Jäätelööö

Re: Jäätelööö

ViestiKirjoittaja Deni » Pe 06 Kesä 2008 16:08

Jätski :pilvi:

Mun lemppareita on erilaiset maustetut vaniljajätskit, siis ne, joissa on hilloraita tai vastaava seassa. Tiikeri, kuningatar ja laku on kestosuosikkeja, niissä on sopiva suhde sen hillon ja pehmeämmän makuisen vaniljan välillä. Ainon tms. mansikkajäätelöistä en tykkää, kun niissä sitä kastiketta on melkein poikkeuksetta liikaa. Suklaajätski on myös ihanaa, kunhan siinä ei ole kovia rittusia, kun musta jäinen suklaa on ihan yhtä tyhjän kanssa. Suklaa-lakritsi, piparminttusuklaa ja nougat on hyvää myöskin. Vähän pehmenneenä, suurella lusikalla syötynä. Nam.

Irtojäätelöistä mä suosin erilaisia tikun nenässä olevia, kun en erityisemmin välitä vohvelista. Niissä on tärkeintä, että kuorrutus on pureskeltavissa irti, niin että jätskin voi syödä erikseen. Ja pehmis on ihanaa, varsinkin työpaikan pehmiskoneesta pihistetty, kun saa tehdä mieleisensä annokset ihan rauhassa. (Ja etenkin, jos ehtii syödäkin annoksensa, ennen kuin taas tulee joku typerä asiakas luukulle... :epäilevä:)

Ben&Jerrys ei vielä ole saanut mua ihan vakuutettua. Oon kokeillut muutamaa makua, mutta kumpikaan ei mun mielestä ollut mitään ihan superhyvää, ei missään tapauksessa sen järkyttävän hintansa arvoista. Sitäpaitsi sen koostumus on vähän outoa - kovaa, mutta silti jotenkin vetistä, lusikoitavaksi sulamista joutuu odottamaan ikuisuuden ja sen jälkeen se ei enää olekaan niin hyvää. Pettymys, kun olin odottanut jotain ihan mieletöntä sen hehkutuksen perusteella.
What's so amazing about really deep thoughts?
Deni

ViestiKirjoittaja dubb » Pe 06 Kesä 2008 20:47

Deni kirjoitti:Sitäpaitsi sen koostumus on vähän outoa - kovaa, mutta silti jotenkin vetistä, lusikoitavaksi sulamista joutuu odottamaan ikuisuuden ja sen jälkeen se ei enää olekaan niin hyvää.

Onkohan vika ollut myyntilaarissa? Omat B&J:ni olen lunastanut aina lusikoitavan pehmeässä kunnossa ja mielestäni jopa markkinoiden paras koostumus on kyseisissä jäätelöissä. Itse olen siis ostanut Cookie Doughia, Phish Foodia ja New York Super Fudge Chunkia.
dubb

ViestiKirjoittaja tome_ » Su 08 Kesä 2008 20:38

Miun pitää kyllä myöntää, etten ole mikään suuri jäätelöfani. Kyllähän sitä syö, ja on niitä tosi hyviäkin, mutta himoitsemista en ymmärrä. Tai lähinnä sellaista "Jäätelöä laadusta huolimatta :kuola: " -tyylistä himoitsemista. Sama vika suklaan kanssa, ja olenkin sitä mieltä, että suklaata ja jäätelöä ei missään nimessä tulisi yhdistää. Olen useasti raikkaampien makujen kannalla :tilt:
Kerran sain osakseni halveksuntaa, kun sanoin että jogurtti on jäätelöä parempaa :tilt:

Mutta siis, pitkään oli niin, että jäätelökioskilta tuli ostettua joskus pallo mangomelonia tai päärynää, allasjäätelöitäkin söin mihinkään suuremmin kiintymättä. Sitten koi pienoisia mullistuksia jäätelön syöntini suhteen:
1)tutustuin Helsingin Jäätelötehtaan tekeleisiin Forumissa. Aprikoosijäätelö taitaa olla se, jota aina siellä päin heiluessani tykkään syödä.
2)Aino mustikkapiirakkajäätelö. Se on nykyään ainoa jäätelö, jonka pakastealtaasa itselleni kelpuutan. Usein vain harmittaa se, että taikinamuruja on pinnalla niin vähän.
3)Ben&Jerry's :kuola: Olen päässyt syömään kyseisiä tähän mennessä kovin vähän, mutta ensimmäinen suullinen Chunky Monkey'a sai minut pitkästä aikaa uskomaan, että jäätelö voi olla taivaallistakin. Tuossakin vähän häiritsee ne (joskus) banaaninmuotoiset ( :superhymy:) tummasuklaapalaset, mutta muuten pähkinöillä höystetty banaanijäätelö on varsin maistuvaa. Amsterdamissa maistelin myös muita makuja, Piece of Cake jäi erityisen hyvin mieleen (= :kuola:) ja se toinenkin maku oli muistaakseni hyvinkin herkullinen. Olen metsästellyt tälläkin viikolla useampaan otteeseen hyviä B&J jäätelöitä tästä kaupungista, mutta kaikialla möllöttävät vain suklaiset vaihtoehdot :viha: Onneksi pääsen sammuttamaan B&J himoni ensiviikolla helsinkiin :tipahdus:
"Toivottavasti kriitkot ovat hukkuneet!"
tome_

