20e), näytekappaleena toimineen uuden ikkunan saunaan (10e) ja metallisen seinätelineen purkeille suihkuun (5e). Seinätelineen mukana tuli myös uusi suihkuverho.

Nyt on muuten sitten ainakin valkoista himmeää maalia hetkeksi aikaa. :P

Edellispäivänä ostin naamakirjan kirpparin kautta muutaman muun hyllykön/kaapiston (60e).

Huuto.netistä ja harrastajafoorumilta löytyi A-, B- ja C-Kadettien kulutusosia...
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Emilia » To 26 Kesä 2014 21:56

Pikahaulla en löytänyt tästä ketjusta tarkempaa keskustelua helsinkiläisistä kirppareista enkä rehellisesti sanottuna jaksanut kahlata koko ketjua läpikään.

Onko Helsingissä jotain hyviä sellaisia kirppareita, joista voi vuokrata pöydän ja jättää ne kamat sinne hiplattavaksi? (Itsepalvelukirppis?) Olen ummikko näissä kirpparijutuissa mutta nyt alkais olla tavaraa sen verran paljon, et jonkun pöydän voisi ottaa. En kuitenkaan jaksaisi viettää koko päivää tai peräti useampaa pöydän ääressä päivystäen, joten tollanen jättösysteemi vois olla itelle hyvä. Googlettamalla löytyy tietty paikkoja mutta kokemuksia joko asiakkaan tai myyjän näkökulmasta olisi myös kiva kuulla.

Muutenkin kaikenlaisia Kirpputorit for dummies -tyyppisiä ohjeita saa antaa. Nettikirpparitkin on itselle jääneet melko vieraiksi, lähinnä kyttäilen hintavertailun vuoksi, jos joskus oon jotain ite myymässä. Tori.fi:hin olen kerran tehnyt myynti-ilmoituksen, mutta esim huuto.netiin ei ole tunnuksia enkä muutenkaan lämpeä kauheasti tuollaiselle huutokauppatyyliselle toiminnalle. Ostajana olen myös melkoinen aloittelija. Välillä oon käynyt UFFilla tai Fidalla hiplaamassa mutta en osaa poimia noista (tai ei ole osunut silmään) niitä helmiä, mitä muut tuntuvat aina löytävän. Ehkä käyn väärissä paikoissa..?
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 26 Kesä 2014 23:56

Mä tiedän sen verran että "kaikki" kehuu Kaivarin Kanuunaa, joka on munsta sikakallis (niiden samojen ihmisten kertomien hintojen perusteella) kirppariksi. Voisin kuvitella että jossain lähiössä on itsepalvelukirppiksiä.

Ite olen seurannut vain fb:n maakuntakirppiksiä omien asuin- ja lähikuntien osalta. Vantaan kirppikset on olleet eniten fuulaa ja Hyvinkään kirppikset on kaikki ihan outoja. Yksi niin tiukoilla säännöillä ettei siellä tavara liiku ja toisella niin huono systeemi ettei sieltä löydä mitään. :keijopeukku:

Hinnoittelua on monenlaista. On niitä, jotka pyytää nukkaantuneista viisi vuotta vanhoista henkkamaukkaräteistä 2e vähemmän kuin mitä itse maksoi, niitä joiden mielestä merkillä on väliä vaikka tuote on likainen tai muuten vaan kulahtanut ja rahastusmielellä liikkellä olevia. En nyt tarkoita että pitäisi myydä pilkkahinnalla, mutta mun mielestä joku 7e seppälän käytetystä trikootopista on liikaa. Puhumattakaan niistä henkkamaukoista mitä näkee kirppiksillä tosi paljon.

Ite olen kuullut hyvän vinkin siinä, että kannattaa miettiä mitä ite maksaisi siitä samasta tuotteesta ja laittaa joko se hinta tai sen alle. Ovh:lla ei ole mitään väliä, kunto on se mikä ratkaisee. Hiplauspaikoissa myös se, miten täynnä sun loossis on. Jos loossi on liian täynnä, harva jaksaa jäädä penkomaan kamoja. Varsinkaan vaatteita.

