Jäätelööö

Re: Jäätelööö

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 29 Huhti 2014 20:58

Minettiähän ei kyllä varsinaisesti lähivalmistajaksi voi sanoa. Jäätelöt tulevat Italiasta.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » To 01 Touko 2014 10:11

Mulle toi kaavio oli uus, mutta mä en suuremmin mieti tommosia asioita. :tilt:

Mitä jätskeihin tulee, olen löytänyt Sian sitruunasorbetin. :kuola:
Sitä saa sellaisessa pienemmässä pänikässä, mutta se riittää vaikka kuinka pitkälle, kun sitä voi syödä noin kolme ruokalusikkaa kerralla, sitten alkaa jo ällöttää vähän. Ihanaa juttua. :tilt:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 16 Touko 2014 21:05

Shoppailin taas FB-kirpparilla hyväksi osoittautuneen myyjän kanssa kauppaa tehden. Nyt tuli ostettua OBH Nordican jäätelökone (tyyliin kerran käytetty) 15 €:lla. :superhymy: Varsinkin nyt, kun pyrin olemaan käyttämättä maitotuotteita (lisäävät mulla sen verran pahasti limaisuutta) tuo on erityisen kiva juttu. (Tosin esim. lounaalla juon lasin piimää ja maidotonta ruokaa ei aina ole helposti saatavilla.) Sorbetit, riisi- ja soijajäätelöt maksavat kuitenkin aika paljon kaupassa. Ja pakkasessa on vaikka millä mitalla marjoja, josta sorbettia voisi tehdä. :superhymy:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 16 Touko 2014 21:15

Meidän äidillä on myös semmoinen. Siinä laitetaan kipot pakkaseen ja sitten niitä käytetään sen koneen kanssa.
Tehtiin viime kesänä mustaherukkasorbettia ja voi jösses sentään :kuola:
Muutoinkin sillä tehdyt jätskit oli parempia. Eikä niitä tarvinnut syödäkään yhtä paljoa, kun tuntui ettei pysty.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 12 Kesä 2014 16:17

Jäätelökonetta on viimeisen viikon aikana käytetty ahkerasti. On valmistunut pari satsia mustaherukkasorbettia ja kirsikkasorbettia on jo valmistunut. Mustaherukkasorbetti ei ollut aivan optimaalista, mutta kirsikkasorbetti oli melkoisen hyvää joskin liian makeaa. Toiseen satsiin (jota ei tosin ole vielä maistettu) laitettiin melkein tuplamäärä marjoja ja sokeria ei laitettu yhtään. Odotan innolla, että pääsen testailemaan. :täpinä:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Suvi » Ti 29 Heinä 2014 23:46

Mä maistoin sitä Classicin salmiakki-valkosuklaa -jätskiä ja täytyy myöntää että se toimii. Mä harvemmin tykkään salmiakkijäätelöistä, kun en ole mikään salmiakkifani. Tuossa kuitenkaan ei ollut liikaa salmiakkia, ja kun kuitenkin valkosuklaata oli kuitenkin enemmän ja pidän siitä tosi paljon, niin oli hyvää. :keijopeukku:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 02 Elo 2014 22:59

Olosuhteiden pakosta olen siirtynyt Lidlin vakioasiakkaaksi. Jätskialtaasta on testattu nyt sekä mansikka- että minttujätskit (litran paketeissa). Hakkaavat valioingmanit mennen tullen.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 03 Elo 2014 10:41

Mäkin oon maistellut välillä niitä Lidlin pakettijätskejä. Ne ovat ihan jees, mutta niissä tuntuu (ainakin meidän Liiterin valikoimissa) olevan tosi usein pähkinää. :epäilevä:

Ai niin, jos olisi enemmän pätäkkää, ostaisin useammin Kolmen kaverin jäätelöitä. Meidän paikallisjäätelötehdas. :hullu:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja L-S » Su 03 Elo 2014 11:20

Mun mielestä Lidlin jäätelöissä on usein ollut joku outo mauttomuus tai keinotekoinen sivumaku. Ingmanit sun muut maistuvat täyteläisemmiltä. Mutta en tokikaan ole maistanut kuin paria vaihtoehtoa, laktoositonta vaniljajäätelöä ja jotain erikoisempaa, josta en muista mitä siinä oli.

