Urheilevat fordelaiset

Re: Urheilevat fordelaiset

ViestiKirjoittaja damn » Su 16 Helmi 2014 18:35

Olipa hieno päivä käydä lenkillä :viha:. Ajattelin heittää parin tunnin reippaan kävelylenkin, että saisin aikaa tapettua. Kerkesin kävellä ehkä 10 minuuttia, kun alkoi tuulla ihan helvetisti ja sataa räntää. Eihän nyt pieni lumisade haittaa, joten jatkoin kävelyä. Kohta räntää tuli niin paljon, ettei eteensä nähnyt ja vielä sopivasti kaikki tuli suoraan päin naamaa. Pakko oli kääntyä kotiin ja saldona oli vajaan tunnin kävelylenkki, vitutus ja näytän ihan suihkussa käyneeltä, kun tukka on ihan läpimärkä.

Noin muuten olen nyt koittanut tehdä kolme kertaa viikossa lihaskuntoa sen päivittäisen tunnin-parin kävelyn lisäksi, joka tulee ihan työmatkoista ja muusta. Kaverin kanssa käytiin parin tunnin lenkeillä kerran viikkoon viime vuonna, nyt olisi tarkoitus aloittaa se uudestaan ensi viikolla. Alkoholiakin olen käyttänyt n. puolet vähemmän kuin ennen. Saa nyt nähdä näkyykö tämä ikinä kropassa.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 08 Huhti 2014 19:26

Sitku ei vielä oo ihan kunnossa ja unohtaa katsoa kelloon kävellessään :friikkipeukku:
Lähdin kotoa 10 vaille neljä, aikomuksena vain käydä kaupassa ja pyörähtää samalla jaloittelemassa tuossa meidän kauppakeskuksessa. No perskeles, tulipa jaloilteltua.
Kaupassa käynti oli "ihan sama, en mä mitään ruokaa jaksa enää tehdä"-osastoa, kun siinä kohtaa särki selkää ja lapaa jo ihan pirusti. Ostin salaattia ja suihkusaippuaa :virne: Helvetin hyvä lounas!

Onneksi kotimatka oli tasaista maastoa ja suoraa tietä. Pystyi asettamaan välietapit näköetäisyydelle ja kotikin näkyi jo aika pian.

Tulin kotiin 19.15 :keijoei:
Ei näin!!
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 26 Touko 2014 01:35

Pyöräily on kyllä siitä jännä että se sujuu aika vähällä kuin luonnostaan.
Ekan lähdön kohdalla mua vähän jännitti, mutta sitten kun tokaa kertaa polkaisin vauhtia, unohtui kaikki huolet ja jännitykset.
Ajelin ohjaten yhdellä kädellä, jonka tajusin vasta jälkeenpäin. Se on jotenkin hassua, koska silloin kun viimeksi ajoin pyörällä tuohon malliin olin vain jotain parikymppinen. On mulla ollut pyörä, muttei lähellekään noin helposti ajettava :pilvi:

Jospa sais jotkut pyörälenkit aikaan tai vastaavaa.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja skray » Ma 26 Touko 2014 19:47

Mäkin kävin lauantaina pyöräilemässä. :D
Illalla oli jo niin "viileetä", että pysty vähän ulkoilla. Kävin tuolla kylillä, sinne on noin 5km matkaa, eli yhteensä polkasin yhtäkkiä 10 kilsaa. Ulkona pyöräillessä polkasee vahingossa pitkänkin matkan, kun ulkona on niin paljon kaikenlaista katseltavaa matkalla. Ja no täällähän nyt muutenkin tonne kylille pelkästään on se 5km matkaa ja sillon on vasta päässyt ihmisten ilmoille, joten väkisinkin tulee kilometrejä, jos johonkin meinaa mennä pyörällä.

Vielä en ole saanut aikaiseksi ottaa pyörää mukaan töihin, että polkisin kotimatkan, mutta kaippa sekin päivä kohta koittaa. Täytyy ensin harjotella vähän täällä kotona, niin en sitten kuole tuon 15 km:n matkan aikana. :virne:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 02 Heinä 2014 15:10

I :sydän: Fiketso.
Fiketso on mun Keltainen Hurmuri, Helkama Kaunotar.
Sillä mä huristan menemään - täysillä! :tulipää:
Koska näköjään en vaan osaa ajaa hiljaa. Ikinä.
Kävin äsken postissa hakemassa paketin ja poljin kotiin alle kahdeksassa minuutissa. Matkassa osittainen ylämäki ja vastatuuli.
Kotipihassa meinasin pyörtyä ja hengästytti ihan liikaa. Voisinpa taas sanoa itselleni, ettei toimita näin.