Mä en ole mikään himokirppistelijä. Joitain löytöjä olen tehnyt satunnaisesti, mutten mitään ihmeitä. Suosikkini on se yksi lapsuuden lautapeli :keijo: Joitain vaatteit on löytynyt myös, mutta just silloin kun en ole etsinyt mitään.
Tekisi mieli itsekin varata joku pöytä, kun tuo meidän fb-kirppis on niin käsi. Ei huvittaisi kuljetella rytkyjä mihinkään naapurikuntiin vain siksi että niiden kirppojen käytännönjutut on fiksumpia :P

Ah, mun mielestä kirppistely vaatii myös jotain outoa kärsivällisyyttä mitä mulla on tosi harvoin :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 27 Kesä 2014 08:41

Kiitos Kiba! :)

Itekin ihmettelen, kun näkee välillä jotain ihan perusrytkyjä melkein kaupan hinnoissa. Torissa on myös aika paljon Ikean huonekaluja, joita jengi myy kalliimmalla kuin mitä ne maksaa uutena Ikeassa! En ymmärrä. :D Muutenkin olen kyllä ymmärtänyt, että on lähtenyt ainakin Helsingissä vähän käsistä tämä kirppistely ja kierrätys siinä mielessä, että tavaran arvo on useammassakin paikassa aika hakusessa.

Mulla on jonkin verran ihan designer-rytkyjäkin, joita on käytetty ehkä kerran tai pari, mutten silti kuvittele saavani niistä lähellekään sitä hintaa, mitä itse olen maksanut. Ajattelinkin, että semmoiset vähän arvokkaammat voisin diilata eteenpäin nettikirpparien kautta ja ne ei niin arvokkaat veisi sitten ns. oikealle kirpparille.

Pitänee aloittaa sillä, että lähden vaan kiertelemään ja haistelemaan mestoja ja tutustumaan systeemiin. Pitääkin kysyä, jos yksi kaveri tahtoisi lähteä oppaaksi. :raps: Voisin sitten elokuun lomalla ottaa asiakseni hoitaa nämä ylimääräiset kamat pois kotoa.

Heh, tätä kirjoittaessa ajauduin samalla surffailemaan ASOSin nettikauppaan, jossa on ALE... ehkä pakko tarkistaa, onko siellä jotain kivaa. :P
Emilia

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 27 Kesä 2014 10:51

Designer-rytkyille mä suosittelisin jotain oman alueen kirppistä tai jotain designer-kirppaa fb:ssä. Olen huomannut että osalla peruskirpoista jää helposti tommoset erikoisemmat pyörimään jalkoihin, ei toki aina. Ite olen tykännyt eniten noista missä "erikois"kirpoista. Kasari, ysäri, nysäri-ryhmä on ihan mahtava kun siellä voi olla mitä vaan, säännöt toimii ja suurimmalta osin myös se porukka toimii. Siellä näkee tosi vähän sitä osastoa paska, mitä on muilla osastoilla ihan säännöllisesti.

Aika pian sitä kyllä oppii havaitsemaan mihin kannattaa mennä ja mihin ei.
Ja sitten on näitä Keravan Oliverin kirppiksiä, joilla on ihan kulttimaine paikallisten keskuudessa :keijo:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja theia » Pe 27 Kesä 2014 11:12

OOOTEEEE!
Emilia kirjoitti:Heh, tätä kirjoittaessa ajauduin samalla surffailemaan ASOSin nettikauppaan, jossa on ALE... ehkä pakko tarkistaa, onko siellä jotain kivaa. :P

Mä just tilasin hetki sitten pari ASOSin mekkoa - ensimmäinen ebay:stä tilattu mekko oli kokoa 12 ja meni päälle, ASOSilta tilattu toinen mekko kokoa 14 ja ei mennytkään ihan kiinni :P Mut ASOSin mekot :sydän: :sydän:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 03 Heinä 2014 20:12

FB:ssa on useampiakin noita merkkivaatekirppiksiä. Mun sisko on täällä, ja on ollut hyvä kokemus. On kuulemma saanut jotain myytyä sen kautta. En itse tiedä, miten ryhmä toimii, kun se näyttää olevan rajattu.

