Kakkavaippaketju

Re: Kakkavaippaketju

ViestiKirjoittaja L-S » La 17 Elo 2013 13:17

Onnea Annis ja perhe! (Vaikka taisinkin jo onnitella Ilmarissa...) :superhymy:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 17 Elo 2013 13:48

Ihan superisti onnea Annikselle ja perheelle :hymyhali:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Suvi » La 17 Elo 2013 20:37

Onnea Annis ja pesue :D :hymyhali:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Aranwe » Su 18 Elo 2013 03:00

Onnittelut!
Aranwe

ViestiKirjoittaja Pvi » Su 18 Elo 2013 08:18

Uusi tyyppi! Onnea, kärsivällisyyttä ja iloa toivotan.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 20 Elo 2013 10:10

Onnea Annis & perhe! :hymyhali:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 16 Loka 2013 21:11

Eilen jälleen kerran home-lastenklinikalla vierailleena alkoi ottamaan päähän tää uuden lastensairaalan rahoitusongelma. Kaiken maailman guggenheimiin kyllä löytyy rahaa, mutta ei saakeli omiin lapsiin ja koko maan tulevaisuuteen voi satsata. :viha:

Joten haastan jokaisen tämän rivin lukevan lähettämään viestin SAIRAALA numeroon 16499, kerääjänä toimii "Uusi lastensairaala 2017-tukiyhdistys". Viesti kustantaa tasan kympin, joka voi tuntua pieneltä summalta ja mietit varmasti "mitä se mun antama kymppi siellä auttaa". Mutta kympissä on miljoonan alku. Ja jonain päivänä se voi olla just sun lapsi/kummilapsi/siskontaiveljenlapsi/muuläheinenlapsi siellä taistelemassa hengestään, ja silloin sä voit miettiä että sä autoit rakentamaan ton sairaalan jossa se lapsi saa parhaan mahdollisen hoidon ja huolenpidon.

Kiitos.
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 27 Marras 2013 23:49

En keksinyt tälle oikein muutakaan, mutta asiaa Tuusista.

Tuusi on nyt 5-vuotias.
Systeri vie Tuusin nykyisin mummilaan aamuvuoroviikolla vielä vähäksi aikaa nukkumaan ja mummi vie hänet sieltä päiväkotiin.
Maanantaina oli Tuusi ovesta kävellessään ilmoittanut ettei aio nukkua yhtään ja kävellyt sänkyyn vain lepäämään. Eikä ollut nukkunut, mutta ollut jonkinlaisessa horteessa :keijo:
Siinä horteessaan sitten vahingossa lipsauttanut miten he kahden kaverinsa kanssa meinaavat karata päiväkodista.
"Mutta ensin pitää vielä suunnitella. Ne pitää ne. Mitkä ne on mitkä valvoo meitä? VALVONTAKAMERAT! Ne pitää rikkoa. Minä vihaan valvontakameroita. Sitten kun ne on rikki, voidaan karata."

Yllättäen meidän äiti oli sitten soittanut systerille ja kertonut sinne päiväkotiin tästä suunnitelmasta. Nyt on likat olleet valvonnassa ja Tuusi oli oikein suuttunut kun eivät saaneet kolmeen tyttöön mennä edes vessaan rauhassa! Aikuiset kiusaa! Kyllä pitää toiselle antaa PISSARAUHA :virne:

Että näin. Yleensä se on kuulema pojat jotka tätä tekee, mutta nyt nämä sankarit.
Toivottavasti eivät pääse karkaamaan.

Tuusi :sydän:
:virnei: En voinut olla nauramatta tuota mutsille, vaikkei siinä itsessään ole mitään naurettavaa. Kaameaa ajatella jos ne pääsis sieltä karkuun. Mutta syystäkin menettäneet pissarauhansa. :virne:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Annis » To 28 Marras 2013 12:55

Ihana Tuusi :sydän: Toivottavasti eivät pääse karkaamaan :virne:

--

Meidän vauvalla on joku ihan hirveä kiire. Esikoinen oppi kaikki taidot tosi hitaasti ja rauhallisesti ja pohti kaikkea pitkään ja on sellainen edelleenkin. On ilmeisesti tullut mieheen, joka on kanssa samanlainen.

Uudempi tulokas on sitten ilmeisesti enemmän mua, koska mullakin on mukamas aina kamala kiire, vaikka ei olekaan.
Vauva on nyt viikon verran kääntynyt mahalleen ja on nyt siis 3kk2vkoa vanha. Mikä on sinäänsä vähän rasittavaa, koska se on viihtynyt tosi hyvin lattialla,
nyt se kääntyy heti mahalleen ja menettää sitten hermonsa, koska ei pääsekään liikkeelle, vaikka kuinka yrittää. Eikä mun mielestä vielä tarvitsisi, olisi vaan nyt rauhassa vauva.