Nyt on kyllä pahimman tasoituttua semmoinen olo, että voisin hypätä takaisin pyörän selkään. Mitä siitä, että selkä tuntuu seistessä räjähtävän käsiin :keijoei:

Hemmetti sentään :pitsläp:
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja damn » Ke 09 Heinä 2014 12:08

Olen jokusen viikon käynyt pyörilemässä sellaisia n. 18km lenkkejä. Voi että se onkin rentouttavaa! Reitti on mäkinen ja saa oikeasti tehdä töitä, mutta siitä huolimatta pyörälenkille lähteminen tuntuu nyt paljon helpommalta kuin kävelylenkit, joita yleensä teen. Yritän nyt lomalla käydä välillä aamuisin kävelemässäkin, kun kerrankin on aikaa ja jaksamistakin ihan eri tavalla kuin töissä käydessä.
damn

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 19 Elo 2014 20:23

Keväällä maksamaani kuntosalikautta on jäljellä vielä noin kolme viikkoa. Toukokuussa ja kesällä tuli paljon taukoa koko salilla käyntiin, kun ensin nilkka oli rikki noin kuukauden enkä uskaltanut mennä ja sitten olikin jo liian kuuma ja olin heinäkuussa aika paljon poissa kotoa. Taisin kesäkuussa käydä pari kertaa.

Viime viikolla aloitin loppukirin ja olen käynyt useamman kerran. :keijo: Jos viitsisi jatkaa samaa tahtia loppuun saakka, niin tulisi edes jotain vastinetta rahalle. Arvon vieläkin, että mitä tekisi jatkon suhteen, viitsisikö maksaa jotain kausikorttia tai kuukausikorttia, kun todennäköistä on, että taas tulee väistämättä jotain mikä estää käymästä, vähintään joku kuukauden kestävä flunssayskä tai jotain. :keijo: Voisi ottaa kausikortin sijaan pelkän 10 kerran kortin, tosin se on suhteessa kalliimpi, jos sitten innostuisikin käymään useammin kuin vaikka kerran viikossa.

Nyt on ollut mahdollisuus käydä myös ohjatuilla tunneilla, mutta niillä kävin vaan joskus keväällä muutaman kerran. Ehkä ne eivät sitten olleet mun juttu, tuolla ne aerobiset tunnit mitä kävin tuntuivat jotenkin liian nopeatahtisilta ja hosuvilta, pelkäsin kaatuvani ja ärsyttää jos ei pysy tahdissa. :keijo: Ja joku body pump on taas mulle liian raskasta, tai olen sellaisissakin joskus käynyt, mutta nyt ei tee mieli nostella mitään levypainotankoja. Jatkossa ehkä sitten pelkkää kuntosalia, vaikka se onkin melko yksipuolista, varsinkin kun en mitään kovin monipuolista ohjelmaa osaa/viitsi tehdä, vaan se on aina se sama.

Sopivan liikuntarytmin ja rutiinin löytäminen on aina vaan hankalaa. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 09 Syys 2014 21:33

Eikö kukaan muu harrasta "urheilua" enää? :keijo:

Ostin uuden kuntosalijäsenyyden, kun löysin hyvän tarjouksen samaan paikkaan. Kalliilta se silti kerralla maksettuna tuntuu, mutta kai se on hyvä kuitenkin. Nyt on kuitenkin ollut ihan mukavaa käydä pari-kolme kertaa viikossa. Olen tehnyt myös mainioita salisoittolistoja. :keijo: Musiikki on mulle olennainen osa tota hommaa, en viitsisi varmaan tehdä juuri mitään, jos pitäisi ilman musiikkia mennä.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Emilia » La 13 Syys 2014 21:42

Juu ei. :hullu: Alkukesästä tuli vielä pyöräiltyä aika paljon mutta sitten tuli helle, loma ja mitä kaikkea ja kaikki liikkuminen jäi. Nyt on vain pilates kerran viikossa. Huono omatunto, kun tietää että pitäisi pitää itsensä hyvässä kunnossa monestakin syystä mutta ei vaan huvita. :(

Mietin, että uimahalliin voisin ostaa jonkun sarjakortin. Lähimmät uimahallit olisi tosi hyviä mutta ne on vähän sivussa koti-työ-akselista eli sekin vaatisi erityistä ryhtymistä. Jotenkin ei nyt innosta ryhtyminen. :P Pitää värvätä joku kaveri mukaan, ehkä se siitä sitten lähtisi.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja theia » La 13 Syys 2014 23:45

:tsau:
Onks Mäkelänrinteen uimahalli liian kaukana? :kauriinsilmät:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 15 Syys 2014 20:32

Ei, se on se mun toinen vaihtoehto! :D Lähdetkö seuraksi?