2+ vuoden itsepalvelukirpputorityöntekijän kokemuksella seuraavat vinkit:

* Itsepalvelukirppiksillä on iso hintahaitari, kuten Kiba sanoi. Se oli hyvä vinkki, että mieti, mitä itse olisit valmis maksamaan. Tosin mulla se hinta on yleensä niin alhainen, että hilaan siitä vähän ylös päin.

* Kaikkeen vähänkin arvokkaampaan kannattaa ostaa hälytin, jos niitä on tarjolla.

* IP-kirppikselläkään ei valitettavasti selviä ihan vain sillä, että dumppaa kamansa sinne ja hakee rahat jakson lopussa pois. Pöytää kannattaa järjestää säännöllisesti (n. joka toinen päivä, mieluummin joka päivä), ja järjestystä kannattaa myös vaihtaa.

* Jos haluat tosissasi kamoistasi eroon, varaa pöytä vähintään 2-3 viikoksi ja hinnoittele järkevästi. Järjestyksen täysmuutos esim. puolentoista viikon välein, että pöytä näyttää vakkariasiakkaille edes hetkellisesti "uudelta".

* Kannattaa kysellä päivittäin myyntisaldoa (joiltakin kirppiksiltä tulee mailiin päivittäin tiedote asiasta), ja lopettaa pöytä vasta sitten, kun päivittäismyynnit alkavat hiipua. Pariksi viimeiseksi päiväksi kannattaa hinnoitella kaikki tavarat uudelleen mahdollisimman pienillä hinnoilla (mulla oli max 0,50 e) ja pyytää henkilökunnalta paperi ja tussi, joilla teet pöytääsi mainoksen pennihinnoistasi. Puolen hinnan lappu vihoviimeisissä jämäkamoissa ei kiinnosta ketään, jos ne eivät ole aiemminkaan kiinnostaneet. Pennihinnoilla ostetaan karumpaa ja turhempaakin kamaa. Minä sain tällä konstilla vielä tosi laihan viimeisen viikon keskelle yhden "normaalin" myyntipäivän. Oli ollut -50% lappu pari päivää, ja myynnit laahasivat 4-5 eurossa per päivä (normipäivänä kympin enemmän). Kun kävin pari päivää ennen loppua laputtamassa kaikki uudelleen max 0,50 e lapuilla, seuraavan päivän myynti oli jotain 13-14 euroa, ja kotiin kannettavaa paljon vähemmän.

* Kirppiksen valinnassa suosin itse sellaisia, joissa on mahdollinen vaaterekki erillään pöydästä (ei pöydän päällä), ja hintalapuissa viivakoodit. Valvontakamerat yms. ovat tietenkin aina plussaa. Trokaripöydiltä ei voi välttyä missään, mutta jos haluat välttyä siltä, että arvotavarasi päätyvät niihin pöytiin, käy katsomassa hinnoittelumallia suoraan sieltä. Ei niitä todennäköisesti kukaan sitten kyllä ostakaan. ;)
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Dnd » To 10 Heinä 2014 03:34

Rompetorilla tavatulta tyypiltä semmonen kolmesataa alkuperäistä vhs-kasettia, joista moni myyjille ennakkokatseluun tarkoitettuja leikkaamattomia leffoja.

Torilta tuli ostettua kolaroitu (automaattivaihteinen) Tigra. Toinen eri tavalla kolaroitu ja koneeton, onkin jo pihassa ja tarkoitus on joskus väsätä noista yksi kokonainen.