Sen lisäksi vauva on alkanut kiljumaan ja se on siitä ihan kamalan hauskaa. Musta taas ei välttämättä niin hauskaa, koska ääni on kova ja kimeä ja kuulemma kuuluu alaovelle asti ja me asutaan kuitenkin neljännessä kerroksessa :virne:

Vauva on kyllä muuten tosi ihana ja iloinen kaveri, ei paljon turhia huutele ja vaan hymyilee ja höpöttelee kaikki päivät ja vaikka ei päivisin nukukaan kuin puolen tunnin pätkiä, niin se silti viihtyy hyvin ja antaa mun puuhailla.
Ja kaikki mustasukkaisuus pelotkin oli ihan turhia, esikoisenkin mielestä vauva on kiva ja se höpöttelee vauvalle kaikkia omia juttujaan ja laulaa sille siansaksaa ja vauvasta se on tosi hauskaa :D
Annis

ViestiKirjoittaja Eowyn » Ma 03 Maalis 2014 22:39

Kesällä olisi meillekin tulossa vauveli. Varovasti jo uskallan luottaa siihen, että kaikki menee hyvin. Aikamoista ressiä kyllä ollut alkuraskaudesta lähtien, mutta pikkuhiljaa alan uskoa että meille se toinen elävä lapsi syntyy. :)

Annis, on kyllä ajoissa aloittanut teidän pikkuinen kääntyilemisen. :D
Eowyn

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 03 Maalis 2014 23:00

Eowyn :hymyhali:
Toivon loppuraskaudelle vain äärettömästi onnea!
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 04 Maalis 2014 00:02

:hullu: Eowyn, onnea loppuraskauteen! :hymyhali:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 04 Maalis 2014 00:28

Eowyn :hymyhali:
Emilia

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ti 04 Maalis 2014 12:16

Eowyn, pidetään peukkuja että kaikki menee tällä kertaa hyvin! :hymyhali:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 15 Maalis 2014 23:32

Tuusi tänään:

Riehuivat PikkuKoon (veljen 1.5-vee) kanssa aamupäivällä ja meno alkoi olla jo tosi rasittavaa. Enimmäkseen sitä juoksemista ja semmoista hölmöä. Isompi yllytti pienempää ja sama toisinpäin.
Aika monta kertaa oli ojennettu rauhoittumaan ja lopettamaan useammankin ihmisen toimesta, kunnes se neiti kipitti Vaarin ohi vähän turhan riehuvalla otteella ja Vaari ärähti. Vaarin ärähdys sai Tuusin itkemään ja siitä syntyi keskustelu.
Aikuinen. Sua pyydettiin useaan otteeseen lopettamaan se riehuminen
Tuusi: Nomutku Vaari huus mulle.
A: Niinku sä et uskonut.
T: Joo, joo! MÄ OLIN JUST USKOMASSA! Ei tartte huutaa!

"just uskomassa" :virnei:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Annis » Ke 19 Maalis 2014 11:08

Meidän vauva täytti viime viikon torstaina 7kk ja päätti sitten nousta seisomaan :friikki: :hullu:

Nyt se on sitten koko ajan tönöttämässä kaikkea mahdollista (mm kissaa) vasten pystyssä
ja aina kaikkein tyhmimmissä paikoissa, että se varmasti lyö sitten päänsä jonnekin tai tiputtaa kaiken.

Vauvasta se on kuitenkin ihan hirveän hauskaa edelleen, että se seisoo.
Selkeesti muhun tullut kaveri, kun on mullakin koko ajan hirvee kiire ihan kaikkeen ja kaikkialle, vaikkei oikeasti olisikaan :virne:
Annis

ViestiKirjoittaja Emilia » To 31 Heinä 2014 07:31

Kakkavaippoja ei ole vielä ede hankittu mutta voi täällä varman odotuksestakin välillä raportoida. Rakenneultra oli eilen. Huikean ihmeellistä, että siitä rakeisesta ultrakuvasta voi nähdä esimerkiksi sikiön munuaiset. :hullu: Tärkeimpien asioiden selvittyä saatiin vielä kuulla, että poikaa odotetaan. :hullu: :sydän:
Emilia

ViestiKirjoittaja Suvi » To 31 Heinä 2014 11:25

Totta kai täällä voi raportoida odotuksestakin. Ihanaa, Emilia. :hullu:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 31 Heinä 2014 11:33

Ihanaa kuulla odotusajastakin täällä. :hullu: Pikkuinen poika, aaaw. :hullu:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Emilia » To 14 Elo 2014 12:52

Ostettiin vaunut. Brion Go-malli oli tarjouksessa ja mukaan tuli vielä maastorenkaat. Olihan nuo silti aika kalliit mutta nettikirpparien loputon suo sai mut väsymään ja mies oli sitä mieltä, että käypä maksu, jos sen kolme vuotta saadaan pidettyä. Ja voihan ne sitten myydä eteenpäin.