Yksi parhaimpia ja äkläköimpiä jäätelöitä, joita olen viime aikoina syönyt, oli Ingman Creamyn Rocky Road. Turhan hintavaa se toki on. Usein syön pelkkää vaniljajäätelöä ja laitan mausteeksi mitä nyt kaapista löytyykin: suklaata, kinuskikastiketta, marjoja tai keksejä.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 04 Elo 2014 23:04

Helpointa "itse tehtyä" jäätelöä, jonka tiedän: laita pakastusrasiaan tai pakastuspussiin viinirypäleitä. Laita pakkaseen ja anna olla siellä vähintään muutama tunti. Tai vaikka viikonlopun yli. Nauti jäätyneet viinirypäleet sellaisenaan (esim. kourallinen kerrallaan). On muuten hyvää! :kuola: Ihanaa hellepäivän ruokaa. :sydän:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 05 Elo 2014 00:14

On varmasti hyvää mut eihän jäädytettyjä rypäleitä voi hyvällä tahdollakaan sanoa jäätelöksi. :virne:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 05 Elo 2014 09:08

Emilia kirjoitti:On varmasti hyvää mut eihän jäädytettyjä rypäleitä voi hyvällä tahdollakaan sanoa jäätelöksi. :virne:

Mun mielestä voi. :virne: Yhtä kylmää ja rakenne on tietyntyyppisen mehujään kaltainen. :tilt: (Ja en oikein keksinyt, mihin tämän vinkin olisin tunkenut.)
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 08 Elo 2014 12:07

Oli mitä oli, mutta ajattelin kokeilla tota nyt kun taas kotiin päästiin. :D
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja outsider » Ma 11 Elo 2014 01:20

Bongasin kaupasta taas yhden vaihtoehdon Nestlé/Unilever-mafialle: General Millsin Häagen-Dazs-brändin. En oo kyllä vielä testannut. Kuten en sitä Minettiäkään. Tai Lidliä. Tai mitään. :virne:

Edit. Jaa, olihan siitä ollut jo puhetta tässä ketjussa aiemminkin. :läps:
I wish this would be your colour
outsider

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ma 11 Elo 2014 23:15

outsider kirjoitti:Bongasin kaupasta taas yhden vaihtoehdon Nestlé/Unilever-mafialle: General Millsin Häagen-Dazs-brändin.
Niin. Nestlé valmistaa tuon jäätelön USA:ssa ja Kanadassa, joten kytkökset löytyy kuitenkin.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja outsider » Su 31 Elo 2014 00:24

Jorssi kirjoitti:
outsider kirjoitti:Bongasin kaupasta taas yhden vaihtoehdon Nestlé/Unilever-mafialle: General Millsin Häagen-Dazs-brändin.
Niin. Nestlé valmistaa tuon jäätelön USA:ssa ja Kanadassa, joten kytkökset löytyy kuitenkin.

:läps:
I wish this would be your colour
outsider

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 31 Tammi 2015 20:06

Tuli tehtyä pitkästä aikaa jäätelöä. Käytössä tällä kertaa mehujäämuotit. Tupperwaren mehujäämuotit ja Muumi-mehujäämuotit suoraan 90-luvulta! :superhymy: Oi, lapsuusmuistoja. :hullu:

Tänään jäätelö (10 kpl) sisälsi:
300 g Alpron soijajogurttia
3 dl mustikoita
6 taatelia
hunajaa noin 2 rkl

Survimella tasaiseksi ja kaadetaan mehujäämuotteihin.

