Kibaya kirjoitti:Sen lisäksi välistä tuntuu että olen kärttyisä vanha muija, jonka hermo menee huonojen ohjelmien kohdalla. Mikä on ihan nuijaa.
No huonoja ohjelmiahan ei onneksi tarvitse katsoa.

Valinnanvaraahan nyt on, joten en kyllä suosittele Posseakaan väkisin katsomaan.
(Vaikka voin kuvitella, että on myös ihmisjoukko, jota mikään näistä viikonlopulle ympätyistä puolentoista tunnin primetime-show'ista ei kiinnosta, ja he varmaan jossain nyrpistelevät nenäänsä valinnanvaran puutteelle. Ei tämä tarjonta oikeasti niin monipuolista ole.)
Kibaya kirjoitti:Vaikkakin siellä oli muutama hyvä hetki, niin silti "haastattelujen" "huumori" on niin ala-arvoista, ettei mun sisäinen nutturamunmo anna yhtään myöden. Jotkut piilokamerajutut on olleet ihan ok, muttei mitään superhauskaa.
Kieltämättä ne haastattelut ja muutamat muut livenä studiossa vedetyt jutut eivät olleet ihan ohjelman parasta antia, osa oli vähän pitkästyttäviäkin. Jostain syystä oma sisäinen nutturamummoni ei kuitenkaan tullut noissa yhtä vahvasti esiin kuin esim. Putouksen joidenkin sketsihahmojen kohdalla.

Ehkä se riippuu mielentilastakin.
Mutta Possessa esim. Robinin ja JVG:n tekemät stuntit olivat hauskoja, samoin kuin kierolla tavalla viihdyttäviä olivat myös Suihkuralli ja nämä piilokamerajutut, vaikka se kun Aku Hirviniemi laitettiin urheilukauppaan ja käskettiin seurata korvanapista tulevia ohjeita. Näissä kaikissa on tietyllä tavalla kiinnostavaa seurata mitä tapahtuu, kun ihmiset joutuvat yllättäen absurdeihin tai muuten itselleen outoihin tai hämmentäviin tilanteisiin. Se, miten paljon heittäytymiskykyä ja sosiaalisen olemisen taitoa tarvitaan vaikka siinä, että tunkee ihmisten kotiin käymään suihkussa. Mua nyt onkin aina viehättänyt absurdius, se mitä joku outo nyrjähdys tekee ihmisille ja tilanteille.
Kibaya kirjoitti:Vinossa on hyvää fiilistä, vaikkakin mua häiritsee siinä muutama juttu. Kuten leikkaus ja se, että juontajan mikki on koko ajan auki ja semmoinen tyhjän nauraminen ja höhötys kuuluu läpi. Onko vähän rasittavaa?
Jännä miten eri asioihin ihmiset kiinnittävät huomiota, mä en ole huomannut juontajan mikin auki olemista lainkaan.

Kibaya kirjoitti:En tiedä mikä tämä viihdeohjelmien buumi nyt oikein on. Onko tämä vastapainoa tosi-tv:lle vai mikä? Meneekö kansalla niin huonosti, että tarvitaan enemmän viihdettä?
En mäkään tiedä, mutta jos olisin toimittaja, tässä olisi hyvä sunnuntaianalyysiartikkelin aihe. Tosi-tv:hän on ollut laskussa jo pitkään, ehkä se alkaa nyt jotenkin kumuloitua. En kuitenkaan jotenkin usko, että tv-ohjelmien tekijät ovat niin hyvin kansakunnan hermolla, että aistisivat kansan tarvitsevan enemmän viihdettä. Todennäköisemmin kyse on vain siitä, että on huomattu tietyntyyppisten ohjelmien valtaisa menestys, ja on kiire keksiä lisää, takoa kun rauta on kuumaa.

Mutta jossain vaiheessahan tulee varmasti myös kyllästys.
(P.S. Tulipa kamalan näköinen viesti, kun on näin monta lainausta.)