Edit: Tajusin justiin, etten ole tainnut koskaan käydä Mäkelänrinteessä uimassa. Vaikka asuin sitä vastapäätäkin pari vuotta. :nolo:
Emilia

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 26 Syys 2014 12:46

Mullakin tuli kesällä paljon taukoa ja sitten syssymmällä pääsin jo vähän makuun ja sitten taas tuli terveydellisiä esteitä.

Aika perseestä sinänsä, mutta jokainen uusi aloitushan on mahdollisuus.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja damn » Ma 29 Syys 2014 20:36

Innostuin joku aika sitten juoksemisesta. Tupakointi-viestiketjussa kerroinkin, että oli suhteellisen mukavaa huomata miten henki kulkee ihan erilailla kuin silloin kuin tupakoin. Jonkin aikaa tulikin pari-kolme kertaa viikossa käytyä juoksulenkillä. Nyt on ollut yli kaksi viikkoa taukoa, kun olin flunssainen ja sitten leikkauksessa, jonka jälkeen on pitänyt olla rasittamatta itseään. Pitäisi alkaa taas käymään säännöllisesti lenkillä. Kun talvi tulee niin mietin myös uimisen aloittamista uimahallissa. Minulla on tosi paha kammo yleisiä saunoja/suihkuja yms kohtaan, en suostunut vuosikausiin olemaan alasti tai vähissä vaatteissa tuollaisissa paikoissa, joten en ole voinut käydä. Katsotaan jos saisi itsensä pakotettua menemään, kun uiminen olisi niin hyvää liikuntaa.
damn

ViestiKirjoittaja theia » Ti 07 Loka 2014 09:34

Käytiin uimassa :tilt:

Oli kyllä jännää näin monen vuoden tauon jälkeen. On vähän systeemit muuttuneet :virne: Piti tutkailla muita kävijöitä että osattiin olla :keijo:

Uusi yritys tällä viikolla, paremmalla uikkarilla (joka pitäis käydä tänään ostamassa :keijo: ).

Uiminen oli kuitenkin aika kivaa, ei hikoa ainakaan. Ja altaasta nousemisen jälkeen jaloissa oli jännä lyijynraskas tunne joka tuntui hassulta :keijo:

Tämäpä vasta syväanalyysi oli :keijo:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 12 Loka 2014 00:20

Uiminen, jee. :D Yllättävän rankkaa mutta vesijuokseminen se vasta olikin! Jalat olivat seuraavana päivänä yllättävän väsyneet. Nyt on kymmenen kerran kortti hommattu. Eiköhän sen kerkeä käyttämään, kun aikaakin antoivat kaksi vuotta! :virne:
Emilia

ViestiKirjoittaja damn » Ma 20 Loka 2014 21:24

Pikkuhiljaa olen taas saanut kiinni säännöisestä liikkumisesta, kun oli taukoa flunssan ja sen ienleikkauksen takia. Töitten jälkeen olen monesti niin väsynyt ettei huvittaisi lähteä urheilemaan. Olen nyt tehnyt niin, että lähden kävelemään 45min lenkin niinä päivänä, kun ei huvita urheilla kunnolla. Tuntuu hyvältä saada raitista ilmaa ja kyllä tuosta helposti viikossa tulee kolmekin tuntia liikuntaa. Työmatkoistakin tulee lisäksi viikossa kävellen viisi tuntia, tai pyöräillen kaksi ja puoli tuntia. Sitten kerran viikossa käyn kunnollisen 10km yhdistetyn juoksu-ja kävelylenkin ja lihaskunnot ja venyttelyt vielä. Silti tuntuu, että tulee vaan löhöttyä kotona :hämillään: .
damn

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 21 Loka 2014 13:06

damn kirjoitti:Silti tuntuu, että tulee vaan löhöttyä kotona :hämillään: .