Nyt sitten vain odotellaan (huomiseen) jäätelön jähmettymistä. :täpinä: Ainakin jäätelömassa oli todella hyvää. :kuola:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja puolikarkea » La 31 Tammi 2015 20:20

Marenki oletko tehnyt soijajogurttijäätelöä ennen? Millainen se koostumus on pakastamisen jälkeen?
Kuulostaa kyllä hyvältä yhdistelmältä.

Ja täytyy sanoa, että mehujäämuoteissa on kieltämättä nostalgiaa. Lapsuuden kesinä tuli pakastettua milloin mitäkin mehuja ja limppareita. Nostalgiapuuskassa ostin mehujäämuotin viime(?) kesänä, mutta aika vähällä käytölle on jäänyt. Ehkä kesällä sitten taas tekee mieli enemmän kylmiä herkkuja. :tilt:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 31 Tammi 2015 20:30

En ole kokeillut. Ennen maitoallergian tajuamista olen tehnyt tavallisesta jogurtista jäätelöä ja toimi ihan hyvin. Ainakin niistä tulee parempia kuin pelkästä mehusta tehdessä. Ei käy niin pahasti sitä, että mehujäätä imiessä jää jäljelle mehuton jää. :keijo: Voin raportoida, kunhan olen maistanut. :superhymy:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja theia » La 31 Tammi 2015 22:23

Kolmen kaverin jäätelö, makuna lakritsi. Normaalisti aina joutuu etsimään sellaista lakritsa"suonta" sieltä vanilijajäden seasta, mutta toi oli kokonaisuudessaan sitä suonta :D :keijo: Tai siltä siis näytti/maistui. Herkkua oli! Hinnoissaan Ben & Jerryn tasoa, mutta kotimaista :sydän: aion kokeilla kyllä muitakin makuja! :D
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 01 Helmi 2015 01:40

Soijajogurttijäätelö oli rakenteeltaan mehujään ja kermajäätelön väliltä. Meni paloiksi helposti puremalla, mutta pysyi hyvin koossa. Ainot häiritsevä juttu oli mustikan kuoren palat, jotka jäivät hampaiden väliin. :keijo: Teen ehdottomasti uudelleen. En tosin välttämättä mustikasta...
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Su 01 Helmi 2015 15:42

Marenki kiitos tiedosta. Pitää laittaa resepti korvan taakse ja kokeilla itsekin joku kerta. :tilt:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Pe 13 Helmi 2015 21:04

Marengin reseptin pohjalta kokeiltu omaa versiota soijajogurttijäätelöstä. Mustikat vaihtuivat mansikoihin enkä mitannut mitään aineksia. Kaikkea vaan iloisesti sekaisin sopivan näköisessä suhteessa. :keijo:
Halusin sileän lopputuloksen ja siivilöin massan. Suurin osa taateleista jäi siivilään, en pyörittänyt aineksia riittävän pitkään sauvasekoittimella. Ensi kerralla pitää hienontaa pidempään.
Lopputulos näyttää pakastetulta puolukkavispipuurolta, mutta maku on oikein hyvä. Pienellä hienosäätämisellä jatkoon. :peukku:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 10 Huhti 2015 13:07

Kesän (Kyllä tätä voi kai jo kesäksi sanoa, kun on lämpimämpää kuin viime juhannuksena. :P ) ensimmäinen ulkojäätelö syöty. :superhymy: Kädet meinasivat jäätyä, mutta oli kyllä hyvää. Jäätelöksi valikoitui ruokalan ainoa maidoton vaihtoehto - toffee-Tofuline.
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 19 Kesä 2016 20:19

Kesän ensimmäiset omatekoiset jätskit valmistettu. Aineksina 1,5 banaania ja 2 purkkia mangolohkoja. Onhan tuo sinäänsä hyvää, mutta pikkuisen häiritsee tuo banaanin maku. Minä kun en banaanista pidä. :keijo: No, nyt tuota on tehty kymmeneen mehujäämuottiin. Enää 9 jäljellä. Mitäköhän seuraavaksi kokeilisin? :raps:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

EdellinenSeuraava

Paluu Murkina