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 09 Kesä 2008 08:27

Tiikerijäätelö :kuola:.
Tykkään kyllä normijäätelöistä, kuten vaniljat ja suklaat. Mutta minttu- ja tiikerijäätelö ovat hemmottelua varten. Tiikerijätski on raikasta, pehmeetä ja sopii hyvin sunnuntaiaamun parveke-hetkiin, kun aurinko paistaa ja on vaan kesä :hymyhali:. That's the way I like it.

B&J on ihan ok. Mä en mistään yltiöpäisen makeasta suklaasta innostunut ja cookie dough oli mun suussa pahaa. Sen sijaan se reilun kaupan vanilja missä on niitä palasia (joku crunch tai toffee tai joku) on todella hyvää. Ajattelin seuraavaksi kokeilla sitä vadelma-systeemiä :).
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 09 Kesä 2008 21:37

Täälä kotikotona asustaessa on se paha puoli, että äiti on hommannut paljon jäätelöä pakastimeen. Ja minähän niitä sitten mussutan päivittäin. On ne vaan niin hyviä. :kuola:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Maija » Ma 09 Kesä 2008 23:29

Söin juuri litran verran suklaajäätelöä. :sekopää:

On hieman raskas olo.

Mutta oli se sen arvoista. :pepsodent:
Maija

ViestiKirjoittaja Nugat » Ti 10 Kesä 2008 15:59

marenkienkeli kirjoitti:Täälä kotikotona asustaessa on se paha puoli, että äiti on hommannut paljon jäätelöä pakastimeen.

Sulla on varmasti sama äiti kun mulla. :friikki:
Kun sitä kuvittelee reippaasti syömällä niistä jätskeistä päästään eroon, mutta aina siellä vaan on sitä jätskiä. :virne:

Meinasin ostaa B&J:stä jätskiä, mutta kauhistelin pienen pallon hintaa. Oisin voinut kyllä ostaa ison purkilon, mutta se ei olisi kestänyt kuljetusta. :huoh:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Migreeni » Ti 10 Kesä 2008 17:30

Nugat kirjoitti:
marenkienkeli kirjoitti:Täälä kotikotona asustaessa on se paha puoli, että äiti on hommannut paljon jäätelöä pakastimeen.

Olenkohan minä tietämättäni teidän kummankin äiti... :täh:
Pakastimen sisällöstä päätellen ainakin. :virne:
Kumpi ja Kampi tappeli. Sitten paikalle tuli Jouko ja Kosti.
Migreeni

ViestiKirjoittaja Nugat » Ti 10 Kesä 2008 17:34

Migreeni kirjoitti:
Nugat kirjoitti:

Äitee :hymyhali:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Migreeni » Ti 10 Kesä 2008 17:52

Nugat kirjoitti:Äitee :hymyhali:

Totta se siis on...

Lapseni :hymyhali:
Migreeni

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 10 Kesä 2008 20:33

Migreeni kirjoitti:
Nugat kirjoitti:

Todennäköisesti olet. ;) Äiti. :halitus:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Migreeni » Ti 10 Kesä 2008 21:53

marenkienkeli kirjoitti:Äiti. :halitus:

Toinenkin lapseni :halitus:

Olen aina ajatellut, että olisin varmaan huono äiti, mutta toivottavasti jäätelötarjonta on sentään miellyttänyt. :virne:
Migreeni

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 14 Kesä 2008 20:52

Tänään söin kesän ensimmäisen pallojäätelön(, jos sorbettia ei lasketa). Suklaa-nougat oli hyvää niin kuin aina, mutta törkeän pienen pallon jäätelökioskin tyttö teki. :viha: En kuitenkaan viitsinyt valittaa. Edellisen tyypin jäätelöpallo oli vielä pienempi...
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 24 Kesä 2008 19:50

Söin tänään Sia-jäätelökojusta ostamaani kaktus-sitruunasorbettia. :kuola: Todella hyvää oli. Koostumus tosin oli mielestäni aavistuksen liian pehmeä, minkä vuoksi se myös suli nopeammin, kuin aiemmin kesällä ostamani appelsiinisorbetti. Toisaalta se valui koostumuksensa ansiosta tötterön pohjalle niin, että kokoajan vohvelia syödessä sai syödä myös sorbettia, mikä on kiva juttu. Pallo oli juuri sopivan kokoinen tai jopa aavistuksen liian iso. Suuri plussa oli se, että aidon vohvelin sai samaan hintaan kuin ei-aidon. Tykkään. :peukku:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Maija » Ti 24 Kesä 2008 20:46

marenkienkeli kirjoitti:Söin tänään Sia-jäätelökojusta...

