Mun lemppareita on erilaiset maustetut vaniljajätskit, siis ne, joissa on hilloraita tai vastaava seassa. Tiikeri, kuningatar ja laku on kestosuosikkeja, niissä on sopiva suhde sen hillon ja pehmeämmän makuisen vaniljan välillä. Ainon tms. mansikkajäätelöistä en tykkää, kun niissä sitä kastiketta on melkein poikkeuksetta liikaa. Suklaajätski on myös ihanaa, kunhan siinä ei ole kovia rittusia, kun musta jäinen suklaa on ihan yhtä tyhjän kanssa. Suklaa-lakritsi, piparminttusuklaa ja nougat on hyvää myöskin. Vähän pehmenneenä, suurella lusikalla syötynä. Nam.
Irtojäätelöistä mä suosin erilaisia tikun nenässä olevia, kun en erityisemmin välitä vohvelista. Niissä on tärkeintä, että kuorrutus on pureskeltavissa irti, niin että jätskin voi syödä erikseen. Ja pehmis on ihanaa, varsinkin työpaikan pehmiskoneesta pihistetty, kun saa tehdä mieleisensä annokset ihan rauhassa. (Ja etenkin, jos ehtii syödäkin annoksensa, ennen kuin taas tulee joku typerä asiakas luukulle...
)Ben&Jerrys ei vielä ole saanut mua ihan vakuutettua. Oon kokeillut muutamaa makua, mutta kumpikaan ei mun mielestä ollut mitään ihan superhyvää, ei missään tapauksessa sen järkyttävän hintansa arvoista. Sitäpaitsi sen koostumus on vähän outoa - kovaa, mutta silti jotenkin vetistä, lusikoitavaksi sulamista joutuu odottamaan ikuisuuden ja sen jälkeen se ei enää olekaan niin hyvää. Pettymys, kun olin odottanut jotain ihan mieletöntä sen hehkutuksen perusteella.

" -tyylistä himoitsemista. Sama vika suklaan kanssa, ja olenkin sitä mieltä, että suklaata ja jäätelöä ei missään nimessä tulisi yhdistää. Olen useasti raikkaampien makujen kannalla 
) tummasuklaapalaset, mutta muuten pähkinöillä höystetty banaanijäätelö on varsin maistuvaa. Amsterdamissa maistelin myös muita makuja, Piece of Cake jäi erityisen hyvin mieleen (=
Onneksi pääsen sammuttamaan B&J himoni ensiviikolla helsinkiin 
. That's the way I like it.
.

Äiti.