Facebookin romuringistä taitaa olla se yks mulkvisti, jolta ostin yhden Lenovon tietokoneen. Kovo kuulemma olikin rikki ja lupasi vaihtaa ja lähettää. Ei lähettänyt. Lupasi palauttaa lopulta rahat. Ei palauttanut. Laitoin monta viestiä ja vihdoin lupasi taas. Ei ole palauttanut, eikä taaskaan vastannut. Huomenna vielä yksi kysely ja jos ei vastaa, niin lähtee ylläpitoon ilmoitus ja ehkä rikosilmoitus huijauksesta.
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » Ke 30 Heinä 2014 21:14

Mä oon nyt vähän innoissani, kun löysin uffilta pari täydellisesti istuvaa paitaa. :keijo: Ei mitään erikoista siis, mutta tajusin etten ole koskaan ostanut käytettynä mitään käyttövaatteita, vain jotain kertakäyttöluonteisia euroviisurekvisiittajuttuja, eli sellaista mistä ei mielellään maksaisi paljon mitään kun tarve on vain yhtä kertaa varten. Nuo paidat on vielä sellaisia perusmustia peruspaitoja joille on ollut tarvetta jo pidemmän aikaa, mutta kaupoista ei vaan ole löytynyt sopivia.

Täytyy varmaan opetella ensin katselemaan kirppareilta jos on jotakin tarvis, varsinkin kun edessä on pari vuotta opintotuella kituuttamista. Näköjään sitä voi tehdä löytöjäkin. :raps:

Vaikka kyllä noi paidat vähän haisee vieraalta ihmiseltä...
Kumkvatti
yybersalama

ViestiKirjoittaja Dnd » Pe 01 Elo 2014 01:01

En tehnyt rikosilmoitusta, kun tyyppi lopulta vastasi. Rahan puutehan sillä oli... Jopa kerran sen jälkeen on ilmoittanut, että muistaa asian, mutta rahapolitiikka on miten sattuun. Jos oisin sieläpäin niin voisin noutaa kuulemma koneen korvauksena harmista ja se maksaa rahan takaisin, kunhan sitä joskus saa. Katellaan tilannetta...

Saarijärven rompetori on muuten peruttu, paikalla sattuneen myrskyn takia.
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Aranwe » La 02 Elo 2014 09:27

Joko sait rahat? Noi on mestareita viivyttämään ja vedättämään.
Aranwe

ViestiKirjoittaja Emilia » La 02 Elo 2014 13:58

Sanoisin sille tyypille, että maksat päivän X mennessä tai teen rikosilmoituksen. Olen ymmärtänyt, että rahat palautuu omistajalleen aika äkkiä sen jälkeen. Jos ei palaudu, niin rikosilmoitusta kehiin vain. Oot jo antanut kuitenkin monta mahdollisuutta hänelle. Liian kiltti ei kannata olla.
Emilia

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 02 Elo 2014 21:55

Minäkin olen nyt tainnut kokea elämäni ensimmäisen nettikirppishuijaukseni. Laitoin vaihtoilmoituksen Facebookin lävistyskorukippikselle, ja joku vastasi siihen heti. Olisi kuulemma vastaava tavara ja saisin pelkillä postikuluilla eikä tarvi lähettää vaihdokkia tilalle. Maksoin heti, korua ei ole kuulunut vieläkään, ja tästä on varmaan pari viikkoa aikaa. Laitoin kauppiaalle n. viikko sitten viestin, että minä päivänä se laittoi sen postiin (kun ajattelin, että ehkä Itella on hukannut tms.), mutta ei se ole edes lukenut sitä viestiä.

Kävin vielä tagaamassa sen siellä kirppissivulla siihen alkuperäiseen ilmoitukseeni, jos tässä olis sattunut jotain force majeure -tyyppistä, mutta saa nyt nähdä.

