En ole koskaan ollut erityisen mustasukkainen ihminen. Nyt olen kuitenkin kehittänyt pahemman sortin mustasukkaisuuden. Ja se jos mikä ottaa päähän ja ahdistaa.
Mieheke viettää tällä hetkellä melko usein aikaa kaverinsa kanssa, joka sattuu olemaan nätti tyttö. Ja minä olen siitä mustasukkainen.
Tiedän, että ainakin osittain taustalla on negatiivinen ensivaikutelma, joka ei meinaa väistyä. Kun kokee ensitapaamisella musiikkimakunsa lytätyn ja nirppanokka vain maistelee keittoa eikä suostu maistamaan keiton katkarapuja, joita ei siis ole aiemmin koskaan syönyt (

), ensivaikutelma on: ärsyttävä, nirppanokkainen teiniprinsessa (joka ei tosin edes ollut tuolloin enää teini). Tuon tapaamisen jälkeen prinsessa on kyllä kehittynyt parempaan suuntaan, mutta en ole edelleenkään vakuuttunut. Miksi ihmeessä joku (ja vieläpä Mieheke) jaksaa viettää aikaa kyseisen ihmisen kanssa...pahimmillaan (eli tällä hetkellä) viikottain?

Eikä asiaa auta se, että tiedän Miehekkeen olevan häneen ihastunut, missä ei ole mitään väärää. Ihastuksia saa tottakai olla, mutta mun on mahdoton samaistua siihen, kun ensivaikutelman jäljet ovat syvällä. Aiempi ihastus mun on ollut helppo hyväksyä, sillä kyseinen tyttö oli minunkin mielestäni ihan mukava. Ehkä asiaa auttaa myös se, että hänen kanssaan ei aikaa vietetä niin usein.
Ja kyllä, olemme keskustelleet asiasta Miehekkeen kanssa kunnolla, mutta näköjään mustasukkaisuus taas puskee pintaan, kun Mieheke (kai) viettää aikaa hänen tai hänen+ parin muun kaverin kanssa - en ole varma - aikaa.
Mä en tiedä mitä ajatella. En mä osaa käsitellä tällaista mustasukkaisuutta.

Kun Mieheke on tuon tytön kanssa, mun on vaikea keskittyä mihinkään kovin pitkään. Jossain vaiheessa vaan iskee ahdistus ja kauhuskenaariot siitä, mitä kaikkea petollinen prinsessa yrittää tehdä ja miten hän yrittää vietellä Miehekkeen. Tämä kaikki, vaikka luotan täysin Miehekkeeseen. Mutta ei se kateellisuutta ja mustasukkaisuutta vähennä.

Kuinka selvitä mustasukkaisuudesta?