Luin, että "Söin tänään sian jäätelökojusta."

:ahihi:
Maija

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 24 Kesä 2008 21:05

Maija kirjoitti:
marenkienkeli kirjoitti:Söin tänään Sia-jäätelökojusta...

Luin, että "Söin tänään sian jäätelökojusta."

:virne:

Se on aina yhtä hauskaa, kun sanoo kavereille tai perheenjäsenille syöneensä Sian jäätelöä. Varsinkin, jos tyypit eivät ole ennemmin kuulleet kyseisestä jäätelönvalmistajasta. :superhymy:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 25 Kesä 2008 10:35

Ihan omituista. Viimeaikoina jäätelö on maistunut liian kermaiselta.
Erityisesti vanilija jäätelö. Onko mussa joku vika?
Pitääkö vaihtaa mehujäähän ja sorbettiin?
En ala.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ke 25 Kesä 2008 15:02

Mangohedelmäjää. Hyi sjutton också :nirppa:

Ei muuta tällä erää.
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 25 Kesä 2008 15:05

Aurora B. kirjoitti:Mangohedelmäjää. Hyi sjutton också :nirppa:

Ei muuta tällä erää.

:rotflmao:
Ja mä vaan kokeilin auttaa :virne:.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 26 Kesä 2008 19:36

Söin tänään minttu-suklaa-Jättiksen. Keskustan suklaakastike on siinä hyvää. Onhan Jättis tosin aika iso. Hyvää joka tapauksessa. :peukku:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ma 30 Kesä 2008 16:17

Kibaya kirjoitti:
Aurora B. kirjoitti:Mangohedelmäjää. Hyi sjutton också :nirppa:

Ei muuta tällä erää.

:rotflmao:
Ja mä vaan kokeilin auttaa :virne:.

Saa vastaisuudessakin yrittää auttaa, testaan mielelläni, kun jätski olisi kesällä tosi kiva juttu :tilt: Tämän testauksen tulos oli vain heikohko. Maistui raa'alle mangolle, sellaiselle karvaalle ja yöksis. No, sentään maistui mangolle :pahis:

Ehkä mun pitää testata sitä mansikkaakin vielä. Raaka mansikka ei ole ihan yhtä pahaa kuin raaka mango :tilt:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Herkku » Pe 04 Heinä 2008 18:38

I'm in love! :sydän:

Ingmanin Sentimento-sarjan Cioccococco.
Kookosjäätelöä ja suklaa-kookoskastiketta.

Olin jo ottamassa vanhaa suosikkiani Stracciatellaa, mutta onneksi päädyin kokeilemaan uutta.

Sentimento.fi Varoitus: Sivulla soi musiikki.
Se kiemurteleva nainen tuolla sivulla on muuten aika ärsyttävä minusta...
It's not denial. I'm just very selective about the reality I accept. - Calvin
Herkku

ViestiKirjoittaja Emeritus » Su 06 Heinä 2008 23:30

Onko kukaan muu tykästynyt euroshopperin vaniljajätskiin? Triokin on namia. :kuola:

Itse pidän noissa euroshopperin jätkeissä etenkin koostumuksesta ja mausta. Ingmannin ja Valion tuotoksiin verrattuna jotenkin rehellisemmän ja vähemmän teollisen makuista. Koostumus on ässä, nämä euroshopperit oikeasti sulavat, eivätkä jätä jälkeensä vaahtomaista mössöä kuin edellämainitut, eikä suuhun jää outoa limaista tunnetta niin kuin joskus esim Valion jätkeistä. Varmaan jotain lisäaineita lykätty hidastamaan ja hillitsemään sulamista kesäkuumalla?
Mukava (ja iso!) muovirasiapakkaus on vaan niin paljon kivempi kuin tämä perinteinen pahvikääre (joka tosin taitaa olla ympäristöystävällisempi), eikä tuote ole hinnallakaan pilattu. :palvoo:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja Tr*ina » Ma 07 Heinä 2008 01:16

Missäs tuota Euroshopperia myydäänkään? Onko se joku Siwan halpissarja?

Kävin kurkkaamassa Sentimento-sivunkin. Ihan siksi, että en ole missään törmännyt kyseisiin Ingmannin jäätelöihin. Myydäänkö näitä vaan jäätelökioskeissa irtona? Sivulta ei tietenkään tällaista perustietoa ole saatavilla. Kaikkea muuta turhaa satuilua ja mielikuvakikkalua kylläkin.
Juha Mieto: "Onnellisuus syntyy vuodenaikojen tarkkailusta."
Tr*ina

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ma 07 Heinä 2008 01:53

Käsittääkseni euroshopper ei ole minkään tietyn kaupan halpissarja, itse olen ostellut tuota lähi-K-supermarketista (Musta pekka). K-kaupoista varmaan kannattaa ekana etsiä.
Edit: Kah, Wikipedia kertoi että Suomessa ES:n valikoimaa kauppaa Kesko.
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

EdellinenSeuraava

Paluu Murkina