Höpsis, ei noilla liikuntamäärillä kyllä mitenkään voi sanoa, että vain löhöäisi kotona. Liikuntaa se on hyötyliikuntakin, ja kolme tuntia lenkkeilyä plus yksi pidempi lenkki kuulostaa jo tosi paljolta. :D

Mun liikuntamäärät ovat laskeneet syksyn iskettyä päälle ja pitkien työpäivien haitatessa jaksamista. Salilla olen käynyt nyt noin kerran viikossa, ja lisäksi tehnyt lyhyitä jooga- ym. juttuja kotona. Nihkeää meinaa vaan olla. Viimeksi sunnuntaina tein kotona rankahkon käsipainotreenin jonkun videon ohjeen mukaan ja eikös vaan siitä tullut muutaman tunnin päästä niin kovat yläselkäkivut, etten saanut untakaan kuin joskus kahden jälkeen. Selkä kun on kroonisesti huonossa kunnossa, pitäisi muistaa ottaa varovasti, mutta toisaalta kun jotain tekee, olisi kiva tehdä kunnolla eikä himmailla.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja damn » Ti 21 Loka 2014 22:16

Jee, tällä viikolla mennään seinäkiipeilemään :täpinä:.
damn

ViestiKirjoittaja puolikarkea » La 01 Marras 2014 14:54

Olisikohan uimahalli huomenna auki. :raps:
Vesijuoksu ja sauna vois olla kiva lisä sunnuntaihin.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 11 Marras 2014 17:35

Mä olen nyt taas ollut risaiseksi menneen lokakuun jälkeen kahtena peräkkäisenä viikonloppuna salilla. Ainahan se on kotiinpäin eikä se niin kauheaa ole, kunhan vain tulee lähdettyä.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja damn » Ma 17 Marras 2014 22:57

Bodarikaverini innoittamana ostin voimapyörän. Tosin se näyttää vähän turhan helpolta kun lihaksikas mies tekee sillä, kun vertaa siihen mitä ite pystyy tekemään :virne: . Mutta tuntuu kyllä lihaksissa niin hemmetisti, että kait tuosta hyötyä on ja minähän vielä joku päivä pystyn tekemään sillä liikkeen loppuun asti. Aloitetaan nyt vähän lyhyemmällä liikeradalla ensin.
damn

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Su 30 Marras 2014 12:42

Eilen kävin ystävän kanssa tekemässä reilun parin tunnin kävelylenkin. Tämän päivän tavoite on mennä vesijuoksemaan. Kerran en arkena jaksa juuri liikkua, niin otetaan sitten viikonloppuna takaisin.

Voimapyörä vaikuttaa sellaiselta laitteelta, että lässähtäisin sitä käyttäessä heti maahan ja sinne jäisin. Damnille voimia ( :keijo: ) voimapyöräilyyn, että saat tavoitteen saavutettua. :)
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja damn » Su 30 Marras 2014 12:51

Voimapyörän opettelu vähän jäi, sillä sain sillä aikaan hyvin kipeät vatsalihakset ja sitten rikoin taas itseni. Kipeillä vatsalihaksillani lähdin seinäkiipelemään ja reväytin vatsalihakseni niin pahasti, että niillä lihaksilla ei hetkeen tehdä mitään. Nyt on ehkä ensimmäinen päivä kymmeneen päivään kun ei enää satu. Esimerkiksi aivastaminen ja yskiminen sattui niin pirusti, että pelkäsin jonkin hajonneen lopullisesti sisälläni. Ensi viikolla voisi taas vähitellen alkaa kokeilla miltä se taas tuntuu. Olen tässä myös pilatesta alkanut välillä kotioloissa harrastaa, mutta nyt siinäkin oli ikävä tauko tämän lihasvamman takia.
damn

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Su 30 Marras 2014 16:02

Revähtymät on ikäviä, kun jaksavat muistuttaa olemassaolostaan pitkänkin ajan jälkeen.

Päivän tavoite saavutettu, vesijuoksua ja siihen päälle kunnon löylyt saunassa ja mie oon ihan naatti. Taisin saada vähän hartiajumejakin avattua, mikä on aina plussaa. :)
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 22 Tammi 2015 20:01

Tänä vuonna olen käynyt salilla viikoittain enkä nyt yritäkään mäkihyppytermein "painaa puhki" tätä harjoittelua. Toistaiseksi onnistunut 4/4 eli neljä viikkoa, neljä kertaa. :D Ensimmäinen oli niinkin eksoottinen kuin 1.1. :keijo:

Ja täytyy kyllä sanoa, että harvoin on huonompi olo treenin jälkeen kuin sitä ennen. Joskus taktikoin (esim. eilen), että kun on joku v-mäinen päivä tulossa, niin käy sen päätteeksi, kun muutenkin vituttaa. :P
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

EdellinenSeuraava

Paluu Urheilu