Eipä tuossa mennyt kuin yksi euro hukkaan, mutta periaatteesta vituttaa. Pitää kyllä olla epätoivoinen, jos euron kerrallaan alkaa huijaamaan.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Dnd » Ti 05 Elo 2014 04:41

Eipä vielä ole rahaa tullut, mutta eipä tässä ihan jäniksen selässä olla.

Varasin naamakirjan kirppikseltä kattolevyjä ja kirjahyllyn. Haen ne huomenna. (Tai käytännössä siis tänään.)
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja skray » Pe 15 Elo 2014 11:08

Viime aikoina ei ihan hirveesti ole ollut aikaa käydä kirppiksiä kiertelemässä, paitsi viimeisen viikon aikana.
Viime viikonloppuna kävin lauantaina lähikylän Kirppisrallissa, eli koko kylän yhteinen pihakirppistapahtuma, johon saa kartan pihoista, joissa on kirppis. Jotkut oli ihan kävelyetäisyydellä toisistaan, mutta kauimpiin paikkoihin tarvitsi kyllä auton välimatkoille. Huomenna samanlainen tapahtuma on tämän edellisen kylän viereisessä kylässä ja sinnekin olen menossa. Siellä on jopa yksi tuttu myyjä ja kiva käydä samalla katsomassa heidän taloaan/pihaa muutenkin.
Viime viikonlopun rallista ostin paidan 2,50e, pöllökorun 2e ja retron termarin 6e.

Sitten kävin sunnuntaina äitin kanssa kaupungilla yhdellä kirpparilla ja sieltä ostin Arabian Kaarna ruskean teepannun 7,50 eurolla. Se ei taida tulla käyttöön, vaan laitan sen keittiöön kaappien päälle koristeeksi. Oon aina halunnut laittaa jonkun teepannun koristeeksi ja tuo taitaa sopia hyvin. :hullu:

Sitten kävin tiistaina, vai olikohan se maanantaina, kahdella kirppiksellä vielä. Toinen näistä oli SPR:n myymälä, josta löysin ompelulankoja 4kpl isoja rullia ja jotain muuta askarteluhärpäkettä muutamalla eurolla, muutaman pienehkän muovikorin a' 30snt. Niin ja olen päättänyt opetella virkkaamaan, joten siihen opetteluun ostin pari muuta lankaa, jotka maksoivat yht. 2,40e. Kaikki ostokseni taisivat maksaa n. 8e. Sitten kävin sellaisen toisen samankaltaisen paikan kirppiksellä. Tää toinen on siis säätiön paikka, jossa on myös paljon muuta toimintaa mm. työttömien työpajoja yms. Sieltä ostin yhden vanhan Arabian lautasen kissalle ruokalautaseks. Se oli niin söpö ja maksoikin vaan 50snt. Siitä puuttuu pieni pala reunasta, mutta se jää reunan alle piiloon, joten ei haittaa. Niin ja sitten ostin yhden pienen veitsen (lähinnä ajattelin tuorejuustoja levitellä) 20snt.

Tänäänkin huvittais kirppistellä, mutta mieheke otti auton aamulla kun lähti töihin, eikä toista tällä hetkellä ole. Joten en pääse kotoa lähtemään millään. :huoh:
Lähin kirppis on siis n. 11 kilsan päässä, eikä pyörällä voi lähteä, jos tekee jotain ylihyviä isoja löytöjä ja kuljetukseen tarttis auton. :virne:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 17 Elo 2014 14:13

Ostin parit kestovaippapaketit Torin kautta. Toisen kävin hakemassa eilen ja toinen tulee postitse ens viikolla. Tuohon hakemaani pakettiin tuli vielä pari ekstrajuttua mukana ja vaipat oli hyväkuntoisia, joten olen tyytyväinen. Eri juttu sitten, miten toimivat meillä käytössä. :P
Emilia

EdellinenSeuraava

Paluu Känpillä