Melko mahdotonta toi vaunujen vertailu. Ominaisuuksia, malleja, vuosimalleja ja värejä on aivan jäätävästi. Noissa vaunuissa yhdistyi se, mitä oltiin alunperin ajateltu hyviksi ominaisuuksiksi ja yhdessä liikkeessä käytiin koetyöntämässä niitä ja tuntuivat hyviltä. Ei sitten nähty tarvetta sen enempää vertailla, kun oli toi tarjouskin Briolla. Yksi isoimmista hankinnoista nyt hoidettu alta pois. Olen helpottunut! :D

Nyt ootellaan, koska vaunut olisi postissa noudettavissa. BabyStylellä ei näköjään ollut kotiinkuljetusvaihtoehtoa ollenkaan, mutta onnkesi on tuo posti lähellä. Jos ei pakettia jakseta kantaa, voihan sen paketin aina avata ja lykkiä vaunut kotiin. :D

Äsken lähetin myös Kelaan hakemuksen äitiyspakkausta varten!
Emilia

ViestiKirjoittaja theia » To 14 Elo 2014 13:12

Ääh, mä en kestä, näitä sun juttuja on ihana Emilia lukea ja vähän sitten myötäelää ja toppuutella omaa vauvakuumetta! :sydän: :D :hymyhali:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ke 27 Elo 2014 14:54

Emilia, ihania vauvauutisia! :hullu:

Mutta jos kärryjen valinta oli vaikeaa, niin turvaistuimien valitseminen vasta kauheaa oli, siinä kun on kyse tulevan nyytin turvallisuudesta. Siinä on loputon suo, josta pahimmassa hormonimyllerryksessä tulee paha mieli ja jopa itku. Suosittelen unohtamaan kaiken maailman törmäystestien tutkimiset ja muut, lompsi liikkeeseen, kerro tädille tai sedälle spekseiksi "hyvät testiarvosanat saanut, tämän budjetin sisällä pysyvä istuin, kiitos!".

Nykyistuimet on kuitenkin sen verran turvallisia, että vertailulla ei juuri ole merkitystä. Kaikki virallisesti myytävät tuotteet on kuitenkin testattuja ja hyväksyttyjä, joten pääasia on, että se turvaistuin on, eikä ajella lapsi auton hattuhyllyllä, takaikkunalla niin kuin mun lapsuudessa :pahis: Sitä paitsi on täysin mahdotonta arvioida, aikooko ajaa nokkakolarin vai kosauttaako joku mahdollisesti kylkeen, kun toinen malli suojaa paremmin toisessa ja toinen toisessa tapauksessa...

Välillä iskee pientä haikeutta, kun toisaalta kolmonen olisi ihana juttu :hullu: Toisaalta taas ei millään jaksaisi aloittaa sitä pikkuvauva-arkea taas :bubblesfriikki: Sitten tulee joku leikkikentän laidalle vauvantuoksuinen käärö sylissään :hullu: Saa tehdä töitä, että muistaisi kuinka raskasta se on :bubblesfriikki: Silti sitä kuitenkin miettii :hullu:

Onneksi moiset kohtaukset menee useimmiten nopeasti ohi.

:pahis:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 06 Syys 2014 11:44

Kerroinko mä teille syksyllä kun näin unta?
En muista.

No, näin unta että veljeni piteli sylissään semmoista 6-8kk ikäistä tyttölasta, mikä näytti ihan samalta kuin mun veli pienenä, sillä oli vielä veljen vanha villapaitakin päällä :keijo: Seuraavana päivänä sain kuulla että veljeni perhe odottaa toista lastaan ja koko juttu on aika alussa vielä. Meinas tippua kahvikuppi kädestä. Kerroin toki näkemäni unen myös heille.

Tänään semmoinen veljeni näköinen tyttölapsi sitten syntyi :sydän:

:muahaha:

Ehkä pitää vähän varoa mitä kaikkea noista unistaan sitten kertookaan eteenpäin :pepsodent:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Eowyn » La 27 Syys 2014 14:31

Emilialle paljon onnea!! :D :D Milloin on laskettu aika?

Meille syntyi tyttö kesäkuun alussa, kuukauden etuajassa. Synnytys oli aika raskas, vauvan sydänäänissä oli häikkää ja mulla oli infektio ja korkea kuume samaan aikaan. Onneksi kaikki päättyi hyvin kuitenkin. Tyttö ei ensimmäiseen 2 kuukauteen kauheen hyvin nukkunut, ja mä olin ihan zombi. :o: Nyt sen jälkeen on nukkunut aivan superhyvin sitten. Nyt tyttö on 3,5 kk vanha. :D

Vaunuista puheenollen, meillä on Brion happy-vaunut, hirveen ketterät, mutta kamalan isot. Musta tuntuu että nykyään on vaunut isompia kuin 5 vuotta sitten, kun esikoinen oli vauva.
Eowyn

ViestiKirjoittaja L-S » La 27 Syys 2014 15:20

Onnea Eowynin perheelle! :D Hienoa, että kaikki päättyi hyvin.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

EdellinenSeuraava

Paluu Känpillä